PDA

View Full Version : Crossfire zwykle czy SRS


anax
05.03.2013, 16:23
hej, widzicie sens inwestowania w drozsze SRS z wymienna podeszwa?
czy jest miedzy nimi jaka inna konkretna roznica?
Oczywiscie off, nie jakis hardcorowy:)

pzdr
anax

Lepi
05.03.2013, 16:39
Nie wiem, czy są inne różnice ale wymienna podeszwa nie jest ci raczej potrzebna. Chyba, że masz bardzo hardcorowe, ostre podnóżki.

Rector
05.03.2013, 16:45
Wydaje mi się że nie tylko o wytrzymałość chodzi, ale też możliwość zmiany rodzaju podeszwy bez klejenia:

http://www.ebay.pl/itm/STIVALI-SIDI-SUOLE-DI-RICAMBIO-CROSSFIRE-SRS-ENDURO-/150909105654?pt=Abbigliamento_Uomo_Moto&hash=item2322e235f6#ht_1122wt_964


A więc podeszwę z różnym bieżnikiem - np. bardziej terenowym ;)

Robin
05.03.2013, 17:09
SRS zdaje sie że nie mają okuć na czubkach.

anax
05.03.2013, 17:24
Okucia to by sie przydaly. Kwestia tej bardziej terenowej podeszwy- czy jest sens. Biorac pod uwage koszty- buciory drozsze o ok 300 od zwyklej wersji+ dodatkowa podeszwa terenowa- pewnie tyle samo. Robi sie duzo. Podnozki mam pivoty, troche ostre sa, ale z kolei nie jezdze super duzo... Kwestia czy jest sens tylko (az) dla tej podeszwy przeplacac...

Ok podeszwy nie 300 a ok 100 :) nie otwieralem linka zanim odpisalem

samul
05.03.2013, 18:43
Mam SRSy i cala podeszwa jest sporo mniejsza niz w wersji "cross" i nie podwinieta z przodu. W efekcie caly but jest mniejszy z wierzchu przy tym samym rozmiarze. Latwiej prawidlowo postawic stope, tj. chowajac palce. Minusem jest to, ze przy braku wystajacej podeszwy, przytarcia uszkadzaja sam but. Do offu wybieralbym zwykle.

KML
05.03.2013, 18:57
SRS-y to wersja supermoto ich podeszwa lepiej trzyma na asfalcie , używam takich ale wyłącznie do Offa.
Nie zauważyłem do tej pory aby okucia do czegoś mi się przydały, za to widzę że podeszwa troszkę dostała od podnóżków (pewnie przy skokach) i od kopniaka.
To że można podeszwę wymienić jest dla mnie zajebista opcją, bo nie trzeba po 2 latach intensywnego używania wymieniać całych butów

Wolo
05.03.2013, 19:10
Ja wybrałem zwykłe, SRS miały, jak to już koledzy wspominali, węższą podeszwę, cały but jakiś mniejszy i stopie było ciasno. Sama podeszwa IMHO nie nadaje się do offa, jest zbyt gładka, śliska i jakaś taka cieniutka...
Moje okucia są powgniatane, zatem na coś się przydały.

Pozdrawiam,

Wolo

arty1
05.03.2013, 19:11
Ponieważ też zastanawiam się nad Crossfire dopytam w tym wątku:
1. czy ktoś z obecnych wymieniał może podeszwy w zwykłych crossfirach?
2. co powiecie na temat gaerne supermoto ?

Stary-S3
05.03.2013, 19:44
Ja mam Gaerne Enduro i bardzo sobie chwalę. Na podeszwach z wersji Cross nogi mi się ślizgały bo prawie nie było bieżnika. Teraz jest Vibram i wszystko trzyma jak należy.

Lepi
05.03.2013, 19:48
...
To że można podeszwę wymienić jest dla mnie zajebista opcją, bo nie trzeba po 2 latach intensywnego używania wymieniać całych butów

Po dwóch latach intensywnego użytkowania to trzeba całe buty wymienić. Tracą sztywność a zatem nie chronią.
Moje blachy zostały rozczłonkowane.

anax
07.03.2013, 18:54
Mialem okazje dzis przymierzyc crossfajery rozm 42- takie mam advenczery. No i mam wrazenie, ze za male. Duzym palcem dotykalem konca buta, a mialem cienkie skarpety. W grubych bedzie gorzej :(
Tak wiec beda chyba 43. Myslalem, ze numeracja w tej samej firmie bedzie taka sama :)

KML
07.03.2013, 19:40
Po dwóch latach intensywnego użytkowania to trzeba całe buty wymienić. Tracą sztywność a zatem nie chronią.

Nie wiem skąd wytrzasnąłeś taką informacje że po dwóch latach trzeba buty wymieniać.

Jeżeli to prawda to szkoda wydawać kasy na crossfire-ry , lepiej kupić sobie za ich cenę 3 pary tańszych butów i mieć je na 6 lat.


PS. jak ktoś ma stopy jak bochenki chleba to te buty nie będą na niego pasować , zrobione są raczej na szczupłą stopę.

arty1
07.03.2013, 19:49
PS. jak ktoś ma stopy jak bochenki chleba to te buty nie będą na niego pasować , zrobione są raczej na szczupłą stopę.

Nie do końca się z tym zgodzę, mam dosyć szeroką stopę i wysokie podbicie, Crossfire jak na razie są najwygodniejsze ze wszystkich jakie mierzyłem

Lepi
07.03.2013, 21:12
Nie wiem skąd wytrzasnąłeś taką informacje że po dwóch latach trzeba buty wymieniać.
...


Z doświadczenia.

Wolo
08.03.2013, 11:35
Mialem okazje dzis przymierzyc crossfajery rozm 42- takie mam advenczery. No i mam wrazenie, ze za male. Duzym palcem dotykalem konca buta, a mialem cienkie skarpety. W grubych bedzie gorzej :(
Tak wiec beda chyba 43. Myslalem, ze numeracja w tej samej firmie bedzie taka sama :)
Zgadza się, też tak miałem, zazwyczaj na forach można spotkać się z opinią, że należy brać krosfajery o numer większe, ja wziąłem 2 numery większe w stosunku do butów cywilnych.
Nie ma co brać na styk, należy pamiętać, że podczas wysiłku noga może trochę spuchnąć.

Pozdro,

Wolo

Rector
08.03.2013, 19:41
Różnie bywa, mam Sidi Vertigo 45 i Crossfire SRS 45 też pasuje, obuwie cywilne noszę 44-45.

anax
09.03.2013, 10:16
W SRSach rzeczywiscie fajna jest opcja terenowej podeszwy. W zwyklych crossfajerach jest sliska. Srednia do blota :)

Rector
09.03.2013, 12:59
A ktoś jest zainteresowany tą terenową ? mam dwie zwykła i tą czerwoną, więc może by człowiek sobie tą terenową sprawił, ale podeszwa 22 EUR a przesyłka 13 :/ chyba, że gdzieś w Polsce można dostać ?

KubaPOZ
10.03.2013, 13:26
Buty najlepiej stosować tak jak producent sobie życzy.. zwykle Xfire do offu. Na supermoto do supermoto.. Podeszwy wymieniałem pare razy zawodnikowi z teamu. Szybko schodzą jak ktoś ma tendencje do niszczenia podeszwy. Blacha się przydaje przy enduro, często można w coś trafić czubkiem czy po prostu jest potrzeba w coś kopnąć ;) Zabezpiecza podeszwę przed rozwarstwieniem np i szwy.

Xfire to buty wyczonowe, sztywne i super chroniące. Gearne podobny poziom prezentują, trzeba mierzyć co kto lubi. SG12 mają szynę w górnej części która je usztywynia.

Do offu i podróży sidi robi Adventure model podobnie fajne buty są od vanucciego w motoackesoriach. Nie pamietam modelu ale drogie ponad 1000 :)

anax
10.03.2013, 19:53
Dlatego chyba wezme zwykle Xfajery, bez wymiennej podeszwy. Co do advenczerow to fajne sa na asfalt i szutry, na pelny off troche ich szkoda. Kiedys ktos wspomnial jeszcze o wodoodpornosci. Xfajery nie maja membrany i niby dzieki temu jak sie woda naleje gora, to dosc szybko schna. A jak to jest w praktyce?

Sent from BB 9900

KubaPOZ
15.03.2013, 17:40
Zamoczyc Xfire to trzeba miec mega talent.. Stalem po kilkadziesiat sekund w wodzie i nic, jak sie gorna wentylacja wleje (bardzo wysoko) to przemokna albo przez holewke wiadomo.. Uzywane ze spodniami enduro (na buty) sa mega ciezkie do zmeczenia..

redrobo
12.05.2013, 16:15
A jak jest z komfortem podczas gorących dni? Po przymierzeniu modelu adventure od razu je kupilem, te buty maja dla mnie idealny ksztalt... a teraz szukam czegos na cieple dni jednoczesnie bardziej terenowego.

Vertus72
27.07.2013, 11:46
.. Stalem po kilkadziesiat sekund w wodzie i nic, jak sie gorna wentylacja wleje (bardzo wysoko) to przemokna albo przez holewke wiadomo.. Uzywane ze spodniami enduro (na buty) sa mega ciezkie do zmeczenia..

Kilkadziesiąt sekund......powiadasz, hmm.....niezły wynik;) do tej chwili latalem w buciorach strażackich, mega wygodne, znakomite zabezpieczenie palców i pięty, o przemakalnosci producent pisze, ze w dynamicznym natarciu okolo dwóch godzin, osobiscie użytkowaniem 3 lata i duże ulewy tylko nogi były suche, w ofie jak sie góra nie nalalo to jak w gumiakach z tym że oddychalnosc buta inna.
Ale poddając się marketingowi zanabylem CF namber dwa, ale jak przemakalnosc tego opiewanego buta za taką kasę będzie kilkadziesiąt sekundowa to się wkurwie :D

chankrymski
11.01.2014, 14:26
Koledzy składka opłacona ale nic się nie świeci. W związku z tym zamieszczam tu. Zamienię lub sprzedam Krosfajery kolor orange. Jakby kto miał ochotę na taką operację::bow:
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=170&t=14882

Zaświeci się żarówka to i na FAT wkleję:D