PDA

View Full Version : Czy to trzeba jakos smarowac??


betu
31.12.2012, 13:03
Rozbieram wlasnie przednie hamulce.

Czy to trzeba posmarowac zanim sie wlozy ta gumowa wkladke?

http://img547.imageshack.us/img547/1230/p1050793.jpg


A przy okazji-mam na cos szczegolnego uwazac przy rozbieraniu/skladaniu??


PS.przypomnialo mi sie-ni HU HU nie umiem odkrecic srubki nr 1.W tym temacie :http://faq.africatwin.com.pl/index.php/Klocki_hamulcowe-_wymiana niby mozna znalesc rozwiazanie pod punktem 1,ale to nie dziala :-(

KORNIK
31.12.2012, 13:16
Śrubokręt udarowy.

betu
31.12.2012, 13:19
Śrubokręt udarowy.

myslalem ze prima aprilis jest w kwietniu :haha2:

Kornik-kolego-prosze o opcje nr 2,tylko zeby tam nie byl ZONK.

Skadowni ja wezme udarowy srubokret :confused:

Gawień
31.12.2012, 13:24
Niestety zaniedbane hamulce mogą się mocno dać we znaki :/ Sam to przechodziłem ostanio ... Nie możesz odkręcić tej zaślepki co jest na śrubokręt płaski ?

betu
31.12.2012, 14:09
wlasnie tej pipki.Musze nawet powiedziec ze lekko ja nawet "sponiewieralem".

KORNIK
31.12.2012, 15:20
Źle mnie zrozumiałeś, chodziło mi o coś takiego: http://allegro.pl/srubokret-wykretak-pobijania-udarowy-bit-bass-wawa-i2903049207.html Uderzasz i się kręci.

betu
01.01.2013, 10:10
Oddaje honor-:bow: ;)

Znalem ale nie mialem-mam juz zamowione:Thumbs_Up:

Bede probowal

majki
02.01.2013, 09:38
Tą śrubkę na płaski opukać porządnie młotkiem i spróbować "zerwać" (odkręcić szybkim, silnym ruchem). Przy ponownym wkręcaniu sworzeń i zaślepkę posmarować porządnie smarem miedzianym i lekko dokręcić.

W zaznaczoną dziurkę i w drugą gumową prowadnicę zacisku dać smaru do hamulców, najlepiej pasty ATE do zacisków. Guma nie puchnie od tego i dobrze działa.

Sporo już było o tych tematach na forum... :umowa:

betu
02.01.2013, 09:42
.Sporo już było o tych tematach na forum... :umowa:

Oj Majki-kazdemu przypomnienie dobrze zrobi.To dobre cwiczenie na szare komorki,a cwiczyc trzeba ;)

matjas
02.01.2013, 11:30
nie chcę być złym prorokiem ale jeśli nie miałeś tego poskładanego na smar miedziany wcześniej i juz ta zewnętrzna nie chce się odkręcić to ta na imbus, która jest pod spodem da Ci dopiero do wiwatu.
zawczasu przygotuj sobie torxa do nabicia bo imbusem jeśli nie pójdzie za pierwszym razem można tylko w nosie podłubać.
mam bardzo złe doświadczenia z tylnym zaciskiem. z tego co wiem to nie jestem odosobniony. się honda nie popisała w tej kwestii.

matjas

betu
02.01.2013, 11:35
zamowilem sobie srubokret udarowy-czekam az dojedzie-teraz przygotowuje sie tej "walki" psychicznie.
szczerze mowiac-to wszystkie srobki jakie odkrecalem w AT-po jakims tam czasie sie odkrecily-nie bylo wiekszych problemow,ale ta przy zaciskach opiera sie jak Lubuska dziewica:Sarcastic:

KORNIK
02.01.2013, 13:09
Jak czekasz na śrubokręt to zalej tą śrubkę odrdzewiaczem a do odkręcenia tej która jest pod nią załatw sobie jakiś dobry firmowy imbus bo tymi tanimi to masz prawie pewne że nie odkręcisz i zniszczysz śrubę.

klanol
02.01.2013, 13:52
Podgrzej zacisk, koniecznie. przy odkręcaniu śruby mocującej klocki też. tylko z wyczuciem i uważaj na gumki. Ja podgrzewam kuchenką turystyczną na gaz, taką z małym palnikiem i odkręca się bez problemu.

betu
02.01.2013, 13:56
Jak czekasz na śrubokręt to zalej tą śrubkę odrdzewiaczem a do odkręcenia tej która jest pod nią załatw sobie jakiś dobry firmowy imbus bo tymi tanimi to masz prawie pewne że nie odkręcisz i zniszczysz śrubę.

A psikalem,psikalem a co do imbusow-mam germanowskie-zobaczymy co z tego bedzie;)

Podgrzej zacisk, koniecznie. przy odkręcaniu śruby mocującej klocki też. tylko z wyczuciem i uważaj na gumki. Ja podgrzewam kuchenką turystyczną na gaz, taką z małym palnikiem i odkręca się bez problemu.

Mam taki palnik-moge sprobowac.Gumki juz wyciagnalem,mysle:fool2:

Thorgal77
02.01.2013, 19:34
Zapraszam ;-)
Nie jednemu to już dupe uratowało ;-)

betu
02.01.2013, 19:36
Ladne-a gdzie ja to znajde w swoim garazu?? :-P

Thorgal77
02.01.2013, 19:43
w moim znajdziesz ;-)

banditos
02.01.2013, 20:13
Skolko?

rubin
02.01.2013, 20:42
Zapraszam ;-)
Nie jednemu to już dupe uratowało ;-)

He he o podobnym patencie myslalem podczas wymiany klockow tylnych we wrzesniu :)
Mogl tworca AT to przewidziec :)

Thorgal77
02.01.2013, 23:44
16,5 sztuka

banditos
02.01.2013, 23:49
Wyglada miodnie...
Po wymiane na Thorgalowe, zostaje miejsce na orginalna zaslepke?

podos
03.01.2013, 10:12
tu był taki dobry wątek o tym problemie, wspomniany przez Majtasa
http://africatwin.com.pl/showthread.php?p=22182#post22182

A zwlaszcza post Lewara o narzędziu do odkręcania zaślepek !!!
http://africatwin.com.pl/showpost.php?p=50150&postcount=49

no i Kazmira o zastąpieniu ich imbusowymi:

http://africatwin.com.pl/showpost.php?p=22182&postcount=19

Thorgal77
03.01.2013, 12:37
tak to wygląda w tylnym zacisku - w przednim jest analogicznie
Przejechało 6 tyś w ( tym hard off w Albanii) puki co bez samoodkręcenia

Fizolof
03.01.2013, 15:32
Ja mam też takie, zrobiłem 20 tyś i nic się nie odkręca samo ani nie mam problemów.

betu
03.01.2013, 15:42
wiec wyglada na to ze inzynierowie dali troche ciala z ta srubka.Mogli od razu dac na klucz-tym bardziej ze jest ona w takim "wrazliwym" miejscu.

Gawień
03.01.2013, 15:50
Jeżeli sie posmaruje smarem i dokreci na prawdę lekko ,bo na to nie działają duże siły , to nie ma bata żeby tego nie odkręcić . Ja miałem strasznie zapuszczone hamulce a nie miałem żadnych problemów z tymi srubami . Tylko to na prawdę lekko sie dokreca .

podos
04.01.2013, 08:51
Ja mam też takie, zrobiłem 20 tyś i nic się nie odkręca samo ani nie mam problemów.

wiec wyglada na to ze inzynierowie dali troche ciala z ta srubka.Mogli od razu dac na klucz-tym bardziej ze jest ona w takim "wrazliwym" miejscu.

Z calym szacunkiem, ale 100 osobom sie nie odkręci a jednemu tak, a Hondy nie stac na pozwy - stąd tak konstrukcja a nie inna...
Ciekawe czynie moglo by byc na loctite jak sruby do lag?

Wystarczy dbać i nie ma problemów.

Fizolof
04.01.2013, 11:32
Z calym szacunkiem, ale 100 osobom sie nie odkręci a jednemu tak, a Hondy nie stac na pozwy - stąd tak konstrukcja a nie inna...
Ciekawe czynie moglo by byc na loctite jak sruby do lag?

Wystarczy dbać i nie ma problemów.

Masz oczywiście racje i w drugą stronę 100 osobom się bezproblemowo odkręca a 6 się zapiecze i problem.
Pozdrawiam

Thorgal77
04.01.2013, 11:50
do tych szpilek na 8semke bez problemu można kleju walić!

Tylko po kleju tak jak do oryginałów tak i tutaj klucz o dobrym pasowaniu a nie topex

Szpilon
15.01.2013, 20:44
Tą śrubkę na płaski opukać porządnie młotkiem i spróbować "zerwać" (odkręcić szybkim, silnym ruchem). Przy ponownym wkręcaniu sworzeń i zaślepkę posmarować porządnie smarem miedzianym i lekko dokręcić.

W zaznaczoną dziurkę i w drugą gumową prowadnicę zacisku dać smaru do hamulców, najlepiej pasty ATE do zacisków. Guma nie puchnie od tego i dobrze działa.

Sporo już było o tych tematach na forum... :umowa:

No właśnie nie do końca zostało to wyjaśnione...
Do smarowania tłoczek - cylinder należy zastosować np. ten preparat:
http://moto.allegro.pl/smar-pasta-montazowa-ate-do-zacisku-hamulcowego-i2912910480.html

a czy do smarowania gumek/prowadnic gumowych przy zacisku można zastosować poniższą:
http://moto.allegro.pl/pasta-ate-smar-do-montazu-klocki-tarcze-prowadnice-i2934135291.html

betu
15.01.2013, 22:12
dobre pytanie

pincet
16.01.2013, 23:27
No właśnie nie do końca zostało to wyjaśnione...
Do smarowania tłoczek - cylinder należy zastosować np. ten preparat:
http://moto.allegro.pl/smar-pasta-montazowa-ate-do-zacisku-hamulcowego-i2912910480.html

a czy do smarowania gumek/prowadnic gumowych przy zacisku można zastosować poniższą:
http://moto.allegro.pl/pasta-ate-smar-do-montazu-klocki-tarcze-prowadnice-i2934135291.html


Co do smarowania prowadnic i grzbietów tłoczka smar miedziany też się nada. Byle nie psikać (cu wurth) nim na tarcze jak zrobił mój kolega w golfie trzecim. Ponoć przestały piszczeć... i hamować:]

A ta pasta ATE do tłoczków dobra, i opakowanie starcza dożywotnio.

motomax
22.01.2013, 00:35
do prowadnic smar miedziany sie nie nadaje

smar jest do tłoczków osobny i do prowadnic osobny

polecam smary ATE które w serwisie uzywam od kilku lat i powracające na serwis motocykle po kontroli hamulców przeświadczają mnie o jakości tych wyrobów i bezproblemowym użytkowaniu przynajmniej kilka wiosen

a tu mały refresh mojego zacisku z Xr-ki

http://img841.imageshack.us/img841/7476/obraz139gj.jpg

betu
22.01.2013, 06:50
Ladnie ladnie-funkiel nowka.wlasnie skladam swoje-tylko klocki przyjda.Wiec informacje sie na pewno przydadza.
Moglbys dokladnie okreslic-ktory z produktow ATE pasuje do smarowania tych gumowych czesci?

ozeh
22.01.2013, 19:39
A czy posmarowanie prowadnic zacisku smarem do tłoczków to grzech dla Czarnucha i stanie za to przed obliczem Najczarniejszego Czarnucha? :D A drugie pytanie brzmi czy czymkolwiek się smaruje te trzpienie, na których są osadzone klocki hamulcowe (poza pastą miedzianą na gwint, żeby się cholera nie zapiekała) czy mają chodzić na sucho?

Z opisu wynika, że nadałby się, a taki właśnie mam. (http://allegro.pl/smar-do-tloczkow-i-cylinderkow-pulsar-najtaniej-i2906588751.html)

motomax
22.01.2013, 20:51
na sucho,a co do prowadnic to tylko pasta ate do prowadnic,zwykły smar lub miedziany spowoduje szybkie spuchniecie gumki osłonowej,temperatura tez go momentalnie załatwi

po bożemu prosze :)

smar do tłoczków i gumek uszczelniających tłoczki(głowna i przeciw kurzowa)

http://haeringer-motorsport.de/out/pictures/master/product/1/ate-bremszylinderpaste.jpg


Smar do prowadnic zacisków pływających

http://www.ate-info.de/img/products/175/detail700014-VeF1FPzK-250000.jpg

majki
22.01.2013, 22:52
smar do tłoczków i gumek uszczelniających tłoczki(głowna i przeciw kurzowa)

http://haeringer-motorsport.de/out/pictures/master/product/1/ate-bremszylinderpaste.jpg
Ja do wszystkiego przy zaciskach (prowadnice, gumki i uszczelki) używam tej pasty i b.dobrze się sprawdza (gumki nie puchną, smar się dobrze utrzymuje). :Thumbs_Up:

motomax
22.01.2013, 23:48
Majki każdy kuje jak może,da sie i tak i tak :)

betu
23.01.2013, 06:01
Podziekowal za Info.

Dzieju
23.01.2013, 08:06
A drugie pytanie brzmi czy czymkolwiek się smaruje te trzpienie, na których są osadzone klocki hamulcowe (poza pastą miedzianą na gwint, żeby się cholera nie zapiekała) czy mają chodzić na sucho?.[/url]
Ja je leciutko natłuszczam/nacieram.

ozeh
23.01.2013, 09:01
Dzieju, a nie lepi się do tego syf? Czym to natłuszczasz?

Dzieju
23.01.2013, 09:11
Dzieju, a nie lepi się do tego syf? Czym to natłuszczasz?
Najczęściej odrobiną olejku silikonowego co by korozyjnie zabezpieczyć i dodać ciut śliskości klockom , nic mi się nie czepia.
Podobnie z prowadnicami , myję i nawilżam. Wszystko powinno lekko chodzić.