View Full Version : wymiana klockow jak skok przez p³otki
:mad:
esz...
kochani wiec pisze co nieco ku przestrodze... jakby ktos sobie planowal wymienic klocki z ty³u tak w 30min-1h...
no wiec zanabylem wszystko co trzeba oprocz bro /byc moze stad te problemy :) / no i odkrecilem zacisk i przyszlo do demontazu preta/sztyftu/bolca prowadnika (niepotrzebne skreslic) klockow hamulcowych. najpierw zabil mnie ten malutki plasciutki srube³ek. wykrecic toto to juz bylo cos. prosba a pozniej i grozba jakos poszlo. potem okazalo sie ze ow sztyft/prowadnik czy jak go tam zakonczony jest imbusem... za skarby nie dal sie ruszyc. jeden imbus poleg³ z³amany a kiedy polawszy to wszystko obficie WD40 zabralem sie do tematu porzadnieszym narzedziem, czyt. gimbus + grzechotka niestety ow gimbus sie przekrecil w gniezdzie i tzw ..uj. po temacie.
teraz w perspektywie zdjecie zacisku i jego kompletny demontaz, podgrzewanie pierdzielenie, stukanie itede. pewnie trza bedzie jakis specklucz dorobic... czesci zamowilem juz u h±dy sztyft 35zeta uszczelka przedniego bolca plywajacego 20zeta.
no i tak to godzinka sie stala kilkoma godzinkami ktore na dodatek nie wiem skad mam urwac.
to tak ku przestrodze no i opisowo. zaraza te zaciski mowie wam koledzy...
pozdrawiam
serdecznie
matjas
Bo to trzeba sposobem.
Wieczorkiem strzykaweczk± podaæ na za¶lepkê kilka kropel p³ynu hamulcowego i pójdzie jak po ma¶le POD WARUNKIEM, ¿e siê ma odpowiednio szeroki wkrêtak, a nie w±ski pizdryczek który siê natychmiast owinie ;). Jak imbus zaprotestuje to mo¿na trochê m³otkiem gwint pobudziæ i odkrêcaæ UPRZEDNIO UPEWNIAJ¡C SIÊ, ¿e klucz wszed³ do koñca w ³eb owego "prowadnika". Jak dalej bêdzie protestowa³ to nim klucz pêknie - równie¿ daæ p³ynu hamulcowego. Lepiej penetruje dziad ni¿ WD40, a do tego nie psuje uszczelek w zacisku tak jak WD40.
A przy sk³adaniu u¿yæ jakiej¶ miedzi na gwinty coby na przysz³o¶æ posz³o o wiele ³atwiej z odkrêcaniem :). No i dokrêcaæ z wyczuciem :)
dobre narzêdzia to podstawa i kropla nafty na noc, te¿ penetruje :)
firefighter80
01.09.2008, 15:14
siê zgadza:)
do tej dziadowskiej za¶lepki koniecznie dobry ¶rubokrêt, najlepiej taki na grzechotce, taki do którego mo¿na u¿yæ du¿ej si³y docisku. Je¶li nie mo¿na odkrêciæ, dobrze jest wymontowaæ ca³y zacisk, i spróbowaæ ponownie po wkrêceniu go w imad³o.
A przy monta¿u: loctite na gwint szpilki, pasta miedziowa na w/w dziadowsk± za¶lepkê, o ile szpilkê dokrêcamy mocno, aczkolwiek z wyczuciem, to za¶lepkê tylko tylko, i przy nastêpnym demonta¿u nie ma problemu:)
Ka¿dy chyba to przerabia³;/
Dobre narzêdzia przewa¿nie za³atwiaja sprawê:)
no fakt ze penetrowac to trza bylo zanim sie tam zabralem z sila lamionco klucze. zdecydowanie t± now± szpilke to nasmaruje na zas.
przy okazji: jaki polecacie smar do tych plywajacych bolcow w zacisku? molibdenowy temp odporny moze byc? do tloczkow uzywam jakiegos smarowidla silikonowego dedykowanego temu¿ wlasnie.
pozdrawiam
matjas
Smarowid³o sylikonowe mi siê zsiad³o z czasem. Smaru nie ³adujê tam z za³o¿enia. Ostatnio da³em na p³yn hamulcowy i jest OK. No i ta ¶wiadomo¶æ, ze chemia siê z chemi± nie gryzie bo wszêdzie ten sam p³yn hamulcowy... bezcenna ;).
Polecam wymianê ¶rubokrêtowej za¶lepki na imbusow±, tudzie¿ po warszawsku, na ampulow± ;)
Andrzej_Gdynia
01.09.2008, 20:08
Stosujê smar z miedzi±. jest dobry na wszystko. Tubka 8 z³ wystrczy na 3 lata do samrowania wszystkich po³±czeñ. I tych ¶rób do plastików przedniego ko³a co os³aniaj± tarczê (te¿ jak nie masz zajeb....go gwiazdkowego .sróbokrêta to nie poradzisz). Kazmir da³ mi tak± na imbusa ¶róbkê ale jeszcze nie zastosowa³em. Kazmir wie dlaczego...
Przerabia³em zerwanie tej ¶ruby imbusowej, skoñczy³o siê na odkrêceniu zacisku, rozsuniêciu starych klocków i cienkimi c±¿kami ¶ciskanymi w imadle od ¶rodka ;)
Kazmir da³ mi tak± na imbusa ¶róbkê ale jeszcze nie zastosowa³em. Kazmir wie dlaczego...
No nie przesadzaj kl±twy na te korki nie na³o¿y³em :), a swoj± drog± dalej czekam........:mur:
Moim zdaniem te pod ¶rubokrêt to pomy³ka
a z czego sie robi te korki?
Robert Movistar
03.09.2008, 11:03
a z czego sie robi te korki?
Nale¿a³o by Podos zapytaæ na ch.....j te korki??
Nale¿a³o by Podos zapytaæ na ch.....j te korki??
To sie zapytaj Marcina z Zakopanogo co sadzi o NaglymBrakuHamulcazPowoduSamoWykreceniaSzpiliki90k m/hPoSzutrzeZPasazeremDalekoOdDomu.
Robert Movistar
03.09.2008, 11:22
To sie zapytaj Marcina z Zakopanogo co sadzi o NaglymBrakuHamulcazPowoduSamoWykreceniaSzpiliki90k m/hPoSzutrzeZPasazeremDalekoOdDomu.
Mam inne zdanie na ten temat po próbie wymiany klocków 7 000 km od domu i powrocie do niego z lipnym hamulcem na jednej tarczy który mia³a AT.
Co by Marcin opowiada³ jak by mia³ hamulce?:haha2:
Przygoda, przygoda, ka¿dej chwili szkoda!!
przy okazji: jaki polecacie smar do tych plywajacych bolcow w zacisku? molibdenowy temp odporny moze byc?
Nie mo¿e, bo na pó³ce masz pastê srebrn± i pastê MP3 - do wyboru. Zamiast forum straszyæ kolegi by¶ zapyta³ ;). Ale jak mi wychlapiesz to copa f tupê. A poza tym dysponujê ogromn± ilo¶ci± pasty miedzianej w³asnej produkcji. Bêdzie okazja sprawdziæ czy dzia³a (¶ci¶lej to jest zawiesina stopu Cu/Pb 90/10 w oleju jaki sobie wybierzesz w wersji testowej jest silikonowy H)
o wielki Jadamie :)
wyglada na to ze najwiekszym problemem bedzie wykrecenie tej szpilki... potem to juz pasta miedzianna po calosci i... dzida :)
do niedzieli zatem
pozdrawiam
matjas
Sposób jest jeszcze jeden. Zacisk w imad³o, porz±dny, twardy bit torxowy i wbicie go w owiniête gniazdo pod imbus. Potem, oczywi¶cie wkrêcenie nowego z past± miedzian± na gwincie.
a z czego sie robi te korki?
Prosta sprawa...
Sposób jest jeszcze jeden. Zacisk w imad³o, porz±dny, twardy bit torxowy i wbicie go w owiniête gniazdo pod imbus. Potem, oczywi¶cie wkrêcenie nowego z past± miedzian± na gwincie.
A nie lepiej wykrêtakiem?
aha - no wiêc co do wykrêtaka zosta³em poinformowany i przyj±³em do wiadomo¶ci, ¿e podobno nie lepiej.
Prosta sprawa...
Tak myslalem. dzieki.
APDEJT
po zlamanych dwoch wykretakach, niezliczonej ilosc wszelkiej masci k u r w u f, polewaniu nafta, wudu40, cola i czym tam jeszcze, podgrzewaniu, ochladzaniu, proszeniu, modleniu sie, grozba kurna i prosba... PO NIEUJEZDZANIU AFRI przez miesiac konczacy sezon i niepojechaniu na kilka zaplanowanych wycieczek...
kupilem wiertlo 5mm TiN przewiercilem to wszystko na wylot lacznie z tym ulamanym wykretakiem a nastepnie uszczuplilem swoj portfel o kolejne 100PLN na akcesoria scierne do szlifierki dremel /ceramiczne i diamentowe rowniez/ i powoli jak dentysta i ginekolog w jednym na czuja i podpatruja jednym okiem wglab tej ppwiekszajacej sie dziurki wydlubalem to ku....stwo. oczywiscie te scierne cuda sie zdezintegrowaly...
ech...
to byla walka jak nie wiem co
resztki wydlubalem gwintownikiem 9mm. sadzac po tym jak byla ta sruba zjendoczona z zaciskiem nie byloby mozliwosci jej odkrecenia. zadnej...
to pozdrawiam
zmeczony
matjas
matjas (http://africatwin.com.pl/member.php?u=476) pociesze cie przerabiam to samo ju¿ siê wpieniam sporo czasu grzanie przyspawanie nakrêtki pozostaje mozolne wywiercanie tego dziadostwa wiec uwazam ze ten patent jest katastrofalnym pomys³em
a w mojej yamaszce co siê jaj akurat pozby³em by³o tak
ten sworzeñ co jest wkrêcany imbusem na którym wisz± klocki w honidzie nie mia³ gwintu tylko po drugiej stronie by³a ma³a szybko ¶ci±galn± i zak³adan± zawleczka
link do fiszek http://picasaweb.google.pl/lh/photo/aVE8ADYb0OUaobuPOvJJOA?feat=directlink
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/d3upmuWylGEA6Xo1_f3ymg?feat=directlinkhttp://picasaweb.google.pl/lh/photo/d3upmuWylGEA6Xo1_f3ymg?feat=directlink
tez kiedy¶ mia³em problem w afri z wymiana przodu i powiem wam ze ten patent w afri jest do przeróbki
jak wymienia³am w TTR-ce klocki to a¿ siê ¶mia³em jak to fajnie i prosto pomy¶lane
My¶lê ze przeróbka jest warta ¶wieczki TTR-ka je¼dzi³a po wiêkszych bagnach ni¿ afryka i nic siê nie sta³o a zawleczki s± pewne i ¶ci±ga siê je kombinerkami w 5 sec a wymiana klocków trwa 5 min ;)
chinol masz racje ale powinny byæ dwie zawleczki coby zwiêkszyæ szanse na nie wypadniecie tego pierustwa
tak na marginesie t nie wiem czy ja nie bêdê musia³ zrobiæ czego¶ podobnego
a w³a¶ciwie to chyba zrobiê coby sobie ¿ycie u³atwiæ a nie utrudniæ
chinol masz racje ale powinny byæ dwie zawleczki coby zwiêkszyæ szanse na nie wypadniecie tego pierustwa
tak na marginesie t nie wiem czy ja nie bêdê musia³ zrobiæ czego¶ podobnego
a w³a¶ciwie to chyba zrobiê coby sobie ¿ycie u³atwiæ a nie utrudniæ
dwie by³y z przodu widaæ na dolnej fiszce :oldman:
ale wiem o czym my¶lisz trzeba zostawiæ zgrubienie na koñcu i dodatkowo dwie zawleczki ;) jedna na koñcu druga zaraz przed klockiem hamulcowym
ta na koñcu ze by sworzeñ nie wypad³
a ta druga ze by nie wypad³ na pewno ;)
a z jakiego materia³u moze byc ten sworzeñ? bele co czy jaki¶ hard?
Dobrze kombinujecie ch³opaki:)
hard to bêdzie kruche wiec raczej miêkkie
mo¿ne zwyk³a kwasówka co by nie rdzewia³a ;) tylko nie wiem czy krucha czy miêkka jest ;)
Ramires ma takie alternatywne bolce http://pro-adventure.pl/154-zaciski-hamulcowe
A co do krucho¶ci, to najlepiej chyba, ¿eby z wierzchu by³o twarde, a w ¶rodku miêtkie. Wtedy jest nawet elastyczne. Z dawnych, tokarskich do¶wiadczeñ pamiêtam, ¿e taki efekt daje hartowanie w oleju (zamiast wody). Kwasówka jest raczej miêkka i k³opotliwie siê obrabia (klei siê przy skrawaniu, wierceniu). Robi±c elementy maj±ce byæ nierdzewne czê¶ciej wybiera³o siê mosi±dz, albo br±z.
Ramires ma takie alternatywne bolce http://pro-adventure.pl/154-zaciski-hamulcowe
A co do krucho¶ci, to najlepiej chyba, ¿eby z wierzchu by³o twarde, a w ¶rodku miêtkie. Wtedy jest nawet elastyczne. Z dawnych, tokarskich do¶wiadczeñ pamiêtam, ¿e taki efekt daje hartowanie w oleju (zamiast wody). Kwasówka jest raczej miêkka i k³opotliwie siê obrabia (klei siê przy skrawaniu, wierceniu). Robi±c elementy maj±ce byæ nierdzewne czê¶ciej wybiera³o siê mosi±dz, albo br±z.
Obróbka jest k³opotliwa ale jak siê ma wiert³a kobaltowe i inne narzêdzia dedykowane do obróbki tego materia³u to mo¿na co¶ zrobiæ
bigos mam te ¶rubeczki od szanownego kolegi ramiresa
:) ale jak sobie pomy¶le ze nastêpnym razem mam sie tak wkurwiaæ jak teraz to odpuszczam
a sobie zmodyfikuje prawdopodobnie tak jak my¶lê bêdzie lepiej i praktyczniej pzry kazdej wymianie
tych sworzni sie nie hartuje bo poco
nierdzewka ma jescze jedna wade jesli chodzi o sróby gwinty sie zaciagaja i nie raz nie idzie ich odkreciæ
bigos mam te ¶rubeczki od szanownego kolegi ramiresa
:) ale jak sobie pomy¶le ze nastêpnym razem mam sie tak wkurwiaæ jak teraz to odpuszczam
Pa³e³, a masz te: trzpieñ z imbusem + za¶lepka na ¶rubokrêt (jak orginalnie), czy z sze¶ciok±tnym ³bem bez za¶lepki?
Pytam, bo niedawno te¿ siê mordowa³em z odkrêceniem za¶lepki, mimo ¿e j± wcze¶niej przygotowa³em ¶rodkiem penetruj±cym, "pobudzi³em" m³otkiem, u¿y³em szerokiego ¶rubokrêta. Ostatecznie nawet przecinak nie pomóg³ (efekt masakry widaæ na fotce). Bynajmniej nie podskakiwa³em przy tym z rado¶ci.
Mia³em przy sobie trochê tych korków- za¶lepek na zakoñczeniu sezonu, ale jako¶ nikogo ten temat nie interesowa³?
Musia³em siê ostatnio pochyliæ nad problemem owych nieszczêsnych za¶lepek, które mimo polania ich wszelkimi dostêpnymi p³ynami za cholerê nie da³y siê polubownie odkrêciæ i patrzta oto co wymy¶li³a dziwna magisterska ³epetyna.
1. Odcinamy i wyrzucamy w pizdu gwintowan± czê¶æ ¶ruby M10 lub M12 pozostawiaj±c ok 1cm licz±c od ³ba.
Nastêpnie kikut ten nacinamy wzd³u¿ tak aby osadziæ w nim kawa³ek TWARDEGO metalu, który bêdzie udawa³ czê¶æ robocz± ¶rubokrêta.
2. Od zaprzyja¼nionego stolarza po¿yczamy ¶cisk stolarski, któren powinien aczkolwiek nie musi mieæ taki przegub kulowy umo¿liwiaj±cy krêcenie ca³o¶ci±.
Ze stolarzem nie spo¿ywamy alkoholu albowiem mo¿e on mieæ sk³onno¶æ do ucinania sobie koñczyn na pile po degustacji i bêdziemy mieæ nieczyste sumienie.
Ca³o¶æ mocujemy jak na zdjêciu i pos³uguj±c siê odpowiednim kluczem odkrêcamy za¶lepki bez ¿adnego problemu.
3526
3. Na koniec z wielkiej rado¶ci pokrywamy wszystko proszkiem z uprzednio przygotowanej ga¶nicy, bo to jest bardzo ¶mieszne :haha2:
Musia³em siê ostatnio pochyliæ nad problemem owych nieszczêsnych za¶lepek,...
3. Na koniec z wielkiej rado¶ci pokrywamy wszystko proszkiem z uprzednio przygotowanej ga¶nicy, bo to jest bardzo ¶mieszne :haha2:
:haha2::haha2::haha2:Rozbawiles mnie do ³ez, choæ niewiele zakuma³em z Twojego magisterskiego opisu :haha2::haha2::haha2:
Poproszê o zdjêcie tego co pozosta³o po reszcie wyrzuconej w pizdu wraz z zamocowanym udawaczem ¶rubokrêta ;)
£o matko ale te In¿yniery Mamonie tero niekumate z tych uczelni wypuszczajom.
Wystarczy, ¿e projekt nieco bardziej finezyjny ni¿ proste napierdalanie m³otkiem w za¶lepkie a ju¿ siê gubiom.
3540
Tu mata jeszcze jedno zdjêcie po ca³o¶ci.
Przygotowa³em kilka zdjêæ ( ³±cznie ze zdjêciem ga¶nicy ) ale nie mogê ich zamie¶ciæ nie wiedzieæ czemu.
Muszê wcze¶niej wykasowaæ wszystkie zamieszczone wcze¶niej za³±czniki aby pozwoli³o mi ³askawie przyj±æ 1 ( s³ownie jedno ) ma³e zdjêcie bo w innym przypadku pojawia mi siê komunikat o przekroczeniu limitu.
I chyba nie ja jeden mam takie problemy.
Zróbta co¶.
No zgadza siê. Jedno zdjêcie zajmuje mi 542 KB na moim koncie co zabiera mi wiêcej ni¿ po³owe owego i nie mogê nastêpnego zdjêcia zamie¶ciæ.
Zróbta co¶.
Tu jest zdjêcie tego niby¶rubokrêta do odkrêcania wrednych za¶lepek.
3541
No, a tamte mi sie skasowa³o
No zgadza siê. Jedno zdjêcie zajmuje mi 542 KB na moim koncie co zabiera mi wiêcej ni¿ po³owe owego i nie mogê nastêpnego zdjêcia zamie¶ciæ.
Zróbta co¶.
£o matko, takie ind¿yniery i zdjêcia zmniejszyæ nie potrafi± :p:hehehe:
mo¿na przecie¿ po¿yczyæ ¶cisk i ¶cisn±æ trochê te fotki ;)
paten godny skopiowania ile takich ¶cisków po¿yczonych trzeba zabraæ na wyjazd je¶li wiemy ze zachodzi potrzeba wymiany klocków w najbli¿szym czasie?
proszê o podanie sk³adu chemicznego elementu roboczego??
http://africatwin.com.pl/attachment.php?attachmentid=3541&thumb=1&d=1231590910
mam nadzieje ze nie bêdê tego potrzebowa³ w najbli¿szym czasie
Uprasza sie o czytanie ze zrozumieniem.
JEDNO zdjêcie zabiera mi CA£e konto forumowe.
A odno¶nie pomys³u, to przed d³u¿szym wyjazdem po prostu wymieniam klocki je¶li tego wymagaj± a na wyprawie staram siê oszczêdzaæ hamulce bo prawdziwi twardziele nie hamuj±.
Sk³adu chemicznego nie znam ale u¿y³em starej dobrej bo przedwojennej szpachelki z cnotliwej stali.
Ps. Chinol - uzy³e¶ nawet jednego znaku przestankowego. Gratulujê
Robertbed
20.03.2009, 14:15
Podszedlem do wymiany klockow dzisiaj i niestety nawet zaslepka nie drgnela, porazka
Podszedlem do wymiany klockow dzisiaj i niestety nawet zaslepka nie drgnela, porazka
Kup 4 piwa i jedn± pepsi;)
Wypij jedno piwo.
Przy³ó¿ wkrêtak do ¶rubki i walnij konkretnie m³otkiem kilka razy.
Wypij drugie piwo.
Polej ¶rubê pepsi, ew WD40
Wypij trzecie piwo.
Przy³ó¿ wkrêtak do ¶rubki i walnij konkretnie m³otkiem kilka razy.
Wypij 4 piwo.
Odkrêæ ¶rubê
Wypij resztkê pepsi ;)
jak nie drgnê³a to wypij æwiare
jak dalej nie drgnê³a to wypij kolejn± æwiartynkê i polej p³ynem hamulcowym, je¶li dalej nie drga to polej kolejn± æwiara i wypij p³yn ham
Jaja se robita a ch³opak na pewno ju¿ szparkê skaleczy³ (w za¶lepce oczywi¶cie )
Poniewa¿ poprzednie zdjêcia w tym temacie mi nie wesz³y to spróbujê powtórzyæ fotki przyrz±du z którego jestem dumny jak pies z bocznej kieszeni
4536
4537
4538
To naprawdê jest skuteczne
Lewar - rewelacja :Thumbs_Up:
felkowski
31.03.2009, 09:23
Problem siê bie¿e z dokrêcania na si³ê. ¦ruba w aluminium plus temperatura to zaka³a. Nie nale¿y tej za¶lepki (bolca te¿) za mocno dokrêcaæ. Srubokrêtem do lekkiego oporu wystarczy. Nie odkrêci siê. Gwint jest drobnozwojny. A jak siê wkrêci u¿ywaj±c odrobiny pasty miedzianej ( na gwinty równie¿) to bedzie gitarra forewer. Choæ dobry ¶rubokrêt to podstawa.
Mnie sie uda³o zapieczony bolec wykrêciæ nabitym na si³e kluczykiem SP LINE
(co¶ jak torx, tylko ma du¿o wiêcej ramionek)
Takie ¶ruby mam w oplu kadecie z lat 70-tych którego remontuje.
Widzia³em ju¿ te kluczyki-nasadki na grzechotke w jakim¶ markecie po 6 szt za jakie¶ 35z³ociszy.
w my¶l zasady jeden obraz 1000 s³ów - dwa obrazy :)
oto moja modyfikacja zacisku, teraz wymiana klocków odbywaæ siê bêdzie przy u¿yciu ¶rubokrêta tylko !!
nie pytajcie o koszty bo nie pamietam , stare sztyfty poleg³y dopiero pod frezarka :) nowe zosta³y wykonane na tokarce, zawleczki kupione do innych zacisków jakich nie pamietam ??
http://lh6.ggpht.com/_KHaU-nH0JWQ/S7OzpES-IdI/AAAAAAAAD1A/dW692C0oYrs/s640/P310310_14.03%5B02%5D.JPG
http://lh4.ggpht.com/_KHaU-nH0JWQ/S7OzrPt0mMI/AAAAAAAAD1E/OiCVobL5eQc/s640/P310310_14.03.JPG
daniel_87
09.04.2010, 20:23
to s± zawleczki od brembo stosowane np w daeville czy jakos tak :P
Ja te¿ zrobi³em :)
Na zawleszkê ,ale ciut inaczej
Afra 1996 HRC
http://www.africatwin.com.pl/showthread.php?t=2890
franz czy w przypadku wypadniêcia zawleczki sztyft (prowadnica ) wypadnie ??
u mnie musz± wypa¶æ obie zawleczki a sztyft mo¿e wylecieæ tylko w jedna stronê
(mam pewne obawy przed objawem patyk w ko³o :)
Ta zawleczka nie wypadnie. Musia³oby j± ¶ci±æ ,a nie dzia³aj± na ni± ¿adne si³y.
Patyk w ko³o ? Raczej porz±dne kombinerki by wyci±gn±æ
tzn ja post±pi³em zgodnie ze sztuka in¿ynieryjna tzn zabezpieczenia nale¿y dublowaæ w taki sposób aby awaria jednego nadal zapewnia³a poprawna prace ca³ego elementu,
za czynniki które mog± spowodowaæ awarie uznaje ¶rodowisko korozyjne oraz wibracje i temperaturê,
mam nadzieje ze droga na wypadniecie sztyftu jest tylko mo¿liwa w strunê na zewn±trz zacisku (nie jest mo¿liwe wpadniecie sztyftu w szprychy)
Dawniejsza sztuka in¿ynieryjna stosowa³a prostsze i równie¿ niezawodne rozwi±zania :D -jak zwyk³a zawleczka , która " nie wylata ":haha2:
Zabezpieczano ni± osie nakrêtek kó³, koñcówki dr±¿ków, a nawet stopki korbowodów silnika.
Fakt - by³ to czas Syreny , Warszawy i Stara
ale siê nic nie odkrêca³o
No to siê za wymianê klocków wzi±³em
Wszystko dobrze. nawet ¶rubki pu¶ci³y bez przecinaka, m³otka udarowego itp ...
Zak³adam nowe klocki (szersze, bo nie zu¿yte :D) i co ?
T³oczek wystaje i siê na tarczê hamulcow± nie ma miejsca :dizzy:.
Heeelp :bow:
Czy dolewa³e¶ p³ynu miedzy wymianami klocków? Je¶li tak to musisz upu¶ciæ.
Czy przy poprzedniej wymianie tez nie chcia³ daæ siê wcisn±æ?
Rozwiazaniem mo¿e byæ wyjêcie t³oczka , przy okazji oczyszczenie w razie potrzeby i wci¶niêcie ponowne.
Parê dni temu zmienia³em tylne klocki i t³oczek wszed³ niemal palcami.
By³a wymiana p³ynu i to po kupnie (04.2010).
Jak upu¶ciæ p³yn ?
daniel_87
13.08.2010, 08:20
w tym przypadku mozesz zrobic najprostsz± operacjê, czyli strzykawka i zassac ze zbiorniczka pompy. Pozniej wcisnac tloczki i po sprawie
Zassij ze zbiorniczka.
Przy tym nie oblej moto bo go zachla ruda.
A tak naprawdê jak t³oczki nie lataj± w rêkach to rozbieraj to w pi¼dziec.
Wybebusz sobie ca³e zaciski i wyczy¶æ. Potem organoleptycznie oceñ gumowe elementy i ca³o¶æ posk³adaj na magicznej pa¶cie. Przemy¶l wymianê przewodów na stalowe (jak niemasz) inwestycja jest ale op³acalna. Zalej p³yn, odpowietrz, wyczy¶æ tarcze.
W przypadku nowych klocków pierwsze 200 kilosów delikatnie docieraj a potem ciesz siê z jazdy np w sobotê po bieszczadach jak masz ochotê to priv i je¼dzimy.
A tak to siê czy¶ci do bia³ego :)
Je¿eli masz zapieczone t³oczki to najlepiej rozebraæ i wyczy¶ciæ. Ruszyæ takie t³oczki mo¿esz obracaj±c t³oczka ¿abk± (delikatnie) a nastêpnie dwoma ¶rubokrêtami na krzy¿ wciskasz.
Naj³atwiej to odkrêciæ odpowietrznik w trakcie rozpychania t³oczków. Je¶li wtedy nie wchodz± jak w mas³o to wszystko do rozbiórki.
andrzej 76
15.01.2011, 21:37
oto moja modyfikacja zacisku, teraz wymiana klocków odbywaæ siê bêdzie przy u¿yciu ¶rubokrêta tylko !!
-w±tek stary, ale dla mnie w³a¶nie teraz potrzebny.
zabezpieczenie(te na p³aski ¶rubokrêt) nie by³o do ruszenia,
wd, p³yn ham, nafta i takie tam. bez powodzenia.(przez parê dni)
w koñcu w imad³o i mikroprzecinakiem w kierunku odkrêcenia...
posz³o..
nie wspomnê o ¶rubie na imbus, trza bêdzie wierciæ
wiêc u¿yjê Twojego patentu pa³e³,z nadziej± ¿e prawa autorskie nie s± zastrze¿one...:)
dobrze ¿e to zima i mo¿na ca³ymi wieczorami eksperymentowaæ.
latem to by mnie ju¿ dawno co¶ trafi³o.
bêdzie trzeba flaszkê postawiæ :)
andrzej 76
16.01.2011, 17:37
bêdzie trzeba flaszkê postawiæ
- jestem za, a nawet przeciw :)
simon1977
26.04.2011, 22:19
Kurza stopa. Dobrze, ¿e wymienia³em klocki miesi±c temu a teraz dopiero to czytam. Tak bym siê chyba ca³kiem wystracha³ i za robotê nie chyci³ :dizzy:
A swoj± drog± ¶ruby posz³y wzorcowo, tzn po drugim stêkniêciu :haha2:
No i ja siê dzisiaj zabra³em za wymianê klockow z ty³u...
¦lubki posz³y, wszystko ok, a¿ tu nagle nie wim sk±d wypad³a mi taka blaszka:
21138
No i nie wiem gdzie j± wtykn±æ bo zacisk by³ tak odwrócony ¿e nic nie widzia³em.
Na razie z³o¿y³em bez tego, ale to diabelstwo po co¶ tam przecie¿ by³o.
Pomó¿cie proszê !!!
To jest tzw. "blaszka mocy". Te¿ mi wylecia³a :dizzy:
U mnie takowej nie ma i nie by³o. Za to mam na klockach nak³adki blaszane. Ale wg motoristy jest to na klocku przy t³oczku. http://www.sklep.motorista.pl/szukaj/model,1,1991,XRV750M,15132, -> rama -> F12 tylny zacisk
Zaktualizowalem troche artyku³ w Afripedii o powy¿sze przemyslenia.
Pro¶ba o Moderatora o przeczyszczenie tego w±tku i zintegrowanie opisu Lewara ze zdjeciami w jeden post #49
http://faq.africatwin.com.pl/index.php/Klocki_hamulcowe-_wymiana
dajmos19952
10.04.2015, 23:43
Panowie pytanie jak to w³o¿yæ i gdzie to dok³adnie by³o bo normalnie juz nie wiem...
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/99c1f89b85f425ea.html
Gógle -> xrv caliper -> szukaj:
http://makinaparts.com/3268-6283-thickbox/45110may006-caliper-bracket-front-left-honda-xl-600v-transalp-xrv-750-africa-twin-.jpg
dajmos19952
11.04.2015, 10:50
wielkie dziêki
ziutek2002
16.04.2015, 21:38
Witam szanowne grono.
Doklejam siê do tematu aby nie zak³adaæ nowego.
Jak na pocz±tku postu - z t± oryginaln± ¶rub± na wkrêtak zawsze jest problem (chyba, ¿e kto¶ systematycznie j± odkrêca aby nie zapiek³a siê na amen stosuj±c jakie¶ smarowid³o ale nawet wtedy za ka¿dym razem rowek ¶ruby ulega delikatnemu zniszczeniu). Ja osobi¶cie przy przegl±dach/zleceniach drobnych napraw wywalam je i stosujê swoje rozwi±zanie (przygotowa³em ich na du¿y zapas) w zale¿no¶ci od tego czy klient chce j± mieæ na Imbus nr 5 czy na klucz 13. Materia³ - mosi±dz (nie koroduje), po 2 specjalne podk³adki z uszczelnieniami (nie spadaj± z gwintu), d³ugo¶æ gwintu tak dobrana, ¿e gdy przy dokrêcaniu napotka na opór w postaci g³ówki trzpienia prowadzenia klocków, uk³adaj± siê dopiero podk³adki:
http://www.fotosik.pl/u/ziutek2002/album/1765574
...¶wiêty spokój...
Zdrowia:at:
Lucky Luke
17.04.2015, 01:29
Jak mia³em trampka to te¿ nie mog³em wykrêciæ tych koreczków, skoñczy³o siê z dospawaniem nakrêtki. Potem w miejsce koreczków napcha³em silikonu odpornego na temp. i te¿ mia³em ¶wiêty spokój. Nowe korki w woreczku odda³em kupuj±cemu ode mnie motocykl.
Za to w mojej africe odkrêcaj± siê bez problemu.
szynszyll
17.04.2015, 10:39
kropelka smaru miedziowanego i dokrecac z glowa i ma byc OK.
lortprodisz
17.04.2015, 11:47
Czarny smar do przegubów równie dobrze za³atwia sprawê zapieczonych ¶rubek w amelinium- tyle ze najsamprzod trzeba je wykrêciæ i posmarowaæ :D
ziutek2002
17.04.2015, 12:22
Tylko krótkie info bo jestem zasypywany pytaniami na PRIV.
Tak mam ich wiêkszy zapas, mogê odsprzedaæ;)
lukaszb17045
16.05.2015, 23:24
Odkopie temat a nie bede smiecil. Mam problem wyjmowalem ostatnio zacisk lewy, poniewaz zdejmowalem przednie kolo wszystko bylo cacy dopuki nie zalozylem go z powrotem i teraz zacisk ciezko mi wchodzi a jak wchodzi to szoruje w srodku o takie wystajace,okragle. Co robiæ?
Z³o¿yæ poprawnie i ponownie zamontowaæ.
Do wyjêcia ko³a nie zdejmuje siê zasisków.
W XRV 750 siê zdejmuje jeden zacisk bo ko³o nie przejdzie przez zaciski
Mo¿e zale¿y jaka guma jest na kole. U mnie tourance, sahara3 i tkc80 przechodz± bez ¶ci±gania zacisku/ów. Innych jeszcze nie mia³em wiêc nie wiem.
Nadal ³atwiej jest zdj±æ obydwa zaciski i potem je za³o¿yæ na przykrêcone ko³o ni¿ manewrowaæ ko³em ¿eby prze³o¿yæ o¶kê, dwa dystanse i jeszcze trafiæ obydwiema tarczami miêdzy klocki.
lukaszb17045
17.05.2015, 13:03
jakie dwa dystane? mam tylko jeden po prawej hmm Ma ktos schemat
przedniego kola?
Masz dwa dystanse, jak ka¿dy zreszt±. Drugi robi za obudowê ¶limaka prêdko¶ciomierza dodatkowo. Ale jego g³ównym zadaniem jest dystansowanie ko³a od lagi a nie obudowywanie ¶limaka ;)
Schemat przedniego ko³a..niektóre Twoje pytania to przegiêcie.
U¿yj googla, tam jest taki prze³±cznik na obrazki i ¶ci±gnij sobie jak±¶ serwisówkê, lito¶ci..
Masz, pobierz sobie http://puff.africatwin.com.pl/download.html
lukaszb17045
17.05.2015, 20:33
dzieki raf
Zawsze mo¿na upu¶ciæ trochê ci¶nienia ¿eby przesz³o bez zdejmowania zacisku. Kolego na przysz³o¶æ doprecyzuj co masz na my¶li (bo takie okr±g³e to w zacisku ze cztery razy wystêpuje) albo najlepiej podeprzyj siê fotkami wzbogaconymi o komentarze w paincie. Z w³asnego do¶wiadczenia polecam kilkukrotne przestudiowanie manualu wtedy robota idzie w miarê p³ynnie :Thumbs_Up:
Jw., g³upich pytañ nie ma, ale s± pytania które sugeruj± ¿e nie szanuje siê rozmówcy (to samo tyczy siê kultury pisania).
Wiêc wysil siê trochê, zanim zadasz jakie¶ pytanie na które odpowie Ci google w 1s, manual w 2s, a opcja 'szukaj' w 3..
Mamy wszystko nawet sk³adki mamy bez szacunku do tych wariatów z FAT daleko nie pociagniesz a wierz mi na s³owo warto pozna³em tu ca³± bande ¶wietnych kumpli
a karma wraca !
Ten sam problem, z tym, ¿e jak g³upi w amoku zacz±³em rozwiercaæ te jeb**± za¶lepke, ale sporo jej zosta³o, z 1mm na gwincie akurat i nie wiem co dalej z tym robiæ, oddaæ do serwisu jakiego¶?? Czy kupiæ dobre wiert³o i rozwierciæ to razem z gwintem...My¶la³em ju¿ te¿ o kupnie ca³ego zacisku u¿ywanego, bo mo¿na po tanio¶ci, tylko strach - raz, ¿e bêdzie to samo, a dwa jeszcze mo¿e byæ nieszczelny... ten co mam to wime chocia¿, ¿e t³oczek nie przecieka.
Rozwieræ jeszcze, tylko osiowo, potem gwintownik M10x1 i po temacie.
gdzie¶ jeszcze chyba mam tak± za¶lepkê w gara¿u jakby co :)
a jakim kalibrem wierciæ? Z gwintu to ju¿ nic nie zostanie, no i szczerze to nie widze jakbym mia³ to rozwierciæ nie uszkadzaj±c g³ówki ¶ruby trzymaj±cej klocki :/
Roni92 jak przejzysz ten temat dokaldnie sa tam moje zdjecia zmodyfikowanych zacisków wiercilem wiertlem o srednicy sztyftu
kuuuuuuuuurrrr...........! I Le¿an te¿ nie da³ rady nic zrobiæ z tym je**** tylnym zaciskiem(a koszty ci±gle rosn±). Wiec zosta³o mi chjyba tylko kupno uzywanego zacisku. Ryzykowaæ i kupowaæ ten - http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-tyl-honda-xl-600-transalp-i5124236423.html
? Najbardziej mnie wku*wia, ¿e z kupnym u¿ywanym mo¿e byæ to samo, a w dodatku mo¿e byæ nieszczelny... I jak tu wyj¶æ z tej sytuacji nie opró¿niaj±c potrfela do dna? :mur:
ps po odbiorze sprzêta chyba wykrêce wszystkie ¶ruby i zabezpiecze przed zapieczeniem, bo to masakra jaka¶ ile problemów i kosztów mo¿na sobie narobiæ przez taka pierdo³e.
Sypanie epitetami nawet wykropkowanymi chyba nic nie wnosi , od tego ci siê nie naprawi.
Mo¿e niew³a¶ciwa metoda by³a zastosowana, nie wiem.
Kupuj±c u¿ywany spytaj czy wszystko jest rozkrêcone i czy t³oczek daje siê przesuwaæ palcami , nieszczelno¶ci których siê tak obawiasz usuniesz nowymi gumkami.
Rozumiem ¿e mo¿esz byæ zdenerwowany ale podnoszenie samemu sobie ci¶nienia efektów nie przyniesie.
Wiesz czemu boje siê nieszczelno¶ci? Bo owe gumki to kolejne ponad 100z³ czyli wiêcej ni¿ ewentualny zakup ca³ego zacisku. Narazie olewam temat, szkoda nerwów :D
Tak nowe gumki to kolejny koszt , masz racjê , ale wtedy masz na d³ugi czas pewno¶æ szczelno¶ci.
Mo¿e pokombinuj jeszcze ze swoim zaciskiem.
U mnie po rozebraniu tylnego zacisku okaza³o siê, ¿e szpilka jest mocno wyrobiona w jednym miejscu co skutkuje koszeniem siê ca³ego zacisku.
1) Czy mo¿na gdzie¶ kupiæ same szpilki i gdzie i czy muszê kupowaæ ca³y zestaw naprawczy?
2) Czy mo¿na kupiæ równie¿ sam± gumkê uszczelniaj±c± (pêk³a mi przy oczyszczaniu)?
3) Jakim smarem smarujecie tuleje prowadz±ce zacisk?
Szpilki i gumki do zacisku to np. w Larsonie, co do smarowania prowadnic to jest temat na forum (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=17363&highlight=smarowanie+zacisku). Sprawd¼ jeszcze ¶ruby mocuj±ce zacisk bo wygl±daj± na przeci±gniête.
OK, dziêki. Przegapi³em ten w±tek o smarowaniu, ju¿ czytam.
dawid8210
31.05.2015, 17:55
Bremszylinder do tulei zacisku:) Tuba ok 4 dych, starczy na d³uugo.
U mnie po rozebraniu tylnego zacisku okaza³o siê, ¿e szpilka jest mocno wyrobiona w jednym miejscu co skutkuje koszeniem siê ca³ego zacisku.
1) Czy mo¿na gdzie¶ kupiæ same szpilki i gdzie i czy muszê kupowaæ ca³y zestaw naprawczy?
mam chyba tak± szpilkê w domu, jutro sprawdzê.
mam chyba tak± szpilkê w domu, jutro sprawdzê.
kupi³em, ku¼wa, kawa³ek metalu za ponad 30 dychy, takie ceny czê¶ci to tylko do motocykli. Dobrze, ¿e nie mam Ducati ...
oj nie tytlko, w modelarstwie jeszcze gorzej bywa :D
kupi³em, ku¼wa, kawa³ek metalu za ponad 30 dychy, takie ceny czê¶ci to tylko do motocykli. Dobrze, ¿e nie mam Ducati ...
nie chce Ciê dra¿niæ, ale znalaz³em, za browara bym odda³ :)
Nie dra¿nisz, kupiona szpilka okaza³a siê za cienka. Nie wzi±³em ze sob± orygina³u i nie zauwa¿y³em, ¿e sprzedawca mi wciska nie to co trzeba.
No to wezmê za browara.
P.S. 1 raz w ¿yciu z³ama³em dzi¶ klamkê hamulca przedniego, tak, przy zwyk³ym paciaku parkingowym, próbowa³em na centralkê postawiæ i miê wysz³o.
Czy ma kto¶ po¿yczyæ klamkê na weekend, oddam jak sprawie sobie now±?
A co, latasz w weekend? ;)
Chcia³em polecieæ do siebie na Roztocze
Nie dra¿nisz, kupiona szpilka okaza³a siê za cienka. Nie wzi±³em ze sob± orygina³u i nie zauwa¿y³em, ¿e sprzedawca mi wciska nie to co trzeba.
No to wezmê za browara.
P.S. 1 raz w ¿yciu z³ama³em dzi¶ klamkê hamulca przedniego, tak, przy zwyk³ym paciaku parkingowym, próbowa³em na centralkê postawiæ i miê wysz³o.
Czy ma kto¶ po¿yczyæ klamkê na weekend, oddam jak sprawie sobie now±?
masz pw, przedzwoñ dogadamy
Z³om. Bêdê dzi¶ po po³udniu w Wawie i wezmê swoj± zapasow±, to ci dam. Chyba pasuje od afryki? zadzwoñ 507135085
Z³om. Bêdê dzi¶ po po³udniu w Wawie i wezmê swoj± zapasow±, to ci dam. Chyba pasuje od afryki? zadzwoñ 507135085
Dziêkujê za odzew! Uda³o siê ogarn±æ klamkê w sklepie.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.