Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24.03.2012, 20:35   #1
smigacz
 
smigacz's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Przemyśl
Posty: 707
Motocykl: RD07a
Przebieg: średni
smigacz jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 12 godz 32 min 44 s
Domyślnie wymian przednich simeringów

Zebrało mi się na wymianę zębatki ale doszło też przednia zawiecha i wymianę oleju i simeringów. Wszystko było ok do momentu dopóki nie pooglądałem afripedi i wymiany oleum w przedniej zawieszeniu . Albo z moim zawieszeniem coś nie tak albo mam uboższą wersję. Jak zedrzeć osłonę simeringów? Młotek i śrubokręt i lekko podważamy czy to się odkręca?
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg Zawias_afri.jpg (426.4 KB, 4 wyświetleń)
Typ pliku: jpg Zawias_afri_1.JPG (441.8 KB, 3 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez smigacz : 24.03.2012 o 20:42 Powód: problem z przesyłem zdjęcia
smigacz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.03.2012, 20:46   #2
majki
 
majki's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Gwe/Warszawa
Posty: 3,494
Motocykl: CRF1000, RD04
majki jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 1 tydzień 3 dni 23 godz 26 min 45 s
Domyślnie

Musisz podważyć cienkim śrubokrętem i zdjąć. Nie powinno stawiać dużego oporu.
__________________
Afra - jedyna, wierna kochanka!!!!
Pożegnane bez żalu: 990S, 690R, DR650SE, XF650
majki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.03.2012, 21:28   #3
smigacz
 
smigacz's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Przemyśl
Posty: 707
Motocykl: RD07a
Przebieg: średni
smigacz jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 12 godz 32 min 44 s
Domyślnie

Majki dzięki poszło. Mam jeszcze pytanie natury "dzielenie włosa na czworo"
Otóż zauważyłem, iż moje lagi wystawały z półki górnej, zmierzyłem wyszło 3 mm (jest na ladze zresztą tyle frezu) na zdjęciach na forum widziałem, mocowanie lag jest równo z półką czy to ma jakieś znaczenie?
smigacz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.03.2012, 22:41   #4
Kazmir
 
Kazmir's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,730
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 godz 15 min 13 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał smigacz Zobacz post
Majki dzięki poszło. Mam jeszcze pytanie natury "dzielenie włosa na czworo"
Otóż zauważyłem, iż moje lagi wystawały z półki górnej, zmierzyłem wyszło 3 mm (jest na ladze zresztą tyle frezu) na zdjęciach na forum widziałem, mocowanie lag jest równo z półką czy to ma jakieś znaczenie?
Możesz sobie zrobić 20mm "wystawania" jak masz za "wysoki" przód, a za mało wzrostu Obstawiałbym jednak opcję mocowania lag na równo z półką.
Z drugiej strony podziwiam, że zauważyłeś te 3mm "gołym okiem"
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.03.2012, 23:48   #5
majki
 
majki's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Gwe/Warszawa
Posty: 3,494
Motocykl: CRF1000, RD04
majki jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 1 tydzień 3 dni 23 godz 26 min 45 s
Domyślnie

Istotne jest, żeby lagi były równo w półkach ustawione. Jak jedną wysuniesz o te 3mm to druga ma być identycznie. Ja ustawiam tak, żeby wystawał tylko korek, łatwo wyrównać poziomy.
__________________
Afra - jedyna, wierna kochanka!!!!
Pożegnane bez żalu: 990S, 690R, DR650SE, XF650
majki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.04.2012, 22:11   #6
Poncki
 
Poncki's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,672
Motocykl: XR250R
Przebieg: ły
Galeria: Zdjęcia
Poncki jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 1 tydzień 6 dni 21 godz 50 min 11 s
Domyślnie

To ja mam pytanie dodatkowe.

Ciekną mi uszczelniacze i chciałbym je wymienić.
Czy kiedy wyciągnę lagę z goleni, mogę przy składaniu użyć tego samego elementu nr 15?

F_0800.jpg

Czy opcja wydłubania uszczelniacza i płukania zawieszenia bez wyciągania lagi z goleni wchodzi w grę?
Poncki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.04.2012, 10:35   #7
Paluch
 
Paluch's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: Koło
Posty: 253
Motocykl: XTZ 660 3YF
Paluch jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 4 dni 20 godz 54 min 52 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Poncki Zobacz post
To ja mam pytanie dodatkowe.

Ciekną mi uszczelniacze i chciałbym je wymienić.
Czy kiedy wyciągnę lagę z goleni, mogę przy składaniu użyć tego samego elementu nr 15?

Załącznik 30061

Czy opcja wydłubania uszczelniacza i płukania zawieszenia bez wyciągania lagi z goleni wchodzi w grę?
Tak możesz użyć tego samego elementu.
Co do drugiego pytania wchodzi w grę. Tylko po co? Istnieje możliwość wydłubywania za pomocą "wydłubywacza", który to mając charakterystyczną budowę o ostrych krawędziach może być przyczyną uszkodzenia powłoki galwanicznej lagi . Rozbierz to będziesz wiedział co jest w środku .
Paluch jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.04.2012, 10:39   #8
Poncki
 
Poncki's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,672
Motocykl: XR250R
Przebieg: ły
Galeria: Zdjęcia
Poncki jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 1 tydzień 6 dni 21 godz 50 min 11 s
Domyślnie

Dzięki Paluch.
To była opcja awaryjna na wypadek gdybym musiał wymieniać ten pierścień.
Wymieniałem to w poprzedniej Afryce i pamiętam, że nie było tanie i musiałem czekać ze dwa tygodnie.
Poncki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.04.2012, 08:27   #9
majki
 
majki's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Gwe/Warszawa
Posty: 3,494
Motocykl: CRF1000, RD04
majki jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 1 tydzień 3 dni 23 godz 26 min 45 s
Domyślnie

Poncki, jak teflon będzie wyjechany to nie ma sensu wkładać starej panewki. Ale wszystko zobaczysz jak rozbierzesz.
Kiedyś kupowałem do 04 komplet ślizgów teflonowych i wcale finansowo mnie nie zmasakrowało, a czekałem parę dni (jak zawsze )
__________________
Afra - jedyna, wierna kochanka!!!!
Pożegnane bez żalu: 990S, 690R, DR650SE, XF650
majki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.04.2012, 09:54   #10
Poncki
 
Poncki's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,672
Motocykl: XR250R
Przebieg: ły
Galeria: Zdjęcia
Poncki jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 1 tydzień 6 dni 21 godz 50 min 11 s
Domyślnie

Wymieniałem też w 04 bo coś tam stukało.
Problem w tym, że po wymianie nic się nie zmieniło...
Jakie są objawy pojechanych ślizgów?

Z tego co pamiętam to był koszt w granicach 300 zł za dwie lagi ale nie jestem pewien.
Poncki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Tarcie przednich klocków mihoo Hamulce, kola, opony 26 22.10.2013 10:37
Tarcie przednich klocków o tarczę cwajdek Hamulce, kola, opony 9 25.08.2008 20:41


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.