|
Inne tematy Motocyklowo |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
23.01.2019, 22:45 | #1 |
Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Dąbrowa Górnicza
Posty: 521
Motocykl: miałem 10 lat RD07a teraz CRF DCT 1100L
Online: 1 miesiąc 5 godz 29 s
|
Dekompresator, kopniak, 4suw jak to wszystko pogodzić. Czyli odpalanie z kopajki
Jak poprawnie używać dekompresatora przy odpaleniu 4 suwa z użyciem kopniaka. Czy ktoś może w sposób jasny, krok po kroku opisać przebieg tego procesu?
Kiedy zapłon, kiedy dekompresja kiedy sprzęgło kiedy ssanie, przepustnica czy na maxa czy 3/4 itd. Model konkretny to TE310 ale generalnie chodzi o zasadę metody. |
23.01.2019, 23:04 | #2 |
Zarejestrowany: Feb 2016
Miasto: Klagenfurt
Posty: 122
Motocykl: Lc8 990 adv r
Online: 2 tygodni 2 dni 13 godz 42 min 6 s
|
Ja xr pale tak. Ssanie,kopie do kompresji,puszczam kopke,wduszam dekompresator i puszczam i kopie.
|
24.01.2019, 00:11 | #3 |
Zarejestrowany: Mar 2017
Posty: 541
Motocykl: XR650R & XR400 & WR300
Online: 4 tygodni 1 dzień 20 godz 4 min 37 s
|
Po prostu w punkcie przed gmp wcisnij dekompresator ( jak jest juz ciezko pod noga), przesuwasz o kilka cm, lapiesz wtedy gmp,puszczasz deko, cofasz kopke i jeb.
|
24.01.2019, 00:52 | #4 |
880220111
Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: Malawa k/Rzeszowa
Posty: 1,050
Motocykl: XR 250R,XR 650R
Online: 3 tygodni 16 godz 39 min 35 s
|
i gazu nie dodawaj chyba że masz znajomego ortopedę. chodzi o to by kopnąć wtedy jak tłok zaczyna jazdę w dół
__________________
Honda XR-oholik Doświadczalny Warsztat Enduro ADV https://www.facebook.com/Team-XR-Pol...4380265706363/ |
24.01.2019, 06:35 | #5 |
Zakonserwowany
|
525 pale z kopa na siedząco i za każdym razem odpala od strzała. Te 310 ma automat jak większość enduraków mających kopajkę, bez obaw przy odpalaniu to nie XR-ka. Nie potrzeba żadnych akcji, typu ustawianie kopajki w odpowiednim punkcie itp. kopiesz i ma odpalić za pierwszym razem.
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier Wypierdalać. |
24.01.2019, 07:19 | #6 | |
Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Wrocław
Posty: 1,425
Motocykl: Husqvarna 701 Enduro
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 15 godz 23 min 25 s
|
Cytat:
Mam TE310 z 2011 u mnie wygląda to tak: 1. Naciskasz sprzęgło i trzymasz je aż do końca, dopóki silnik nie zacznie pracować. 2. Przekręcasz kluczyk. Killswitcha ustawiasz w pozycji "zapłon". Usłyszysz pracującą pompę paliwową. Poczekaj, aż przestanie. Punkty 1 i 2 możesz zamienić kolejnością. 3. Noga na kopajkę i powoli w dół aż tłok znajdzie się na górze. Poznasz, bo w tym miejscu będzie największy opór. 4. Podnosisz nogę, a tym samym kopajkę do samego końca. 5. Naciskasz ssanie, czyli krótką czarną dźwignię obok sprzęgła na lewym końcu kierownicy. 6. Kopajka zdecydowanie w dół. Im szybciej i bardziej zdecydowanie tym lepiej. 7. Silnik powinien odpalić. Ciągle trzymasz sprzęgło i ssanie. Obroty będą dość duże. 8. Po kilkunastu sekundach zaczynasz powoli puszczać ssanie, z wyczuciem, tak aby silnik pracował miarowo, nie dławił się, nie kaszlał, nie przerywał. Im bardziej luzujesz ssanie tym bardziej obroty spadają. 9. Jak już całkowicie puścisz ssanie to wbijasz jedynkę, puszczasz sprzęgło dodając gazu i jedziesz. To procedura odpalania na zimnym silniku. Na ciepłym jest jak wyżej, tylko nie używasz ssania. Powodzenia. |
|
24.01.2019, 08:16 | #7 |
Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
W DR350 jest jeszcze inaczej. Wciskamy dekompresor i on zaskakuje. Delikatnie pchamy kopajkę aż klamka dekompresora sama odskoczy. Jak odskoczy to można kopnąć i odpalać.
U mnie w XR z tego co wiem jest automatyczny dekompresor i przy odpalaniu nie trzeba go dotykać. Tylko przy wietrzeniu silnika po zalaniu (Tak mówił facet jak kupowałem, na XR jeździlem dopiero 2 razy.). |
24.01.2019, 09:25 | #8 |
I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24
|
U mnie w sr 500 dekompresator służy tylko do ustawienia tłoka w odpowiednim położeniu. Potem jeb i pali.
|
24.01.2019, 09:57 | #9 |
Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 13,746
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 1 dzień 3 godz 57 min 3 s
|
w SR500 jest jeszcze okienko do podglądu GMP dla ułatwienia - ale fakt odpala to z łapy niemal.
niezależnie od konstrukcji /bo autodeko zawsze może zawieść/ dobrze mieć wbite do łba że kopiemy lekko do kompresji, przerzucamy przez kompresję po otwarciu deko, zamykamy deko i kopiemy ile fabryka dała i musi palić. odpał na zimno poprawia parę kopów na ssaniu z otwartym deko. inna sprawa to palenie singla na pych wbijamy dwójkę i COFAMY moto do kompresji na biegu. następnie sprzęgło i pchamy ile fabryka dała i jak już jest VMAX na piechty to dociążamy kanapę i puszczamy sprzęgło. tyle z mojej wiedzy i praktyki. m
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
24.01.2019, 11:15 | #10 |
Michał
|
Odpalanie z kopa jest proste, tylko motocykl musi być sprawny. Dekompresator jak nazwa wskazuje umożliwia upuszczenie ciśnienia z cylindra w czasie suwu sprężania. Żadne skakanie po kopce, walenie z całej siły itp. Ja xr650r odpalam tak:
- moto na luzie - wentylowanie cylindra (wciskam deko i trzymam, przekopuję kilka razy, puszczam deko) - ustawianie tłoka (przesuwamy kopkę do momentu wyraźnego oporu i przy użyciu deko przechodzimy przez ten punkt, ale tylko minimalnie, następnie puszczamy deko) - kopajka na górę i z otwartym kranem oraz włączonym zapłonem - ogień Jak jest ciepły to nie przewietrzam cylindra. Podkreślam, że w sprawnym moto nie potrzeba do tego strasznie dużej siły, nie trzeba skakać na kopkę itp. jak to niektórzy robią. Moja odpala bez najmniejszego problemu, nawet po glebie itp. Jak glebnie i zaleje się: zakręcam kran, przewietrzam (8-10 ruchów kopki), ustawienie tłoka i ogień. Sprzęgło niepotrzebne, ssanie i odkręcenie kranu wedle motocykla, zapłon przed samym uruchomieniem. Sprawny "nowożytny" motocykl pali się "bez gazu". Jeśli masz autodeko to trochę inaczej, ale pytanie było ogólne. |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Odpalanie silnika na zaciąg lub popych to ostateczność. Dlaczego? | Kazmir | Inne tematy | 30 | 01.03.2015 11:33 |
odpalanie moto na zalaczonych swiatłach. | solo1972 | Układ elektryczny i zapłonowy | 17 | 07.06.2011 12:48 |
Odpalanie po zimie | Reinchardt | Inne tematy | 42 | 13.03.2011 21:46 |
Wszystko o D.I.D. | Dubel | Rama, zawieszenia, napęd | 0 | 07.05.2010 20:53 |