09.02.2015, 19:35 | #11 |
Zarejestrowany: May 2014
Miasto: Zaduszniki k. Włocławka
Posty: 34
Motocykl: RD04
Przebieg: 61000
Online: 1 tydzień 5 dni 22 godz 42 min 43 s
|
Nr tzw vin jest nabijany przez wojewódzką stację diagnostyczną nowy całkowicie inny niż ten oryginalny. Samej ramy z ebayu nie przełoży, trzeba kupić ramę z dokumentami i zarejestrować nowy motocykl. Sprawdzone w wydziale komunikacji przy okazji poszukiwania ramy dla siebie do Afry (miałem krzywą)
|
09.02.2015, 19:39 | #12 |
Stary (P)iernik
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 8 godz 59 min 56 s
|
Przecież tak napisalem
Rama z papierem plus rejestracja 500
__________________
|
09.02.2015, 19:43 | #13 |
Zarejestrowany: May 2014
Miasto: Zaduszniki k. Włocławka
Posty: 34
Motocykl: RD04
Przebieg: 61000
Online: 1 tydzień 5 dni 22 godz 42 min 43 s
|
Ok! źle zrozumiałem.
Jeszcze pozostaje pozbycie się starej ramy (odsprzedać lub wyzłomować pojazd) |
09.02.2015, 20:13 | #14 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: nad rzeczką , opodal ...
Posty: 632
Motocykl: RD07a
Online: 4 miesiące 2 tygodni 20 godz 9 min 28 s
|
SAM - musi mieć nadany i nabity VIN , to logiczne . Dla mnie zaletą takiej rejestracji jest fakt , że brak jest szczegółowych danych dotyczących modelu : koła , owiewki , typ silnika , itp . Upraszcza to sprawę wszelkich modyfikacji . Obecnie nikt u nas nie " ściga " za różne przeróbki motocykla , ale już w de. wszelkie zmiany wymagają specjalnych wpisów , szwajcarzy są jeszcze mniej tolerancyjni . Sądzę , że niebawem i u nas wprowadzone zostaną " unijne przepisy " i za wszelki przeróbki będziemy KARANI .
SAM ma dla mnie niezaprzeczalną zaletę : swoją przyczepkę - SAM już kilka razy modyfikowałem zmieniając resory na oś wahliwą , wydłużałem i poszerzałem zależnie od potrzeb i nadal jest wszystko OK - to jest SAM . Podobnie było z jeepkiem - same zalety . Dodatkowym argumentem za SAM-em jest cana - przeważnie sporo niższa . Nie rozumiem , co ma wspólnego " wyjęcie " motka z garażu z faktem , że był to sam ... i dlaczego " ktoś " z urzędu ma zabierać sprzęta , skoro wszystko jest " na legalu " ... Chyba przesadzacie z tą asekuracją . Zdrowia Mutt |
09.02.2015, 20:23 | #15 |
Zarejestrowany: May 2014
Miasto: Zaduszniki k. Włocławka
Posty: 34
Motocykl: RD04
Przebieg: 61000
Online: 1 tydzień 5 dni 22 godz 42 min 43 s
|
Masz całkowitą rację tylko jak wytłumaczyć powód rejestracji oryginalnej ramy na SAMa.
|
09.02.2015, 20:27 | #16 |
Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Jeleśnia - Żywiec
Posty: 1,324
Motocykl: CZ 350/XL 600
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 2 godz 5 min 56 s
|
Co innego SAM przyczepka robiona własnoręcznie z elementów co innego prawdziwy motocykl z rejestracją SAM w dowodzie.
Przecie to nie jest SAM tylko BMW. Nikt tam nie spawał ramy z kawałków i nie lepił owiewek z włókna szklanego. Bak nie jest dziełem rzemieślnika tylko prasy fabryki BMW. Ciekawe w którym roku to było rejestrowane w PL po raz pierwszy. Diagnosta musiał płakać jak mu kazali to podpisywać na pierwszym przeglądzie technicznym. Nie no. "Nie no ja Panu mówie! Ten motocykl to myśmy w garażu ze szwagrem 3 lata projektowali i spawali. Tu jeszcze są ślady od bosza /szlifierki kątowej/. "Panie To jest BMW. Jakie BMW? Pisz pan "SAM" a tu ma pan flaszke..."
__________________
Naczelny Filozof Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta] Kymco Activ 50 ADV |
09.02.2015, 20:37 | #17 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: nad rzeczką , opodal ...
Posty: 632
Motocykl: RD07a
Online: 4 miesiące 2 tygodni 20 godz 9 min 28 s
|
tego NIE WIEM , ale może to też wynikać z interpretacji przepisów przez jakiegoś urzędasa ... Jest to oczywiście powód do dokładnego " zbadania sprawy " , może przepytanie sprzedającego trochę sprawę wyjaśni .... ale oczywiście " czujnym cza być " i od pomiaru grubości lakieru w miejscach newralgicznych bym zaczął ...
|
09.02.2015, 20:52 | #18 |
Stary (P)iernik
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 8 godz 59 min 56 s
|
Ktora Ci nic nie da , bo wszystko plastyk
A nie o malowanie motocykla chodzi , bo nikomu tu to nie przeszkadza
__________________
|
09.02.2015, 21:02 | #19 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: nad rzeczką , opodal ...
Posty: 632
Motocykl: RD07a
Online: 4 miesiące 2 tygodni 20 godz 9 min 28 s
|
Franz - szanuję Cię , więc nie pisz , że nr-y ktoś na plastiku wystukał ... ;-)
|
09.02.2015, 21:08 | #20 |
Stary (P)iernik
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 8 godz 59 min 56 s
|
No rama to rzeczywiscie z metalu Nawet o niej nie myslalem. Kapuje juz ze chodzilo Ci o zmerzenie grubosci szpachli w miejscu nabicia starych numerow na główce ramy Nie zaskoczylem
__________________
Ostatnio edytowane przez Franz : 09.02.2015 o 21:11 |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
rejestracja sprowadzonego motocykla | piotreklodz | Inne tematy | 24 | 10.10.2014 10:37 |
Rejestracja motocykla sprowadzonego z UK | HRABIA z Krosna | Inne tematy | 3 | 01.02.2013 18:23 |
Rejestracja pojazdu | Artuditu | Inne tematy | 64 | 23.04.2012 11:28 |
Transport/ rejestracja motocykla z Newcastle | Wolo | Inne tematy | 16 | 11.04.2011 23:54 |
rejestracja motocykla zabytkowego | polo | Inne tematy | 5 | 21.04.2010 23:43 |