Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Dom / garaż / inne sprawy z życia forumowicza > Forumowy Mechanik

Forumowy Mechanik Poradniki ludzi doświadczonych w dziele nie gębie.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09.05.2013, 23:23   #1
magicl
 
magicl's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: Kerry :-)) Ireland
Posty: 487
Motocykl: RD07a
Przebieg: 61.000
magicl jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 1 godz 29 min 22 s
Domyślnie

Fajnie, ze juz jestes i pytanie od razu. Wymyslilem sobie w miejsce korka spustu oleju wkrecic czujnik temperatury oleju i go podlaczyc. Druga strona juz jest tzn. oryginalny dodatkowy wskaznik od temperatury cieczy. Pozostalo dobrac wlasnie ''ten'' czujnik i go wyskalowac ale wiekszosc, ktore ogladalem sa dlugie pomiedzy 30- 50mm. Jak myslisz, wejdzie i nic sie nie zmieli? Jakies sugestie?
magicl jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.05.2013, 00:22   #2
szparag
 
szparag's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 1,503
Motocykl: LC4
Przebieg: ...
szparag jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 20 godz 4 min 21 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał magicl Zobacz post
Fajnie, ze juz jestes i pytanie od razu. Wymyslilem sobie w miejsce korka spustu oleju wkrecic czujnik temperatury oleju i go podlaczyc. Druga strona juz jest tzn. oryginalny dodatkowy wskaznik od temperatury cieczy. Pozostalo dobrac wlasnie ''ten'' czujnik i go wyskalowac ale wiekszosc, ktore ogladalem sa dlugie pomiedzy 30- 50mm. Jak myslisz, wejdzie i nic sie nie zmieli? Jakies sugestie?
Wejdzie, można też kupić ze starej japoni, było tego sporo w latach 80-tych.
Tylko po co ?
Pozdr
szparag jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.05.2013, 01:08   #3
magicl
 
magicl's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: Kerry :-)) Ireland
Posty: 487
Motocykl: RD07a
Przebieg: 61.000
magicl jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 1 godz 29 min 22 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał szparag Zobacz post
Wejdzie, można też kupić ze starej japoni, było tego sporo w latach 80-tych.
Tylko po co ?
Pozdr
A wiesz, takie moje zboczenie. Inni przyczepiaja naklejki a ja czasem lubie cos zmotac. Pzdr.
magicl jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.05.2013, 07:58   #4
jaro
 
jaro's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Dabrowa G.
Posty: 690
Motocykl: RD07a DRZ 400E
jaro jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 5 dni 9 godz 51 min 22 s
Domyślnie

Cześć fajnie że wróciłeś
Mam taki problem z XT 600:
Jak jadę spokojnie na niewielkich obrotach to czuć tak jakby coś go hamowało,dusiło kojarzy mi się to ze zbyt małą ilością paliwa jak dam więcej gazu motorek zbiera się i problem znika.
jaro jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.05.2013, 21:00   #5
0gruby0


Zarejestrowany: Mar 2010
Posty: 15
Motocykl: RD04
0gruby0 jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 22 godz 27 min 20 s
Domyślnie

I co się dzieje się? Akumulator po zimie stracił kwas całkowicie, pewnie jeszcze przed zimą, wcześniej wszystko było ok. Zalałem wodą, wszystkie cele były puste, naładowałem i o dziwo trzymał prąda. Po małej przejażdżce wywróciłem moto i prąd zginął. Odpaliłem od wozu, ale do domu nie dojechałem (przy wyłączonych światłach przerywał a po zapaleniu świateł pracował normalnie - pewnie zwara w aku). Zaczął przerywać i zagasiłem maszynu. Wynik. Popalone parę żarówek. Akumulator kupiłem nowy, przestał działać obrotomierz (czy ma on jakiś bezpiecznik czy się zjarał?) ale nie mogę maszyny rozpędzić powyżej 80 km bo zaczyna przerywać. Co mogłem jeszcze zjarać? Moduł zapłonowy ma coś wspólnego z obrotami? Regulator dwa lata temu wymieniałem na nowy (czy mógł się zjarać) Przed przejażdżką sprawdzałem ładowanie i było ok. Jutro sprawdzę jeszcze raz.
Gdzie szukać? Chyba nie byłem aż takim idiotą, aby przy okazji wymiany aku wsadzić odwrotnie nowy filtr paliwa? Nie wierzę. Jutro sprawdzę. Gdzie szukać przyczyny? Co rozebrać? Jaki kabel wyrwać?
Pozdrawiam. A jeździć się chce ....

motong rd04 rok 90, po odpaleniu od wozu przejchałem około 15 km jedynie i zaczął przerywać.

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 11.05.2013 o 07:39
0gruby0 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.05.2013, 09:34   #6
Evvil
 
Evvil's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 1,146
Motocykl: oby złodziej kulasy połamał
Przebieg: :(
Evvil jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 26 s
Domyślnie

Akumulator zalałeś wodą, skoro więc już stracił możliwość ładowania to mogłeś uj***ć regulator i popalić jeszcze kilka rzeczy, tymbardziej że jak rozumiem jeździłeś tak trochę a jest teraz ciepło. Bo wszystko wskazuje na elektrykę. Podmień akumulator na sprawny i naładowany i sprawdź jakie są zniszczenia. Sprawdzanie moto na uszkodzonym / niesprawnym / zwalonym akumulatorze nie ma sensu. Jeśli chodzi o przerywanie pow. 80 kmh to może mieć to związek ze wszystkim po kolei - u ciebie problem zaczął się od elektryki. A przy niższych prędkościach ale wysokich obrotach nie przerywał?

Ps. regulator musi gdzieś oddawać prąd - do sprawnego akumulatora na przykład. Inaczej masz nadmiar prundu w układzie i zaczyna się zabawa pt. "co spalimy najpierw".

Ostatnio edytowane przez Evvil : 11.05.2013 o 21:01
Evvil jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.05.2013, 11:42   #7
0gruby0


Zarejestrowany: Mar 2010
Posty: 15
Motocykl: RD04
0gruby0 jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 22 godz 27 min 20 s
Exclamation

Akumulator wstawilem nowy, wszystkie swiatla sa, ladowanie ze swiatlami 13,6 a na wyzszych obrotach 14,5 czyli regulator raczej sprawny. Paliwko dochodzi, musze jeszcze sprawdzic swiece moze ktoras nie robi? Na wolnych obrotach pracuje wydaje sie normal a na wyzszych przerywa.A moze zjaralo ktoras z cewek? Nie dziala tylko obrotomierz. Co z nim moglo sie stac? Jak go uruchomic? Bede badal i badal pytania pozostawiam bez odpowiedzi
0gruby0 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.05.2013, 09:07   #8
szparag
 
szparag's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 1,503
Motocykl: LC4
Przebieg: ...
szparag jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 20 godz 4 min 21 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał 0gruby0 Zobacz post
I co się dzieje się? Akumulator po zimie stracił kwas całkowicie, pewnie jeszcze przed zimą, wcześniej wszystko było ok. Zalałem wodą, wszystkie cele były puste, naładowałem i o dziwo trzymał prąda. Po małej przejażdżce wywróciłem moto i prąd zginął. Odpaliłem od wozu, ale do domu nie dojechałem (przy wyłączonych światłach przerywał a po zapaleniu świateł pracował normalnie - pewnie zwara w aku). Zaczął przerywać i zagasiłem maszynu. Wynik. Popalone parę żarówek. Akumulator kupiłem nowy, przestał działać obrotomierz (czy ma on jakiś bezpiecznik czy się zjarał?) ale nie mogę maszyny rozpędzić powyżej 80 km bo zaczyna przerywać. Co mogłem jeszcze zjarać? Moduł zapłonowy ma coś wspólnego z obrotami? Regulator dwa lata temu wymieniałem na nowy (czy mógł się zjarać) Przed przejażdżką sprawdzałem ładowanie i było ok. Jutro sprawdzę jeszcze raz.
Gdzie szukać? Chyba nie byłem aż takim idiotą, aby przy okazji wymiany aku wsadzić odwrotnie nowy filtr paliwa? Nie wierzę. Jutro sprawdzę. Gdzie szukać przyczyny? Co rozebrać? Jaki kabel wyrwać?
Pozdrawiam. A jeździć się chce ....

motong rd04 rok 90, po odpaleniu od wozu przejchałem około 15 km jedynie i zaczął przerywać.
Analizując te i kolejne objawy o których piszesz, powinieneś sprawdzić w kolejności : Akumulator, czerwoną kostkę przekaźnika rozrusznika, żółte kabelki, jeśli wszystko jest ok,( stawiam na to, że nie ) . Powinieneś sprawdzić moduły, prawdopodobnie albo jakiś niestyk, albo spaprany aku spowodował spalenie modułu, który może raz kontaktować a raz nie i stąd przerywanie.
Pozdrawiam
szparag jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.05.2013, 08:46   #9
szparag
 
szparag's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 1,503
Motocykl: LC4
Przebieg: ...
szparag jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 20 godz 4 min 21 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał jaro Zobacz post
Cześć fajnie że wróciłeś
Mam taki problem z XT 600:
Jak jadę spokojnie na niewielkich obrotach to czuć tak jakby coś go hamowało,dusiło kojarzy mi się to ze zbyt małą ilością paliwa jak dam więcej gazu motorek zbiera się i problem znika.
Zacznij od zestrojenia pracy gaźnika mechanicznego z podciśnieniowym, oczywiście zakładając, że gaźniki są czyste i sprawne. jak to zrobić jest dokładnie opisane w serwisówce.
Pozdrawiam.
szparag jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.05.2013, 09:58   #10
Piotr_As
 
Piotr_As's Avatar


Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Września
Posty: 284
Przebieg: rośnie
Piotr_As jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 3 dni 5 godz 31 min 35 s
Domyślnie

Mam pytanie.Po regulacjach w moim Viadrze (gaźnik SD01) na wolnych obrotach słychać jakieś syczenie z lewej strony silnika.
Możesz doradzić co to może być Dodam że wężyki posprawdzane dwukrotnie i wszystko na swoim miejscu.

Pozdro
Piotr_As jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Moskity, robale i inne... jak się chronić (poradnik) chomik Przygotowania do wyjazdów 20 10.03.2013 17:10
Woda - jak pić, aby się dobrze napić (poradnik) chomik Przygotowania do wyjazdów 33 24.02.2013 23:59
Poradnik: Jak przetrwać na pustyni Elwood Kwestie różne, ale podróżne. 10 05.06.2011 22:07


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.