PDA

View Full Version : Kompatybilność amortyzatora Wilbers


DanielRD07a
27.02.2019, 22:44
Cześć,
Czy na podstawie zdjęć z aukcji jest ktoś w stanie powiedzieć czy ten amortyzator będzie (ew. po wymianie czego) pasował do RD07a?
Link: https://allegro.pl/oferta/amortyzator-wilbers-regulowany-kawasaki-z750-07-7171821683

madafakinges
28.02.2019, 06:22
Chcesz od szosowki amor zamontować?
Po pierwsze będzie za krótki po drugie za twardy

Adagiio
28.02.2019, 07:17
Nie będzie pasował.

DanielRD07a
28.02.2019, 10:54
Na co zwracać uwagę żeby pasował? Typowo do XRV od ok 9 miesięcy nie widziałem ogłoszenia Wilbersa na allegro/olx/eBay, stąd może uda się od innego modelu. Czy dolne mocowanie jest wymienne?

madafakinges
28.02.2019, 11:07
To nie takie proste.
Po pierwsze długość, po drugie każda kiwaczka przenosi inną siłę, i np w afryce sprężyna powinna mieć ok 100Nm w gs800 ponad 200Nm a w KTM lc8 ok 80Nm a to podobnie warzące moto.

Adagiio
28.02.2019, 18:27
Jest to stosunkowo trudny zabieg, jeśli chcesz rzeźbić to powinieneś kupić amortyzator przynamniej o takim skoku i długości co oryginalny, po drugie kiwaczki o odpowiedniej długości nie znajdziesz, tylko trzeba zlecić jej wykonanie. Po trzecie większość amortyzatorów ze stałym zbiornikiem na boku nie wejdzie do AT, zbiornik powinien być na przewodzie abyś mógł go przykręcić do ramy.
Pamiętaj że sag i skok zawieszenia to istotna rzecz w motocyklu enduro i może nie da się go ustawić jeśli twardość sprężyny nie będzie odpowiednia. Jeśli nie chcesz wydawać tysiaka euri na dedykowany taki jak ma być, to proponuje zregenerować porządnie oryginał i jeździć. Inne drogi są możliwe, ale trzeba wiedzieć jak to zrobić, nawet jeśli w teorii można wytłumaczyć to w praktyce może nie wyjść a kasa pójdzie w pizdu. Dorobienie sprężyny liniowej to wydatek 250 euro, kiwaczka kilkaset złotych, serwis i części do wymiany to kolejne kilkaset euro zakładając że nie trza będzie wymieniać całego środka, kupując używkę dopóki nie otworzysz to nie wiesz jaki jest a to nie sa tanie rzeczy. Z reguły u nas nie ma kultury serwisu amora po tot motogodzinach a tak trzeba. Podaję ceny w euro ponieważ nigdy nie robiłem tego w Pl bo w mojej ocenie nie ma komu tego dać żeby nie spierdzielił. Podliczając to wszystko dołóż do tego ryzyko ze nie nie da się go odpowiednio ustawić a nawet jeśli to wówczas przód nie nadąży za tyłem i kolejna akcja z wymianą i personalizacją przodu a wtedy koszty przewyższają wartość motocykla, jeśli jesteś na to przygotowany działaj. Pisze to z własnego doświadczenia bo przerobiłem wiele motorków i włożyłem w to mnóstwo kasy, kiedyś byłem przekonany ze wszystkie motorki, które pociąłem zostaną u mnie na zawsze, ale tak nie było.
Powodzenia.

CzarnyEZG
28.02.2019, 19:17
Ja ostatnio kupiłem do RD04 zestaw: WP 4681 BAVP 300mm sprężyna Ohlins 95Nm

Czyli amortyzator z LC4 i do niego dobrana sprężyna.

Jeździło to w Afrze PawłaM, konsultowałem temat z PKSem i mówi, że dobry wybór i dobrze dobrane.
Teraz tylko regeneracja i hyc do Rydwana Wpierdolu.

Może pójdź tą drogą u siebie?

mirkoslawski
28.02.2019, 19:22
Sam montowałem z LC4 ale podejdzie tylko do RD07 (to, o czym pisze Adam czyli stały zbiorniczek przeszkadza,aby go wstawić do np. RD04. Ja dobrałem 90Nm (latam solo ale ważę jak czasem para na moto ;)).
Działał super - trzeba delikatnie zeszlifować nakrętkę od górnego mocowania ale taki zestaw to z nową sprężyną i serwisem u PKSa maksymalnie 1500 zł (mi bez serwisu wyszło ze sprężyną na zamówienie około 300 za amor w super stanie i chyba 500 zł sprężyna) ale 5 lat temu) a działa o niebo lepiej niż seria.

Edytowałem koszta bo jakaś bzdura mi się podstawiła (jak ja nie lubię pisac na telefonei!)

Artek
28.02.2019, 19:35
Mam w ramie RD03 wsadzony amor z LC4. Nie pamiętam jaką długość usawił mi PKS ale tył jest lekko podniesiony aby zbiorniczek nie walił w wahacz. Spręžyna została od LC4. Jeżdżę sam i lubię taki tył miękki.

CzarnyEZG
28.02.2019, 19:37
Mirkoslawski - ale ten co ja mam jeździł w RD04 :/

Ale reszta Twojej opinii spowodowała przyspieszenie decyzji o montażu tego zestawu u mnie :)

mirkoslawski
28.02.2019, 22:16
Mirkoslawski - ale ten co ja mam jeździł w RD04 :/

Ale reszta Twojej opinii spowodowała przyspieszenie decyzji o montażu tego zestawu u mnie :)

Jest gdzieś cały (stary) wątek o tej przeróbce i tam chłopaki mówili, że w RD04 zbiorniczek wadzi o coś (nie pamiętam, o co)...ja nigdy 4 nie miałem ale skoro Ty masz, to znaczy że sie da :) Do 7 pasuje P&P właściwie a różnica znaczna :)

DanielRD07a
01.03.2019, 05:59
Dziękuję wszystkim za rozwinięcie tematu i wybicie z głowy szukania niededykowanego Wilbersa

W temacie montażu amora od LC4 jest info o wymianie kości, a główny producent po sprawdzeniu aktywności logował się ostatnio ok roku temu, stąd pomyślałem, że temat może być utrudniony.

mirkoslawski
01.03.2019, 08:13
Dziękuję wszystkim za rozwinięcie tematu i wybicie z głowy szukania niededykowanego Wilbersa

W temacie montażu amora od LC4 jest info o wymianie kości, a główny producent po sprawdzeniu aktywności logował się ostatnio ok roku temu, stąd pomyślałem, że temat może być utrudniony.

Ja długo jeździłem na oryginalnej kiwaczce i było ok (tylko że ja miałem i przód wyżej).

gumpinoga
22.03.2019, 21:05
zapytam sie tu bez zakladania watku,czy amor tylny jest taki sam wymiarami w RD04 i RD07 ? chodzi mi glownie o sprezyne czy sa takie same ?
dzieki

raf
23.03.2019, 07:45
Nie wiem jak z długością, ale sprężyna w 04 jest twardsza niż w 07.
Jak chcesz coś poprawić, to najprościej oddać amor do regeneracji, i sprawdzić czy sprężyna trzyma parametry. Później to albo zakup akcesoryjnego, albo rzeźba z amorami od LC4.

gumpinoga
23.03.2019, 08:21
o to chodzi ze amor jest ok,tylko sprezyna jest pordzewiala i juz na pewno zmeczona a udalo mi sie kupic prawie nowa Ohlinsa (90) za dobre pieniadze (zółta) i ona byla chwile zalozona w RD07 ,stad pytanie zanim zaczne rozkrecac chce sie upewnic ze wymiarami bedzie pasowac
facet kupil sobie nowa ale ze jezdzi z zona to jest troche za miekko i dlatego musial kupic twardsza

przy okazji, szukałem jak zdjac sprezyne z amora i znalazlem cos takiego
https://www.youtube.com/watch?v=A0tcKkevRH0
mysle ze zasada mocowania sprezyny jest podobna jak w AF ,tak mi sie wydaje ...

CzarnyEZG
24.03.2019, 11:57
Skąd pomysł, że amor jest oki?

raf
24.03.2019, 15:30
Możesz zrobić prosty test amora i sprawdzić czy jest jeszcze ok, czy już nie. Tu masz link z afripedii http://150.254.222.97/wikiafri/index.php/Amortyzator_tylnego_zawieszenia_-_sprawdzenie

CzarnyEZG
24.03.2019, 17:35
Właśnie o tym piszę :)

Ja się załamałem po tym teście, a amor wylądował u PKSa jak to on powiedział "w ostatniej chwili"