PDA

View Full Version : Zawieszenie z CRF-y 450


Transglobal
19.12.2016, 19:17
Wydumałem sobie zawieszenie (przód) od CRF-y 450 w moim świniaku . Zagadnienia techniczne związanie z adaptacją mam rozkminione ale chciałem się radzić bardziej zorientowanych jakich lag szukać, od kiedy są dwukomorowe , jak to wygląda rocznikowo ?

siwy
19.12.2016, 19:49
Nastaw się na remont po zakupie. Ja kupiłem tanio a potem włożyłem drugie tyle w remont koła i zawieszenia

Adagiio
19.12.2016, 19:49
Nie ma znaczenia który rok od 2003 w górę to arcydzieło, któremu nikt nie zdołał dorównać nawet w obecnych czasach, mogą być 47 mm jak i 48 mm, ważne aby nie były wytyrypane w środku i na rurach oryginalna gładź. Cześć są drogie a jak zmęczone to nie działają poprawnie i nie dają się regulować i trzeba wszystko wymienić a honda se liczy sporo za graty. Jedno czy dwu komorowe nie ma też większego znaczenia, dobry spec od settingu zrobi jak należy pod każde moto, sprężyny tylko trzeba dobrać pod odpowiednią wagę. Jak znajdziesz zdrowe to kupuj, w IT trza położyć na stole siedem stów euri za same lagi w przyzwoitym stanie.

siwy
19.12.2016, 19:56
Ok 2-2,5 do nawet 3 tysiaków jak ma być dobrze zrobione

Adagiio
19.12.2016, 20:15
Oryginalny zawias od XR 650 wcale nie jest zły, jeśli masz środek w dobrym stanie to zainwestuj kilka stów euro w pierdoły, które zapewne są do wymiany i znajdź odpowiedniego człowieka, który zrobi Ci setting jak należy. Ważne żeby rozumiał co do niego mówisz w kwestii tego co oczekujesz i co Ci nie leży w tej konfiguracji jaka jest obecnie a nie barana, który zrobi po swojemu a potem wymiga się od ponownej interwencji jak bedzie nie halo. Masz blisko do Czech, nie zawracał bym sobie głowy naszymi magikami, którym się wydaje ze coś potrafią. Ode mnie chłopaki robią zawiasy w Czechach i są bardzo zadowoleni z wiedzy i umiejętności Prohaski, nie wiem czy popranie napisałem nazwisko. W każdym razie chłop jest godny polecenia, ja nie mam osobistego doświadczenia bo moje zawiasy robię w IT. Rozbierz to co masz w XR i sprawdź w jakim jest stanie, może lepiej jego zrobić niż ryzykować wtopę z używką w nie znanym stanie.
Powodzenia

Transglobal
19.12.2016, 20:41
Ogólnie w Xr-ce niczego mi nie brakuje oprócz lepszego zawiasu z przodu a fabryczne nie jest złe ale jest pełne ograniczeń i nie bedzie działać tak jak w full crossie . Orginalny zawias pomimo dobrego skoku zaczyna się "dusić" na wiekszych powtarzających sie nierównościach przez co dostaje sie po łapach . Tanio nie znaczy dobrze ale trochę sie zmartwiłem kosztami. A naprzykład takie coś + pełen serwis https://www.olx.pl/oferta/lagi-amortyzatory-kompletne-honda-crf-450-rok-09-12-wtrysk-CID5-IDj4tuW.html#4a71d34699

siwy
19.12.2016, 20:49
a koło, zacisk, itp. jak chcesz oryginał to zabawa w adaptery, toczenie ośki itp

siwy
19.12.2016, 20:51
Ja kupiłem używkę za 1400 z kołem, zaciskiem itp, komplet. Nowa obręcz excel + szprychy: 650, nowa tarcza 180, tłoczki w zacisku, łożyska, uszczelniacze w kole: 250, serwis zawieszenia ok 500 zł. drogo ale wyszła nówka sztuka praktycznie

Transglobal
19.12.2016, 21:11
Dzieki siwy ale wiem jak technicznie sie do tego zabrac .Dodam jeszcze ze stoczyć trzeba główkę trzpieńia od crf pod górne łożysko i nakrętki od XR (łożysko jest inne w CRF-e) Koło zostaje narazie orginał ,w przyszłości beda lepsze felgi i szprychy .

madafakinges
19.12.2016, 21:18
Ja bym włożył zawias od WP. Nawet wp43 to przepaść w stasunku do zawiasu XR a z kołem i porządnym hamulcem brembo w 1500 się zmieścisz.
Szukaj gościa z krosna odrzańskiego na allegro z nickiem zx6 czy cuś dzwoń ma w chuj części w dobrym stanie za przyzwoity kesz.
Zaraz Adagiio napisze że zawias od crf jest lepszy, ale tak jak piszę WP jest o pól tańszy a i tak zrobi robotę.
Po drugię jak zrobisz superhiper przód to okaże się, że tył to kondon...

siwy
19.12.2016, 21:19
Ja bym włożył zawias od WP. Nawet wp43 to przepaść w stasunku do zawiasu XR a z kołem i porządnym hamulcem brembo w 1500 się zmieścisz.
Szukaj gościa z krosna odrzańskiego na allegro z nickiem zx6 czy cuś dzwoń ma w chuj części w dobrym stanie za przyzwoity kesz.
Zaraz Adagiio napisze że zawias od crf jest lepszy, ale tak jak piszę WP jest o pól tańszy a i tak zrobi robotę.
Po drugię jak zrobisz superhiper przód to okaże się, że tył to kondon...

no, a nowy wilbers dedykowany to z 3 tysiaki kolejne :)

Franz
19.12.2016, 21:55
Wilbers to kondon, puszczaja uszczelnienia.Ohlins lepiej za 1200 ojro :D

Artek
19.12.2016, 23:10
Ten z Krosna to lupekzxr na allegroszu. http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=7939365

Adagiio
20.12.2016, 08:04
Zacznij od poprawnego ustawienia SAG-u dynamicznego i statycznego w XR i upewnieniu się że tylny amor nie jest zdechnięty i działa poprawnie w całym swoim zakresie. Że dostajesz po łapach wynika z nie poprawnego działania zawieszenia ( niewłaściwe sprężyny, źle działająca hydraulika czy wytyrpane wnętrze uniemożliwiające regulację ) Zawias z linku to inna planeta w porównaniu z tym co masz w XR, więc nie ma się na czym zastanawiać tylko brać za tą kasę. Nikt nie montuje WP do Hondy tylko Showe do KTM-a, Bety i innych kolego Mada:haha2:

Transglobal
20.12.2016, 10:03
Całe zawieszenie było po serwisie . Tył chodzi elegancko ,zestroiłem pod swoją wagę dobicie,powrót i napięcie wstępne .Przód jednak pozostawia wiele do życzenia i myślę że nie jest to tylko kwestia ustawień:)

siwy
20.12.2016, 11:17
Całe zawieszenie było po serwisie . Tył chodzi elegancko ,zestroiłem pod swoją wagę dobicie,powrót i napięcie wstępne .Przód jednak pozostawia wiele do życzenia i myślę że nie jest to tylko kwestia ustawień:)

Ja też nie byłem zadowolony z przodu w xr650r, w necie sporo osób też na to narzeka. Zawias ma duży skok ale małą czułość, na głębokich dziurach wybiera ok ale drobnych nie.

Adagiio
20.12.2016, 15:40
Nie jest moim zamiarem nikogo przekonywać, ale często nieprawidłowość działania zawiasu wynika z tego co napisałem powyżej. Decydując się na adaptację takiego zawieszenia, trzeba mieć na uwadze że pochodzi ono z crossa jakim jest CRF-a i fabrycznie tak zestrojone, kupując używkę nie posiadasz też wiedzy czy jeżdżący moto nie robił w nim personalizacji i na czym polegała.
Użycie go do innych zastosowań, jak w Twoim przypadku jazda enduro, wiąże się z interwencją w hydraulikę i wymianą sprężyn. Między wagą XR-y i CRF-y jest kilkadziesiąt kg różnicy i znacząco dociążony przód, oraz inny kąt główki ramy.
W praktyce to tak jak byś w CRF obciążył przód powiedzmy dodatkowymi 30 kg i próbował wówczas regulować. Reakcja na klik w jedną czy drugą stronę nie będzie odczuwalna, dodatkowo sprężyny będą w jakimś stopniu zgniecione, co zmniejszy zakres ich pracy podczas jazdy. Tak przynajmniej nas uczono na szkoleniach w Andreani.

madafakinges
20.12.2016, 17:06
Dlatego lepsze będzie zawieszenie wp z lc4 które jest zbliżone wagowo i przeznaczeniem do xr

siwy
20.12.2016, 17:39
Nie jest moim zamiarem nikogo przekonywać, ale często nieprawidłowość działania zawiasu wynika z tego co napisałem powyżej. Decydując się na adaptację takiego zawieszenia, trzeba mieć na uwadze że pochodzi ono z crossa jakim jest CRF-a i fabrycznie tak zestrojone, kupując używkę nie posiadasz też wiedzy czy jeżdżący moto nie robił w nim personalizacji i na czym polegała.
Użycie go do innych zastosowań, jak w Twoim przypadku jazda enduro, wiąże się z interwencją w hydraulikę i wymianą sprężyn. Między wagą XR-y i CRF-y jest kilkadziesiąt kg różnicy i znacząco dociążony przód, oraz inny kąt główki ramy.
W praktyce to tak jak byś w CRF obciążył przód powiedzmy dodatkowymi 30 kg i próbował wówczas regulować. Reakcja na klik w jedną czy drugą stronę nie będzie odczuwalna, dodatkowo sprężyny będą w jakimś stopniu zgniecione, co zmniejszy zakres ich pracy podczas jazdy. Tak przynajmniej nas uczono na szkoleniach w Andreani.

U mnie przy serwisie robione było na miękko i jeździło się super, sztywno w zakrętach i ładnie wybierało na dziurach

Transglobal
20.12.2016, 19:29
Wszystkie wasze rady sa dla mnie cenne. Wiadomo ze zawieszenia w róznych modelach motocyklów są pełne ograniczeń wynikających z ich przeznaczenia pomimo najlepszego strojenia i serwisu,i tak jest również z zawieszeniem w Afryce i wielu innych modelach i nie ma co nad tym dumać. Narazie jestem na etapie zbierania danych . Nie wiem jak byłoby z adaptacją WP ale mogę napotkac problemy z dolną półką i ogranicznikami skrętu .Najwięcej lektury na ten temat jest własnie z adaptacji zawieszenia z CRF-y.Tak myslę ze kupie coś takiego jak z linku wyżej + dobry serwis pod wagę mnie i moto i bedzie "palce lizać"

voxan69
20.12.2016, 20:27
Od razu nastaw się na wymianę tyłu, który nie nadąży za przodem

Lucky Luke
21.12.2016, 09:44
Ja akurat po zrobieniu serwisu przodu xr650r miałem problem z tyłem.
Tył zamiatał i skakał jak szalony , no ale to BRP szalony motocykl ;)