PDA

View Full Version : Gdzie jeszcze moze stukac w ramie?


kuntakinte
23.05.2013, 09:12
Od poczatku jak mam Afryczke mam lekkie stuki np podczas jazdy po nierownych studzienkach do garazu gdzies z okolic glowki ramy. Myslalem ze po wymianie lozysk w glowce, ktore byly jeszcze oryginalne i mialy prawie 100.000 na karku, odglos zniknie, ale niestety jest absolutnie bez zmian.
Wszystko dobrze skrecone, kluczem dynamomatrycznym, gdzie poszarpie wszystko stabilnie trzyma.
Nieznajac motocykla, uparlbym sie ze lozysko w glowce luzne. Nawet podkrecilem je teraz za sztywno, aby 100% wykluczyc podczas testu, no ale bym tutaj nie pisal jesli by sie poprawilo.

Hmmm, troche juz nie wiem gdzie mam szukac

Paluch
23.05.2013, 09:23
Postaw na centrali. Koło tylne w górze. Złap za końce wahacza i podziałaj w pionie. Możliwe, że stuka wytarta panewka górnego mocowania amortyzatora. Stuki mogą prze nosić się po ramie i mylić. Jeśli nie to przednie koło w górę i szarpiemy przód tył. Możliwy luz na tulejach ślizgowych zawiasu.

bicio
23.05.2013, 12:29
Mam to samo u siebie. Też wymieniłem łożysko w główce i dalej stukało więc rozebrałem przód i okazało się, że dolne tuleje ślizgowe są wytarte i spod teflonu wyziera już metal. Niestety nie miałem pod ręką nowych więc nie jestem w stanie stwierdzić na 100% czy ich wymiana pomoże, ale nic innego nie przychodzi mi do głowy.

KORNIK
23.05.2013, 19:57
To stukanie to mogą być panewki w lagach.

szymon25
24.05.2013, 06:39
mi tez stuka. szczególnie jak w złożeniu wjade w jakiś dołek i jak przeskakuje przez policjanty. Przejmować sie tym mocno czy nie?

BLOB
24.05.2013, 07:26
mi tez stuka. szczególnie jak w złożeniu wjade w jakiś dołek i jak przeskakuje przez policjanty. Przejmować sie tym mocno czy nie?

Olej to, ja tak mam już 20tysi. problem tylko na winklach bo lagi skaczą jak zła panna na ulicy.:D
20 letnie sprzęty tak maja :haha2:

mdxmd
25.10.2013, 01:04
te stuki o których piszecie pochodzą od wyrobionej plastikowej tulejki, która nie jest wymienna a znajduje się w dolnej części chromowanej lagi. Stuk ten powstaje podczas szybkiej zmiany kierunku pracy zawieszenia. Jest wyczuwalny także na kierownicy i niczym nie różni się od objawów dźwiękowych luzu na główce ramy. Łatwo to sprawdzić wyjmując lagę z motocykla - naciskamy i gwałtownie puszczamy. Jeżeli tulejki są mocno wyrobione to takie zawieszenie napier..a konkretnie i jest to głównie słyszalne podczas wolnej jazdy, później szum wiatru i dźwięk silnika skutecznie to zagłusza.

Poncki
25.10.2013, 09:44
Był kiedyś wątek "stuki przy dobiciu" ale nie mogę znaleźć".
Sporo różnych teorii się tam pojawiło.
Były chyba nawet osoby, które powymieniały co się dało i dalej stukało :)

mirkoslawski
25.10.2013, 09:44
Ja też tak mam, w sensie stuków - są tylko w sytuacji, gdy np. wolno najadę na studzienkę lub krawężnik (niewysoki - taki do 10 cm) a cały przód mam od husqi i działa świetnie...czyżby u mnie też panewka? Luzu na główce brak. Czy gdyby to była panewka w ladze wyrobiona, działała by regulacja (a działa u mnie dobrze) i nie puszczało oleum z lagi (szybsze zużycie uszczelniaczy)? Bo idzie zima więc mogę rozebrać lagi:D Jeszcze spróbuję zmienić łożyska na główce bo jakoś tak nie widzę jako przyczyny wyrobionej panewki (ale ja się nie znam;)) bo stuk dochodzi (takie mam wrażenie) z okolic ramy.

madafakinges
25.10.2013, 09:54
A tarcze masz pływającą? Jak tak to ona stuka.

mirkoslawski
25.10.2013, 09:57
a widzisz - o tym nie pomyślałem:bow:

mdxmd
25.10.2013, 10:08
Były chyba nawet osoby, które powymieniały co się dało i dalej stukało :)

Tylko tego nie da się wymienić bo dolna część lagi jest zaprasowana no chyba, że ktoś to zeszlifował dorobił plastik z teflonu wszystko złożył a później pospawał bo inaczej tego nie widzę.

W każdym razie wg.mnie to tylko to może stukać bo innego elementu, który ma jakikolwiek luz w zawieszeniu nie ma. A niestety pewnie nikt go nie wymieniał bo teoretycznie się nie da.. a w rurę pewnie też mało kto zagląda i niektórzy mogą nawet nie wiedzieć o jego istnieniu..

mdxmd
31.10.2013, 14:03
Dodam tylko, że likwidacja problemu to wymiana rur zawieszenia, które to zawierają te zaworki - koszt. ok 700-800 są to rury firmy TLT i tylko te polecam ponieważ zaworek ma także dodaną sprężynkę, która odpycha go w stronę zamknięcia.

Jak już zawiecha rozebrana to proponuję wymienić uszczelniacze (najlepiej NOK), olej (jakiś dobry syntetyk 5W) oraz jak trzeba to panewki - tylko nie na oryginał HONDY bo te teraz sprzedawane to badziewie - proponuję ALLBALLS tańsze o ok 20zł /sztuce

Jeżeli chodzi o panewki z HONDY to górna nie ma teraz grubej warstwy teflonu tylko bardzo cienką siateczkę gdzie w dziurach widać metal. Warstwa teflonu jest bardzo ale to bardzo cienka i często nasza stara panewka po przebiegu 100.000km ma go duuużo więcej!!!

całkowity koszt likwidacji stuków to 800-1000zł w zależności ile własnej pracy w to włożymy.

Tymon
31.10.2013, 20:54
Stuka nie tylko przy oryginalnym zawieszeniu hundy...
Podobne objawy - wjazd na policjanta/kraweznik przy niskiej predkosci (mysle ze jak jest szybciej to tego po prostu nie slychac).

Lagi WP48 od KTMa z 2009 roku po serwisie.
Spec mi powiedzial ze to moga byc uchwyty zaciskow hamulcowych luzne i to one stukaja...
Czasu brak aby to odkrecic i przejechac sie bez...

Tymon
31.10.2013, 20:55
P.s. watek o stukaniu:
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=2194&highlight=stukanie

mdxmd
04.11.2013, 15:04
na YT wrzyciłem filmik jak sprawdzić czy to zaworki są zużyte w lagach - jeszcze bez ich rozbierania.

http://www.youtube.com/watch?v=c40DTfFC_n8

Dodam tylko, że powinna być całkowita cisza po gwałtownym puszczeniu lagi. U siebie wymieniłem rury i bez względu na rodzaj oleju czy rodzaj terenu - czy to najazdy czy zjazdy jest cisza aż miło.

niektórzy z was piszą, że wymiana oleju na gęstszy pomaga, owszem pomaga jeżeli zaworki mają niewielkie zużycie ale i tak w pewnych warunkach będzie stukać np. b.gorące dni, progi, korzenie itp.. Skutkiem ubocznym gęstszego oleju jest oczywiście zmiana charakterystyki odbicia i na asfalcie będzie ok a nawet lepiej ale w polu odwrotnie....

Widmo80
06.09.2018, 20:53
Pytanie do bardziej doświadczonych. RD03 . Ostatnio pojawiło sie stukanie w tylnej części motocykla , podczas jazdy po wybojach . Głośny wqrwiający odgłos . Czy zużyta wywalona kiwaczka będzie tak hałasować? Czasu mam brak ostatnio i nie mam kiedy tego rozebrać żeby sprawdzić . Amortyzator tez już chyba się kończy pomału i nie wiem czy czekać aż się zleje czy rozebrać to wszystko i dać do regeneracji ( amor) Czy może pasuje od trampka któregoś . A może łożysko wahacza , Sa jakieś proste patenty żeby to sprawdzić bez rozkręcania ?
Stuki z przodu ( niemniej wqrwiające) generował .. błotnik.. Po jego odkręceniu i zostawieniu w garażu pukanie znikło . Po założeniu wróciło.

raf
06.09.2018, 20:59
Na chłopski rozum, to wystarczy postawić na centralce albo skrzynce po piwie (piwo wcześniej wypić) i poszarpać tylnym kołem. Może coś wtedy wyczujesz na kiwaczce czy amorze.

Widmo80
06.09.2018, 21:01
Zapomniałem dodać że tak już robiłem i nic taka kontrola nie wykazała

szymon25
06.09.2018, 21:12
Sprawdz czy amor się nie wylał?

Widmo80
06.09.2018, 22:15
Jest "spocony"Czyli już coś puścił. Tłumienie jakieś tam jest jeszcze , ale wymiana/ regeneracja pewnie nieunikniona.
Teraz pytanie - czy warto regenerować?

szymon25
07.09.2018, 06:52
Robiłem dwa lata temu u PKS' a i działa do tej pory bez zarzutu. Gdybym był bogaty to bym założył ohlinsa albo inny akcesoryjny amortyzator.

Mhv
07.09.2018, 07:52
Jeśli występuje to bez jazdy to - jedna osoba wywołuje objawy naciskając na tył moto i jednocześnie go trzyma, a druga w bezpieczny sposób maca kiwaczki i mocowania amora w tym czasie. Może wyjdzie skąd jest stukanie.
Amora używanego nie ma co zakładać. Albo regeneracja - np. u PKSa, albo coś markowego.

Widmo80
10.09.2018, 19:28
Amor wytargałem i wysłałem. O dziwo łozyska kiwaczki są w dobrym stanie . Pięknie nie wyglądają , ale nie mają luzów i był w nich smar . Luzów na wahaczu też nie ma.
Taka rzecz mnie ciekawi - gdzie maja być podłączone te czarne wężyki 1 i 2

https://images90.fotosik.pl/34/22f8bd9346ae4758gen.jpg (https://images90.fotosik.pl/34/22f8bd9346ae4758.jpg)

1 łączy się w trójnik który jest połączony innym wężykiem do pompy paliwa 3 - ale nie jest to wężyk paliwowy, bo trzecie wyjście trójnika połączone jako odpływ w dół jakby .
Na gaźnikach połączone tak jak ma być odpowietrzenie , z aku też . Może ktoś wie gdzie mają one iść ? Nie widzę miejsca gdzie miałyby być wetknięte.

Artek
10.09.2018, 19:36
Nigdzie. Zostaw jak jest

szymon25
16.09.2018, 14:52
Są to odpowietrzenia gaźników i pompy paliwa. Zostaw jak jest.