View Full Version : Jakiej firmy zestaw napędowy kupić?
Łańcuch DiD:
525v standordowy o-ring,
525vm mocniejszy x-ring,
czy 525zvm najmocniejszy, podwójny x-ring
Zębatki JT-sprockets czy Sunstar?
wszystko jest na starym forum
No tak... zapomniałem, że takie coś istnieje :)
Wychodzi na to, że DiD 525vm i Sunstar.
Jakby się zmieniło coś od czasów kiedy to było pisane to dajcie znać.
aktualnie jeżdze na JT bo mam ja za śmiesznie pieniądze. łańcuch DID nawet zwykły oring styka na 30 000km jak sie smaruje keidy czeba
konrad1f
11.07.2008, 22:22
ja u siebie zapodałem zestaw jt+did standardowy o-ring, ciekawe ile wytrzyma
kupiłem taki bo był kompromisem pomiędzy jakością a ceną (wyszło mnie 340zł)
dobra pany "jaki" to ja już wiem, znalazłem w tej cenie http://sklep.scigacz.pl/zestaw-napedowy-honda-xrv750-9092-lancuch-xring-super-wzmocniony-zebatki-sunstar-p-16463.html brać czy ktoś może coś taniej ??
greton daj na priw :umowa:
Muszę zmienić napęd w mojej babci i mam dylemat. Na forum widzę tylko mowę o kutych połączeniach łańcucha, a handlujący częściami do moto znajomy Franek :oldman: poleca dla podróżników spinki, jako łatwiejsze do wymiany. Czy jest coś, co dyskwalifikuje spinki ?
Marcin SF
24.08.2008, 08:54
wytrzymałość jest najsłabsza, po za tym łańcuch zapinasz/zakuwasz raz na 30-40 tys km, po co Ci łatwość wymiany, no chyba że lecisz w taką trasę,że planujesz gdzieś w piaskach pustyni go zmieniać? Najlepiej w ogóle kupić łańcuch nie z metra tylko gotowy odpowiedniej długości, ale wtedy trzeba wachacz zwalić, żeby założyć łańcuch
Zdejmowanie wachacza to przecież pikuś:), dwie śrubki odkręczasz i po wszystkim, a co łańcuch jest pancernie połączony to jest.
zeby zdjąc wachacz trzeba odkrecic 2 srubki. Spinka to dobra jest ale tylko do roweru.
zeby zdjąc wachacz trzeba odkrecic 2 srubki. Spinka to dobra jest ale tylko do roweru.
Dzięki za rozjaśnienie. Czy demontaż i montaż wahacza to rzeczywiście taki pikuś? Czy da się to zrobić bez przemocy i żadnych specjalnych narzędzi (jakie są krytyczne punkty :mur: tej operacji )? Jest to gdzieś opisane, czy jest to tak proste, (leci mniej wiecej tak: postawić na centralce, zdjąć zaślepki, odkręcić nakrętkę, wyjąć ośkę, spada wahacz, zdjąć stary łańcuch, założyć nowy, wypozycjonować wahacz, włożyć ośkę, zakręcić nakrętkę, zaślepić) że nie warto?
motormaniak
24.08.2008, 15:03
jeszcze odkęcić mocowanie między ramą a "kiwaczką" - tym elementem współpracującym z tylnym amorem. Mi zajeło około 40 minut.
bez odkręcania "kiwaczki" też mozna...
Przy poszukiwaniu napędu zauważyłem pewne rozbieżności w proponowanych zębatkach do RD03. W zestawach dla tego modelu proponowano 16/49 (takie mam), 15/49 i 15/48 zębów. Czy to odgrywa poważniejszą rolę w eksploatacji (np. dramatyczniejsze zużycie ślizgów), czy praktycznie żadnej?
wieksza lub mniejsza predkosc max
przy zakladaniu wiekszej zdawczej nic a nic, ale jakbys mniejsza zakladal to owszem, slizgi szybciej sie skoncza. (niewiele, ale zawsze szybciej).
Slizgi sa przystosowane na standardowe przelozenie, zatem wszelkie zmiany w dol spowoduja, ze beda szybciej lecialy
W Louisie maja teraz jakąś akcje handlową i za koła Sunstar + łańcuch did ten złoty profi super hiper zapłaciłem 132 euraski (Megastore Graz). Łańcuch zakuty
918
http://picasaweb.google.com/MarcinMMA/Balkany2008/photo#5238901647665722834 (http://picasaweb.google.com/MarcinMMA/Balkany2008/photo#5238901647665722834)
mniejsza zdawcza przyśpieszy zużycie ślizgu wahacza a oszczędzi dolny.
Co do zmian w przełożeniach to moim zdaniem nie ma sensu.
W 03 przełożenie 16/49 spisuje się idealnie.
Moto jest na tyle silne że całkowite załadowanie nie robi większego wrażenia na tych 50KM.
Natomiast próba zmniejszania np tylnej spowoduje że owszem obroty może i spadną o np.200 ale z racji większego obciążenia silnika ( zwłaszcza z ładunkiem) spowoduje konieczność odkręcania więcej gazu.
To są prawa fizyki i tzw. "zawracanie Wisły kijem" jest chyba ciężkie do wykonania.
Co skutkuje nie mniejszym a czasem ciut większym zużyciem paliwa.
Jedyny przypadek zasadności przyśpieszania przełożenia to gdy się jeździ w pojedynkę bez gratów.
Dodam że u mnie na standardowych przełożeniach 16/49 przy 100 mam 4400obr.
Kolejnym faktem jest to że przy max prędkości jaka AT jest w stanie polecieć czyli ok 175 +- obroty nie osiągają czerwonego pola a tym samym oznacza to ze silnik nie jest już w stanie dalej się wkręcić.
W tej sytuacji przyśpieszenie przełożenia najczęściej zmniejszy prędkość max a to z uwagi na to ze silnik będzie miał większe obciążenie.
Bawiąc się dalej fizyką i jej prawami wychodzi że przesadne obciążanie silnika i również napędu zmniejszaniem tylnej zębatki powoduje większe obciążenie układu korbowego (panewki , sworzeń tłoka) jak też pogarsza warunki pracy napędu ( skrzynia , łańcuch).
Niektórzy na forum robili już takie eksperymenty i większość się z tego wycofała.
No ale są tacy co to muszą się sami przekonać czy to jest dobre czy nie , no i dzięki nim ktoś inny ma wiedzę czego nie robić a co dobre.
Ps. jako ciekawostkę powiem że kiedyś spotkałem sie z ofertą 32 zębów do 03.....bez komentarza pozostawiam.
Kurna gdzie się podziały łańcuchy DID 525VM ?? Patrzę po sklepach internetowych i wszędzie niedostępne ... chwilowy brak towaru czy koniec produkcji ?
Kurna gdzie się podziały łańcuchy DID 525VM ?? Patrzę po sklepach internetowych i wszędzie niedostępne ... chwilowy brak towaru czy koniec produkcji ?
Ja kupiłem tu http://allegro.pl/item465598586_naped_did_sunstar_xrv_750_africa_twi n_no_1.html
Thx Greg widziałem tą aukcję ale chcę kupić samą tylną zębatkę i łańcuch bo zębatkę przód kupuję w Hondzie. Zapytam faceta, może sprzeda bez przedniej ale wątpię ...
Thx Greg widziałem tą aukcję ale chcę kupić samą tylną zębatkę i łańcuch bo zębatkę przód kupuję w Hondzie. Zapytam faceta, może sprzeda bez przedniej ale wątpię ...
Ostatnio o tym czytałem gdzies na forum u angoli i wszyscy mowią że przednia zebatka tylko u pana Hondy - dlaczego tak ?? i jakby co ile to kosztuje.
Kosztuje około 40 EUR czyli jakieś 50 PLN drożej niż Sunstar a czy jest lepsza chętnie się przekonam bo tym razem zębatka szybciej mi się skończyła niż napęd...
wez sobie Hubert komplet a druga zebatke sobie dokup w Hondzie. Raczej nie ma szans zeby obleciała jeden łancuch. Sadzę że i tak bedziesz zmieniał.
Moge mieć Hubert taki łańcuch dla Ciebie za 380zł.
komplet zębatek JT za 120zł
Ma ktos moze jakowes doswiadczenia z lancuchami RK?
wez sobie Hubert komplet a druga zebatke sobie dokup w Hondzie. Raczej nie ma szans zeby obleciała jeden łancuch. Sadzę że i tak bedziesz zmieniał.
Wyprostujcie mnie, jeśli błądzę, ale czy nie powinno się wymieniać całego napędu razem (oba koła zębate i łańcuch) ?? Od wczesnej młodości, kiedy bawiłem się w kolarstwo, żyje w takim przekonaniu. Ale moze w moto jest inaczej :confused:
Ma ktos moze jakowes doswiadczenia z lancuchami RK?
Uzywam RK od poczatku sezonu, na razie 16kkm i jeszcze jest sporo regulacji. Ale Franz mowil, ze istnieje duze prawdopodobienstwo, ze moj lancuch to juz zombi i zebatki po cichu (ale szybko) wpiernicza.. nie mialem czasu sprawdzic, co z nim :D
Wyprostujcie mnie, jeśli błądzę, ale czy nie powinno się wymieniać całego napędu razem (oba koła zębate i łańcuch) ??
Praktyka dowodzi, ze przednia zebatka idzie do Walhalli szybciej niz reszta, i dobrze jest ja wymienic w trosce o dobro tejze reszty.. w moim przypadku w okolicy 10kkm wygladala tak oto (JT Sprocket)
http://jareg.h2.pl/moto/rd04-i-zebatka2.jpg
.. wiec wymienilem na nowa
http://jareg.h2.pl/moto/rd04-i-zebatka3.jpg
Wyprostujcie mnie, jeśli błądzę, ale czy nie powinno się wymieniać całego napędu razem (oba koła zębate i łańcuch) ?? Od wczesnej młodości, kiedy bawiłem się w kolarstwo, żyje w takim przekonaniu. Ale moze w moto jest inaczej :confused:
a to ciekawe co piszesz. bo w rowerze jest dokładnie odwrotnie. jak wprowadzili na rynek 9 biegowe kasety to zmieniało sie najdroższy lańcuch Shimano (made in japan jak DID) co 1500km. a kasete co 5 łańcuchów.
w moturze 3 przednie zebatki, jedna tylna i jeden łańcuch. tak robie po 30 000km na zwykłym O-ringu z Dida za 280zł :)
(..) zmieniało sie najdroższy lańcuch Shimano (made in japan jak DID) co 1500km. a kasete co 5 łańcuchów.
Ja na lancuchu przejechalem 10kkm, mowili mi ze ok. 5kkm bedzie trza wymienic to kupilem zapas ale jakos nie bylo potrzeby go uzyc.. :D
w moturze 3 przednie zebatki, jedna tylna i jeden łańcuch. tak robie po 30 000km
Toby sie zgadzalo (=przednia styka na 10kkm mniej wiecej) :Thumbs_Up:
No proszę, jednak czasami warto pytać.. Dzięki za nauki :)
Choć muszę przyznać, że jestem, tym co mówicie, co najmniej zaskoczony:dizzy:
a to ciekawe co piszesz. bo w rowerze jest dokładnie odwrotnie. jak wprowadzili na rynek 9 biegowe kasety to zmieniało sie najdroższy lańcuch Shimano (made in japan jak DID) co 1500km. a kasete co 5 łańcuchów...
Tak było: jak wymiana to zawsze: wieńce na przedniej pateli, łańcuch i z tyłu trzy najmniejsze kółka (najczęściej używane)
Praktyka dowodzi, ze przednia zebatka idzie do Walhalli szybciej niz reszta, i dobrze jest ja wymienic w trosce o dobro tejze reszty.. w moim przypadku w okolicy 10kkm wygladala tak oto (JT Sprocket)
Jakaś ładna ta Twoja zębatka ... moja zamieniła się w piłę tarczową :)
Jakaś ładna ta Twoja zębatka ... moja zamieniła się w piłę tarczową :)
No wymienilem ja jak tylko zaczela przemiane :D
w moim przypadku w okolicy 10kkm wygladala tak oto (JT Sprocket)
http://jareg.h2.pl/moto/rd04-i-zebatka2.jpg
staaary przeciez to była nówka. ma prawo tak wyglądać tylko po asfaltach. pstrynkne Wam moją...
JareG, Twa zębatka jest nowa, może lekko przykurzona.
Jak będziesz miał zęby w TYM stanie to wymień :)
http://tarcu.com/Inne/At/AT00135.jpg
o, o, o !!! Wlasnie. nie bede juz swojej zatem pokazywał gdyż...
wszystko zostalo pokazane:)
o, o, o !!! Wlasnie. nie bede juz swojej zatem pokazywał gdyż...
wszystko zostalo pokazane:)
Przepraszam, nie miałem takiego zamiaru. Mimo wszystko chciałbym zobaczyć również Twoją ;)
JareG, Twa zębatka jest nowa, może lekko przykurzona.
Jak będziesz miał zęby w TYM stanie to wymień :)
E tam, ~60 zeta nie majatek - wymienilem te moja przykurzona i sral ja pies :D
A Ty to jestes zażynacz zebatek wiec nie ma cos sie wzorowac ;):haha2:
Ponieważ wątek w miarę aktywny, podepnę się z pytaniem pobocznym.
Nie jestem fanem zapinek ale tym razem "nie chcem ale muszem" ;)
Logika nakazuje założenie jak na foto. Dobrze to czy ma być odwrotnie ?
http://tarcu.com/Inne/At/AT00136.jpg
Fachowiec nie jestem ale też tak zakładałem i nie spadła.
pozdr,
laska
Gdybyś zapiął odwrotnie to jeśli łańcuch uderzy boczną powierzchnią o cokolwiek (np gałąź w lesie) to zapinka ta zostanie ściągnięta z ogniwa
ogniwo do zakucia - 20zł. zakucie drugie 20zł. spinka to dobra do krawata
zakucie drugie 20zł.
Dwa młotki, punktak, dwie minuty i zakute za friko własnoręcznie :)
A ustępuje to w czymś spince zakutej maszynką?
A ustępuje to w czymś spince zakutej maszynką?
ustępuje pod względem kosztów;)
też mam zakute domowym sposobem:)
ogniwo do zakucia - 20zł. zakucie drugie 20zł. spinka to dobra do krawata
A to ogniwo do zakucie tojakieś inne niż te ze spinką? Bo myślalem, że wyjmę spinkę, przyp...ole 2 razy i zakute ;)
Chyba jest inne bo kupując poprzedni zestaw dostałem zarówno ogniwo spinkowe jak i do zakucia ... Miałem spiąć łańcuch zapinką w garażu a potem pojechać gdzieś żeby mi go zakuli ale i tak skończyło się na tym że przelatałem cały żywot łańcucha na zapince ....
ogniwko na zapinke jest 3 razy słabsze od reszty zakutych. ale Hubert oczywiscie ;) pokazał ze ze jak zawsze wyjątek potwierdzający teorie i praktyke :oldman:
A to ogniwo do zakucie tojakieś inne niż te ze spinką? Bo myślalem, że wyjmę spinkę, przyp...ole 2 razy i zakute ;)
Nie ma naciętych kanalików pod spinkę o ile pamiętam sworznie posiadają nakiełki
Dwa młotki, punktak, dwie minuty i zakute za friko własnoręcznie :)
A ustępuje to w czymś spince zakutej maszynką?
Jeśli zrobisz to "bez głowy" to uszkodzisz oringi i dupa masz na życzenie słabe ogniwo które dostanie wody i poleci.
solo1972
22.11.2008, 12:56
rozumie ze do wymiany łańcuch ,mając opcje zakucia lub spinki nie potrzeba ściągać wahacza? przy demontażu starego również,???
Stary przecinasz szlifierką i się nie rozdrabniasz. I tak idzie na śmieci. Nowy kajdan się zakłada na nowe zębatki i zakuwa/zapina na motocyklu. I dzida :)
zakuwanie trwa parę minut... niedawno to robiłem :) (maszynką DID-a) Koszt zestawu łańcuch DID VM2 (złoty) + zębatki Sunstar około 400 pln-ów. Łańcuch kupiłem w Jotte.pl a zębatki w warszawie na wale miedzeszyńskim...
Apropos początku wątku zestaw do rd03 16\49, osiągi takie jak to Dzieju opisał i na początku 9-ty dołek
Pozdro
400 PLN ? Jakoś strasznie tanio ?
Ja kupiłem tu http://allegro.pl/item465598586_naped_did_sunstar_xrv_750_africa_twi n_no_1.html
Oni też już nie mają na stanie zestawów:
"Z przykrością muszę poinformować, iż aukcja której przedmiotem był zestaw napędowy do Africa Twin, została wycofana. Z powodu błędu systemu magazynowego przedmiotowy napęd pojawiał się jako dostępny, jednak faktycznie nie mamy go na stanie. Nowa dostawa łańcuchów będzie w styczniu i wtedy na pewno będziemy mieli w ofercie zestaw napędowy do Africa Twin."
Ludzie chyba poszalelei i wykupili łańcuchy na choinki, może to jakaś nowa moda :dizzy:
Czy ktoś ma pojęcie gdzie jeszcze można kupić łańcuch DID 525VN?
W normalnej cenie oszczedzać nie chce ale bez przesady.
ja moge ci taki załatwić, ale po 8 grudnia. a czemu nie 525v8..?
Bo za słaby :D. Trzeba mieć zVM2. A złoty jeszcze mocniejszy ;).
a różowe są jeszcze mocniejsze :D
ciekawe, czy róznica w cenie Wietszny przekłada sie proporcjionalnie na przebieg. bo cos mi mowi ze nie :p
Mam to w nosie
znów wezmę V8
:D
a różowe są jeszcze mocniejsze :D
Ktho robi rooShowe ? Ja chcem roożowy łańcufff....
motormaniak
03.12.2008, 09:54
to nie oferta w znaczeniu handlowym ,ale jak potrzeba:
Did 525 VM2 xringowy złoty 420 zł
did 525 VE oringowy 300 zł
RK 525 XSOE/124 X-ringowy wzmocniony 300 zł (tego zazwyczaj kupuje sobie)
jak by co to na Priva
ps. Za dodatkowe 20 zł może być różowy, lub dowolny inny kolor :)
a to ciekawe co piszesz z tym RK. bo mi takie RK zjadło jak zwykłe V8 z dida. a did tanszy i ciszej chodzi :)
dobre ceny na napedy ma tesz Ramires :)
He he co prawda nie wiem czy są różowe ale kolorowy łańcuch można sobie pierdyknąć :)
http://www.zietech.de/ebay/Enuma/Enuma3.jpg
http://cgi.ebay.de/Enuma-Kettensatz-Farbig-Honda-XRV-650-Africa-Twin_W0QQitemZ280160095602QQcmdZViewItemQQptZMotor rad_Kraftradteile?hash=item280160095602&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A13 18 (http://cgi.ebay.de/Enuma-Kettensatz-Farbig-Honda-XRV-650-Africa-Twin_W0QQitemZ280160095602QQcmdZViewItemQQptZMotor rad_Kraftradteile?hash=item280160095602&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C 240%3A1318)
:drif: nastepny jaki sobie kupie bedzie musial byc rozowy
Eee dupa sprawdziłem... nie ma różowych :mad:
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.