PDA

View Full Version : Jakiej firmy zestaw napędowy kupić?


plakiet
07.07.2008, 18:17
Łańcuch DiD:

525v standordowy o-ring,
525vm mocniejszy x-ring,
czy 525zvm najmocniejszy, podwójny x-ring

Zębatki JT-sprockets czy Sunstar?

rambo
07.07.2008, 18:34
wszystko jest na starym forum

plakiet
07.07.2008, 18:45
No tak... zapomniałem, że takie coś istnieje :)

Wychodzi na to, że DiD 525vm i Sunstar.

Jakby się zmieniło coś od czasów kiedy to było pisane to dajcie znać.

EGON
07.07.2008, 19:29
sie nie zmieniło :hello:

rambo
07.07.2008, 19:53
aktualnie jeżdze na JT bo mam ja za śmiesznie pieniądze. łańcuch DID nawet zwykły oring styka na 30 000km jak sie smaruje keidy czeba

konrad1f
11.07.2008, 22:22
ja u siebie zapodałem zestaw jt+did standardowy o-ring, ciekawe ile wytrzyma
kupiłem taki bo był kompromisem pomiędzy jakością a ceną (wyszło mnie 340zł)

greton
03.08.2008, 22:46
dobra pany "jaki" to ja już wiem, znalazłem w tej cenie http://sklep.scigacz.pl/zestaw-napedowy-honda-xrv750-9092-lancuch-xring-super-wzmocniony-zebatki-sunstar-p-16463.html brać czy ktoś może coś taniej ??

rambo
04.08.2008, 20:36
greton daj na priw :umowa:

bigos
23.08.2008, 23:01
Muszę zmienić napęd w mojej babci i mam dylemat. Na forum widzę tylko mowę o kutych połączeniach łańcucha, a handlujący częściami do moto znajomy Franek :oldman: poleca dla podróżników spinki, jako łatwiejsze do wymiany. Czy jest coś, co dyskwalifikuje spinki ?

Marcin SF
24.08.2008, 08:54
wytrzymałość jest najsłabsza, po za tym łańcuch zapinasz/zakuwasz raz na 30-40 tys km, po co Ci łatwość wymiany, no chyba że lecisz w taką trasę,że planujesz gdzieś w piaskach pustyni go zmieniać? Najlepiej w ogóle kupić łańcuch nie z metra tylko gotowy odpowiedniej długości, ale wtedy trzeba wachacz zwalić, żeby założyć łańcuch

wlodar
24.08.2008, 09:31
Zdejmowanie wachacza to przecież pikuś:), dwie śrubki odkręczasz i po wszystkim, a co łańcuch jest pancernie połączony to jest.

rambo
24.08.2008, 10:53
zeby zdjąc wachacz trzeba odkrecic 2 srubki. Spinka to dobra jest ale tylko do roweru.

bigos
24.08.2008, 12:48
zeby zdjąc wachacz trzeba odkrecic 2 srubki. Spinka to dobra jest ale tylko do roweru.

Dzięki za rozjaśnienie. Czy demontaż i montaż wahacza to rzeczywiście taki pikuś? Czy da się to zrobić bez przemocy i żadnych specjalnych narzędzi (jakie są krytyczne punkty :mur: tej operacji )? Jest to gdzieś opisane, czy jest to tak proste, (leci mniej wiecej tak: postawić na centralce, zdjąć zaślepki, odkręcić nakrętkę, wyjąć ośkę, spada wahacz, zdjąć stary łańcuch, założyć nowy, wypozycjonować wahacz, włożyć ośkę, zakręcić nakrętkę, zaślepić) że nie warto?

motormaniak
24.08.2008, 15:03
jeszcze odkęcić mocowanie między ramą a "kiwaczką" - tym elementem współpracującym z tylnym amorem. Mi zajeło około 40 minut.

EGON
25.08.2008, 00:41
bez odkręcania "kiwaczki" też mozna...

bigos
26.08.2008, 21:47
Przy poszukiwaniu napędu zauważyłem pewne rozbieżności w proponowanych zębatkach do RD03. W zestawach dla tego modelu proponowano 16/49 (takie mam), 15/49 i 15/48 zębów. Czy to odgrywa poważniejszą rolę w eksploatacji (np. dramatyczniejsze zużycie ślizgów), czy praktycznie żadnej?

ramires
27.08.2008, 22:32
wieksza lub mniejsza predkosc max
przy zakladaniu wiekszej zdawczej nic a nic, ale jakbys mniejsza zakladal to owszem, slizgi szybciej sie skoncza. (niewiele, ale zawsze szybciej).

Slizgi sa przystosowane na standardowe przelozenie, zatem wszelkie zmiany w dol spowoduja, ze beda szybciej lecialy

Truck
29.08.2008, 16:33
W Louisie maja teraz jakąś akcje handlową i za koła Sunstar + łańcuch did ten złoty profi super hiper zapłaciłem 132 euraski (Megastore Graz). Łańcuch zakuty
918
http://picasaweb.google.com/MarcinMMA/Balkany2008/photo#5238901647665722834 (http://picasaweb.google.com/MarcinMMA/Balkany2008/photo#5238901647665722834)

Dzieju
04.09.2008, 08:59
mniejsza zdawcza przyśpieszy zużycie ślizgu wahacza a oszczędzi dolny.
Co do zmian w przełożeniach to moim zdaniem nie ma sensu.
W 03 przełożenie 16/49 spisuje się idealnie.
Moto jest na tyle silne że całkowite załadowanie nie robi większego wrażenia na tych 50KM.
Natomiast próba zmniejszania np tylnej spowoduje że owszem obroty może i spadną o np.200 ale z racji większego obciążenia silnika ( zwłaszcza z ładunkiem) spowoduje konieczność odkręcania więcej gazu.
To są prawa fizyki i tzw. "zawracanie Wisły kijem" jest chyba ciężkie do wykonania.
Co skutkuje nie mniejszym a czasem ciut większym zużyciem paliwa.
Jedyny przypadek zasadności przyśpieszania przełożenia to gdy się jeździ w pojedynkę bez gratów.
Dodam że u mnie na standardowych przełożeniach 16/49 przy 100 mam 4400obr.
Kolejnym faktem jest to że przy max prędkości jaka AT jest w stanie polecieć czyli ok 175 +- obroty nie osiągają czerwonego pola a tym samym oznacza to ze silnik nie jest już w stanie dalej się wkręcić.
W tej sytuacji przyśpieszenie przełożenia najczęściej zmniejszy prędkość max a to z uwagi na to ze silnik będzie miał większe obciążenie.
Bawiąc się dalej fizyką i jej prawami wychodzi że przesadne obciążanie silnika i również napędu zmniejszaniem tylnej zębatki powoduje większe obciążenie układu korbowego (panewki , sworzeń tłoka) jak też pogarsza warunki pracy napędu ( skrzynia , łańcuch).
Niektórzy na forum robili już takie eksperymenty i większość się z tego wycofała.
No ale są tacy co to muszą się sami przekonać czy to jest dobre czy nie , no i dzięki nim ktoś inny ma wiedzę czego nie robić a co dobre.
Ps. jako ciekawostkę powiem że kiedyś spotkałem sie z ofertą 32 zębów do 03.....bez komentarza pozostawiam.

hubert
16.11.2008, 19:11
Kurna gdzie się podziały łańcuchy DID 525VM ?? Patrzę po sklepach internetowych i wszędzie niedostępne ... chwilowy brak towaru czy koniec produkcji ?

7Greg
16.11.2008, 19:16
Kurna gdzie się podziały łańcuchy DID 525VM ?? Patrzę po sklepach internetowych i wszędzie niedostępne ... chwilowy brak towaru czy koniec produkcji ?

Ja kupiłem tu http://allegro.pl/item465598586_naped_did_sunstar_xrv_750_africa_twi n_no_1.html

hubert
16.11.2008, 19:39
Thx Greg widziałem tą aukcję ale chcę kupić samą tylną zębatkę i łańcuch bo zębatkę przód kupuję w Hondzie. Zapytam faceta, może sprzeda bez przedniej ale wątpię ...

Babel
16.11.2008, 21:16
Thx Greg widziałem tą aukcję ale chcę kupić samą tylną zębatkę i łańcuch bo zębatkę przód kupuję w Hondzie. Zapytam faceta, może sprzeda bez przedniej ale wątpię ...
Ostatnio o tym czytałem gdzies na forum u angoli i wszyscy mowią że przednia zebatka tylko u pana Hondy - dlaczego tak ?? i jakby co ile to kosztuje.

hubert
16.11.2008, 22:00
Kosztuje około 40 EUR czyli jakieś 50 PLN drożej niż Sunstar a czy jest lepsza chętnie się przekonam bo tym razem zębatka szybciej mi się skończyła niż napęd...

podos
17.11.2008, 08:15
wez sobie Hubert komplet a druga zebatke sobie dokup w Hondzie. Raczej nie ma szans zeby obleciała jeden łancuch. Sadzę że i tak bedziesz zmieniał.

rambo
17.11.2008, 11:20
Moge mieć Hubert taki łańcuch dla Ciebie za 380zł.
komplet zębatek JT za 120zł

suchy
17.11.2008, 16:03
Ma ktos moze jakowes doswiadczenia z lancuchami RK?

Zoltan
17.11.2008, 16:15
wez sobie Hubert komplet a druga zebatke sobie dokup w Hondzie. Raczej nie ma szans zeby obleciała jeden łancuch. Sadzę że i tak bedziesz zmieniał.

Wyprostujcie mnie, jeśli błądzę, ale czy nie powinno się wymieniać całego napędu razem (oba koła zębate i łańcuch) ?? Od wczesnej młodości, kiedy bawiłem się w kolarstwo, żyje w takim przekonaniu. Ale moze w moto jest inaczej :confused:

JareG
17.11.2008, 16:17
Ma ktos moze jakowes doswiadczenia z lancuchami RK?
Uzywam RK od poczatku sezonu, na razie 16kkm i jeszcze jest sporo regulacji. Ale Franz mowil, ze istnieje duze prawdopodobienstwo, ze moj lancuch to juz zombi i zebatki po cichu (ale szybko) wpiernicza.. nie mialem czasu sprawdzic, co z nim :D

JareG
17.11.2008, 16:26
Wyprostujcie mnie, jeśli błądzę, ale czy nie powinno się wymieniać całego napędu razem (oba koła zębate i łańcuch) ??
Praktyka dowodzi, ze przednia zebatka idzie do Walhalli szybciej niz reszta, i dobrze jest ja wymienic w trosce o dobro tejze reszty.. w moim przypadku w okolicy 10kkm wygladala tak oto (JT Sprocket)
http://jareg.h2.pl/moto/rd04-i-zebatka2.jpg

.. wiec wymienilem na nowa
http://jareg.h2.pl/moto/rd04-i-zebatka3.jpg

rambo
17.11.2008, 17:08
Wyprostujcie mnie, jeśli błądzę, ale czy nie powinno się wymieniać całego napędu razem (oba koła zębate i łańcuch) ?? Od wczesnej młodości, kiedy bawiłem się w kolarstwo, żyje w takim przekonaniu. Ale moze w moto jest inaczej :confused:

a to ciekawe co piszesz. bo w rowerze jest dokładnie odwrotnie. jak wprowadzili na rynek 9 biegowe kasety to zmieniało sie najdroższy lańcuch Shimano (made in japan jak DID) co 1500km. a kasete co 5 łańcuchów.

w moturze 3 przednie zebatki, jedna tylna i jeden łańcuch. tak robie po 30 000km na zwykłym O-ringu z Dida za 280zł :)

JareG
17.11.2008, 17:25
(..) zmieniało sie najdroższy lańcuch Shimano (made in japan jak DID) co 1500km. a kasete co 5 łańcuchów.
Ja na lancuchu przejechalem 10kkm, mowili mi ze ok. 5kkm bedzie trza wymienic to kupilem zapas ale jakos nie bylo potrzeby go uzyc.. :D

w moturze 3 przednie zebatki, jedna tylna i jeden łańcuch. tak robie po 30 000km
Toby sie zgadzalo (=przednia styka na 10kkm mniej wiecej) :Thumbs_Up:

Zoltan
18.11.2008, 22:09
No proszę, jednak czasami warto pytać.. Dzięki za nauki :)
Choć muszę przyznać, że jestem, tym co mówicie, co najmniej zaskoczony:dizzy:

Zoltan
18.11.2008, 22:17
a to ciekawe co piszesz. bo w rowerze jest dokładnie odwrotnie. jak wprowadzili na rynek 9 biegowe kasety to zmieniało sie najdroższy lańcuch Shimano (made in japan jak DID) co 1500km. a kasete co 5 łańcuchów...

Tak było: jak wymiana to zawsze: wieńce na przedniej pateli, łańcuch i z tyłu trzy najmniejsze kółka (najczęściej używane)

rambo
19.11.2008, 00:03
naturliś :)

hubert
19.11.2008, 00:52
Praktyka dowodzi, ze przednia zebatka idzie do Walhalli szybciej niz reszta, i dobrze jest ja wymienic w trosce o dobro tejze reszty.. w moim przypadku w okolicy 10kkm wygladala tak oto (JT Sprocket)

Jakaś ładna ta Twoja zębatka ... moja zamieniła się w piłę tarczową :)

JareG
19.11.2008, 08:28
Jakaś ładna ta Twoja zębatka ... moja zamieniła się w piłę tarczową :)
No wymienilem ja jak tylko zaczela przemiane :D

podos
19.11.2008, 09:29
w moim przypadku w okolicy 10kkm wygladala tak oto (JT Sprocket)
http://jareg.h2.pl/moto/rd04-i-zebatka2.jpg



staaary przeciez to była nówka. ma prawo tak wyglądać tylko po asfaltach. pstrynkne Wam moją...

7Greg
19.11.2008, 09:50
JareG, Twa zębatka jest nowa, może lekko przykurzona.

Jak będziesz miał zęby w TYM stanie to wymień :)

http://tarcu.com/Inne/At/AT00135.jpg

podos
19.11.2008, 09:54
o, o, o !!! Wlasnie. nie bede juz swojej zatem pokazywał gdyż...
wszystko zostalo pokazane:)

7Greg
19.11.2008, 09:56
o, o, o !!! Wlasnie. nie bede juz swojej zatem pokazywał gdyż...
wszystko zostalo pokazane:)

Przepraszam, nie miałem takiego zamiaru. Mimo wszystko chciałbym zobaczyć również Twoją ;)

JareG
19.11.2008, 10:48
JareG, Twa zębatka jest nowa, może lekko przykurzona.
Jak będziesz miał zęby w TYM stanie to wymień :)
E tam, ~60 zeta nie majatek - wymienilem te moja przykurzona i sral ja pies :D
A Ty to jestes zażynacz zebatek wiec nie ma cos sie wzorowac ;):haha2:

7Greg
19.11.2008, 16:31
Ponieważ wątek w miarę aktywny, podepnę się z pytaniem pobocznym.
Nie jestem fanem zapinek ale tym razem "nie chcem ale muszem" ;)

Logika nakazuje założenie jak na foto. Dobrze to czy ma być odwrotnie ?

http://tarcu.com/Inne/At/AT00136.jpg

laska
19.11.2008, 19:59
Fachowiec nie jestem ale też tak zakładałem i nie spadła.
pozdr,
laska

Kazmir
19.11.2008, 22:51
Gdybyś zapiął odwrotnie to jeśli łańcuch uderzy boczną powierzchnią o cokolwiek (np gałąź w lesie) to zapinka ta zostanie ściągnięta z ogniwa

rambo
20.11.2008, 00:15
ogniwo do zakucia - 20zł. zakucie drugie 20zł. spinka to dobra do krawata

plakiet
20.11.2008, 07:24
zakucie drugie 20zł.
Dwa młotki, punktak, dwie minuty i zakute za friko własnoręcznie :)
A ustępuje to w czymś spince zakutej maszynką?

Ronin
20.11.2008, 08:27
A ustępuje to w czymś spince zakutej maszynką?

ustępuje pod względem kosztów;)
też mam zakute domowym sposobem:)

7Greg
20.11.2008, 08:38
ogniwo do zakucia - 20zł. zakucie drugie 20zł. spinka to dobra do krawata

A to ogniwo do zakucie tojakieś inne niż te ze spinką? Bo myślalem, że wyjmę spinkę, przyp...ole 2 razy i zakute ;)

hubert
20.11.2008, 09:32
Chyba jest inne bo kupując poprzedni zestaw dostałem zarówno ogniwo spinkowe jak i do zakucia ... Miałem spiąć łańcuch zapinką w garażu a potem pojechać gdzieś żeby mi go zakuli ale i tak skończyło się na tym że przelatałem cały żywot łańcucha na zapince ....

rambo
20.11.2008, 11:40
ogniwko na zapinke jest 3 razy słabsze od reszty zakutych. ale Hubert oczywiscie ;) pokazał ze ze jak zawsze wyjątek potwierdzający teorie i praktyke :oldman:

Kazmir
20.11.2008, 23:09
A to ogniwo do zakucie tojakieś inne niż te ze spinką? Bo myślalem, że wyjmę spinkę, przyp...ole 2 razy i zakute ;)

Nie ma naciętych kanalików pod spinkę o ile pamiętam sworznie posiadają nakiełki

Kazmir
20.11.2008, 23:12
Dwa młotki, punktak, dwie minuty i zakute za friko własnoręcznie :)
A ustępuje to w czymś spince zakutej maszynką?

Jeśli zrobisz to "bez głowy" to uszkodzisz oringi i dupa masz na życzenie słabe ogniwo które dostanie wody i poleci.

solo1972
22.11.2008, 12:56
rozumie ze do wymiany łańcuch ,mając opcje zakucia lub spinki nie potrzeba ściągać wahacza? przy demontażu starego również,???

wieczny
22.11.2008, 13:44
Stary przecinasz szlifierką i się nie rozdrabniasz. I tak idzie na śmieci. Nowy kajdan się zakłada na nowe zębatki i zakuwa/zapina na motocyklu. I dzida :)

Długi
22.11.2008, 19:36
zakuwanie trwa parę minut... niedawno to robiłem :) (maszynką DID-a) Koszt zestawu łańcuch DID VM2 (złoty) + zębatki Sunstar około 400 pln-ów. Łańcuch kupiłem w Jotte.pl a zębatki w warszawie na wale miedzeszyńskim...
Apropos początku wątku zestaw do rd03 16\49, osiągi takie jak to Dzieju opisał i na początku 9-ty dołek

Pozdro

hubert
22.11.2008, 21:42
400 PLN ? Jakoś strasznie tanio ?

hubert
24.11.2008, 15:25
Ja kupiłem tu http://allegro.pl/item465598586_naped_did_sunstar_xrv_750_africa_twi n_no_1.html


Oni też już nie mają na stanie zestawów:

"Z przykrością muszę poinformować, iż aukcja której przedmiotem był zestaw napędowy do Africa Twin, została wycofana. Z powodu błędu systemu magazynowego przedmiotowy napęd pojawiał się jako dostępny, jednak faktycznie nie mamy go na stanie. Nowa dostawa łańcuchów będzie w styczniu i wtedy na pewno będziemy mieli w ofercie zestaw napędowy do Africa Twin."

Kici
01.12.2008, 14:14
Ludzie chyba poszalelei i wykupili łańcuchy na choinki, może to jakaś nowa moda :dizzy:

Czy ktoś ma pojęcie gdzie jeszcze można kupić łańcuch DID 525VN?

W normalnej cenie oszczedzać nie chce ale bez przesady.

rambo
01.12.2008, 20:31
ja moge ci taki załatwić, ale po 8 grudnia. a czemu nie 525v8..?

wieczny
01.12.2008, 20:42
Bo za słaby :D. Trzeba mieć zVM2. A złoty jeszcze mocniejszy ;).

Kici
01.12.2008, 20:46
a różowe są jeszcze mocniejsze :D

rambo
01.12.2008, 22:38
ciekawe, czy róznica w cenie Wietszny przekłada sie proporcjionalnie na przebieg. bo cos mi mowi ze nie :p

wieczny
01.12.2008, 22:49
Mam to w nosie
znów wezmę V8


:D

hubert
02.12.2008, 08:12
a różowe są jeszcze mocniejsze :D

Ktho robi rooShowe ? Ja chcem roożowy łańcufff....

motormaniak
03.12.2008, 09:54
to nie oferta w znaczeniu handlowym ,ale jak potrzeba:
Did 525 VM2 xringowy złoty 420 zł
did 525 VE oringowy 300 zł
RK 525 XSOE/124 X-ringowy wzmocniony 300 zł (tego zazwyczaj kupuje sobie)
jak by co to na Priva

ps. Za dodatkowe 20 zł może być różowy, lub dowolny inny kolor :)

rambo
03.12.2008, 18:16
a to ciekawe co piszesz z tym RK. bo mi takie RK zjadło jak zwykłe V8 z dida. a did tanszy i ciszej chodzi :)

dobre ceny na napedy ma tesz Ramires :)

hubert
12.12.2008, 01:02
He he co prawda nie wiem czy są różowe ale kolorowy łańcuch można sobie pierdyknąć :)

http://www.zietech.de/ebay/Enuma/Enuma3.jpg
http://cgi.ebay.de/Enuma-Kettensatz-Farbig-Honda-XRV-650-Africa-Twin_W0QQitemZ280160095602QQcmdZViewItemQQptZMotor rad_Kraftradteile?hash=item280160095602&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A13 18 (http://cgi.ebay.de/Enuma-Kettensatz-Farbig-Honda-XRV-650-Africa-Twin_W0QQitemZ280160095602QQcmdZViewItemQQptZMotor rad_Kraftradteile?hash=item280160095602&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C 240%3A1318)

Kici
12.12.2008, 08:29
:drif: nastepny jaki sobie kupie bedzie musial byc rozowy

hubert
12.12.2008, 10:03
Eee dupa sprawdziłem... nie ma różowych :mad: