|
Motocykl Forumowicza Tu możesz opisać swój motocykl, pochwalić się ewolucją lub zakupem. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
10.04.2018, 10:48 | #1 |
Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Posty: 467
Motocykl: ST XTZ 750'89
Online: 2 tygodni 2 dni 16 godz 28 s
|
Traktor Kamyka
Witam!
No to nadszedł czas na uruchomienie stojącego od kilku lat sprzętu: Yamaha Tenere XTZ 750 - 89 - w piknym malowaniu Jej historia: Model '89 rok, ost. 16-17 lat u jednego wlasciciela - kobiety, ktora notabene ma ze swoim facetem jeszcze 6 motocyklow. 3 Triumphy, 2 KTM-y i Simsona Kupila ja jak miala 18tys.km na licznkiku, teraz ma 89tys. Jej chlopak jest mechanikiem i hobbistycznie lata na zawody crossowe. Stan: ehhh po prostu super, wszystko jest w orginale. Nic nie skrzypi, nic nie strzela, nic nie kopci. Caly czas garazowana. Maszyna polatała ze mną kilka razy i ... zakochałem się kolejny raz. Pojawiło się LC8 i od kilku lat go ujeżdżam, a Tenerka pozostała i stała sobie w garażu. Nie sprzedałem jej bo pomyślałem, że zostawię na później. Do pogrzebania itp. Mam na to miejsce i chęci. LC8 jest mega! Ale nadal mam sentyment do Tereski. A więc żeby nie przeciągać to na start mam kilka pytań: - jak zacząć dłubanie/odapalanie po 4 latach postoju? Od razu powiem, że nie przyłożyłem się jakoś do tego, nie uruchamiałem jej od tego czasu, ani też nie zalałem całego silnika w oleju. Moja wina i wiem, że było by łatwiej. No ale co tam Wlać troche oleju do cylindrów? Pewnie nie odpalać od razu tylko może wałem ruszyć, żeby się olej rozszedł. Nie chce żeby coś urwało. Pewnie będę zdejmował górę, żeby zobaczyć jak to wygląda. Macie jakieś kroki jak odpalić moto po kilku latach? Będę wdzięczny za odpowiedz. To narazie tyle. Pozdrawiam, Kamyk |
10.04.2018, 15:44 | #2 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 1,040
Motocykl: RD03
Online: 2 tygodni 3 dni 18 godz 2 min 24 s
|
Jeśli moto stało pod dachem choćby nawet drewnianym ale szczelnym i nie ponad miarę zawilgoconym to moim zdaniem bez jakichkolwiek specjalnych czarów, jedyne to zlanie starej wachy i napełnienie całego układu nową. Sprawdź też jak wygląda olej, jeśli jest nawet ciemny ale w miarę klarowny to bym wymienił dopiero po pierwszym rozruchu i dłuuuuższym rozgrzaniu. Reszte wiesz więc kpiny typu naładować aku, nalać paliwa, odkręcić kraniki, przekręcić kluczyk, itd. sobie daruje - POWODZENIA !!
|
10.04.2018, 22:13 | #3 |
Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: mazowiecka wieś
Posty: 1,393
Motocykl: 5 szt
Przebieg: znośny
Online: 3 miesiące 2 tygodni 5 dni 9 godz 33 min 19 s
|
Daj go do ogarniętego mechanika na serwis: zaworki, świece, gaźniki czyszczenie i synchro, nowe filtry paliwa, powietrza, serwis olejowy, płyny hamulcowe nowe... Może nie będzie to najtańsza opcja ale motorek odwdzięczy się i jest tego wart.
Zdarowia
__________________
keep it simple |
10.04.2018, 23:03 | #4 |
O kurczę ale lalka :-)
Wiesz co, ja mam taki pomysł- sprzedaj ją a już nowy nabywca będzie wiedział co z nią po kolei zrobić (ustawiam się pierwszy w kolejce) A na poważnie to może ten poprzedni właściciel skoro jest mechanikiem to chciałby się znowu z nią spotkać sentymentalnie i ja ożywić P.S. ile relalnie jest wart taki sprzęt Czy jest to cos w rodzaju Afry RD03, że ciężko kupić w dobrym stanie a łatwo sprzedać ? |
|
11.04.2018, 07:41 | #5 |
Zarejestrowany: Aug 2008
Miasto: CIECHANÓW
Posty: 285
Motocykl: RD07a
Przebieg: 63000
Online: 2 miesiące 6 dni 17 godz 46 min 7 s
|
Przekręć parę razy rozrusznikiem nie podając paliwa niech olej wypełni kanaliki. Potem pal na świeżym paliwie - powodzenia.
|
11.04.2018, 07:52 | #6 |
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,728
Motocykl: RD04
Online: 5 miesiące 3 dni 22 godz 46 min 38 s
|
na jaka cholere chcesz glowice sciagac? co tam znajdziesz?
swiezy olej, zakrecic bez modulu 5 sekund zeby olej sie rozszedl i probowac palic. w gaznikach pewnie jest slabo - zdejm zbiornik, pomin pompe i podaj swieze paliwo do gaznikow. xtz zle pala na starym paliwie. potem klasyczny serwis i smigac. glowicy nie ruszaj. jak nie wiesz kiedy byly robione to zerknij do zaworow. termostat sprawdz. plyn zmien. dot4 zmien. przy tym przebiegu fabryczny lancuch rozrzadu jest do wymiany chyba ze masz wiedze nt wymiany. tylko oryginal BW Morse.
__________________
buziaki Ostatnio edytowane przez szynszyll : 11.04.2018 o 07:58 |
11.04.2018, 09:29 | #7 | |
Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Posty: 467
Motocykl: ST XTZ 750'89
Online: 2 tygodni 2 dni 16 godz 28 s
|
Dzieki za wszystkie rady. Tak zrobie i dam znac. Ile wart ten sprzet to sam nie wiem, ale na pewno ST nie stoji tak wysoko jak AT.
Cytat:
Może głupie pytanie do Szynszyla - co masz na mysli zakrecic bez modulu? Rozrusznikiem? Pozdrawiam, Kamyk |
|
11.04.2018, 09:56 | #8 |
Zarejestrowany: Aug 2010
Miasto: Łódź
Posty: 1,816
Motocykl: TA,RD04
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 21 godz 55 min 21 s
|
Żeby nie złapał obrotów, tylko powolutku pokręcił silnik.
Możesz też zapiąć bieg i popchnąć na wysokim biegu. Ciał |
12.04.2018, 07:59 | #9 |
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,728
Motocykl: RD04
Online: 5 miesiące 3 dni 22 godz 46 min 38 s
|
dokladnie tak. obroty silnika na rozruszniku to okolo 800/min. modul masz pod prawa owiewka z przodu.
zwroc uwage na srodkowe wloty - one najczesciej sie kasuja. lancuch rozrzadu zmienia sie latwo bez duzego demontazu. sciagasz pompe oleju i spuszczasz z gory nowy zapiety. nie trzeba kuć.
__________________
buziaki |
13.04.2018, 22:38 | #10 |
Malowanie najpiękniejsze.
__________________
RD 03 TO NAJSTARSZA AFRYKA... MOTOR MARKA XRV 650 THE LAST TRUE DUAL SPORT BIKE ON EARTH http://www.youtube.com/watch?v=fnEHAjt_XPw Ostatnio edytowane przez majo : 14.04.2018 o 07:17 |
|