Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > KTM

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 22.01.2025, 10:35   #1
Babel
 
Babel's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 3,019
Motocykl: Pomarańczowy
Babel jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 1 dzień 19 min 54 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał mdxmd Zobacz post
głowica klepie nie przez napinacz, krzywki są tak "ostre" że praca rozrządu to niemal klepanie młotkami, dodatkowo stopień sprężania 13:1 i więcej, więc silnik pracuje jak stary diesel.
.
Trochę tak i trochę nie - dużo mniej klepie na DirtTricksie
Oryginalny napinacz jest napinany olejem ( tzn ma tam sprężynkę) ale nie ma zapadek więc klepie ( wiem to z mojego motocykla)
Cytat:
Napisał madafakinges Zobacz post
Dirttrick to napinacz hydrauliczny, tylko posiadający zapadki.
Tu też napisze że trochę masz racji a trochę niebo niby jest wlot oleju do niego, ale DirtTricks zaleca wyjęcie tzw spiderwasher z korka, wiec w przypadku 890 napinacz opiera się całą powierzchnią czołową o korek i olej za bardzo tam nie wpływa ( przynajmniej nie w tym stopniu co w oryginalnym napinaczu)
Co jest na filmie który dodałeś
Cytat:
Napisał mdxmd Zobacz post
zapadki to też jest lipa, w zasadzie będzie to samo co mechaniczny, tyle, że nie trzeba ręcznie go dopinać.
No to musisz o tym napisać do DirtTricksa bo chłopaki się widać słabo znaja
Babel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.01.2025, 14:43   #2
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,598
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 16 godz 39 min 34 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Babel Zobacz post
No to musisz o tym napisać do DirtTricksa bo chłopaki się widać słabo znaja
nie jest to takie proste, niech sobie robią co tam chcą ich sprawa,

napinacze zapadkowe stosuje, się gdy prowadnice łańcucha są w niewielkim stopniu elastyczne np. stalowy płaskownik pokryty gumą - rozwiązanie znane z Japończyków w KTM nie ma niczego co jest elastyczne dlatego napinacz jest jaki jest a to, że go źle zrobili skoro klepie to inna sprawa.

wystarczy się zastanowić w jakim momencie następuje przeskoczenie na kolejną zapadkę (zakładamy, że zapadki są co 1mm może 0,7mm)

przykład 1 najgorsza opcja dla rozrządu

silnik rozgrzany, zapadka jest np. w połowie pomiędzy jednym z drugim zagłębieniem napinacza gasimy silnik, po wystygnięciu powiększa się luz łańcuszka i następuje przeskok zapadki na następną pozycję i jej blokada...

mam wiec zimny jeszcze silnik! łańcuch rozrządu maksymalnie napięty, odpalamy i silnik nagrzewa się a co za tym idzie rozrząd napina się jak struna...

co dalej ? łańcuszek dużo szybciej ulega zużyciu, prowadnice wycierają się w expresowym tempie aż do momentu gdy napięcie nie dojdzie do normy.

Dobrze, jeżeli nic nie pęknie wcześniej . Sorki za lakoniczne tłumaczenie, bo można to ująć tylko stwierdzeniem, napinacz kompensuje rozszerzalność cieplną bloku silnika z aluminium, gdy elementy rozrządu są stalowe.


W pierwszytch modelach R1250 BMW też miało problem z lewym napinaczem, który grzechotał na wolnych obrotach - poprawiono jego konstrukcję i problemu nie ma, ale nadal jest to napinacz olejowy.
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.