| 
			
			 | 
		#61 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jul 2015 
				Miasto: RZE 
					
				
				
					Posty: 710
				 
Motocykl: kiedyś było 
				
				
				 
Online: 3 tygodni 1 dzień 12 godz 37 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			zbiornik zdjąć, rama blokuje, więc trzeba opuścić silnik i dopiero grzebać, 6-8h roboty wg serwisu. Sprawne ręce -> krócej niż 6h się nie da. 
		
		
		
		
		
		
		
	Manual mówi 40 000km, a już przy 30 000km jest na zero.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#62 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			
Trochę życia przepracowałem na hamowni silników, ale takiego zjawiska nie zaobserwowałem. Jesteś pewien takiej teorii?
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-) Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć! Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#63 | |
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jan 2019 
				
					
				
				
					Posty: 193
				 
Motocykl: Dr650Re 
				
				
				 
Online: 2 dni 17 godz 4 min 53 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 ![]() Tutaj to przeczytałem. https://www.tenere700.net/topic/1560...#comment-50331  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#64 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Dec 2017 
				
					
				
				
					Posty: 848
				 
Motocykl: Jeżeli będę miał AT, to RD04 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 57 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Silnik zimny, olej zimny i gęstszy = ciśnienie wyższe. 
		
		
		
		
		
		
			Olej gorący, rzadszy = ciśnienie niższe. Przy czym niższe, nie znaczy nieodpowiednie. 
				__________________ 
		
		
		
		
	Z pozytywnym nastawieniem można góry /albo Teresę przez góry/ przenosić!  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#65 | 
| 
			
			 Banned 
			
			
			
			Zarejestrowany: Jan 2020 
				
					
				
				
					Posty: 9
				 
Motocykl: CRF1100 
				
				
				 
Online: 4 dni 19 godz 27 min 23 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			"Podobno jest to związane z napinaczem łańcucha rozrządu". Nieformalnie, jezeli zglosisz w serwisie ze jest cos nie halo z napinaczem to powinni wymienic. Bo wiedza ze w niektorych egzemplarzach takie rzeczy sie dzialy. Nie zrobili z tego akcji serwisowej ale po cichu wymieniaja jak sie ktos uprze. Info z pierwszej reki. 
		
		
		
		
		
		
		
	Dodatkowo, niektore modele ogumienia przedniego mialy wade. Wowczas tez wymieniali od reki. Mnie proponowali wydech Akrapa w cenie 2800 ale wolalem dorzucic 2 stowy i kupic komplet outback-a. I trzeba przyznac ze to byla bardzo dobra decyzja.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#66 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			"Również napinacze łańcucha rozrządu mają zawory ograniczające ciśnienie, aby nie wywierać zbyt dużego nacisku na prowadnicę . Zimny olej nie wywiera niezbędnego nacisku na napinacz łańcucha krzywkowego, więc można stąd słyszeć hałas, dopóki olej nie nagrzeje się do normalnej temperatury roboczej. Musisz poczekać do normalnej temperatury pracy, aby ustalić, czy masz problem. Dotyczy to wszystkich silników". 
		
		
		
		
		
		
			Przetłumaczone przez Google. Nie dochodzę jaki rodzaj napinacza ma T7 bo to motocykliści powinni wiedzieć (użytkownicy motocykli niekonicznie) ![]() To forum jest najlepsze w kraju i starajmy dochodzić prawd technicznych, a nie opowieści bo szwagier mówił znajomemu........ Załóżmy, ze T7 ma hydrauliczny napinacz. Jaki rodzaj? Załóżmy taki prosty z kulką jako zawór zwrotny. Jeśli z jakiś błędów wykonawczych spadnie ciśnienie w napinaczu to łańcuch nie będzie naprężony. Odpalamy silnik. Olej zimny i przez (załóżmy) otwór kalibrowany (mała średnica) olej z trudem dostaje się do siłownika i słabo wypycha ślizg napinający. Po rozgrzaniu następuje szybszy obieg oleju i napinacz działa już poprawnie. W taką teorię o zimnym oleju jestem jeszcze w stanie uwierzyć, ale to tylko spekulacje Dodać trzeba tylko, że przeginanie z wymianą oleju w silniku nie służy hydraulicznym napinaczom ![]() Jak działa taki napinacz można zobaczyć na filmie, choć pewnie nie wyczerpuje do końca tematu. Może mamy tu mechaników co podzielą się wiedzą odnośnie T7? 
				__________________ 
		
		
		
		
	Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-) Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć! Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#67 | 
| 
			
			 Banned 
			
			
			
			Zarejestrowany: Jan 2020 
				
					
				
				
					Posty: 9
				 
Motocykl: CRF1100 
				
				
				 
Online: 4 dni 19 godz 27 min 23 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			@Kazmir 
		
		
		
		
		
		
		
	Skad od razu personalna wycieczka pt. " To forum jest najlepsze w kraju i starajmy dochodzić prawd technicznych, a nie opowieści bo szwagier mówił znajomemu........"? Czy ja gdzies napisalem ze szwagier, wujek, dziadek podrzucil takie info? Przeczytaj jeszcze raz. Informacja jest z pierwszej reki. Ale pewnie wiesz lepiej.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#68 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jun 2010 
				Miasto: Nowy Targ 
					
				
				
					Posty: 2,333
				 
Motocykl: Ready to Race & AT 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 2 dni 22 godz 31 min 31 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Nie nie warto, odpowiadając na pytanie w temacie.. 
		
		
		
		
		
		
			   Kloc.., brak mocy.. a środek ciężkości czyli zbiornik na wysokość brody..  Zajrzalbym raczej do salonu KTMa..790/890..  
		
				__________________ 
		
		
		
		
	Życie jest za krótkie żeby jeździć singem czy rzadówką..  
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#69 | |
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
  
		
				__________________ 
		
		
		
		
	Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-) Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć! Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią.  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#70 | |
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jun 2020 
				Miasto: Łowicz 
					
				
				
					Posty: 191
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 6 dni 23 godz 17 min 37 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Świeżo po odpaleniu każdy pojazd miał ciśnienie ok nawet i 5at, ale jak dobrze rozgrzał się to zużytych silnikach ciśnienie spadała poniżej 0,5at, przynajmniej w ciężarówkach.  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
![]()  | 
	
	
		
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
		
  | 
	
		
  | 
			 
			Podobne wątki
		 | 
	||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Czechy - co warto? | jamarjan | Przygotowania do wyjazdów | 37 | 16.07.2025 09:13 | 
| Klr 650 czy warto kupic ? | gerardgrodzisk | Inne - dyskusja ogólna | 22 | 17.04.2012 22:01 |