Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 25.03.2021, 19:10   #1
Złom
601493080
 
Złom's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Posty: 1,404
Motocykl: XL600
Złom jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 8 godz 40 min 26 s
Domyślnie

Otworzyłem nieotwieralnego akumulatora do motóra!
Wiele ryzykowałem bo wszędzie napisane DO NOT OPEN (You’ll DIE! ;-))
A tam pustynia, ja wie, że to AGM ale te maty szklane jednak powinny mieć w sobie jakiś elektrolit! Weszło po 40ml wody destylowanej do każdej celi a elektrolit ledwo się równał z górną częścią płyt.
W każdym bądź razie po uzupełnieniu płynów aku od razu nabrał ochoty do pełnej gęstości elektrolitu, nie ma tego jak zmierzyć bezpośrednio ale po napięciu sądzę, że aku osiągnął górną granicę.

IMG_9815.jpg

IMG_9784.jpg

IMG_9783.jpg

IMG_9785.jpg

IMG_9788.jpg

Szczególnie polecam opis do tego filmu
https://youtu.be/_WCJDOaHfcE





Odnośnie Jump Startera ja używam takiego i jestem mega zadowolony, nie raz już dupę uratował nie jednemu, nawet auto, któremu kierowca rozładował do zera aku podczas długiej przeprawy statkiem.

IMG_9816.jpg

IMG_9817.jpg

IMG_9818.jpg

Ostatnio edytowane przez Novy : 27.03.2021 o 08:52 Powód: Film yt w oknie
Złom jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.03.2021, 06:33   #2
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 9,003
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 5 dni 14 godz 56 min 41 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Złom Zobacz post
Otworzyłem nieotwieralnego akumulatora do motóra!
I o to chodzi
Jak myślicie dlaczego wprowadzili akumulatory tzw. bezobsługowe/zamknięte ?
Dla wygody ? Z całą pewnością nie , dla robienia z ludzi idiotów i skubania ich na kasę oooo zdecydowanie tak.
Od lat producenci zamykają je po to żeby nie było możliwości uzupełnienia elektrolitu , wyliczają że powinno go wystarczyć na okres gwarancji no i może parę dni dłużej. Ktoś te nowe musi przecież kupować żeby oni kasę robili.
Spotkałem się z przypadkami że nagminnie brakowało elektrolitu już po 2 latach w rozebranych akumulatorach , tych nierozbieralnych oczywiście.
Dlatego jeśli tylko będzie możliwość zawsze wybiorę taki z korkami.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.04.2021, 21:36   #3
TOMADYNA


Zarejestrowany: Dec 2020
Miasto: Bezrzecze
Posty: 138
Motocykl: CRF 1100 DCT
TOMADYNA jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 2 dni 4 godz 36 s
Domyślnie

Pytanie do szanownego grona specjalistów od „prądu”.
W CRF 1100 jest aku LiFePo4 czy powinienem go mieć na stałe podpiętego jak moto stoi w garażu do ładowarki LiFePo czy tylko podpinać na dłuższe okresy kiedy moto jest nie jeżdżone?
Jak dbać o taki aku by służył dłuuuugo i sprawnie
TOMADYNA jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
1 kask - kilka nazw bouli Kaski 3 30.04.2015 17:47
Kilka wskazówek - kilka dni w Alpach flippy Przygotowania do wyjazdów 4 22.08.2014 23:28


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.