Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Podróże. Całkiem małe, średnie i duże. > Kwestie różne, ale podróżne.

Kwestie różne, ale podróżne. Jak nic z powyższego o podróżowaniu Ci nie pasuje, pisz tutaj...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 12.12.2020, 20:41   #1
Metel
 
Metel's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2019
Miasto: Kraków
Posty: 80
Motocykl: Transalp
Metel jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 dzień 14 godz 51 min 55 s
Domyślnie


Spełniam swoją obietnicę i publikuję jeszcze kilka znaków z już znanych Ci map.

Najpierw zwrócą Twoją uwagę na drobne, ale przydatne rzeczy, o których w poście nie wspomniałam.

Na mapie poniżej, na drodze bez twardej nawierzchni, jest cyfra 8. Takie cyfry zobaczysz niemal na każdej drodze na starych mapach. To oznaczenie szerokości tej drogi. Z doświadczenia wiem, że po 40 latach (od momentu druku tych danych), szerokość drogi się zmieniła i wynosi 5-6 metrów.

1.jpg



Dokładnie tą drogę sprawdzałam rok temu. Oto zdjęcie z tego odcinku:

Apanicy.jpg


Następnym punktem na tej mapie to cyfry 223. To wysokość w metrach nad p.m. wioski Моисеевичи.
Cyfry 181 to wodowskaz w metrach, odniesiony do poziomu morza w Sankt- Petersburgu. Różnica wysokości 42 metry, więc jezioro Моисеевское powinno być dobrze widoczne z wioski.
Właśnie tak jest :

Моисеевское.jpg

W południowej części wioski jest drewniany most przez rzekę. Jego długość 30 metrów, szerokość tylko 3 i wysokość nad poziomem wody (w lipcu), też 3 metry. Ten most istnieje, ponieważ jest jedynym możliwym podjazdem do tej części wsi. Zwróć uwagę, że ta droga nie jest ślepa i prowadzi gdzieś dalej, więc możesz być pewny, że most zawsze będzie w dobrym stanie. Dlaczego tak myślę? Wiem, ponieważ to jedyna droga do miejscowości, a to znaczy, że droga jest zarejestrowana w państwowym rejestrze, ma swój numer i jest obsługiwana.

Inked1.1_LI.jpg

Obok danych mostu jest jeszcze jeden, bardzo mały znak:

Inked1.2_LI.jpg

To znak pomnika, który jest w tej wsi. W czasie Drugiej Wojny Światowej, mieszkańcy tej wsi pochowali tu 103 osoby.

Братская могил .jpg

Następny punkt może wydawać się nie istotny, a jednak może Ci się przydać w przypadku, kiedy nie ma w tych okolicach innych wskazówek dotyczących rodzaju lasu. To znak wodowskazu.

Водомер.jpg

Zwykle wodowskaz jest zamontowany w takich miejscach, do których nawet nie ma drogi. I słusznie, bo nie potrzebujesz jej. Patrz na znaczek: Dwie małe strzałki naprzeciwko siebie i jakieś dane: 14, 0,6, П. Gdzie 14 – to szerokość rzeki w tym miejscu, 0,6 – to jej głębokość w metrach, a litera П – znak gleby na dnie rzeki.
Mając tego rodzaju dane, mógł byś pomyśleć, że proponuję bród… Nie, trochę za wcześnie

Inked1.3_LI.jpg

Litery w tych znakach mogą być różne: П – piasek, К- kamień, Т- twarde dno, B – Вязкий (grząski).

Inked1.4LI.jpg

To charakter dna i jednocześnie trochę informacji dla Ciebie o rodzaju lasu nad tą rzeką. W naszym przypadku jest piasek. To znaczy, że prawdopodobnie nad rzeką będą sosny. Oto zdjęcie właśnie tego brzegu:

Полометь.jpg

Niestety, nie ma prostej zależności dna rzeki i rodzaju lasu, ponieważ charakter dna jest jednocześnie uzależniony od prędkości prądu rzeki.

Teraz najciekawsze.
Znaczek z dwóch liter cyrylicy „бр” wskazuje na brody. Jeśli masz jakąś leśną mapę, zobaczysz na niej setki takich znaczków. Większość z nich nie ma nic oprócz tylko tych liter. W ten sposób są zaznaczone brody przez strumieni. Dzisiaj, ze względu na okoliczności ocieplenia globalnego, wiele z tych brodów już nie istnieje. Jednak są i inne znaki brodów:

Brody.jpg

бр, 0,5 – 30, Т-0,3. To wszystko znaczy: Bród, 0,5- głębokość brodu, 30 – jego długość, T – twarde dno, 0,3- prędkość prądu wody w lipcu w (m/sek). Głębokości i odległości zawsze są w metrach. Jeśli masz wysoki motocykl... Rozumiesz

I ostatni znak, który może Ci się przydać jeśli jesteś mocny, pewny siebie i poszukujesz prawdziwych przygód.

Mój czerwony marker pokazuje na….rozebraną drogę kolejową w lesie. W czasach Związku Radzieckiego tego rodzaju dróg było sporo. Służyły one do wywożenia drewna z lasów i po jakimś czasie były zlikwidowane. Czyli po prostu zdemontowane tory, ale nasyp, na którym one leżały i podkładki zostały na swoim miejscu. I prawdopodobnie nie zarósły, ponieważ wszystkie drogi kolejowe są obficie polewane specjalnym środkiem przeciwko roślinom, gdzie nawet po wielu latach nie ma roślinności. Oto co zostaje:

Rozebrana droga.jpg

tory.jpg

Дорога.jpg

Дорога зимой.jpg

Czasami taki stary tor to otwarta droga prosto do tajgi, gdzie już dziesiątki lat „nie stąpała noga człowieka”. Reszta zależy od Ciebie.
Więc, gdybyś chciał tam pojechać, pamiętaj, że wyjątkowe możliwości jazdy enduro są tylko trochę ponad 1000 kilometrów od Ciebie….
Katerina.


Foto wodowskazu: Piotr Luniov
__________________
Kochasz jeździć? Kochaj i jeździj. Miłość należy uprawiać.
Metel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wł.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Albania 2016 oczami Zeta Zet Johny Trochę dalej 54 26.03.2019 16:58
Wiza Rosja trzykawki Kwestie różne, ale podróżne. 32 09.02.2018 16:56
rosja->gruzja kyller Przygotowania do wyjazdów 23 05.05.2010 10:28
Prom Rosja-Stany Poncki Przygotowania do wyjazdów 9 06.07.2009 23:34


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.