|
|
#35 |
|
nOOb
![]() Zarejestrowany: Jun 2013
Posty: 515
Motocykl: RD03
Online: 6 dni 6 godz 59 min 9 s
|
Przy pompie olejowej jest stawidło (zawór), który wg kompa (i nastaw pochodzących z kilku czujników) ustawia się i na wyjściu jest niemal stałe ciśnienie oleju.
Co do mniejszej/większej bezwładności - większa bezwładność jest przy wyższych, a nie przy niższych obrotach. Drgania silnika zawsze będą, tyle że w pewnym zakresie będą mniejsze. Generalnie silnik spalinowy jest konstruowany na pewne stałe obroty, w których silnik najlepiej pracuje - czyli chłodzenie, spalanie, zużycie gładzi... Ale jak regulować prędkość? Ano właśnie poprzez regulację obrotów silnika. Stąd cała zabawa polega na tym, by w całym zakresie obrotów zapewnić stosowna mieszankę, chłodzenie, smarowanie, wyważenie silnika... Zawsze jest to jakiś kompromis. Co do 4 - raczej odwrotnie, przy najwyższych obrotach masz dużą bezwładność zaworów, i wtedy musi być stosowna konstrukcja i sprężyna, która w miarę szybko wraca zawór w położenie wyjściowe/zamknięte. Stukanie zaworów raczej będzie występowało (jeżeli w ogóle jest zauważalne) przy zimnym silniku, na niskich obrotach. |
|
|
|
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
|
|
Podobne wątki
|
||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
| Wyjazdy na WRC World Rally Championships | Africa | Umawianie i propozycje wyjazdów | 6 | 07.03.2011 18:49 |
| Czas na dluzsze wyjazdy. | myku | Kwestie różne, ale podróżne. | 32 | 06.09.2008 13:09 |