Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 04.07.2018, 15:00   #26
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 15,214
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 2 tygodni 3 dni 11 godz 31 min 42 s
Domyślnie

Wyjście jest takie - trochę rzeźba ale otrzymuje się połączenie toczne, co przy takim wahliwym połączeniu wytrzyma trochę i dość. Dodatkowo pozbywasz się najpewniej już wyj...nych tulei wewnętrznych.

Wada rozwiązania jest taka, ze trzeba sie zaprzyjaźnić z jakimś niepijącym tokarzem. Samo to może być problemem większym niż temat tego wątku.

Łożysko NTN 17.5x24.5x22 45,- netto sztuka - potrzeba 6 = 332PLN brutto, jakość myślę jak OEM

Do niego

tuleya łożyska 15x18x20,5 po 8PLN netto sztuka X 6 = 59PLN brutto

oddajecie tuleje na szlifierkę i robicie na 17.5 - jak się dobrze zakręcić to spokojnie za dużą flaszkę do zrobienia - 30PLN brutto

Do tego trza dorobić tuleje na śruby m10, tak naprawdę pełniące rolę dystansu - czyli tuleje powinny mieć 2,4-2,4 na stronę i szerokość całej kości.
Uszczelniacze to koszt nie wiem jaki ale takie małe gówno nie będzie drogie. Nie chciało mi się już dzwonić do drugiej hurtowni.

Całość będzie działać lepiej I DŁUŻEJ niż jakikolwiek poliuretan.
Jak traficie na sensownego gościa od kręcenia korbami to można dorobić tuleje wewnętrzne /te na śruby M10/ od razu z kołnierzami ustalającymi bieżnie wewnętrzne łożysk /są przecież o 1.5mm węższe niż łożysko zewnętrzne/ tu jednak wielce bym się nie martwił bo podawana jest wysokość całkowita łożyska a igły w środku są tak naprawdę krótsze. Żeby jednak kultura była można coś takiego zafasować jak się już robi.

Jakbym był młodszy to bym taką akcję zrobił grupowo na forum ale już nie jestem młodszy i trochę nie mam czasu a trochę mi sie nie chce już.
Za to jest wielu młodszych Do roboty!!

Taki patent stosowałem w paru motocyklach i działało i działa do tej pory. Koszt nie przekroczy 500PLN IMO a będzie po Bożemu. Najlepiej wyszło w mojej FJ bo udało się kupić łożyska od razu z uszczelnieniami. Trochę toczenia i tak było.

Możecie szukać gdzieś jeszcze u siebie, taniej i może jakieś inne rozmiary będą... Niestety u mnie nie ma żadnej tulei na 17.5mm zewnętrznej. Ideałem byłaby 10x17.5x22.... :/ Hurtownia w której pytałem wielokrotnie załatwiała mi trudne tematy więc mniemam, że nie znaleźli dlatego, ze nie ma a nie dlatego, że się im nie chce.

Powodzenia
m
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Łożysko koła sebol Hamulce, kola, opony 1 11.05.2017 17:45
łożysko wałka zdawczego Puczy Silnik, sprzęgło, skrzynia 54 11.06.2016 12:51
pad jako nawigacja Andrzej Hardware 35 18.03.2013 20:38
Łożysko igiełkowe kosza sprzęgłowego. Mecia Silnik, sprzęgło, skrzynia 1 21.10.2011 23:01


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.