14.04.2016, 21:55 | #11 |
Zarejestrowany: Jan 2014
Miasto: Gdynia
Posty: 584
Motocykl: RD07
Online: 2 tygodni 5 dni 11 godz 36 min 30 s
|
He he aby był tłusty
__________________
|
14.04.2016, 22:12 | #12 |
Dubel,
a po ile to masło stoi? I czy są mniejsze opakowania niż te 5 l z Twojego zdjęcia? Edycja: już znalazłem. 5 litrów są najmniejsze. Ostatnio edytowane przez Navaja : 14.04.2016 o 22:26 |
|
14.04.2016, 22:33 | #13 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
Z ciekawości jaką cenę znalazłeś w Polsce?
Są opakowania litrowe! W Norge cena jest zabójcza :/ Ostatnio edytowane przez Dubel : 14.04.2016 o 22:38 |
15.04.2016, 09:30 | #14 |
Ceny w Polsce nie znalazłem.
Za wielką wodą wołają za to tyle: http://www.industrial-lubricants.co....id=19&it_id=85 Jeżeli to prawda, to ja dziękuję. Znalazłem jeszcze coś takiego, co akurat dotyczy przekładni w BMW. Może Cię zainteresuje. Niestety słabo po fajfoclocku kumam: http://www.horizonsunlimited.com/hub...sing-does-8261 |
|
15.04.2016, 10:28 | #15 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
U mnie na dzien dzisiejszy 333 zl brutto za litr :\
ta wypowiedz z twojego linka napawa optymizmem: ''a testowałem większość olejów na rynku od 1987 roku mineralne i syntetyczne. Żadne badania naukowe, choć tylko w moich testów pojazdów - a nikt nawet nie zbliżył się do tego z Omega 690'' - tlumaczenie Google Pozdro |
15.04.2016, 10:32 | #16 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
|
15.04.2016, 11:14 | #17 |
To wszystko fajnie tylko gdzie tu jest jakiś ekonomiczny sens.
Olej w skrzyni wymienasz co 20.000 km a w tylnej przekładni nawet co 40.000 km - przynajmniej tak podaje serwisówka dla 1150 GS. Chociaż ja wymieniam za jednym razem po 20.000 km zarówno w skrzyni jak i w przekładni. Z grubsza szacując to są dwa sezony latania. Za syntetyczny Castrol MTX 75W140 płacę coś koło 20 € za litr. Za Oriona wołają u Ciebie 80 € za litr a u Nowej Zelandii trochę ponad 40 €. No to niech będzie średnio 60 € litr. Czyli za flaszkę Oriona mam trzy flaszki Castrola a jak ktoś nie jest tak rozpustny jak ja i leje zwykły minerał to za tą kwotę ma 6 litrów przyzwoitego smarowidła w klasie GL 5. Podsumowując: w cenie Oriona masz zapasu innego oleju na 6 bądź 12 sezonów. Trochę bym się obawiał tyle jezdzić na jednym oleju, nawet jeżeli się lepi jak na tych zdjęciach. Wydaje mi się, że to ma rację bytu kiedy użytkujesz jakieś maszyny, które chodzą non stop 24 godziny na dobe albo też wymiana oleju w nich jest czasochłonna i kosztowna czy też przestój na wymianę powoduje, że masz ekonomiczne straty. Wtedy tak - zamiast wymieniać co miesiąc to wymieniasz co trzy miesiące. Natomiast lać do motocykla to przerost formy nad treścią. Chyba, że masz dostęp na boku i ktoś Ci z duzej beczki za flaszkę odleje. |
|
15.04.2016, 12:33 | #18 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
Zgodze sie z Toba w 100%. Ekonomiczny sens przy uzytku cywilnym jest dyskusyjny, jednak praca tego oleju moze w znacznym stopniu wydluzyc czas eksplatacji (producent zapewnia ze minimalnie 5 razy ) a po drugie znacznie zmniejszyc zuzycie podzespolow. Tak czy owak jest to droga zabawa chyba ze jest tak jak opisales w ostatnim zdaniu
Temat podrzucilem poniewaz zszokowaly mnie wlasnosci tego oleju i wydaje mi sie to dosc ciekawa nowoscia. Troche w zyciu widzialem ale takich cudow olejowych jak te dotychcasz nie bylo mi dane widziec. Edit: Na filmie moze to nie robi takiego wrazenia ale na zywo wszelka dotychczasowa wiedza o prawach fizyki i dynamice cieczy itp idzie w pizdu. Bo to co sie widzi jest troche nie wytlumaczalne. Ostatnio edytowane przez Dubel : 15.04.2016 o 12:43 |
16.04.2016, 23:49 | #19 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawka
Posty: 1,482
Motocykl: RD07a
Przebieg: 66666
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 19 godz 27 min 40 s
|
We współczesnych skrzyniach samochodowych producenci w ogóle nie zalecają wymiany oleju. Auta potrafią przelatać na oleju i po 200 i więcej tys km. I to nie na takim po 50 czy 60 euro tylko za 30/40 zł za litr. A w kwestii zastosowania przekładniówki do silnika. Nie jestem ekspertem od takich działań. Ale wydaje mi się, że prędzej staną pierścienie w kanałach niż silnik miałby się zatrzeć.
__________________
felkowski sikanie z wiatrem to chodzenie na łatwizne |
17.04.2016, 09:12 | #20 |
Zarejestrowany: Dec 2014
Miasto: Zabrze
Posty: 86
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 4 dni 15 godz 19 min 22 s
|
Się zgadzam z Dubel, dla części użytkowników takie koszty będą do przełknięcia a świadomość przedłużenia żywotności/niezawodności jest ważna. Wiadomo, że się rozbija o kasę ale wg mnie nie tylko. Olej super i dobrze wiedzieć, że coś takiego na rynku jest.
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Regulacja łańcucha - ciekawostka | rakiet | Rama, zawieszenia, napęd | 21 | 26.03.2014 06:55 |
Snorkel do Rd03 Rd04 Transalp - ciekawostka | Franz | Inne - dyskusja ogólna | 35 | 30.01.2012 17:21 |
Junak M16 - ciekawostka znaleziona na allegro | Ronin | Inne tematy | 2 | 16.08.2010 08:58 |
Lusterko Orion cd | wuja | Wszystko dla Afryki | 12 | 20.07.2008 17:50 |