Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 08.02.2016, 14:53   #1
Maurosso
 
Maurosso's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2014
Miasto: Rz-ów
Posty: 648
Motocykl: RD07
Maurosso jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 2 dni 14 godz 42 min 51 s
Domyślnie

Licząc na kolanie...wyjszło mi, że gdyby te śruby miały przenosić całą moc silnika, to przy największym obciążeniu, musiałby by sobie poradzić z momentem na zębatce zdawczej o wartości ~328Nm.

Jako, że są dwie, na średnicy 44mm, to na jedną działałoby jakieś ~3727N.

M6 w klasie 8.8 wytrzyma na ścinanie około 2995,2N
W klasie 12.9 będzie to jakieś 5054,4N i powinny urobić z rozsądnym współczynnikiem bezpieczeństwa.

Tak więc jak coś...to lepiej nie kupować zwykłych M6 z TESCO
__________________
Marcin vel "Gruby" aka "Maurosso"
Maurosso jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.02.2016, 15:06   #2
KORNIK
 
KORNIK's Avatar


Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Piwniczna-Zdrój
Posty: 1,018
Motocykl: RD04
Przebieg: 53000
KORNIK jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 3 tygodni 7 godz 50 min 7 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Maurosso Zobacz post
Licząc na kolanie...wyjszło mi, że gdyby te śruby miały przenosić całą moc silnika, to przy największym obciążeniu, musiałby by sobie poradzić z momentem na zębatce zdawczej o wartości ~328Nm.

Jako, że są dwie, na średnicy 44mm, to na jedną działałoby jakieś ~3727N.

M6 w klasie 8.8 wytrzyma na ścinanie około 2995,2N
W klasie 12.9 będzie to jakieś 5054,4N i powinny urobić z rozsądnym współczynnikiem bezpieczeństwa.

Tak więc jak coś...to lepiej nie kupować zwykłych M6 z TESCO
Tak naprawdę to się trzyma na 4 śrubach ale i tak uważam że to rozwiązanie doraźne/awaryjne.
KORNIK jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.02.2016, 14:34   #3
Skydiverek
 
Skydiverek's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: Kraków/Bielsko-Biała
Posty: 213
Motocykl: 6 rowerów
Skydiverek jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 4 dni 17 godz 11 min 50 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Maurosso
Licząc na kolanie...wyjszło mi, że gdyby te śruby miały przenosić całą moc silnika, to przy największym obciążeniu, musiałby by sobie poradzić z momentem na zębatce zdawczej o wartości ~328Nm.

Jako, że są dwie, na średnicy 44mm, to na jedną działałoby jakieś ~3727N.

M6 w klasie 8.8 wytrzyma na ścinanie około 2995,2N
W klasie 12.9 będzie to jakieś 5054,4N i powinny urobić z rozsądnym współczynnikiem bezpieczeństwa.

Tak więc jak coś...to lepiej nie kupować zwykłych M6 z TESCO
To teraz jeszcze przelicz na naciski powierzchniowe i ścinanie wielowypustów na wałku w przypadku że wałek pod zębatką zdawczą jest wyrobiony i cały moment jest przenoszony przez te blaszki. Bo śruby śrubami ale jak te blaszki będą hartowane to jeszcze pomasakrują już do reszty ten wałek. A jak będą miękkie to i tak układ szybko dostanie luzu.
Skydiverek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Wałek zdawczy - jak wyeliminować luz?? tomozdyn Silnik, sprzęgło, skrzynia 28 12.07.2017 07:46
Wałek zdawczy ocena tom500 Silnik, sprzęgło, skrzynia 8 29.07.2015 16:08


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.