|   | 
 | |||||||
| Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. | 
|  | 
|  | Narzędzia wątku | Wygląd | 
|  26.09.2015, 10:26 | #51 | 
|  Zarejestrowany: Jul 2010 Miasto: Łaziska Górne 
					Posty: 929
				 Motocykl: 800X Pro, Yama XT614Z Terefere, Husq. TE610ie Przebieg: x34tys Galeria: Zdjęcia   Online: 1 miesiąc 1 tydzień 2 dni 12 godz 4 min 15 s |   
			
			Nie chcę Cie martwić, ale puszczony w ten sposób wydech przy mocnym dziczeniu może spowodować albo mocną wgniotkę w wydechu, albo ujebanie zacisku. Dedykowane wydechy do tenerek i XT są profilowane tak, żeby być w poziomie. Nie bez powodu. W ostatni weekend przeciorałem znajomych z nieco większymi prędkościami w offie, dwóch ma puszczony w ten sposób wydech (też nie dedykowane) i udało się im dobić tyłem do samego końca (nie jest to trudne). W jednym przypadku aluminiowy wydech został ładnie wgnieciony do środka, a w drugim mocny kwasiak okazał się być mocniejszy od jarzma zacisku i moto wracało do domu bez tylnego hebla. Tylny amor z XT600 to słaby pomysł, bo przełożenie kiwaczki w XTZ660 jest zupełnie inne. XT600Z Tenere oryginalnie ma sprężynę 85Nm, a XTZ660 120Nm. Zupełnie inne jest więc i tłumienie amorków - ten z XT600 nie wyrobi z taką mocną sprężyną. Najlepsze co można zrobić, to włożyć dedykowanego w pełni regulowanego Wilbersa/HyperPro/itp i ew. przespawać górne mocowanie, jeśli będzie za nisko. Ale lepiej po prostu włożyć 18" z XT600 3AJ/2KF (pasuje 1:1) i oczywiście sprawdzić, czy przy pełnym dobiciu opona nie zdemoluje nadkola. U mnie z ohlinsem z TT600S jest z tyłu na kole skok chyba z 350mm, więc mimo, że jest wyżej, to pod obciążeniem udało mi się mocniej dobić ma tyle, że opona oparła się o nadkole. Warto więc sprawdzić takie zmoty żeby później nie podetrzeć się bieżnikiem   | 
|   |   | 
|  26.09.2015, 12:46 | #52 | 
|  Zarejestrowany: Nov 2014 
					Posty: 247
				 Motocykl: CRF1000   Online: 3 dni 19 godz 48 min 57 s |   
			
			A co to za lagi ze starego ktma podobno?
		 
				__________________ Jak nie zaryzykujesz, nic nie ugrasz, ta misja niestety będzie trudna, jeśli zamiast mózgu masz kilo gówna! | 
|   |   | 
|  26.09.2015, 12:55 | #53 | 
|  |   
			
			Po czerwonej piaście poznaje, że to są stare wp40 od ktm sprzed połowy lat 90.
		 
				__________________ Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga. | 
|   |   | 
|  26.09.2015, 13:10 | #54 | 
|  Zarejestrowany: May 2013 
					Posty: 1,324
				 Motocykl: xtz660 Ténére/XR650R   Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 1 godz 19 min 8 s |   
			
			
Odwrotnie amor został z XTZ a sprężyna wjechała z XT600. Nie ma różnic wymiarowych, materiału, skoku - wszystko takie samo. Jedynie to, że nie jest uklepana i motocykl pod obciążeniem nie opada.  Jeśli chodzi o amortyzatory, to XT i XTZ są już inne i tu podmianka wymagałaby rzeźbienia w ramie albo amortyzatorze.
		 | 
|   |   | 
|  26.09.2015, 17:11 | #55 | 
|  Zarejestrowany: Jul 2010 Miasto: Łaziska Górne 
					Posty: 929
				 Motocykl: 800X Pro, Yama XT614Z Terefere, Husq. TE610ie Przebieg: x34tys Galeria: Zdjęcia   Online: 1 miesiąc 1 tydzień 2 dni 12 godz 4 min 15 s |   
			
			Wg danych producenta XTZ660 ma sporo mocniejszą sprężynę. Nawet XT600E ma mocniejszą od cięższej XT600Z. Do swojego ohlinsa wrzuciłem właśnie sprężynę z XT600E, zdaje się 95Nm.
		 | 
|   |   | 
|  26.09.2015, 18:18 | #56 | |
|  Zarejestrowany: Dec 2013 Miasto: Krosno 
					Posty: 25
				 Motocykl: RD04   Online: 1 dzień 21 godz 10 min 5 s |   Cytat: 
 nie wiem czy da radę podetrzeć się bieżnikiem muszę zobaczyć filmik jak ląduje po skoku na torze z tą 18 to ciekawy pomysł testuje ktoś? | |
|   |   | 
|  26.09.2015, 18:31 | #57 | 
|  Zarejestrowany: May 2013 
					Posty: 1,324
				 Motocykl: xtz660 Ténére/XR650R   Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 1 godz 19 min 8 s |   
			
			Nie przeczę. Nie wiem z którego to XT pozyskałem sprężynę z amora ale wiem, ze to była stara duża XT z nikłym przebiegiem rozebrana na części ponad 15 lat temu. Z dużym baniakiem i jedną lampą.  I nawet jeśli ma 90Nm to i tak wychodziłoby, ze moja miała pewnie coś koło 70. Tak -strzelam bo pod tą przeszczepioną  z rozkręconą nakrętką napięcia wstępnym moto nie opada pod ciężarem moim i jej. A poprzednio opadała ze skręconym na maksa napięciem pod samym własnym ciężarem.   Właściwie wszystkie XTZ jakie oglądałem tak miały- co po mojemu wskazuje na to, że we wszystkich przez te ćwierć wieku sprężyny tracą sporo ze swoich fabrycznych parametrów  Wymiana u mnie to był eksperyment z tego co miałem pod ręką. Docelowo szukamy wytwórcy sprężyn zgodnych z danymi. I nie jest łatwo. Wszyscy chętnie dorobią i sprzedadzą ale nikt nie udokumentuje parametrów wyrobu. | 
|   |   | 
|  26.09.2015, 18:34 | #58 | |
|  Zarejestrowany: Dec 2013 Miasto: Krosno 
					Posty: 25
				 Motocykl: RD04   Online: 1 dzień 21 godz 10 min 5 s |   Cytat: 
 upside down od egs 250 sprzed połowy 90 po serwisie, olej 10W spisują się świetnie tylni amor wybiera super i nie chce go zmieniać... swoja drogą to zmieniłeś AT na KTM? jedziesz na integracje do Sanoka? | |
|   |   | 
|  28.09.2015, 08:00 | #59 | 
|  |   
			
			Pewno że się wybieram.
		 
				__________________ Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga. | 
|   |   | 
|  28.11.2015, 09:20 | #60 | 
|  Zarejestrowany: Apr 2011 Miasto: Pniewy 
					Posty: 34
				 Motocykl: RD07 Przebieg: 98 tys   Online: 2 dni 11 godz 29 min 26 s |   
			
			Przy odrobinie czasu wkleję więcej zdjęć    | 
|   |   | 
|  | 
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
| 
 | 
 | 
|  Podobne wątki | ||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Yamaha TDM 850 czy Yamaha Super Tenere ? | Kubaandcom | Yamaha | 48 | 21.04.2022 15:05 | 
| Projekt XRV 650 Rally | LuckyOne | Wszystko dla Afryki | 13 | 12.11.2014 23:35 | 
| KTM Rally | luzMarija | Ciuch Afrykańczyka | 4 | 10.10.2010 23:47 |