Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09.05.2013, 09:35   #1
mihoo
 
mihoo's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2012
Miasto: Bydgoszcz
Posty: 314
Motocykl: RD07a
Przebieg: 1000
mihoo jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 10 godz 27 min 14 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał RAFWRO Zobacz post
lub brak ładowania przy obciążeniu choćby światłami.
miałem taki przypadek że napięcie 12,6V przy włączonych światach, po wyłączeiu świateł 13,9V. Taka sytulacja trwała ok 2-3 minut. Potem wszytsko wróciło do normy. Narzie się nie powtórzyło ale czy to początek padania regulatora?

pozdro
mihoo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.05.2013, 12:52   #2
Sławekk
 
Sławekk's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2009
Miasto: Strzelin
Posty: 1,677
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
Sławekk jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 12 godz 7 min 38 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał mihoo Zobacz post
miałem taki przypadek że napięcie 12,6V przy włączonych światach, po wyłączeiu świateł 13,9V. Taka sytulacja trwała ok 2-3 minut. Potem wszytsko wróciło do normy. Narzie się nie powtórzyło ale czy to początek padania regulatora?

pozdro
Jeśli to nie wina niedoładowanego aku. to sugeruję sprawdzenie/wyczyszczenie kostki od przekaźnika rozrusznika .

Sprawdzić stan konektorków w kostce .
Sławekk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.05.2013, 21:12   #3
slafo
Are we truly alone? The Truth is Out There
 
slafo's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Urzut
Posty: 661
Motocykl: obecnie brak
slafo jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 6 dni 1 godz 3 min 57 s
Domyślnie

1. Po przeprogramowaniu voltomierza okazało się, że prąd ładowania wynosił maksymalnie 15,2 V
2. Zamieniłem akumulator na trochę mniejszy z Vespy, objawy były nadal takie same.
3. Za radą zacząłem szukać problemów z masą. Wyczyściłem dokładnie obie klemy oraz wewnątrz końcówki przewodów od akumulatora. Wykręciłem śrubę trzymającą 2-gi koniec minusa od aku. Tę na silniku. Końcówkę oraz śrubę dokładnie oczyściłem, potraktowałem kontaktem i wkręciłem na miejsce.

Rezultat tej ostatniej operacji był zaskakujący. Wszystko się prawie uspokoiło. Czasem napięcie przy hamowaniu i działającym kierunku skacze do 14,8V . Wygląda na to, że jeszcze gdzieś jest trochę za mała masa. Przyjrzę się dokładniej stykom i przewodom od tylnej lampy. Bo chyba w tym kierunku należy dalej iść.

Dziękuję za wskazówki. @Rafwro - przy jakiejś zlotowej okazji jestem Ci winien gratyfikację %
Dziękuję

Ostatnio edytowane przez slafo : 09.05.2013 o 22:06 Powód: literówka
slafo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.05.2013, 21:20   #4
RAFWRO
 
RAFWRO's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
RAFWRO jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał slafo Zobacz post
1. Po przeprogramowaniu voltomierza okazało się, że prąd ładowania wynosił maksymalnie 15,2 V
2. Zamieniłem akumulator na trochę mniejszy z Vespy, objawy były nadal takie same.
3. Za radą zacząłem szukać problemów z masą. Wyczyściłem dokładnie obie klemy oraz wewnątrz końcówki przewodów od akumulatora. Wykręciłem śrubę trzymającą 2-gi koniec minusa od aku. Tę na silniku. Końcówkę oraz śrubę dokładnie oczyściłem, potraktowałem kontaktem i wkręciłem na miejsce.

Rezultat tej ostatniej operacji był zaskakujący. Wszystko się prawie uspokoiło. Czasem napięcie przy hamowaniu i działającym kierunku skacze do 14,8V . Wygląda na to, że jeszcze gdzieś jest trochę za mała masa. Przyjrzę się dokładniej stykom i przewodom od tylnej lampy. Bo chyba w tym kierunku należy dalej iść.

Dziękuję za wskazówki. @Rawfro - przy jakiejś zlotowej okazji jestem Ci winien gratyfikację %
Dziękuję
Zuch!!
RAFWRO jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.05.2013, 22:11   #5
slafo
Are we truly alone? The Truth is Out There
 
slafo's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Urzut
Posty: 661
Motocykl: obecnie brak
slafo jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 6 dni 1 godz 3 min 57 s
Domyślnie

Czy napięcie wskazywane przez volomierz , ponad 14,4V może być szkodliwe dla instalacji ? Skacze czasem do 14,8V - 14,9V , o te pół za dużo
Starać się to na siłę poprawić, czy na razie mogę dać sobie z tym spokój?
Taka piękna pogoda, a ja zamiast jeździć to grzebię w różnokolorowym królewskim makaronie.
slafo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.05.2013, 13:41   #6
RAFWRO
 
RAFWRO's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
RAFWRO jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał slafo Zobacz post
Czy napięcie wskazywane przez volomierz , ponad 14,4V może być szkodliwe dla instalacji ? Skacze czasem do 14,8V - 14,9V , o te pół za dużo
Starać się to na siłę poprawić, czy na razie mogę dać sobie z tym spokój?
Taka piękna pogoda, a ja zamiast jeździć to grzebię w różnokolorowym królewskim makaronie.

Moim zdaniem nie jest szkodliwe, mieści się w przedziale dla Afryki.
Motocykl ma swoje lata, z Twojego opisu wynika, ze zrobiłeś już kawał dobrej roboty dla zabezpieczenia elektryki. Zostaw ten "makaron" i używaj królowej. Śledź ładowanie, jeśli jest jeszcze jakiś syf na łączeniach, to będzie dawał o sobie znać np. przez coraz większy opór, a to będzie skutkowało wzrostem napięcia ładowania.
- Wtedy będziesz grzebał dalej.
R
RAFWRO jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.05.2013, 18:20   #7
mihoo
 
mihoo's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2012
Miasto: Bydgoszcz
Posty: 314
Motocykl: RD07a
Przebieg: 1000
mihoo jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 10 godz 27 min 14 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Sławekk Zobacz post
Jeśli to nie wina niedoładowanego aku. to sugeruję sprawdzenie/wyczyszczenie kostki od przekaźnika rozrusznika .

Sprawdzić stan konektorków w kostce .
Styki poczyszczone, problem nie rozwiązany. Teraz częsciej pokazuje przy jeździe 12,5-12,7V, wyłącze świateł idzie do 13,7-14,1V, po czym zchodzi do ok. 13,4 V. Czy jak pokazuje 12,5-12,7V to czy czasem nie jest to napięcie akumulatora? Tak taką samą wartość pokazuje przy przekręceniu kluczuka (światła zawsze mam włączone). Czyli tak jakby odcinał ładowanie a zasilanie szło tylko z akumulatora.

Ostatnio edytowane przez mihoo : 15.05.2013 o 18:23
mihoo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.05.2013, 18:27   #8
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Wygląda na to że poszła jakaś faza w reglerze i ładuje częściowo.
Tak mi się zdaje
Pod pełnym obciążeniem jest poniżej 13V czyli nie ładuje fizycznie nam już AQ
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.05.2013, 12:37   #9
mihoo
 
mihoo's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2012
Miasto: Bydgoszcz
Posty: 314
Motocykl: RD07a
Przebieg: 1000
mihoo jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 10 godz 27 min 14 s
Domyślnie

wymieniłem regler na regler od RAWRO i wszystko wróciło do normy. Czyli w swom krótkim czasie posiadania przerobiłem trzy najczęstsze choroby afryki

pozdro
mihoo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.05.2013, 20:40   #10
calgon
 
calgon's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Wroclaw
Posty: 2,385
Motocykl: RD04
Przebieg: 40.000
calgon jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 dni 2 godz 37 min 34 s
Domyślnie

Raf może się przyda ta informacja, ale mój nowy regler miał luk w postaci iskry pomiędzy tylna ścianką reglera a ramą i przez to napięcie skakało. Zakumalem to dopiero jak sciagnalem boczek po myciu.Cały czas myślałem ze to wina aku starego.Jak odizolowalem regler od ramy to działa jak ta lala.


Drugie pytanie gdzie macie zainstalowane reglery Rafała bo sa one ciut większe i mogą dotykać zbiorniczka płynu co przy nagraniu może zrobić kuku.(rd04)
__________________
Agent 0,7

Ostatnio edytowane przez calgon : 30.05.2013 o 20:59
calgon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Przerywacz kierunki - zamiennik. chomik Układ elektryczny i zapłonowy 42 28.05.2014 19:52
Problem z pradami... wszystko nagle gaśnie. iwan Układ elektryczny i zapłonowy 9 29.08.2009 11:27


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.