![]() |
|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Zakonserwowany
![]() |
![]()
Ano pewnie i nie będzie . Dlaczego akurat wybrałem taką opcję ?
Mógłbym jutro postawić w garażu każdy motocykl niby turystyczny , jednak jak na moje potrzeby i kierunki gdzie w najbliższym czasie chciałbym pojechać , nie znalazłem odpowiedniego po za LC8 najlepiej w wersji R , jest to jedyne moto spełniające moje wymagania , ale…….. , no właśnie przez to „ale” , nie chciał bym zostać gdzieś w czarnej dupie , bez możliwości jego naprawy i pewnie bym się wkurwił jak by mi padło moto za 50 klocków . Jednostka napędowa to niepodważalny atut całej Africi , miałem kilka AT i nigdy problemów silnikowych nie zauważyłem , regularnym serwis i dzida , to wszystko co trzeba tam robić . Zawieszenie z pełną opcją regulacji to podstawowy argument dla mnie , a w LC8 jest optymalnie zestrojone , planując trasę której 70 % biegnie po bezdrożach , piachu , kamieniach i błocie . Dobry moment obrotowy i manetkę zawsze gotową na reakcję uzyskam stosując odpowiednie przełożenie nawet w silniku o mocy 60 KM . W XRV Rally to optymalne na jazdę w terenie znalazłem stosując 16 54 , gdzie na każdym biegu , redukując raz w dół nie brakowało mi mocy . Można bawić się z przeróbkami i adaptacją różnych zawieszeń do AT , jednak , koszty takich operacji nie są do przewidzenia i policzenia , oczywiście wystarczy karta kredytowa i kurier przywiezie mi za 5000 euro z małym kawałkiem cały komplet + koła , 2 godz roboty i mam wszystko co mi potrzeba . Jak nie wiadomo o co chodzi , to chodzi zawsze o kasę .
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier Wypierdalać. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s
|
![]()
Krzyżując Afri z Katem, prawie zawsze wychodzi moto lepsze od afry - jeśli robi się to z głową. Żeby wyszło lepsze od Kata trzeba mieć już naprawdę łeb i doświadczenie.
Ja bym się tego nie podjął bo bardziej ufam katowi niż gdybym miał sam stworzyć taką hybrydę. A Tobie życzę powodzenia, to może się udać ![]()
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Stary (P)iernik
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,758
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
![]()
A nie lepiej KTM 640 nowsza wersja zawieszenia + silnik Transalpa?
Zmieściłby się w 165kg ( KTM ma 158) Jak iść to na całość . Silnik Trampka można zrobić na 60 KM lub 65 ,ale ze wzrostem stopnia sprężania.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Zakonserwowany
![]() |
![]()
640-tka to singiel , nie ma sensu przeróbka czegoś co ma inne zastosowanie , przede wszystkim ze względu na komfort i mniejsze możliwości ładunkowe . Nie mam problemu z ogarnięciem cięższego moto w teranie , więc waga w tym projekcie nie jest najważniejsza , miałem porównanie na oryginalnej i przerobionej AT . Silnik od TA jest dobrą alternatywą , ale ja chcę serce od AT . Mam SXC 625 i uważam że to idealny motocykl na wyjazdy typu RO czy UA , oraz weekendowe wypady w pod domowe krzaczory , założyłem dużą bańkę , żelowe siedzenie , zasięg na 300 km i dupa rzadko narzeka, ale dalej bym na nim nie pojechał .
Kończę , bo piszemy nie na temat ![]()
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier Wypierdalać. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Stary (P)iernik
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,758
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
![]()
Moim zdaniem budowa wyprawówki na bazie LC4 Adventure z niezawodnym silnikiem trampka ma większy sens niż KTM 950 z silnikiem Afryki
Te 30 kg zawsze się czuje a zawiechy małego brata chyba niewiele ustępują. Zresztą można wrzucić zawiech Ktm 690 No to kończymy wątek. Kiedyś sobie takiego na Lc4 zrobię ![]() ps. też mam 625 SXC + duży baniak i wygodne siedzenie ![]()
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s
|
![]()
Wydaje mi się, że może być dużym problemem wsadzenie fałki w ramę singla. Gdyby się dało to popieram takie rozwiązanie.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Stary (P)iernik
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,758
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
![]()
Ramę niestety trzeba ciąć.
__________________
|
![]() |
![]() |