| 
	
 
		
			
  | 
	|||||||
| Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... | 
| 
		 | 
	Narzędzia wątku | Wygląd | 
| 
			
			 | 
		#27 | |
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jun 2008 
				Miasto: Poznań 
					
				
				
					Posty: 5,607
				 
Motocykl: 690 Enduro 
				
				
				 
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 ![]() Proponuję w pierwszym przybliżeniu przyjąć jazdę ze stałą prędkością (bez przyspieszania/hamowania). Rozważmy dwa przypadki. Jazdę wolną i szybką. Zakładam, że zużycie łańcuch zależy od liczby cykli zginania i prostowania ogniw oraz obciążenia w trakcie tego zginania/prostowania. Przy wolnej jeździe, obciążenie przenoszone przez łańcuch jest małe. Liczba cykli pracy w jednostce czasu jest niska. Przy szybkiej jeździe obciążenie łańcucha jest większe (większa moc dla przezwyciężenia oporów toczenia i aerodynamicznego). Łańcuch wykonuje więcej cykli pracy w jednostce czasu. Wyciągam wniosek, że im szybciej się jedzie, tym większe następuje zużycie łańcucha liczone na kilometr z powodu większej przenoszonej mocy. Drugi wniosek: im szybciej się jedzie następuje większe zużycie łańcucha na godzinę ze względu na większą liczbę cykli pracy oraz moc jak wyżej. A jakie są wymagania co do smarowania to inna sprawa  
		
				__________________ 
		
		
		
		
	"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
		
  | 
	
		
  | 
			 
			Podobne wątki
		 | 
	||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| TomTom Rider..chyba stary soft? | Fausto | Zastosowanie praktyczne | 1 | 29.07.2013 16:06 |