Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > NAT - Warsztat

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 29.09.2018, 13:15   #11
kristoch
 
kristoch's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Aug 2016
Miasto: Wrocław
Posty: 1,001
Motocykl: *
kristoch jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 dni 17 godz 53 min 8 s
Domyślnie LiFePo4 vs Pb - porównanie

Zrobiłem małe porównanie fabrycznego aku YUASA YTZ14S i Shorai LFX19A4. Niestety porównanie nie jest do końca miarodajne bo YTZ14S jest używany (2 lata) i zaczął wykazywać pierwsze oznaki zużycia. Nie mam nowego do porównania ale jak ktoś ma to możemy podłączyć do miernika i sprawdzić.
Testy są laboratoryjne bo dołączyłem do kącika ortopedycznego i nie mogę jeździć ale parę obserwacji jest i może komuś się przyda. Załączam dwa linki do nagrań z rozładowania aku ze 100% do zera - nie patrzcie na wskaźnik %. Ważne są: napięcie, moc oddawana w czasie (charakterystyka), zgromadzona energia (Wh, a nie Ah bo w czasie napięcie spada i Ah nie oddają tego ile zgromadzone jest energii w aku).

Moje wnioski:
1. Shorai ma wyższe napięcie (13,5V). To jest charakterystyka LiFePo4 vs Pb. Stąd żarówka świeci jaśniej (67W na początku)
2. Shorai ma bardziej "zerojedynkową" charakterystykę - 12V utrzymywał przez 60 minut, ale jak padł to nagle. YUASA zszedł poniżej 12V już po 25 minutach i napięcie cały czas spadało proporcjonalnie - to też może być przyczyną problemów z odpalenie bo elektronika "nie lubi" jak nie ma właściwego napięcia i coś może nie odpalać przy napięciu np. 8V (a YUASA po 60 minutach takie właśnie miał, gdy Shorai wciąż dawał 12V)
3. Oba aku zgromadziły podobną energię (68Wh vs 70Wh) ale YASA jest używany więc to o niczym nie świadczy.
4. Shorai minimalnie ściemnia jeśli chodzi o pojemność bo w specyfikacji pisze o 84,5Wh. Shorai nieco mniej się nagrzewał.
5. Nie wrzucałem już nagrania, ale Shorai ładuje się kilkukrotnie szybciej niż YUASA. Za to jak się kompletnie rozładował to zwykłą ładowarką elektroniczną nie dało się go naładować - nie wykrywała aku i nie zaczynała ładować bo napięcie pozostało 2V. W YUASA po jakimś czasie napięcie samo się podnosiło i ładowarka reagowała.

Wnioski i dyskusje co lepsze do NAT zostawiam każdemu

Filmiki:




Edit:
Coś filmiki w przeglądarce nie działają więc załączam linki:

https://www.youtube.com/watch?v=7a3CzWdIDvI

https://www.youtube.com/watch?v=Bszv-G6rUKU

Ostatnio edytowane przez kristoch : 29.09.2018 o 13:32
kristoch jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Akumulator do AT Kobra Układ elektryczny i zapłonowy 29 26.02.2018 16:05
Akumulator czosnek Wszystko dla Afryki 54 29.02.2016 00:42
Akumulator do 0 7a jorge Układ elektryczny i zapłonowy 39 30.01.2015 10:43
Akumulator a ABS (BMW r1100gs) mateusz-kotek Inne - dyskusja ogólna 19 01.02.2012 21:47
[FAQ] Akumulator podos Regularne czynności serwisowe 13 05.01.2009 10:31


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.