Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 21.10.2025, 15:54   #41
Artek
Wylizał się
 
Artek's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Nov 2012
Miasto: Ze wsi jestem w ZMY
Posty: 3,194
Motocykl: Tmax 500+e-rewer.
Artek jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 miesiące 3 tygodni 6 dni 9 godz 45 min 20 s
Domyślnie

Najpierw się tę dupkę szlifuje, żeby wiertło nie uciekało.
Potem wiertło fi3.
Ale z wyczuciem, bo amelinium miękkie. A ślimak twardszy.
Potem wybijamy przez dziurkę ślimak i go czyścimy/smarujemy.
Oczywista gwint przed smarowaniem robimy.
Artek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.10.2025, 20:41   #42
Mac13k
 
Mac13k's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2019
Miasto: Solec
Posty: 27
Motocykl: RD07
Mac13k jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 1 godz 29 min 16 s
Domyślnie

A powiedzcie jeszcze, bo może to jest jeden z powodów dlaczego to u mnie tak pada - stosuję do smarowania napędu prędkościomierza (oraz całej ośki) smaru silikonowego cx80. Jest ok czy możę polecicie jakiś lepszy do tego zastosowania?
Mac13k jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.10.2025, 12:47   #43
Jarczoq
 
Jarczoq's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 561
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Jarczoq jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 2 godz 18 min 0
Domyślnie

Ja silikonowy stosuję do gum, plastików i tam gdzie trzeba wyprzeć wilgoć (w spray-u). Po za tym, tak, jak pisałem wcześniej.
Jarczoq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.10.2025, 06:15   #44
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 9,345
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 1 tydzień 2 dni 17 godz 16 min 19 s
Domyślnie

Każdy lekki smar się nada a linkę z pancerzem umyć i napsikać do środka by bez oporów się kręciła.
Mam wrażenie że większość się skupia na ślimaku a to linka swoim oporem też powoduje przyśpieszenie zużycia ślimaka.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.10.2025, 18:10   #45
Jarczoq
 
Jarczoq's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 561
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Jarczoq jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 2 godz 18 min 0
Domyślnie

Lekkobieżny nie do końca, ponieważ latem potrafi spłynąć i obabrać. Co do pancerz/linka, to masz rację, dlatego (nie pamiętam czy pisałem o tym) zostawiam pancerz z linką osobno w benie na noc, a potem wdmuchuję pancerz i świeży smar.
Jarczoq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.10.2025, 18:15   #46
renant
 
renant's Avatar


Zarejestrowany: May 2011
Miasto: Zgierz
Posty: 204
Motocykl: była AT jest TA
Przebieg: rośnie
renant jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 16 godz 37 min 51 s
Domyślnie

U mnie ślimak i teflon wygląda Ok, podejrzewam że ta blaszka napędzająca teflon nie siega teflonu, bo krecac kołem predkościomierz nie działa a jak poruszam teflonem to działa. Czy mozna naprawić tę blaszkę, czy kupić nową.
renant jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.10.2025, 18:25   #47
Jarczoq
 
Jarczoq's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 561
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Jarczoq jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 2 godz 18 min 0
Domyślnie

Jesli mowa o zabieraku zrobionym z blachy, powinien być zablokowany w piaście (choć z lekkim luzem) i mieć dwie "łapki" haczące o plastik w ślimaku. Czasami te "zęby/łapki" są pogięte, albo wyłamane z powodu nieostrożnego montażu. Jak są pogięte (ale muszą być dwie), to wystarczy je ugiąć pod kątem prostym, jak ich nie ma, to trzeba wymienić tę blaszkę.
Jarczoq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Wczoraj, 06:27   #48
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 9,345
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 1 tydzień 2 dni 17 godz 16 min 19 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Jarczoq Zobacz post
Lekkobieżny nie do końca, ponieważ latem potrafi spłynąć i obabrać.
Lekkobieżny nie znaczy płynny. On się trzyma tylko ma małe tarcie.
Przydatny i w zimne jeżdżenie kiedy gęsty staje dęba.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Wczoraj, 10:14   #49
Artek
Wylizał się
 
Artek's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Nov 2012
Miasto: Ze wsi jestem w ZMY
Posty: 3,194
Motocykl: Tmax 500+e-rewer.
Artek jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 miesiące 3 tygodni 6 dni 9 godz 45 min 20 s
Domyślnie

Czasem warto zmienić co parę lat symering, który pracuje na ślimaku. Tamtędy dostaje się do ślimaka syf z drogi.
Artek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Wczoraj, 11:34   #50
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,863
Motocykl: R1200GS K25
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 18 godz 59 min 49 s
Domyślnie

Ramires - szacun

Jak czytam Twój opis, wizualizacje - to ja mam wrażenie że inżynierowie Hądy wymyślając to mniej wiedzieli o tym elemencie
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
napęd prędkościomierza - tzw. ślimak monkees Wszystko dla Afryki 4 06.08.2017 16:14
napęd prędkościomierza - ślimak rambo Wszystko dla Afryki 2 29.08.2011 16:05


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.