|  23.12.2017, 19:46 | #1 | 
| Zarejestrowany: Jun 2017 
					Posty: 5
				 Motocykl: RD03   Online: 1 dzień 16 godz 30 min 34 s |  Ocena stanu rozrządu Transalp 99 
			
			Ostatnio postanowiłem sprawdzić jak wygląda sytuacja z rozrządem w moim trampku (najechane około 90k km). Zaniepokoiła mnie różnica między rysunkiem z manuala https://imgur.com/a/nU3Ac a tym co zastałem https://imgur.com/a/OuhQn. Czemu u mnie wystaje ten element który w manualu jest schowany? Btw szukam też króćców gazników, wygrzebałem w internetach tourmaxy, nadaje się to do czegokolwiek? Pozdrawiam | 
|   |   | 
|  23.12.2017, 20:07 | #2 | 
|  Zarejestrowany: Mar 2005 Miasto: Wrocław 
					Posty: 7,439
				 Motocykl: Nie mam już Afryki   Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s |   
			
			zmierz, ile dokładnie wystaje ten cycek    | 
|   |   | 
|  23.12.2017, 20:19 | #3 | 
| Zarejestrowany: Jun 2017 
					Posty: 5
				 Motocykl: RD03   Online: 1 dzień 16 godz 30 min 34 s |   
			
			Ten grubszy 3.8 mm, cieńszy trochę więcej.
		 | 
|   |   | 
|  23.12.2017, 20:52 | #5 | 
|  |   
			
			miod i orzeszki. turmaxy kup.
		 
				__________________ buziaki   | 
|   |   | 
|  24.12.2017, 01:56 | #6 | 
| 880220111  Zarejestrowany: Feb 2011 Miasto: Malawa k/Rzeszowa 
					Posty: 1,049
				 Motocykl: XR 250R,XR 650R   Online: 3 tygodni 16 godz 39 min 35 s |   
			
			Dziwiła mnie zawsze technologia sprawdzania wyciągniecia łańcucha rozrządu na bazie napinacza.. Nie neguję absolutnie takich metod bo każdy ma swoje a może i serwisówka tak każe,ale napinacz jeżeli będzie przycięty a w tych napinaczach sie to czasem zdarza to łańcuch będzie luzny i ni jak sie to ma do sprawdzania. Łańcuch rozrządu ma byc dośc mocno napiety i nie powinien sie dac zbytnio odciągnąć od góry zebatki,prawie wogóle.. nowy siedzi bardzo mocno i nie daje sie odciągnąc wcale. Co do preferowanych firm każdy ma swoje,w kazdym razie nowy zawsze będzie lepszy od starego. Żywotność łańcucha to średnio 30-40 tyś km chodzi o zachowanie wymiarów dopuszczalnych potem sie rozciąga pogarszając prace silnika.. Skoro taki temat to o jednym problemie jeszcze wspomne,tutaj raczej tego nie bedzie. Często w motocyklach enduro i innych jednocylindrówkach wystepuje zuzycie zebatek rozrządu poprzez wyżłobienie rowków w zębatce..niestety zuzyta zębatka bardzo szybko niszczy potem nowy łancuch.. Problem ten równiez wystepuje w motocyklach w których ktos zastosował manualny napinacz rozrzadu i zbyt mocno napinał łańcuch,zniszczenie tych zębatek w dużym moto bedzie trudne z racji tego że czasem wymiana takiej zebatki to wymiana np wału korbowego bo zebatka jest niewymienna. W enduro np Yamaha WR 450F kilka razy sie z tym spotkałem iż zębatka na wale kompletnie zajechana,a jest jednolita z połówka wału... Czasem warto zerknąć,chodzic będzie i sie nie urwie ale łańcuch bedzie żył krócej bo szybko go zebatka wygryzie 
				__________________ Honda XR-oholik  Doświadczalny Warsztat Enduro ADV https://www.facebook.com/Team-XR-Pol...4380265706363/ Ostatnio edytowane przez motomax : 24.12.2017 o 02:12 | 
|   |   | 
|  24.12.2017, 16:03 | #7 | 
|  Zarejestrowany: Mar 2005 Miasto: Wrocław 
					Posty: 7,439
				 Motocykl: Nie mam już Afryki   Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s |   | 
|   |   |