|   | 
 | |||||||
| Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. | 
|  | 
|  | Narzędzia wątku | Wygląd | 
|  19.08.2017, 11:42 | #1 | 
|  Zarejestrowany: Sep 2008 Miasto: Jeleśnia - Żywiec 
					Posty: 1,352
				 Motocykl: CZ 350/XL 600   Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 23 godz 52 min 21 s |  Malaguti Spidermax - zna się ktoś na skuterach? 
			
			Dobra. Zaczynam doktorat ze skuterów ;-) Wymieniłem sobie olej z filtrem. A teraz muszę zaglądnąć do napędu bo przy wysokich prędkościach silnik Piaggio coś tam dziwnie wibruje/drga. Dziwny nieliniowy odgłos. Wiec rozkręcę napęd. Bo pasek wygląda ok. Luzy ma to kółko -tłumnik drgań. Na internecie widzę że nalepiej mieć klucz udarowy do odkręcania nakrętek wału. Ale zwykłym kluczem z ramieniem 1.5m to też ruszę? 
				__________________ Naczelny Filozof Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta] Kymco Activ 50 ADV | 
|   |   | 
|  19.08.2017, 12:47 | #2 | 
|  |   
			
			Chodzi o zablokowanie tego co odkrecasz. Jesli nie masz blokady wału lub sprzęgła to kiepsko będzie. Nie proponuje blokowania tłoka lub koła. W drugim przypadku z uwagi na przełożenie awaria jak w banku. Dlatego najlepszy jest klucz udarowy. Sam od lat chyba 5 właśnie do takich aplikacji używam taniego klucza z castodramatu i spokojnie daje rade. Jedynie trzeba używać przewodu o zdrowszym przekroju 1/4". Nie mam lepszych porad... Przy okazji obyczaj czy rolki nie są już kwadratowe, stan bieżni poltalerzy wario i sprzegla, czy okładziny są ok, czy dzwon nie zużyty... Takie cykliczne drgania z rezonansem to może byc luźny pas. Mimo tego ze wyglada na oko dobrze. 
				__________________ 'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa | 
|   |   | 
|  24.08.2017, 01:43 | #3 | 
|  |   
			
			tylko udar. podjedz na jakas wulkanizacje i pomoga. upewnij sie czy masz prawy czy lewy gwint na tym bo roznie bywa!!!
		 
				__________________ buziaki   Ostatnio edytowane przez szynszyll : 24.08.2017 o 04:31 | 
|   |   | 
|  24.08.2017, 14:06 | #4 | 
|  |   
			
			Tylko nie wróci z tej wulkanizacji   Tam trzeba zrobić wszystko na miejscu i pod takim warunkiem owszem   
				__________________ 'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa | 
|   |   | 
|  25.08.2017, 22:33 | #5 | 
|  Zarejestrowany: Sep 2008 Miasto: Jeleśnia - Żywiec 
					Posty: 1,352
				 Motocykl: CZ 350/XL 600   Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 23 godz 52 min 21 s |   
			
			Wymieniłem łożysko w plastikowym kółku - chyba odbijacz paska. Bo miało luzy i chrobotało. Pasek wygląda jak nówka. Okładzin na sprzęgiełkach dużo. Wariatora nie rozkręcała bo to na razie czarna magia   Ale sama idea tego napędu jest fajna. Na korki super  Czytam na interencie wszyscy przerabiają zmieniają rolki aby skuter lepiej przyśpieszał i bardziej energicznie jeździł. Da się to zrobić w drugą stronę? Bo to jest dla mnie wkurzające psychologiczne że silnik non stop pracuje w zakresie 4-6 tys obr/min   
				__________________ Naczelny Filozof Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta] Kymco Activ 50 ADV | 
|   |   | 
|  26.08.2017, 00:27 | #6 | 
|  |   
			
			Cięższe rolki. Koniec tematu. Naczelny... Ogarniasz cezete a nie ogarniasz wariatora? No weź...  Osobiście tez nie lubię skutixow co sie kręcą żeby ruszyć ale pamiętaj ze nie każdy silnik ma taka charakterystykę ze polubi ten start od dołu. Miałem pare skuterów za czasów wrocławskich i np scarabeo 125 z rotaxem było wyjątkowo szybkoobrotowe i w ogóle tego nie lubiłem ale mam pewność ze ten silnik nie polubiłby lekkich rolek. Z kolei helix szedł idealnie od dołu i startował od lada ruchu manetka. Uwielbiałem ten skuter tylko te kołeczka.... :/ 
				__________________ 'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa | 
|   |   | 
|  26.08.2017, 09:15 | #7 | 
|  Zarejestrowany: Sep 2011 Miasto: Błażowa 
					Posty: 1,313
				 Motocykl: nie mam AT jeszcze   Online: 2 miesiące 3 tygodni 5 dni 13 godz 26 min 58 s |   
			
			Ciężkie rolki -lepszy start z niższych obrotów Lżejsze rolki -start z wysokich obrotów -lepsze przyśpieszenie. Często robi się mix rolek, na przemian cięższa i lżejsza. Można w ten sposób ustawić napęd pod własne potrzeby. Rolki się wycierają, wtedy są zaburzenia w przyśpieszaniu, to element eksploatacyjny jak klocki hamulcowe. Talerze wariatora również się zużywają, robią się ranty na ich powierzchniach od pracującego pasa, ale to trzeba dużego przebiegu ze stałymi prędkościami. | 
|   |   | 
|  26.08.2017, 10:09 | #8 | |
|  Zarejestrowany: Sep 2008 Miasto: Jeleśnia - Żywiec 
					Posty: 1,352
				 Motocykl: CZ 350/XL 600   Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 23 godz 52 min 21 s |   Cytat: 
  No wlasnie problemem te małe kółeczka bo jak na jezdzie testowej wjechałem w małą dziure w jezdni to myślałem że spadnę ze skutera :-) 
				__________________ Naczelny Filozof Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta] Kymco Activ 50 ADV | |
|   |   | 
|  26.08.2017, 10:11 | #9 | 
|  Zarejestrowany: Sep 2008 Miasto: Jeleśnia - Żywiec 
					Posty: 1,352
				 Motocykl: CZ 350/XL 600   Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 23 godz 52 min 21 s |   
			
			A jeszcze patrzylem na necie za danymi z przełożeń przekładni. Ale nigdzie nie ma danych. Bo skuter ma 16 koła a ten sam silnik jest montowany w Aprilli Atlantic na kołach 14 cali więc inne będzie przełożenie końcowe. Bo sama zmiana przełożenia już by wydłużyła "biegi"    
				__________________ Naczelny Filozof Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta] Kymco Activ 50 ADV | 
|   |   | 
|  06.09.2017, 22:09 | #10 | 
|  Zarejestrowany: Sep 2008 Miasto: Jeleśnia - Żywiec 
					Posty: 1,352
				 Motocykl: CZ 350/XL 600   Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 23 godz 52 min 21 s |   
			
			No dobra. Kupiłem nowy pasek Gates. Długość taka sama jak starego. Ale przy 1600 obr/min bije o obudowę przekładni. Czyli słychać tylko przy wejściu/zejsciu z obtotów. No i teraz nie wiem co  ztym fantem robić.
		 
				__________________ Naczelny Filozof Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta] Kymco Activ 50 ADV | 
|   |   |