|   | 
 | |||||||
| Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... | 
|  | 
|  | Narzędzia wątku | Wygląd | 
|  09.08.2015, 14:00 | #1 | 
|  Zarejestrowany: Oct 2010 Miasto: Podlasie 
					Posty: 2,660
				 Motocykl: nie mam AT jeszcze   Online: 2 miesiące 3 tygodni 1 godz 57 min 8 s |  "Self-expanding oil plug" - gumowe zatyczki spustu oleju, samorozprężalne???? 
			
			Trafiłam na coś takiego w obcojęzycznym internecie   Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Czy ktoś to stosował? Czy coś takiego można kupić u nas? Zależy mi na zdaniu praktyków  Tutaj kilka obrazków     | 
|   |   | 
|  09.08.2015, 17:24 | #2 | 
|  Zarejestrowany: May 2013 
					Posty: 1,324
				 Motocykl: xtz660 Ténére/XR650R   Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 1 godz 18 min 41 s |   
			
			Podobnym "patetnetm" poradziliśmy sobie w firmie, w jednej maszynie, która wypluła oryginalny korek z plastiku. Działa to, ale w motocyklu wolałbym mieć sprawny po bożemu. Nie trudno sobie coś podobnego wystrugać z podkładek, śrubek i kawałka gumy ( Tu UWAGA - musi byc to guma olejoodporna). Jeśli w motocyklu cieknie Ci spod spustu oleju to naprawa wkładką Hellicol albo pokrewne kosztuje chyba 25zł.
		 | 
|   |   | 
|  09.08.2015, 17:32 | #3 | 
|  Zarejestrowany: Mar 2013 Miasto: Wawa 
					Posty: 145
				   Online: 3 tygodni 4 dni 7 godz 53 min 4 s |   | 
|   |   | 
|  09.08.2015, 19:54 | #4 | 
|  Zarejestrowany: Oct 2010 Miasto: Podlasie 
					Posty: 2,660
				 Motocykl: nie mam AT jeszcze   Online: 2 miesiące 3 tygodni 1 godz 57 min 8 s |   
			
			Nic nie cieknie   Chodzi o sprawę awaryjną, gdy jest w 50% zjechany gwint i może być gorzej. Prince, ale żeby wkręcić sprężynkę, to w tym przypadku trzeba by otwór przegwintować, tak? Jak to zroić, aby opiłki nie wpadły do środka silnka? Jak zachować osiowość [w najlepszym razie moto leży na boku]. Nie mam mozliwości przetransportowania moto do mechanika  Mat7 - nie ma drobnozwojowych  Na razie udało się wkręcić oryginalną śrubę [ta która zjechała gwint, to była akcesoryjna z magnesem, która jednak jest krótsza, no i jakaś taka do dupy generalnie...]. obserwuję ujście  I myślę co dalej... | 
|   |   | 
|  09.08.2015, 20:37 | #5 | |
|  Zarejestrowany: Mar 2011 Miasto: mazowiecka wieś 
					Posty: 1,453
				 Motocykl: 5 szt Przebieg: znośny   Online: 3 miesiące 3 tygodni 2 dni 18 godz 47 min 27 s |   Cytat: 
 Co do zachowania osiowości to też bez paniki - gwintowniki do "sprężynek" są tak skonstruowane by się same w otworze odpowiednio ustawiły - trudno to skopać. W ten sposób naprawia się zerwane gwinty świec zapłonowych bez zdejmowania głowicy. Ale fakt lepiej to zrobić w garażu niż na pustyni... zdrówka 
				__________________ Nie ważne gdzie, nie ważne czym. Ważne z Kim. | |
|   |   | 
|  09.08.2015, 20:45 | #6 | 
| Wylizał się  |   
			
			Żeby opiłki nie leciały do środka to w korek wlewu oleju podłącz sprężarkę i gwintuj.
		 | 
|   |   | 
|  09.08.2015, 22:38 | #7 | 
|  Zarejestrowany: Jun 2008 Miasto: Poznań 
					Posty: 5,607
				 Motocykl: 690 Enduro   Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s |   
			
			Jest jeszcze opcja dorobienia śruby z ciaśniejszym pasowaniem. Czyli troszkę "grubszą". Dorabiam takie często do weteranów. Działą zawsze.
		 
				__________________ "A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." | 
|   |   | 
|  10.08.2015, 11:55 | #8 | 
|  |   
			
			w naprawione helicoil miejsce radze wkrecic na stale to: http://sidmotorsport.pl/pl/s/1915-zawor-stahlbus.html dziala to tak: http://www.stahlbus.com/info/images/...sen_DE_250.gif i przy kolejnych wymianach oleju nie ma potrzeby wykrecania sruby z nadwyrezonego gwintu. wkrecilem takich spustow juz kilka i klienci zadowoleni. jest czysto i szybko przy kolejnych wymianach oleju. 
				__________________ buziaki   | 
|   |   | 
|  10.08.2015, 12:38 | #9 | 
|  Zarejestrowany: Oct 2010 Miasto: Podlasie 
					Posty: 2,660
				 Motocykl: nie mam AT jeszcze   Online: 2 miesiące 3 tygodni 1 godz 57 min 8 s |   
			
			Wada - nie można kontrolować opiłków przy spuszczaniu oleju   Jest na to jakiś alternatywny sposób? | 
|   |   | 
|  10.08.2015, 12:43 | #10 | 
|  Zarejestrowany: Jun 2008 Miasto: Poznań 
					Posty: 5,607
				 Motocykl: 690 Enduro   Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s |   
			
			Cedzisz olej przez przescieradlo i wrozysz z opilkow :-)
		 
				__________________ "A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." | 
|   |   | 
|  | 
| 
 | 
 | 
|  Podobne wątki | ||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| "Oranżada"dla przyszłego "zdrajcy". | MOTOMYSZA | Wszystko dla Afrykańczyka | 7 | 29.10.2012 20:21 |