| 
	
 
		
			
  | 
	|||||||
| Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Narzędzia wątku | Wygląd | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2008 
				Miasto: Jeleśnia - Żywiec 
					
				
				
					Posty: 1,352
				 
Motocykl: CZ 350/XL 600 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 23 godz 57 min 2 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Regualnie zamarzam w samochodzie bowiem zapowietrza się nagrzewnica. 
		
		
		
		
		
		
			Jak sprawdzić czy poszła uszczelka pod głowicą? Bo wkurza mnie przelewanie co chwile płynu ze zbiorniczka do węży nagrzewnicy. Nagrzewnica jest najwyższą częścią układu chłodzenia (włoski projekt składany w hiszpańskiej fabryce pod nadzorem inżynierów WV). Płynu chłodniczego nie ubywa. Z chłodnicy po odkręceniu korka nie wybijają się spaliny. Tak samo nie widać spalin w wężu nagrzewnicy na pracyjącym silniku. Wszytskie świece tego samego koloru. Na wszystkich garach ciśnienie sprężania podobne wartości. 
				__________________ 
		
		
		
		
	Naczelny Filozof Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta] Kymco Activ 50 ADV  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
| 
			
			 Łowcy z Łopola 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			To raczej nie uszczelka. Musisz dobrze odpowietrzyć układ. Ustaw samochód na wzniesieniu, tak żeby nagrzewnica była niżej od reszty układu. 
		
		
		
		
		
		
		
		
			W cytrynie byl patent na odpowietrzanie układu - trzeba bylo zamontować butelkę 1,5 litrową na zb. wyrównawczym i grzac auto do wlączenia wiatraka. Ostatnio edytowane przez mishieck : 19.02.2015 o 23:23  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			co za samochód?
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	AFRICA TWIN FOREVER!!!!  
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Oct 2010 
				Miasto: Podlasie 
					
				
				
					Posty: 2,660
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 3 tygodni 1 godz 57 min 8 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Seat Marbella 
		
		
		
		
		
		
		
		
			To coś identycznego (?) że starym Fiatem Pandą. Rocznika nie pamiętam... Lata dziewięćdziesiąte? Kolor szafirowy  
		Ostatnio edytowane przez mygosia : 19.02.2015 o 23:41  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | 
| 
			
			 Zakonserwowany 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Może być problem z niedrożna nagrzewnicą , albo ciekła i ktos ją ominął łącząc przewody , albo urwała się lub spadła linka , wodzik od pokrętła i niby kręcisz a zawór się nie otwiera i nie puszcza płynu do nagrzewnicy . W pandzie jest taka sama jak w uno jak byś szukał . 
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Non si invecchia in base al tempo che si ha alle spalle, si invecchia quando si inizia a dimenticare i sogni .  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
| 
			
			 Administrator 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Sprawdź korek zbiorniczka wyrównawczego. Jeśli ma uszkodzone zaworki to spadek objętości/ciśnienia podczas stygnięcia płynu chłodzącego nie będzie zasysał ci go ze zbiorniczka wyrównawczego.  
		
		
		
		
		
		
			Jeżeli nagrzewnica jest wyżej niż cała reszta układu to poszukaj na przewodach doprowadzających odpowietrzników. Sprawdź czy masz pełnego przepływu czy starowanie linką i zaworkiem jak to było np. w 125p. Odepnij przewody doprowadzające do nagrzewnicy i od strony wylotu podepnij wodę z kranu , puść ciśnienie i wypłucz ją. Sprawdź czy nie masz nieszczelności/pęknięć na przewodach lub samej nagrzewnicy. Jak "pójdzie" uszczelka pod głowicą to masz olej w chłodnicy, masło z oleju lub zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia , zależy od miejsca uszkodzenia. 
				__________________ 
		
		
		
		
	AT03  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#7 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2008 
				Miasto: Jeleśnia - Żywiec 
					
				
				
					Posty: 1,352
				 
Motocykl: CZ 350/XL 600 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 23 godz 57 min 2 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			1. Żeby nagrzewnica była niżej niż chłodnica to by trzeba było postawić auto pionowo. Czyli takie odpowietrzanie odpada. 
		
		
		
		
		
		
			2. Auto mam od roku i kiedys ogrzewanie działało ok. Cyrki z ogrzewaniem zaczęły się dziać niedawno po wymianie pompy wody i zagotowaniu wody w silniku (wskaźnik temp pokazuje głupoty, wentylator chłodnicy załancza się bo słychać w korkach). 3. Nagrzewnica jest drożna i zawór działa ok bo jak dmuchałem płucami to nic dziwnego nie wyszło. Węże przykręcone w odpowiedni sposób. Tam jest tylko z temostatu do nagrzewnicy i powrót do pompy. 4. Korek jest na chłodnicy. Węże przy nagrzewnicy nie mają żadnych korków odpowietrzających. Nie ma nigdzie nieszczelności. Nigdzie nic nie kapie. Auto teraz w ciepłym garażu stoi i nic nigdzie nie ubywa. 
				__________________ 
		
		
		
		
	Naczelny Filozof Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta] Kymco Activ 50 ADV  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#8 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jun 2008 
				Miasto: Poznań 
					
				
				
					Posty: 5,607
				 
Motocykl: 690 Enduro 
				
				
				 
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Pewnie masz pozostałości powietrza jeszcze w układzie.Może po prostu dorób sobie odpowietrzenie w najwyższym punkcie?
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#9 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2008 
				Miasto: Jeleśnia - Żywiec 
					
				
				
					Posty: 1,352
				 
Motocykl: CZ 350/XL 600 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 23 godz 57 min 2 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Kilka razy dolewalem już tego płynu. Nosz ileż można!
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Naczelny Filozof Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta] Kymco Activ 50 ADV  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#10 | 
| 
			
			 Administrator 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Zagotowanie nie jest jednoznaczne z uszkodzeniem uszczelki pod głowicą 
		
		
		
		
		
		
			To że korek masz to się domyślam ale czy masz w 120% sprawny  ? Bo tego nie potwierdziłeś.Jeśli zaworki nie będą sprawne to płyn nie zostanie pobrany z wyrównawczego a nieszczelność może spowodować zasysanie powietrza. Nic się nie dzieje bez przyczyny. Jeśli nagrzewnica jest wyżej niż cała reszta to musi być odpowietrzenie. Piszesz że z termostatu idzie przewód do nagrzewnicy , czy nagrzewa się tak jak te do chłodnicy. Trudno tak na odległość jak masz "wszystko sprawne" i właściwe. 
				__________________ 
		
		
		
		
	AT03  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |