|   | 
 | |||||||
| Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. | 
|  | 
|  | Narzędzia wątku | Wygląd | 
|  31.08.2014, 21:37 | #1 | 
| Gość 
					Posty: n/a
				 Online: 0 |  XR 650 L vs DR 650 SE 
			
			Hej, Powoli zaczynam się przymierzać do czegoś sporo lżejszego niż Afryka. Nadal ma to być motocykl na dłuższe wyprawy solo, a więc i asfalt i zjazdy z niego. Nie dziczenie po krzakach i rowach melioracyjnych, tylko szosy, drogi, dróżki, ścieżki, o różnych kątach nachylenia  ,  w proporcjach takich jak zwykle spotyka się na wschód i południe od nas... A jak gleba, to względna łatwość samodzielnego podniesienia. Coś mi się bardzo widzą te dwa tytułowe motocykle. XR 650 L jest raczej rzadki u nas, o DR-kę łatwiej. Zresztą widziałem Lupusową DR na zdjęciach i w realu. Bardzo mi się podobała. O XR też słyszałem już dobre słowo. I tu prośba do was o uwagi, opinie, ostrzeżenia nt. różnic między nimi, eksploatacji, awaryjności, dostępności części, roczników, etc. No, wszystko co moglibyście do takiego porównania włączyć. Opinie mogą być obiektywne i subiektywne też! Dzięki z góry. Zdrówko, Miszel Ostatnio edytowane przez Miszel : 31.08.2014 o 21:41 | 
|   | 
|  31.08.2014, 21:47 | #2 | 
| mistrzu  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Warszawa 
					Posty: 1,962
				 Motocykl: RD03 Przebieg: ? Galeria: Zdjęcia   Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 10 godz 21 min 48 s |   
			
			Oba te motocykle to fajny pomysł i podobnie się je odczuwa  w jeździe. Ja wybrałem dominatora, a jak wiadomo to ten sam silnik co xr 650L i się nie zawiodłem.  Ma ten plus że domiego łatwo kupić w idealnym stanie za nieduże pieniądze.
		 
				__________________ Enduro i ADV | 
|   |   | 
|  31.08.2014, 22:10 | #3 | 
|  |   
			
			Ja bym wybrał xr 650L ale niestety mało tego u nas.
		 
				__________________ Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły. | 
|   |   | 
|  31.08.2014, 22:18 | #4 | 
|  Zarejestrowany: Oct 2013 Miasto: Międzyrzec Podlaski 
					Posty: 172
				 Motocykl: RD04   Online: 1 miesiąc 1 tydzień 3 dni 17 godz 5 min 51 s |   
			
			zerknij tutaj: http://www.realworldgear.net/xr650l.html ja wybrałem SE, nie dlatego, że jest lepsze, tylko zdecydowanie łatwiej dostępne w europie niż XR. Moje zdanie jest takie, że oba motocykle są równie dobre | 
|   |   | 
|  31.08.2014, 22:24 | #5 | 
|  |   
			
			Warto przejechać się tymi sprzętami żeby sprawdzić który bardziej pasuje. Niedawno miałem w garażu obok mojej xr 600r dr650 se. Deerka jest sporo cięższa a silnik bardziej ospały, inna pozycja za kierownicą, środek ciężkości itp.
		 
				__________________ Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły. | 
|   |   | 
|  31.08.2014, 22:33 | #6 | 
|  Zarejestrowany: Oct 2010 Miasto: Podlasie 
					Posty: 2,660
				 Motocykl: nie mam AT jeszcze   Online: 2 miesiące 3 tygodni 1 godz 57 min 8 s |   | 
|   |   | 
|  31.08.2014, 22:39 | #7 | 
|  |   
			
			Nie ważyłem ale siadając za kierownicą czy podnosząc tył za zadupek czuje się różnicę. Tyle że moja xr to wersja bez aku i rozrusznika.
		 
				__________________ Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły. | 
|   |   | 
|  31.08.2014, 22:50 | #8 | 
|  Zarejestrowany: Oct 2013 Miasto: Międzyrzec Podlaski 
					Posty: 172
				 Motocykl: RD04   Online: 1 miesiąc 1 tydzień 3 dni 17 godz 5 min 51 s |   
			
			DR650SE i XR650L masy motocykli praktycznie takie same, na plus dla Hondy seryjne zbiorniki podobne,w DR trochę może większy- cała masa akcesoryjnych po 30 litrowe nawet mocowo, nie wiem jak w XR, w DR zakładasz gaźnik mechaniczny plus komin od gixera i ogień z dupy siedzenie niżej w SE, prześwit też mniejszy w SE nie wiem jak w XR ale w SE siedzenie kiepskie na dalsze przeloty, ale od czego mamy Mistrza Zeta  jak Siwy powiedział, pomacaj obydwa i porównaj. Tylko, że z dostępnością do XRL będzie problem w Pl   | 
|   |   | 
|  31.08.2014, 23:03 | #9 | |
|  Zarejestrowany: Oct 2013 Miasto: Kraków 
					Posty: 100
				 Motocykl: nie mam AT jeszcze   Online: 3 dni 19 godz 7 min 40 s |   Cytat: 
 Z "obowiązkowych" modów SE: - akcesoryjny zbiornik acerbis - gaźnik TM40 lub FCR39 - wydech x40f0x (ten miałem i polecam) - oplot przód - osłona pod silnik - jeśli dalsze podróże to mod kanapy (choć na ja ori dałem naraz do Czarnogóry z plecaczkiem dojechać) 
				__________________ KTM 1050 Adventure | |
|   |   | 
|  31.08.2014, 23:17 | #10 | 
|  Zarejestrowany: Jul 2010 Miasto: Łaziska Górne 
					Posty: 929
				 Motocykl: 800X Pro, Yama XT614Z Terefere, Husq. TE610ie Przebieg: x34tys Galeria: Zdjęcia   Online: 1 miesiąc 1 tydzień 2 dni 12 godz 4 min 15 s |   
			
			A okresy serwisowe obu sprzętów są jakie? Dla NX więc chyba i XR-L podają chyba 3kkm, trochę mało    | 
|   |   |