|   | 
 | |||||||
| Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... | 
|  | 
|  | Narzędzia wątku | Wygląd | 
|  03.11.2011, 20:07 | #1 | 
|  Zarejestrowany: Jul 2011 Miasto: Gliwice 
					Posty: 34
				 Motocykl: już nie mam   Online: 3 dni 4 godz 26 min 32 s |  Opony - Dunlop Trailmax TR91 
			
			Może troszkę wcześnie ale myśle o nowych kapciach , Dunlop Trailmax TR 91, coś może ktoś o tym   ? Inne sugestie też mile widziane | 
|   |   | 
|  03.11.2011, 20:22 | #2 | 
| Michał  |   
			
			Królu Złoty 1. Zapraszamy do powitalni. 2. Zapraszamy z takim tematem do odpowiedniego działu. 3. Zapraszamy do przeczytania regulaminu forum. 4. Zapraszamy do użycia opcji 'szukaj'. Teraz to już właściwie prosimy moda o przeniesienie tego postu w odpowiednie miejsce. Dziękuję za uwagę. | 
|   |   | 
|  03.11.2011, 20:35 | #3 | 
| mówią na mnie Jackpot  Zarejestrowany: Nov 2008 Miasto: Paczków 
					Posty: 513
				 Motocykl: RD07a Przebieg: rosnący   Online: 3 tygodni 21 godz 28 min 48 s |   
			
			Bo porządek musi być   | 
|   |   | 
|  03.11.2011, 21:22 | #4 | 
| gsm: 512242193  Zarejestrowany: Jul 2006 Miasto: Rzuchów 
					Posty: 5,522
				 Motocykl: RD11a Galeria: Zdjęcia   Online: 5 miesiące 2 dni 12 godz 55 min 20 s |   
			
			witaj na forum afrykańskim niewiem jaka to guma bo pisze z telefonu ale kwestia jest moze inna nieznam twojich preferecji co do nawierzchni ale dunlop nie robi złych opon co do dosteposci tej gumy i ceny to bede wiedział jak bede w domu jesli ci pasuje kupuj bozawsze bedzie lepiej niz stara i łysa guma | 
|   |   | 
|  03.11.2011, 21:29 | #5 | 
|  |   
				__________________ XRV750 RD07 / BMW R1200RT | 
|   |   | 
|  03.11.2011, 23:49 | #6 | 
| Gość 
					Posty: n/a
				 Online: 0 |   
			
			W szwabskich testach zawsze wygrywaja conti. Od 2-3 lat zaczeli wrzucac jakies koree i czasem dunlopa czy pirelli dla niepoznaki, ale ogolnie widac, kto to sponsoruje :/  Nie szukam spisku, ale dwa razy mialem conti na aucie i dziekuje. przecietne opony nie warte wysokiej ceny. | 
|   | 
|  04.11.2011, 00:28 | #7 | 
|  |   
			
			Niemiec zawsze poprze niemieckie a Polak...przyklaśnie   Ciekawa jest też w tym zestawieniu pozycja Anaków, które w opinii wielu (i mojej) są lepsze od Touranceów | 
|   |   | 
|  04.11.2011, 09:38 | #8 | |
|  |   Cytat: 
 Jeśli więc jeździsz głównie po twardym to będziesz zadowolony- myślę, że skoro moja "stara" daje radę to nówka sztuka będzie jeszcze lepsza. W "Motocyklu"- chyba lipiec-sierpień był test opon i tam też możesz poczytać o tych gumach. Osobiście jednak kupując nową oponę wybrałbym anaka- miałem w poprzedniej afryce nowego i to było mistrzostwo świata. Nie czułem różnicy czy deszcz czy suche a i po lekkim błotku mnie przewiozła  Cenowo chyba anaki są nawet trochę tańsze. | |
|   |   | 
|  04.11.2011, 09:55 | #9 | 
| Gość 
					Posty: n/a
				 Online: 0 |   | 
|   | 
|  04.11.2011, 11:32 | #10 | 
| Jaki świeży jaki świeży ??  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Warszawa 
					Posty: 2,729
				 Motocykl: nie mam AT jeszcze   Online: 3 tygodni 11 godz 52 min 29 s |   
			
			Sugerowałbym zmianę tematu bo jest zbyt ogólny. http://www.motorradonline.de/de/zube...71404?seite=11 Co do testów opon "enduro-szosowych to moim zdaniem są trochę z dupy bo są testowane dokładnie tak samo jak typowe opony turystyczne. Wystarczyłoby do tego testu Motorrad wrzucić np Michelin Pilot Road 3 (bo są takie w rozmiarze do dużego BMW) i wygrałby we wszystkich kategoriach. Dlaczego to opiszę poniżej. Po pierwsze testowane są opony "enduro-szosowe" a test nie obejmuje w ogóle jazdy w lekkim terenie. Wiadomo że opona, która wygrywa na szosie z tego względu że jest w zasadzie typowo szosową oponą (np. ContiTrailAttack) dostałaby w takim teście w dupę. Dlaczego więc test nie obejmuje tego typu sprawdzianu ? nie wiadomo .... Test na mokrym - za mała ilość punktów w stosunku do ogółu punktów. Jeśli opona ma służyć do turystyki to ma jechać w każdych warunkach i właściwości na mokrym mają moim zdaniem większe znaczenie niż na suchym. Po suchej nawierzchni jak wiecie można spokojnie bezpiecznie śmigać na kostkach a nawet na oponach praktycznie pozbawionych już bieżnika. Za duży nacisk w tych testach kładzie się na stabilność w zakrętach i inne parametry na suchym, które mogą mieć większe znaczenie w sportowych motocyklach a nie w motocyklach typu turystyczne-enduro czy jak tam zwał. I tu znowu w dupę dostają opony, które po pierwsze są lepsze w terenie a po drugie dobrze trzymają na mokrym. Anakee 2, która ma miękką mieszankę w bocznej strefie bieżnika i dosyć duże odstępy między klockami mogą pod tym względem być gorsze od Toyurance EXP czy TrailAttack. Poza tym Motorrad od lat testuje te opony na dużych BMW a jak wiadomo ten motocykl potrzebuje trochę innych opon niż nasze poczciwe Afryki. Większa moc, wydajniejsze hamulce, większe prędkości. Na przykład w dużych Beemkach bardzo popularną oponą jest bardziej szosowa odmiana opon Tourance czyli Tourance EXP. Natomiast EXP jest kompletnie niepopularna wśród czarnuchów. Jeśli chodzi o TR91, o które pyta autor wątku to jeszcze nie mam żadnych opinii od klientów na ich temat, ale moim zdaniem to bardziej szosowa opona niż Tourance czy Anakee. 
				__________________ Hubert | 
|   |   |