|   | 
 | |||||||
| Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... | 
|  | 
|  | Narzędzia wątku | Wygląd | 
|  02.08.2008, 11:43 | #1 | 
|  Zarejestrowany: May 2008 Miasto: Mysłowice 
					Posty: 78
				 Motocykl: RD07A   Online: 4 dni 21 godz 17 min 2 s |  Kufry symetrycznie - 41L vs 33L szerokość vs pojemność? 
			
			Zastanawiam się nad kuframi i oto mam zapytanie jak ma się stosunek większej pojemności do szerokości afryki - mam stelaże symetryczne i nie wiem czy opłaca sie bardziej zainwestować w większą pojemność - czy też lepiej zaoszczędzić te 10cm szerokości. Który parametr ma zazwyczaj większe znaczenie itd...  Dodam że nie zamierzam w najbliższym czasie przemieszczać się z plecaczkiem więc latanie solo - jeśli to ma jakieś znaczenie  Liczę na pełne subiektywności oceny   | 
|   |   | 
|  03.08.2008, 17:44 | #2 | 
|  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Kraków 
					Posty: 219
				 Motocykl: RD04 Przebieg: 106000 Galeria: Zdjęcia   Online: 1 tydzień 3 dni 33 min 34 s |   
			
			Ja posiadam kufry o pojemnosci 45 litrow na symetrycznym stelazu. Bez problemu mozna bylo sie zapakowac ( 2 osoby ) na 2 tygodnie. Nawet zostawalo jeszcze troche luzu. Problemem bylo spalanie na autostradach, przy 120 km/h siegalo nawet 9 litrow, aby wrocic znowu do 6.5 przy jezdzie po gorach. Wniosek chyba jest taki, ze to opor powietrza dawal tak popalic. Jezeli chodzi o szerokosc to i tak z kuframi ciezko jezdzi sie w korku..... chociaz szerszy motocykl budzi u niektorych kierowcow obawy i ustepuja miejsca   Moim zdaniem jezeli bedziesz jezdzil solo to spokojnie wystarczy mniejsza pojemnosc. Bedzie mozna tez bardziej (wygodniej) skladac sie w zakrety ;-))) Jak braknie miejsca to zawsze mozna dolozyc centralny i tankbaga. | 
|   |   | 
|  03.08.2008, 17:54 | #3 | 
|  Zarejestrowany: May 2008 Miasto: Mysłowice 
					Posty: 78
				 Motocykl: RD07A   Online: 4 dni 21 godz 17 min 2 s |   
			
			Dzięki wielkie at.pawel za bardzo praktyczna podpowiedź   - chyba zaatakuję te 33l - co racja to racja - tankbagi, topcase'y i różne tam wnalazki mogą załatwić ewentualne braki pojemnościowe- zaoszczędzając min10cm szerokości, Ciekawe co powiedzą na te teorie inni użytkownicy symetrycznych kufrów  ? Ostatnio edytowane przez abrasadera : 03.08.2008 o 17:57 Powód: zeżarło tekst | 
|   |   | 
|  04.08.2008, 14:33 | #4 | |
|  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Kraków 
					Posty: 32
				 Motocykl: PD06   Online: 1 tydzień 17 godz 52 min 6 s |   Cytat: 
   
				__________________ I ja mam chwile filozoficznej zadumy. Staję sobie na moście nad Wisłą, od czasu do czasu spluwam na fale i myślę przy tym: Panta rei. | |
|   |   | 
|  04.08.2008, 14:43 | #5 | 
|  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Warszawa 
					Posty: 687
				 Motocykl: RD07a   Online: 12 godz 42 min 27 s |   
			
			wniosek trza się nauczyć pakować oszczędnie    | 
|   |   | 
|  06.08.2008, 14:57 | #6 | 
|  Zarejestrowany: Apr 2008 Miasto: Chojnice/drogi Europy 
					Posty: 1,038
				 Motocykl: RD07a Przebieg: hgw   Online: 3 tygodni 2 dni 4 godz 28 min 20 s |   
			
			Ja to przeprowadziłem rozmowę sondującą z moim Plecaczkiem, i okazało się, że jeżeli w ogóle pojedzie, to tylko w cywilizowane strony,tzn żaden namiot nie wchodzi w rachubę!! Przyciąganie się przeciwieństw to jednak prawda   więc stwierdziłem że mniejsze kufry starczą dla mnie jednego, jak się uda pojechać gdzieś dalej. A z Plecaczkiem też się zabierzemy bez sprzętu biwakowego.. No i wziąłem węższe skrzynki od kolegi Bonżura, i jestem zadowolony.. Jedyne co mnie przy tym wszystkim stresuje, że nie mogę spokojnie patrzeć na moją Afri z założonymi kuframi- wygląda tak jakby mówiła: Kuźwa jak mi się chce gdzieś daleko pojechać !!! a tu tzw doopa     
				__________________  openSUSE.org | 
|   |   | 
|  06.08.2008, 16:30 | #7 | 
| Common Rejli  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Warszawa 
					Posty: 3,714
				 Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure Przebieg: dupa   Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 44 min 12 s |   
			
			To racja, Afryka z aluminiakami od Bona wygląda niesamowicie seksownie! Do tego jakaś torba na bak, na tył i moszna się kurczy    
				__________________ BRW 1991 I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki  . I stelaże. NIE SPRZEDAM!  | 
|   |   | 
|  06.08.2008, 22:43 | #8 | 
|  Zarejestrowany: May 2008 Miasto: Mysłowice 
					Posty: 78
				 Motocykl: RD07A   Online: 4 dni 21 godz 17 min 2 s |   
			
			Dobrze prawicie zacne czarnuchy   co by mi wziąć od B. 33l i ruszać w rejs  - dzięki za przyprawiające o napalanie się na dalekie wyprawy opinie   | 
|   |   | 
|  07.08.2008, 20:44 | #9 | 
|  Zarejestrowany: Mar 2005 Miasto: Wrocław 
					Posty: 7,439
				 Motocykl: Nie mam już Afryki   Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s |   
			
			moje 3 grosze: Nigdy nie jedziemy dokładnie pod albo z wiatrem wiec element symetrii to tylko optycznie bo nie robi to różnicy podczas jazdy zauważalnej. Przy zestawie kufrów założonych na stelarz dający w sumie poniżej 100cm można przejechac 20 milionowy Stambuł bez właczania wiatraka na chłodnicy w korku w ciągu dnia. Oznaczenia np dla GIVI typu: E45 sa oznaczeniem modelu i ni jak sie to ma do pojemnosci. (Faktycznie E45 ma koło 38L) | 
|   |   | 
|  08.08.2008, 22:35 | #10 | |
|  Zarejestrowany: Mar 2008 
					Posty: 678
				 Motocykl: Black Man Wheel 800 gs   Online: 2 miesiące 4 dni 11 godz 45 min 7 s |   Cytat: 
   
				__________________ dakar noir | |
|   |   | 
|  | 
| 
 | 
 | 
|  Podobne wątki | ||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Szerokość stelaży AT pod kufry givi. | Bartas | Wszystko dla Afryki | 2 | 03.07.2011 14:15 |