| 
	
 
		
			
  | 
	|||||||
| Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Narzędzia wątku | Wygląd | 
| 
			
			 | 
		#21 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Feb 2009 
				Miasto: Bytom 
					
				
				
					Posty: 566
				 
Motocykl: 2x XTZ 750, 1x XTZ 660. 
				
				
				 
Online: 1 tydzień 4 dni 3 godz 8 min 33 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Można iść wogóle po taniości i olać sterowanie przez AVT. Wiadomo, że olej spływa tutaj grawitacyjnie, więc można nawet zastosować wogóle "pierwotne" rozwiązanie, o którym tutaj (czy na xtz) wspominano. 
		
		
		
		
		
		
		
	Zwyczajnie: Zbiorniczek na olej- przewody- elektrozawór- zaworek dozujący/ akwarystyczny/ precyzyjny- dysza. Minusem tego rozwiązania może być nagrzewanie się elektrozaworu, ale w tych olejarkach z elektrozaworem Lovato nie widziałem jeszcze tego problemu. W końcu w aucie też działa cały czas. Jeszcze jedna opcja: Zbiorniczek- wężyki- kranik ze skutera :P - zaworek dozujący/ akwarystyczny/ precyzyjny- dysza. Minusem jest to, że trzeba pamiętać o zakręceniu kranika, inaczej olej zleci cały (brak elektrozaworu, który odcina przepłwy).  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#22 | 
| 
			
			 mistrzu 
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: Warszawa 
					
				
				
					Posty: 1,962
				 
Motocykl: RD03 
Przebieg: ? 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 10 godz 21 min 48 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			
kranik ze skutera podciśnieniowy - włączy tylko jak silnik pracuje, nie trzeba nic zamykać
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Enduro i ADV  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#23 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jun 2008 
				Miasto: Poznań 
					
				
				
					Posty: 5,607
				 
Motocykl: 690 Enduro 
				
				
				 
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Najprościej to kupić zestaw do podawania kroplówki. Dojechał do Mongolii i wrócił. Tanio, spory pojemnik na olej i bezstopniowa regulacja przepływu.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#24 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Nov 2010 
				Miasto: Warszawa 
					
				
				
					Posty: 400
				 
Motocykl: RD03 
Przebieg: za mało 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 2 tygodni 1 dzień 15 godz 11 min 5 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Właśnie znalazłem coś takiego... 
		
		
		
		
		
		
			http://zbyhu1.republika.pl/moto/scottoiler.htm 
				__________________ 
		
		
		
		
	pozdrawiam, Marcin  
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#25 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Mar 2009 
				Miasto: Gwe/Warszawa 
					
				
				
					Posty: 3,484
				 
Motocykl: CRF1000, RD04 
				
				
				 
Online: 5 miesiące 1 tydzień 4 dni 8 godz 17 min 16 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Temat jest posprzątany, zostawiłem merytoryczne wypowiedzi i jakieś podstawowe wyjaśnienia.  
		
		
		
		
		
		
			Proszę od teraz o merytoryczne wypowiedzi.  
		
				__________________ 
		
		
		
		
	Afra - jedyna, wierna kochanka!!!! ![]() Pożegnane bez żalu: 990S, 690R, DR650SE, XF650  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#26 | |
			
			
			![]() Zarejestrowany: Oct 2011 
				Miasto: Koszalin 
					
				
				
					Posty: 1,029
				 
Motocykl: LC8 ADV była rd07 
Przebieg: do uzgo 
				
				
				 
Online: 2 tygodni 2 dni 16 godz 23 min 40 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Bartas Podajesz ceny poszczególnych czesci i wyszła ci całkiem przyjemna kwota. Ale ja to przerabiałem juz 3 razy i jak doliczysz koszty przesyłek poszczególnych czesci lub koszty paliwa czasu i telefonów zeby wszystko pozamawiać i poodbierać to cena wyjdzie lekko 2 razy taka.... nigdzie wszystkiego na miejscu sie nie kupi. Taka łądna cena wyjdzie jak by ktoś robił 20 sztuk i ceny chocby przesyłek rozłozy na 20 czesci.  
		
		
		
		
		
		
		
		
			Przykładowo układ 30 +12 przesyłka elektrozawór 33 + 12 przesyłka zbiorniczek 5 + przesyłka jak ktoś niema w poblizu agromy. jazda po sklepach za wezykami, przekaznikami ,gniazdem bezpiecznika ,pudełeczkiem, potencjometrami obrotowymi , diodami sygnalizującymi , opornikami , termokurczami itd... to tez kilka złotych.... Poza tym uzadzenia któe oferują masowi sprzedawcy mają ten plus ze są wodoodporne. Niestety zwykłe potencjometry obrotowe czy właczniki za 2 czy 5 pln nie są wodoodporne. Takie typowe przemysłowe potencjometry wodoodporne potrafią kosztowac od 50 pln sztuka w zwyż. Do tego poskłądać to i podłaczyć to nie takie chop siup. Sam u siebie olejarke zakłądałem cały dzień z tym ze była to opcja na dwóch dodatkowych przekaznikach i działałą tylko na właczonych światłach mijania i na biegu. Robiąc jedno użadzenie Z takimi mozliwosciami nie zmiescisz sie w 200 pln ni cholery a do tego spedzisz przy tym razem z montarzem jakies 20h. Mysle ze wiekszośc i tak bedzie wolała przepracować kilka godzin w pracy a zarobione pieniadze wydać na pełnowartosciowy towar z gwarancja wygladem i renomą na rynku. Jedynym plusem z budowy takiej olejarki włąsnymi rękami jest ogromna satysfakcja kiedy wszyscy pytają a co to takie fajne na kierownicy>> ![]() ![]()   Pozdro Scorpi Cytat: 
	
 BRak regulacji z pulpitu kierowcy Trudnosc wyregulowania odpowiedniej dawki Elektrozawó podłaczony na stałe grzeje sie przez co rozzedza olej i powoduje szybsze jego wyciekanie, Podwójna dysza moze powodowac wyciekanie oleju z jednej rurki na postoju zaciągając powietrze dróga rurką... To już chyba lepiej psikać spreyem po jedzie albo pedzlować hipolem... Ostatnio edytowane przez majki : 12.06.2012 o 16:19  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#27 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jul 2010 
				Miasto: Łaziska Górne 
					
				
				
					Posty: 929
				 
Motocykl: 800X Pro, Yama XT614Z Terefere, Husq. TE610ie 
Przebieg: x34tys 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 2 dni 12 godz 4 min 15 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			No bez przesady, mi wyszło jakieś 140-150zł, a mocno przepłaciłem za kilka tajli (np za pudełko plastikowe 15zł)  
		
		
		
		
		
		
		
	  Benzyny nie liczę, bo brałem jak było coś po drodze. Teraz dla znajomych robię 3 na raz i zamawiam z głową, to się dopiero zobaczy jak wyjdzie. Przy jednej sztuce to lepiej polować w necie na jakiegoś scota, wyjdzie podobnie jak bardziej zmodzony AVT.
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#28 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Feb 2009 
				Miasto: Bytom 
					
				
				
					Posty: 566
				 
Motocykl: 2x XTZ 750, 1x XTZ 660. 
				
				
				 
Online: 1 tydzień 4 dni 3 godz 8 min 33 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Scorpi, jak wydałeś 200zł, to chyba płytkę ze złota montowałeś...  
		
		
		
		
		
		
		
	Ja akurat pozbierałem wszystko w tydzień, sklepy po drodze i no stress. Druga sprawa, gdyby to była lipa, to inne osoby robiące sobie te ustrojstwa by tak stwierdziły, a tak dostałem na PW i maila kilka różnych przeróbek tego urządzenia, łącznie ze znanym mocowaniem dyszy... Scota można dostać i za 100zł, ale równie dobrze zamiast jeździć na AT czy ST można śmigać komarkiem :P Polak potrafi.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#29 | |
			
			
			![]() Zarejestrowany: May 2011 
				Miasto: Warszawa 
					
				
				
					Posty: 23
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 4 dni 3 godz 39 min 46 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Fakt, że w takich konstrukcjach zabezpieczenie przed wodą jest ogromnym problemem i trzeba to dobrze przemyśleć, żeby elektronika za moment nie padła.  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#30 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Oct 2011 
				Miasto: Koszalin 
					
				
				
					Posty: 1,029
				 
Motocykl: LC8 ADV była rd07 
Przebieg: do uzgo 
				
				
				 
Online: 2 tygodni 2 dni 16 godz 23 min 40 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Jesli nie jest wodoodporny to ma chociaz gwarancje.  
		
		
		
		
		
		
		
		
			Bartas rób a pozniej napisz szczegułowo ile cie to kosztowało... Tylko wszystko a nie ze to mam a tamto dostałem a to kupiłem po drodze. zobaczymy jak sie sprawdzi twoja teoria na stopare złotych... przykładowe ceny w przyblizeniu potrzebnych elementów. czesci układ z przesyłka 38 elektrozawór z przesyłka 41 zbiorniczek 4.5 wezyk 8mm 1 wezyk 4 mm 2 przewód miedziany 5 potencjometry 10 pudełko małe 1,5 pudełko duze 3 przewód wielozyłowy 5 2 diody 12v 3 przewod 1,5 mm 5 oprawka diody 2x 2 dioda 1000v 1 konektorki zwykłe i oczkowe. 2 gniazdo bezpiecznika 6 pokretła 2 gniazdo przekaznika 5 przekaznik 5 termokurcz 1 suma 138,5 Do tego wizyta w agromie sklepie motoryzacyjnym , co najmniej jednym sklepie elektronicznym i jakies 20 godzin pracy. Do tego jeszcze trzeba wykonać mocowanie dyszy i sterownika.... Ostatnio edytowane przez majki : 15.06.2012 o 08:45  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
![]()  | 
	
	
		
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
		
  | 
	
		
  | 
			 
			Podobne wątki
		 | 
	||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Olejarka łańcucha | VictorZ | Wszystko dla Afryki | 32 | 02.04.2024 17:43 | 
| Wgrywanie map do garmina krok po kroku. Prośba o instrukcję. | Miklaz | Zastosowanie praktyczne | 17 | 26.02.2012 17:57 |