|   | 
 | |||||||
| Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. | 
|  | 
|  | Narzędzia wątku | Wygląd | 
|  | 
|  07.01.2015, 18:30 | #1 | 
|  Zarejestrowany: Nov 2013 Miasto: Warszawa 
					Posty: 988
				 Motocykl: loading... Przebieg: wtv   Online: 3 miesiące 4 dni 21 godz 12 min 59 s |  XT660Z vs Africa? Da się? 
			
			Czołem Brać! Czy są obecni użytkownicy XT660Z, którzy mieli styczność również z Afryką albo odwrotnie? Chodzi mi o bardziej zaawansowane porównanie tych motocykli niż "ta jest ładna a ta jest ładniejsza". Czyli czysto praktyczne podejście: ergonomia, waga na twardym i na miękkim, prowadzenie, serwis, porównanie motorów tych sprzętów itp. Szukałem po forum tego typu informacji ale ciężko z tym. Jest temat z Super Tenerą ale tutaj chciałbym się dowiedzieć czegoś o nowej konstrukcji z singlem. Testy XT czytałem ale chciałbym zestawić tylko te dwie maszyny. Na wiosnę chcę polatać trochę małą Tenerą na jeździe testowej ale do tego czasu może któryś z Was ma już doświadczenia z XRV i XT? Pozdro pozdro! PS. Tak, Afryka Królową jest i będzie. Ale może jakąś Księżniczkę bym na pare chwil wyrwał na wiosnę   
				__________________ "Co mnie obchodzi gdzie jadę... Grunt, że wiem gdzie byłem!" | 
|   |   | 
|  07.01.2015, 19:24 | #2 | 
|  Zarejestrowany: Mar 2011 Miasto: mazowiecka wieś 
					Posty: 1,453
				 Motocykl: 5 szt Przebieg: znośny   Online: 3 miesiące 3 tygodni 2 dni 18 godz 47 min 27 s |   
			
			Miałem okazję się przejechać tereską i trochę jeździłem africą. Mnie nie zachwyciła nowsza konstrukcja. Mimo że optycznie lżejsza to pod tyłkiem wydaje się że ważą tyle samo.  W ternie trochę lżej bo węższa w barach. Potem przesiadłem się na kata i po wspólnej pojeżdżawce tereska miała przednią felgę do kosza - pękła była się   Ja jestem na nie w sensie trakcyjnym i jakościowym, wygląda za to kozacko. 
				__________________ Nie ważne gdzie, nie ważne czym. Ważne z Kim. | 
|   |   | 
|  07.01.2015, 20:36 | #3 | |
| Turysta DualSport  Zarejestrowany: Jul 2011 Miasto: Chorzów 
					Posty: 584
				 Motocykl: KTM 1200 6T Galeria: Zdjęcia   Online: 2 tygodni 2 dni 4 godz 17 min 43 s |   
			
			Może bez ścisłego związku z pytaniem, ale zobacz tu: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=22056 Motocykle porównywalne, jeśli idzie o własności turystyczne. Waga podobna, ładowność i zawieszenie też, zasięg i spalanie ewidentnie na korzyść Yamahy, ok. 4l/100km, w terenie nigdy nie przekroczyła 5-ciu (Afra 6.5-7). W lekkim offiku prowadzą się spokojnie i porówywalnie, w cięższym (błoto, kamienie) w obu daje znac o sobie spora masa i b. dużo zalezy od opon i kierownika. Wydaje się, że na AT łatwiej zerwać przyczepność, z powodu wielu Nm dostępnych z dołu (w XT dopiero od ok. 4 tys.obr./min., trzeba ją kręcić, ale na spalanie to nie wpływa). Zawiecha w obu gumowa i bezwładna, trzeba się do niej przyzwyczaić (porównuję do pomarańczy). Wygoda seryjnej kanapy w XT660z dużo wyższa (ale jest sporo opatentowanych modyfikacji, do wyboru). Serwis XT660z praktycznie żaden. Olej co 10 tys.., zawory co 20 tys. Afry nigdy osobiście nie serwisowałem, więc nie piszę. Może napisz jeszcze do PiotrAsa, jechał Afrą (wraz ze mną na Tenerce) przez tydzień, z pewnością ma swoje spojrzenie na to porównanie. Cytat: 
 
				__________________ Sowizdrzał KTM 750 6T Nie wierz, nie bój się, nie proś! | |
|   |   | 
|  08.01.2015, 01:55 | #4 | 
|  Zarejestrowany: Nov 2013 Miasto: Warszawa 
					Posty: 988
				 Motocykl: loading... Przebieg: wtv   Online: 3 miesiące 4 dni 21 godz 12 min 59 s |   
			
			Miałem nadzieję, że Tenera trochę nadrabia zawieszeniem (mimo, że to teleskop) ale jak się okazuje chyba niekoniecznie... Hmm..
		 
				__________________ "Co mnie obchodzi gdzie jadę... Grunt, że wiem gdzie byłem!" | 
|   |   | 
|  08.01.2015, 07:55 | #5 | 
| Turysta DualSport  Zarejestrowany: Jul 2011 Miasto: Chorzów 
					Posty: 584
				 Motocykl: KTM 1200 6T Galeria: Zdjęcia   Online: 2 tygodni 2 dni 4 godz 17 min 43 s |   
			
			Nie nadrabia; ważę 80kg i sprężyny przód tył mam ściągnięte na maksa, a i tak jest miękko i jakoś tak.... nieresponsywnie.  Poza tym mimo że na kwitach XT660z ma 20 czy 30kg mniej od AT, to środek ciężkości jest dużo wyżej, siedzi się też wyżej, co wpływa ujemnie na stabilność jazdy, zwłaszcza przy manewrach (ale jak już mówiłem odnoszę to do KTMów). 
				__________________ Sowizdrzał KTM 750 6T Nie wierz, nie bój się, nie proś! | 
|   |   | 
|  08.01.2015, 11:00 | #6 | 
|  |   
			
			A o której Tenerce Waszmościowie piszą  Bo zawias i hamulce różniły się w modelach  '91-'97 i po 2008, o ile dobrze kojarzę? Myślę, że porównywać można tylko podobnymi rocznikami. Tenere z 2008 roku to już inna bajka niż ta stara poczciwa "japońska" wersja. Najbardziej terenowa była stara xt600z. 185kg z paliwem, wysoka, ale geometria ramy typowa dla enduro. | 
|   |   | 
|  08.01.2015, 11:09 | #7 | 
| Turysta DualSport  Zarejestrowany: Jul 2011 Miasto: Chorzów 
					Posty: 584
				 Motocykl: KTM 1200 6T Galeria: Zdjęcia   Online: 2 tygodni 2 dni 4 godz 17 min 43 s |   
			
			No w pierwszym poście napisał wszak XT660z, czyli 2008+... Albo coś mylę, ale ten starszy symbol to XTZ660... 
				__________________ Sowizdrzał KTM 750 6T Nie wierz, nie bój się, nie proś! | 
|   |   | 
|  08.01.2015, 11:28 | #8 | 
|  Zarejestrowany: Nov 2013 Miasto: Warszawa 
					Posty: 988
				 Motocykl: loading... Przebieg: wtv   Online: 3 miesiące 4 dni 21 godz 12 min 59 s |   
			
			
Tak tak, chodziło o XT660Z od 2008 r.  Zastanawia mnie czy różnice są aż tak in plus po stronie któregoś z motocykli. Potwierdziły się jak dotąd moje przypuszczenia odnośnie stabilności, o których napisał sowizdrzal. Nie chcę też wskakiwać na XT żeby ciężko przeorać pola ale z myślą o fruwaniu po szutrach. Kusiły mnie zasięg i zawieszenie, które myślałem, że jest lepsze niż piszecie, że jest. 
				__________________ "Co mnie obchodzi gdzie jadę... Grunt, że wiem gdzie byłem!" | 
|   |   | 
|  08.01.2015, 12:13 | #9 | |
| Turysta DualSport  Zarejestrowany: Jul 2011 Miasto: Chorzów 
					Posty: 584
				 Motocykl: KTM 1200 6T Galeria: Zdjęcia   Online: 2 tygodni 2 dni 4 godz 17 min 43 s |   Cytat: 
 wystarcza, toczysz się spokojnie, ale z pewnością, że nic się nie sfajda. Gorzej jest na miękkim (piach, błoto). Ale tak długo jak trzymasz się w miarę twardej nawierzchni jest wystarczająco sprawnie i bezpiecznie.    
				__________________ Sowizdrzał KTM 750 6T Nie wierz, nie bój się, nie proś! | |
|   |   | 
|  08.01.2015, 12:24 | #10 | 
|  Zarejestrowany: Jul 2010 Miasto: Łaziska Górne 
					Posty: 929
				 Motocykl: 800X Pro, Yama XT614Z Terefere, Husq. TE610ie Przebieg: x34tys Galeria: Zdjęcia   Online: 1 miesiąc 1 tydzień 2 dni 12 godz 4 min 15 s |   
			
			Jeszcze jedna sprawa - XT660Z z ABS i bez ABS to też dwie różne sprawy. Ta z ABS ma skrócony zawias i kilka zmian konstrukcyjnych. Na forum xtzclub ktoś to opisywał. Ten ktoś koniecznie chciał zamienić swoją wersję ABSową na tą bez ABS.
		 | 
|   |   | 
|  | 
| 
 | 
 | 
|  Podobne wątki | ||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Montaż tuby narzędziowej do XT660Z | Sub | Inne - dyskusja ogólna | 5 | 17.03.2014 19:56 | 
| XT660Z Tenere 2013 | Niskers | Inne - dyskusja ogólna | 4 | 18.05.2013 19:13 |