|   | 
 | |||||||
| Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... | 
|  | 
|  | Narzędzia wątku | Wygląd | 
|  | 
|  09.04.2009, 18:13 | #1 | 
|  Zarejestrowany: Oct 2008 Miasto: Gdańsk 
					Posty: 105
				 Motocykl: RD07   Online: 7 godz 39 min 0 |  Regulator Napięcia- Chłodzenie 
			
			Siedziałem ostatnio w garage i wymyśliłem taki oto patent na ochłodzenie regulatora. Pozostają mi jeszcze testy w czasie jazdy ale póki co zrobiłem testy temperatury po 20 minutach od rozruchu przy założonym i ściągniętym radiatorze. Test wykazał spadek temperatury w pobliżu reglera o 10 stC a konkretnie z temeratury 43 na 33 stopnie. Zastosowałem radiator komputerowy troche go wcześniej przerabiając (ścinanie żeberek, profilowanie ścianki tylnej żeby pasowała do reglera). Oczywiście wywaliłem również kostkę która to się lubi przepalac. Sorry za zdjecia ale tylko tel miałem jak to robiłem. Zdjęcia-0060.jpg Zdjęcia-0061.jpg Zdjęcia-0062.jpg 
				__________________ ...linkę gazu w ręku mam... Pozdrawiam, Arecki | 
|   |   | 
|  09.04.2009, 18:48 | #3 | 
| Common Rejli  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Warszawa 
					Posty: 3,714
				 Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure Przebieg: dupa   Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 44 min 12 s |   
			
			Genialne w swojej prostocie.
		 
				__________________ BRW 1991 I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki  . I stelaże. NIE SPRZEDAM!  | 
|   |   | 
|  09.04.2009, 19:20 | #4 | 
|  Zarejestrowany: Jun 2008 Miasto: Poznań 
					Posty: 5,607
				 Motocykl: 690 Enduro   Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s |   
			
			Tylko, że to czy moduł ma 43 czy 33 stopnie nie robi mu żadnej różnicy (więc poco przepłacać   ). Dbać o to żeby się nie grzał a nie chłodzić. Takie moje dwa grosze. 
				__________________ "A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." | 
|   |   | 
|  09.04.2009, 20:03 | #5 | 
|  Zarejestrowany: Jan 2005 Miasto: Kraków 
					Posty: 3,988
				 Motocykl: RD07a Galeria: Zdjęcia   Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s |   
			
			
Trafione w sedno... Usuwamy przyczyny nie skutki !!!
		 
				__________________ pozdrawiam, podos AT2003, RD07A ------------------ Moje dogmaty 0. O chorobach Afryki: (klik) 1. O Mikuni: Wywal to. 2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!! 3. O goretexie: Tylko GORE-TEX 4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów 5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu. 6. Lista im. podoska Załącznik 10655 7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem. 8. O KN: Wywal to. 9. O nowej Afripedii: (klik) | 
|   |   | 
|  09.04.2009, 22:06 | #7 | 
| Mam przerąbane :)  Zarejestrowany: Oct 2008 Miasto: DW_ 
					Posty: 1,673
				 Motocykl: RD07a Przebieg: stoi Galeria: Zdjęcia   Online: 1 miesiąc 1 dzień 3 godz 58 min 29 s |   
			
			
Niezbilansowane odprowadzanie energii cieplnej z jej wytwarzaniem. Proste. Żeby było lepsze chłodzenie musi być większa efektywność wymiennika ciepła poprzez jego powierzchnię wymiany albo sprawność tejże. Zupełnie nie rozumiem, dlaczego takie modyfikacje spotykają się z krytyką. Wszystko można usprawniać w afri - zawiechę, światła, opony, napęd a reglera który się często przegrzewa nie ruszaj. Ja bym tam proponował jakiś mini KERS zamontować i chłodzenie freonem zainstalować. | 
|   |   | 
|  09.04.2009, 22:12 | #8 | 
| Administrator  |   
			
			
Ano zwykła normalna praca która średnio osiąga ok 60*. Wybaczcie ale jeszcze trochę to ktoś wymyśli układ chłodzenia regulatora wodny połączony z mini chłodnicą plus mini wentylatorek  który by musiał chodzić w tybie ciągłym. Arecki-skoro twój regulator mial zaledwie 43* to raczej pracował w zbyt "zimnych "warunkach a ty mu jeszcze lodówkę na plecy zapodałeś  Fajnie to wykombinowałeś  , ale myslę że wyszła z tego sztuka dla sztuki, zwłaszcza po przejechaniu po błocie da sporo czyszczenia. Temat był wałkowany więc nie będę się rozpisywał przypomnę tylko oczywistą oczywistość, jeśli połączenia( kostka) ma dobry kontakt i jeśli klemy na akumulatorze mają dobry styk to sprawny regulator osiągnie swoją roboczą temperaturę i tyle. Pomysłowym jest zastapienie kostki lepszym kontaktem np polutowaniem kabli i wydaje się jedynym uzasadnionym. Pozdrawiam wynalazców  , nie ustawajcie w poszukiwaniach coś się kiedys może przydać   
				__________________ AT03 | 
|   |   | 
|  09.04.2009, 22:31 | #9 | 
|  Zarejestrowany: Mar 2005 Miasto: Wrocław 
					Posty: 7,439
				 Motocykl: Nie mam już Afryki   Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s |   
			
			Regler można wystudzić poprzez właczenie podgrzewanych manetek   Jazda bez świateł również mu nie służy. Chyba że cześć diód padnie i spada ładowanie, to może się okazać że jazda bez świateł jest szansą na podładowanie tszoda | 
|   |   | 
|  09.04.2009, 22:42 | #10 | 
| księgowy...  |   
			
			Wszystko już było, ale przypomnę, trzeba koniecznie założyć miernik ładowania, żebyś "widział" ładowanie i wtedy reagować wcześniej na różne przypadłości  pozdr. | 
|   |   |