![]() |
|
Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Radom
Posty: 130
Motocykl: TRANSALP XL600V
![]() Online: 1 tydzień 11 godz 32 min 28 s
|
![]()
witam,
kupiłem na allegro takie skrzyneczki: ![]() ![]() ![]() ![]() Wymiary i cena: większe dł/wys/szer- 61x29x40 waga 7kg 180zł mniejsze dł/wys/szer-61x29x20 waga 5kg 140zł Opis z aukcji: Hermetyczne, zamykane na 4 zamki Szybko się otwierają i zamykają Boczne uchwyty (niewidoczne na zdjęciach) na sprężynach do przenoszenia. W podłodze 4 uchwyty montażowe do podłoża. Potwierdzam prawdziwość opisu. Mają przy tym ze 2 mm grubości (tak wskazywałaby grubość rantów) i wytłoczenia. W efekcie gdy na nich stawałem moje niecałe 90 kg nie robiło na nich wrażenia. Facet w opisie aukcji pisze, że w realu wyglądają lepiej niż na zdjęciach i potwierdzam, w środku po prostu idealne, na zewnętrz trochę rys, ale i tak zamierzałem je z zewnątrz malować. Wewnątrz zostawiam zieloniutką wojskową farbę:-) Problem mam z montażem. O ile kufry boczne zamontuję bez wyważania drzwi już otwartych czyli przy użyciu tego: o tyle nie mam pomysłu na montaż dużej skrzyni na centrala. Mam na motocyklu zamontowany bagażnik w systemie monokey: ![]() i chciałbym nadal móc z niego korzystać (do latania po mieście mam kufer givi). Jest jakiś patent, żeby tak zamontować skrzynię, żeby współgrała z monokeyem? A jak nie - to może inne pomysły, jak zamontować na tym bagażniku bez zbędnej dewastacji skrzyni, ale żeby było i łatwo zdjąć, i założyć i jeszcze bezpiecznie, i po drodze kufra nie zgubić. No wiecie, tak jak w Erze... Ostatnio edytowane przez mckrzysiek : 23.09.2010 o 05:20 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Posty: 302
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 tydzień 6 dni 5 godz 6 min 26 s
|
![]()
Czekaj, bo nie wiem czy dobrze łapie, chcesz założyć skrzynie o dł 61 cm i szerokości 40 w poprzek moto jako top case, jednocześnie montując skrzynie o szerokości 20cm jako boczne?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Radom
Posty: 130
Motocykl: TRANSALP XL600V
![]() Online: 1 tydzień 11 godz 32 min 28 s
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2009
Miasto: Kamieniec Wrocławski
Posty: 3,133
Motocykl: XT660Z-konik garbusek
Przebieg: Ł
![]() Online: 4 miesiące 4 tygodni 2 min 7 s
|
![]()
można,można
![]() jest montowany zamiennie z topcasem giviego na monokeya,pod skrzynką zrobiłem ramke z profili zamkniętych wydrążyłem dziurki na bolczyki ,z tyłu zamek burtowy i jest ok...nie lubie dużych boków a ten kontener ma 75L Ostatnio edytowane przez RAVkopytko : 23.09.2010 o 22:01 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Radom
Posty: 130
Motocykl: TRANSALP XL600V
![]() Online: 1 tydzień 11 godz 32 min 28 s
|
![]()
Raviking, dzięki. Nie powiem, z początku byłem sceptyczny, ale jak się przyłożyłem to udało mi się wyrzeźbić otwory pasujące idealnie do "grzybków" bagażnika. Jutro zamontuję je do skrzyni i - podobnie jak Ty, zablokuję skrzynię zamkiem burtowym. Już widzę, że da radę!
![]() ![]() ![]() Planuję jeszcze od dołu przynitować do podłogi skrzyni z obywdu stron bagażnika kątowniki blokujące możliwość przesuwania się skrzyni w lewo-prawo, żeby odciążyć trochę "grzybki", zmniejszając na nie nacisk i tak naprawdę wymuszając na nich jedynie utrzymywanie skrzyni w stałym położeniu odnośnie ruchów przód-tył. Jeszcze raz wielkie dzięki. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Łódź
Posty: 881
Motocykl: RD07a
Przebieg: rosnący
![]() Online: 1 tydzień 6 dni 20 godz 24 min 33 s
|
![]()
jak tę dużą skrzynię zamontujesz jako centralny kufer i zapakujesz ją na wyjazd to w terenie i na zakrętach będziesz balastował i asekurował się non stop nogami
taką skrzynkę stosuję na wyprawy ale wrzucam ją na dach Patrola ...
__________________
... piszę po polsku (staram się) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Posty: 302
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 tydzień 6 dni 5 godz 6 min 26 s
|
![]()
A już inna sprawa że 7 kg skrzynia w zasadzie już na pusto wyczerpuje udźwig bagażnika Transalpa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Radom
Posty: 130
Motocykl: TRANSALP XL600V
![]() Online: 1 tydzień 11 godz 32 min 28 s
|
![]()
работал, работал так и сделал...
Efekt końcowy zarzucę w postaci zdjęć wieczorem. Teraz podsumowanie liczbowe: koszty: kufer centralny - 180 zł (skrzynia), 60 zł (dwa zamki burtowe z kluczem), 4,50 zł (odblaski boczne, 2 szt), 4, 30 zł (odblaski tylne, 2 szt), 79 zł (lampa diodowa stop z homologacją), 33,6 zł (lampy pozycyjne - obrysowe - diodowe, z homologacją, 2 szt) - razem: 361,4 zł kufry boczne - 280 zł (2 skrzynie), 60 zł (dwa zamki burtowe z kluczem), 9 zł (odblaski boczne, 4 szt), 55 zł (mocowania do kufrów bocznych) - razem: 404 zł. Nie doliczyłem kosztów przesyłek, nitów, kątowników - powiedzmy, że 50 zł. Łączny koszt za komplet kufrów: 815 zł. Gdybym zrezygnował ze "świecidełek" (a nie zrezygnowałem bo jakoś bezpieczniej się czuję jeżdżąc po zmroku choinką, a dodatkowe światło stopu to i za dnia dobrze mi robi na psychikę:-) - całościowy koszt zamknąłby się w niecałych 700 zł. Co mam w zamian? Komplet kufrów aluminiowych z grubą ścianką (2 mm), z wytłoczeniami, z dodatkowymi wzmocnieniami w rogach (wewnątrz skrzyń), z oryginalnymi zamknięciami hermetycznymi z góry. Pojemność kufrów: - centralny - ok. 70 litrów - boczne - 2 * 35 litrów = 70 litrów. Co do wagi kufrów - zważyłem "w realu" kufry aluminiowe z całym osprzętem, mocowaniami, oświetleniem, zamkami, itd. i porównałem je z dotychczasowymi kuframi plastikowymi, z jakimi jeździłem. Poniżej wyniki: kufer centralny - 8,5 kg (alu), 5 kg (stary, plastikowy givi) kufry boczne - 6,4 kg (alu), 3,6 kg (stary plastikowy, schuh). Dla całego kompletu (central + 2 boczne) łączna masa wzrosła w stosunku do dotychczasowego zestawu o 9, 1 kg, przy zwiększeniu łącznej pojemności o ok. 65-70 litrów (jakieś 50% ![]() Co do tego czy bagażnik wytrzyma - sprawdzimy w praniu. Jak zima nie zaatakuje - będzie okazja śmignąć na rajd podlaski za tydzień i się okaże ![]() W trampkach 600 stelaż bagażnika jest fabrycznie wykonany z grubego aluminium, więc nie myślę, żeby nie dał rady. Jeżeli coś muszę przetestować w praktyce, to - jak sądzę - swoje własne rozwiązania w zakresie mocowania kufra centralnego. Ale dotychczasowe próby napawają mnie optymizmem. Ostatnio edytowane przez mckrzysiek : 10.10.2010 o 06:50 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Radom
Posty: 130
Motocykl: TRANSALP XL600V
![]() Online: 1 tydzień 11 godz 32 min 28 s
|
![]()
to wrzucam:
w nocy: i sama skrzynia - wnętrze (ze wzmocnieniami w rogach): wieko (z uszczelką): i wieko od zewnątrz (z zamknięciem): |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2009
Miasto: Kamieniec Wrocławski
Posty: 3,133
Motocykl: XT660Z-konik garbusek
Przebieg: Ł
![]() Online: 4 miesiące 4 tygodni 2 min 7 s
|
![]()
dla ścisłości....to jest Dominator
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Skrzynie Explorercases - montaż jako małe kufry | naomi_dahmer | Wszystko dla Afryki | 24 | 25.05.2016 20:13 |
montaz fajki od swiecy | Skydiverek | Regularne czynności serwisowe | 7 | 17.05.2012 23:46 |
Przewody Goodridge - montaż | Stolek | Hamulce, kola, opony | 10 | 25.03.2012 21:18 |
Montaż sprężyn. | Mecia | Rama, zawieszenia, napęd | 2 | 11.04.2011 15:42 |