|  06.03.2019, 09:23 | #1 | 
|  Zarejestrowany: Sep 2013 Miasto: Lubelskie 
					Posty: 2,614
				 Motocykl: CRF1000 Przebieg: 149 000   Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 4 godz 39 min 40 s |  Modyfikacje przy DCT 
			
			zrobiłem już może te 1000km z DCT i jak pisaliście polubiliśmy się nawet..   kwestia nauki  skrzyni stylu jazdy kierowcy to chyba raczej bajzel marketingowy niż realia...(wielokrotnie zmieniałem  ręcznie  bieg na niższy a i tak DCT robi swoje..)  i chciałbym wymusić na  skrzyni tylko jedną zmianę chodzi o to aby chociaż ostatnie dwa biegi 5 i 6 przy powolnym przyśpieszaniu oraz toczeniu się ze stałą prędkością wrzucała przy wyższych obrotach i analogicznie redukcja następowała minimalnie wcześniej niż to robi skrzynia teraz (chodzi o redukcję z tytułu wytracania prędkości). W obecnej sytuacji skrzynia nie pozostawia żadnego zapasu momentu na tych ostatnich biegach w sytuacji gdy zmienia się obciążenie motocykla lub ukształtowanie terenu do płynnej jazdy brakuje może tych 200 obr./min Ktoś pisał, że zmienił tylną zębatkę na większą i sytuacja się poprawiła... natomiast ja zastanawiam się czy nie dałoby się tego ogarnąć od strony elektroniki tzn. jakoś oszukać skrzynie, że motocykl jedzie minimalnie wolniej niż jedzie i wszystko się przesunie wyżej, ma ktoś jakieś pomysły  albo już konkretne doświadczenia? I niech ktoś mi wytłumaczy dlaczego nie następuje automatyczna redukcja biegu jeżeli chce przyśpieszyć np. dość gwałtownie... Ostatnio edytowane przez mdxmd : 06.03.2019 o 11:07 | 
|   |   | 
|  06.03.2019, 10:15 | #2 | 
| Gość 
					Posty: n/a
				 Online: 0 |   
			
			Nie zauważyłem takiego problemu w ogóle. Pewnie zależy to na którym trybie jazdy to występuje, o czym nic nie napisałeś. U mnie redukuje, czasem nawet o 2 biegi w dół... | 
|   | 
|  06.03.2019, 10:21 | #3 | 
|  Zarejestrowany: Sep 2013 Miasto: Lubelskie 
					Posty: 2,614
				 Motocykl: CRF1000 Przebieg: 149 000   Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 4 godz 39 min 40 s |   
			
			
tryb D jeżeli jedziesz np. na 6 biegu masz 2000 obr. i dodasz np 1/2 gazu to robi Ci redukcje ? ja u siebie nigdy nie zaobserwowałem aby nastąpiła redukcja biegu czasem odkręcałem na maxa a moto męczył się na aktualnym biegu ... zawsze w takiej sytuacji redukuję bieg ręcznie. Jedyna sytuacja gdy redukuje mi biegu to przy wytracaniu prędkości
		 Ostatnio edytowane przez mdxmd : 06.03.2019 o 11:08 | 
|   |   | 
|  06.03.2019, 11:17 | #4 | 
|  Zarejestrowany: Apr 2010 Miasto: Warszawa 
					Posty: 394
				 Motocykl: Honda Wave 110i   Online: 4 miesiące 1 tydzień 6 dni 21 godz 42 min 42 s |   
			
			Nie jeździ się na D    | 
|   |   | 
|  06.03.2019, 11:22 | #5 | 
|  Zarejestrowany: Sep 2013 Miasto: Lubelskie 
					Posty: 2,614
				 Motocykl: CRF1000 Przebieg: 149 000   Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 4 godz 39 min 40 s |   | 
|   |   | 
|  06.03.2019, 11:23 | #6 | 
|  Zarejestrowany: Apr 2010 Miasto: Warszawa 
					Posty: 394
				 Motocykl: Honda Wave 110i   Online: 4 miesiące 1 tydzień 6 dni 21 godz 42 min 42 s |   | 
|   |   | 
|  06.03.2019, 11:25 | #7 | 
|  Zarejestrowany: Nov 2017 Miasto: Warszawa 
					Posty: 249
				 Motocykl: CRF1000D   Online: 2 tygodni 3 dni 20 godz 31 min 48 s |   | 
|   |   | 
|  06.03.2019, 11:28 | #8 | 
|  Zarejestrowany: Jul 2009 Miasto: Szczecin 
					Posty: 3,006
				 Motocykl: CRF1100   Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 12 godz 56 min 28 s |   
			
			też sie zastanawiam kto wymyślił tryb D i dla kogo..   tak sie trocche zastanawiam czy nie szukacie miodu w tyłku.. przecież.nigdy nie będzie idealnie.. jadąc manualem też jest masa sytuacji gdy redukujemy biegi, ja mimo iż latam tylko na S1 praktycznie, zawsze redukuję biegi na autostradowych wyprzedzankach.. bo lubię.. podoba mi sie.sprawność tego układu. mnie trochę.mocy..dodała wymiana układu wydechowego.. może tuttaj podziałaj, jak nadal będzie nie tak.. zmień zębatki.. elektroniki się.ruszyć raczej nie da 
				__________________ Super Lekkie Enduro (950 SE), do tego ROGAL i już jest fajnie..   | 
|   |   | 
|  06.03.2019, 11:33 | #9 | 
|  |  Modyfikacje przy DCT 
			
			Moja (2016) redukuje przy odkręceniu manetki. Redukuje o 1 lub 2 biegi zależnie od tego jak manetkę odkręcisz - można tym sterować, choć nie zawsze się udaje.  Redukuje też jak zwiększa się obciążenie, np. przy jeździe pod górę. Co jeszcze lepsze, redukuje również przy zjeździe i zamkniętym gazie. Może masz coś popsute lub coś popsuli w nowej wersji? Albo źle ją nauczyłeś 😂 | 
|   |   | 
|  06.03.2019, 11:42 | #10 | |
|  Zarejestrowany: Dec 2017 Miasto: Warszawa 
					Posty: 114
				 Motocykl: CRF1000 DCT   Online: 2 tygodni 10 godz 9 min 42 s |   Cytat: 
 U mnie 2017 też wszystko działa jak powyżej. Na pewno jak jadę na zamulonej 6ce i dam w gaz to jest redukcja o 1 lub 2 biegi w zależności od stopnia odkręcenia, oczywiście trzeba o jakiś tam stopnień odkręcić a nie ciut, podobnie jak w samochodach z DSG. Jeżdżę na S1 lub S2 w zależności od trasy, na D też ta zasada działa ale D to męczenie siebie i silnika bez sensu. | |
|   |   | 
|  | 
| 
 | 
 | 
|  Podobne wątki | ||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Modyfikacje Husqvarna 701 | 7Greg | Husqvarna 701 | 521 | 05.10.2025 21:49 |