|   | 
 | |||||||
| Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. | 
|  | 
|  | Narzędzia wątku | Wygląd | 
|  04.08.2015, 20:51 | #1 | 
| początkujący szutrowiec  Zarejestrowany: May 2014 Miasto: Warszawa 
					Posty: 78
				 Motocykl: 990 ADV   Online: 2 dni 21 godz 25 min 23 s |  [990 ADV] Problem z przednim hamulcem 
			
			Cześć Zadałem to pytanie na Pomarańczowym forum, ale tutaj jest też niezła ekipa doświadczonych motocyklistów - to zapytam, może ktoś wpadnie na dobry pomysł... Objaw: Do tej pory hamowałem jednym palcem, dozowalność, precyzja i siła były super. Jak skalpel. Ale od jakiegoś czasu klamka w początkowym zakresie ruchu (1/3 ruchu) nie powoduje żadnego działania (do tej pory już w tych 30% zakresu ruchu klamki następował dobrze wyczuwalny nacisk zacisków na tarcze). Dopiero od 2/3 ruchu (gdzie do tej pory już doskonale wiedziałem co się tam dzieje i byłem w połowie zaplanowanego hamowania) następuje załapanie nagłe i dopiero rozpoczyna się hamowanie - przy czym wyczuwalność i precyzja pozostawiają sporo do życzenia. Odpowietrzyłem przedni układ, płyn wymieniony. Gdzie szukać dalej? Brudne tłoczki nie suwają jak trzeba? Pompa hamulca? Przewody mam fabryczne. Pomocy   | 
|   |   | 
|  04.08.2015, 23:04 | #2 | 
|  |   
			
			Ja tam na pomarańczowym się nie znam ale zacząłbym od: 1. Mocnego wysunięcia tłoczków (uważaj by nie wypadły), umycia ich (np. Izopropanolem) i dokładnego nasmarowania. Z pewnością dobrze to zrobi hamulcom. 2. Nie wiem jakie przewody ma KAT 990 ale chyba nie bez oplotu? Jeżeli zwykłe gumiaki to obejrzyj dokładnie - może któryś puchnie. Zakładam, że klocki masz cały czas te same tzn. zauważalna zmiana nie nastąpiła po założeniu innych nowych okładzin? | 
|   |   | 
|  05.08.2015, 10:52 | #3 | 
|  Zarejestrowany: Aug 2008 Miasto: Wyględy  koło wsi warszawa 
					Posty: 793
				 Motocykl: RD07a   Online: 4 miesiące 1 tydzień 6 dni 17 godz 9 min 47 s |   
			
			Ja obstawiam pompę hamulcowa, sprawdzić uszczelki i przeczyścić.
		 
				__________________ Pas zieleni to także pas   | 
|   |   | 
|  05.08.2015, 12:07 | #4 | 
|  Zarejestrowany: Sep 2010 Miasto: białystok 
					Posty: 2,661
				 Motocykl: ktm 640 adventure   Online: 3 miesiące 4 tygodni 1 dzień 21 godz 38 min 40 s |   
			
			lagi masz czyste? nie leci z nich oleum na tarcze?
		 | 
|   |   | 
|  05.08.2015, 12:20 | #5 | 
| początkujący szutrowiec  Zarejestrowany: May 2014 Miasto: Warszawa 
					Posty: 78
				 Motocykl: 990 ADV   Online: 2 dni 21 godz 25 min 23 s |   
			
			Czyste, też o tym myślałem, ale tarcze suche.
		 
				__________________ CBR600 '91  --> 990 Adv '08  ---> DRZ 400E '03   | 
|   |   | 
|  05.08.2015, 19:56 | #6 | 
| początkujący szutrowiec  Zarejestrowany: May 2014 Miasto: Warszawa 
					Posty: 78
				 Motocykl: 990 ADV   Online: 2 dni 21 godz 25 min 23 s |   
			
			Rozwiązanie zagadki:  1. klocki hamulcowe założone 7tys. km temu zglazurowały się, wystarczyło je trochę przejechać papierem ściernym i umyć. 2. przy drugim tej doby odpowietrzaniu powietrza nie było, ale było trochę "glutów". teraz działa jak należy. Dziękuję Wam za dobre rady! 
				__________________ CBR600 '91  --> 990 Adv '08  ---> DRZ 400E '03   | 
|   |   | 
|  05.08.2015, 20:03 | #7 | 
| Zakonserwowany  |   
			
			Wymień płyn jak były gluty .
		 
				__________________ Non si invecchia in base al tempo che si ha alle spalle, si invecchia quando si inizia a dimenticare i sogni . | 
|   |   | 
|  06.08.2015, 11:21 | #8 | 
| początkujący szutrowiec  Zarejestrowany: May 2014 Miasto: Warszawa 
					Posty: 78
				 Motocykl: 990 ADV   Online: 2 dni 21 godz 25 min 23 s |   
			
			Wymieniłem
		 
				__________________ CBR600 '91  --> 990 Adv '08  ---> DRZ 400E '03   | 
|   |   |