Zródło to GITD,KGP Wydział komunikacji Rzeszów.
DZIENNIK USTAW
RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Warszawa, dnia 5 marca 2015 r.
Poz. 305
OBWIESZCZENIE
Ministra Infrastruktury i Rozwoju1)
z dnia 30 stycznia 2015 r.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych
pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:
a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,
b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,
c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,
d) 3500 kg,
z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do rozporządzenia
Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep
(Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30)4), masa ta może ulec zwiększeniu do 150% wartości wynikającej z wartości znamionowej
urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków.
Generalnie jest bałagan w przepisach i to mocny i nikt łba nie da sobie urwac,w GITD mi powiedzieli że niby taki przepis jest nieczynny,to samo w KGP.. A najbardziej interesowały mnie organy kontrolujące..
Każdorazowo spotykając krokodylków zagadywałem o ten temat i odpowiedz zawsze ta sama jeżeli mam pojazd który ma wbite w dowód dmc przyczepy 3500kg to taką sobie mogę ciągnąć bo homologacja pojazdu na to pozwala.
Oczywiści viatoll i kategoria B plus E.
Jeżeli stosunek 1.33 by obowiązywał z dróg musiało by zniknąć bardzo wiele przyczep...
Ogólnie szambo z tymi przepisami i wielka niewiedza ludzi którzy tą wiedzę powinni mieć...
Ostatnio edytowane przez motomax : 22.04.2017 o 09:43
|