23.12.2015, 19:41
|
#6
|
|
Zakonserwowany
Zarejestrowany: Jul 2005
Miasto: Milazzo
Posty: 5,397
Motocykl: XRV 750
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 1 godz 8 min 25 s
|
http://www.dunlop.eu/dunlop_chit/mc/tyres/off_road/ tu masz tabelkę producenta ze specyfikacją nawierzchni pozwalającą dobrać właściwie oponę, klikając na pasek z nazwą możesz zobaczyć różnice bieżnika .
sabbia - piasek
fango - błoto
erba - trawa
sterrato fangoso - błotnisty szuter
pietre - kamienie
sterrato secco - wyschnięty szuter
Przykładowo Geomax Enduro, która według producenta jest uniwersalna i nadaje się na każdą nawierzchnie w praktyce nadaje się tylko na twardy szuter, bo w innych warunkach nie robi, jak każda inna uniwersalna opona bo one są tylko na wygląd a nie do jazdy.
Nie zgadzam się ze stwierdzeniem że na początek wystarczy byle co, właśnie na początek wszystko powinna być najlepsze i odpowiednio dobrane do nawierzchni aby móc wyczuć motocykl i nad nim panować. Zresztą nie da się kilkunastu lat spędzonych w krzaczoarch opisać w dwóch zdaniach o oponach.
Każdy z nas chwali opony na których jeździ mu się najlepiej, bo każdy jeździ inaczej choć po tej samej nawierzchni.
__________________

Non si invecchia in base al tempo che si ha alle spalle, si invecchia quando si inizia a dimenticare i sogni .
|
|
|