|  | 
| 
 Ładowanie przez odpalanie ? Zadziala, nie zadziala ?  Chodzi o klasyczne odpalanie moto na pol godziny powiedzmy co tydzien. Wystarczy zeby podladowac akumulator ? NAT ma te swoje immobilajzery ktore jednak jakis prad ciagna, w dluzszej perspektywie wyciagna do zera. Mozna aku wyjac, co w moim wypadku wymaga mocnego "poluzowania" gmoli. W zeszlym roky wyciagalem, w tym mi sie nie chce ;) Zadziala ladowanie przez odpalanie ? | 
| 
 Jak nie popracuje moto pod obciążeniem ( nie pojexdzisz troche) to na pewno świece szlag trafi po kilku takich sesjach. | 
| 
 Na YT jest kanał mrAkumulator https://www.youtube.com/channel/UCbS...7_8DMoTg8h23vw Poszperaj w jego filmach nt. doładowywania zimą. Dopóki nie oglądałem jego filmów nie widziałem sensu np. kupna dobrej/drogiej ładowarki, bo "przecież ta z Lidla też daje radę". Sporo cennych informacji. | 
| 
 Damn it.. czyli nie ma zmiluj, trzeba aku wyszarpac. | 
| 
 A ładowanie przez gniazdo zapalniczki nie wchodzi w grę? | 
| 
 Cytat: 
 Trzymałem moto jakiś czas w garażu podziemnym bez dostępu do 230V. Raz na tydzień czy dwa odpalałem moto na jakieś 20 min by się aku "podładował". Raz w tygodniu (w piątek mam casual day) jeździłem na moto do pracy. 2 - 3 razy do roku brałem aku do domu aby podładować. Szlag trafił akumulator po 1,5 roku (moto od nowości). Z tym że ja mam tracker, który coś tam ciągnie więcej niż HISS. Więc ja nie polecam, bo chyba to nic nie da. Rozwiązaniem u mnie były przenosiny pod inny adres z normalnym garażem, a aku wymieniłem na LiFePO4, który mogę podładować od prawie zera do pełna w 1,5 godziny. | 
| 
 Kolega ma dostep do pradu :) Ale kombinuje czy da sie uniknac wyszarpywania akusa. Ładowanie przez gniazdo zapalniczki byloby idealnym rozwiazaniem, ATAS ma fabrycznie zamontowane gniazdo. Ale podpytalem w innym watku i ogolnie odzew byl ze "nie da sie". W tym modelu fabrycznie jest juz LiFePo, poswiece w takim razie chwile na demontaz gmoli, bedzie to znacznie tansze niz nowy aku jesli zdarzy mu sie umrzec. | 
| 
 Dostań się do akumulatora raz, przykręć kabel ze złączem SAE i po problemie. Wtyczkę wyprowadzisz sobie na wierzch lub pod kanapę i masz dwa w jednym, ładowanie i dodatkowe gniazdo w razie potrzeby. | 
| 
 Rozruch pobiera więcej prądu, niż ładowanie 30min dostarczy.  Opowiadałem na podobne pytanie  i odpowiedz jest ze sie da ale sa pewne problemy np do ładowania trzeba zostawic kluczyk w stacyjce lub zamontować gniazdo wpięte bezpośrednio pod akumulator. | 
| 
 A ja myślę, że po kilku minutach alternator naładuje to co poszło na rozruch.  Podczas odpalania jest duży pik poboru pradu podczas kilku pierwszych obrotów rozrusznika i dopiero jak się rozkręci to pobór pradu mocno spada - ale ten wielki pobor to ułamek sekundy. Żaden samochód nie pobiera non stop 500A podczas kręcenia rozrusznikiem, to są wartości maksymalne, chwilowe. A jak 2sekundy pobierzemy nawet to 500A to wystarczy prąd ładowania 5A przez kolejne 200s. A 5 A to jedna żarowka H4 pobiera, a mamy 2 z przodu :) Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk | 
| Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:38. | 
	Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.