|  | 
| 
 Obliczanie pojemności skokowej ktoś umie :) Chcę zwiększyć pojemność mojej R-ki potrzebuję by mi ktoś wyliczył pojemność skokową po zastosowaniu większego tłoka w oryginale jest 73 mm(średnica tłoka) i skok 59.5 mm co daje 248cm3 co bedzie jak zastosuję tłoka 78.5 mm tzn o ile zwiększę pojemność. Potrzeba by mi ktoś obliczył,za cienki z matmy jestem. Cos koło 300cm3 powinno wyjśc ale potrzebuję dokładne info Tłoka mam identycznego jak oryginał,jedynie trzeba go w 2 miejscach podebrac pod grzybki zaworów (minimalnie) pomocy :dizzy: | 
| 
 http://pl.wikipedia.org/wiki/Walec_(bry%C5%82a) pomijam różnice wysokosci denka ale jak sie uprzesz to i na to sa wzory :) liczysz dla jednej srednicy i dla drugiej :) miłego liczenia | 
| 
 połowa średnicy tłoka razy tzw Pi (czyli pole koła) razy skok i ot cała filozofija... 73mm srednica 36,5 promień r do kwadratu x PI (ok 3.14) x skok 59.5 = 248,904 78.5 srednica 39,25 promień r do kwadratu x PI (ok 3.14) x skok 59.5 = 287,823 | 
| 
 250 cmm a 300 hmm- przyrost mocy prawie niezauwazalny bedzie ,później dochodzi sprawa stopnia sprezania  ,wytrzymałosci łozysk na wale i korbowodzie ,roztaczanie głowicy bo tłok wieksza srednice ma ...   kazdy robi to co lubi :D ( ja jestem na etapie tuningu silnika 059 z m21 :)  ) | 
| 
 najgorszym bedzie wywazenie wału z tłokiem. To jest czarna magia. JA jestem na etapie tuningu simsona s51 na 100 ccm i ok 30 KM - masa pojazdu do wyscigów ok 45 kg. No i moja SHL M11 - odrestaurowuje ją powoli z zewnatrz orginał a w silniku korbowod od ktm exc250 juz zamówiony i tłok od yamahy rd 350 . szacowana pojemnosc prawie 200 ccm no i moc nieco ponad 20 KM . Silnik na membranach na ssaniu. Prace trwają. | 
| 
 no nie wiem czy tak bedzie niezauważalny,zależy dla kogo,mi potrzeba kilku koni raptem,gaznik jest wiekszy,układ wydechowy jest z większym przelotem została kwestia tłoka głowicy i wałka. całość bedzie zatargana na hamownie i tam dostrajana nie szukam 10 km,wystarczy mi 5 wiecej czyli ponad 25 koni na kole bo tylko takie sie da zmierzyć :) | 
| 
 gaznik to jedno , czasem warto jak technicznie da rade powiekszyc zawory ssace , gaznik tez da sie delikatnie przerobic jak jest podcisnieniowy , tłumik mozna odetkac ,zmiejszyc labirynt w puszcze filtra powietrza ,czasami zwiekszyc stopien sprezania | 
| 
 Gaznik w oryginale jest mechaniczny,ale bedzie zastapiony Keihinem FCR 35 lub mikuni tm 33,wydech jest Firmy Delta Barell 4 kolektory są przerobione,głowica zastosowana ze starszego modelu(większe zawory) do tego mocniejsze sprężyny zaworowe,powiększenie kanałów ssących i wydechowych. Ostry wałek HRC da sie z tego silnika wycisnać 35 kobyłek spokojnie. wszystko oczywiście że odbije sie to na zywotności korbowodu i łozyska korbowodu,dlatego korbowód zostanie wymieniony na kuty. na razie zbieram materiały i kase no i pomysły. mam zajawke na XR i tyle moc na kole 28KM by mnie satysfakcjonowała :) | 
| 
 BRAWO!!!! chłopaki! - chętnie przeczytam o historii tych przeróbek. to jest konkret takie grzebanie. macie u mnie browara przy okazji! :D matjas | 
| 
 Cytat: 
 Brzmi ciekawie. a co z wydechem ?? | 
| Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:34. | 
	Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.