Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (https://africatwin.com.pl/index.php)
-   Uklad paliwowy i wydechowy (https://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Pompa paliwa (https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=44390)

Michaua 26.05.2023 16:56

Pompa paliwa
 
Cześć,

czy ktoś może kupował z allegro taką pompę:

https://allegro.pl/oferta/92-honda-x...yny-7813805584

za 164pln lub miał do czynienie z taką.

Chciałem kupić pompę na zapas na podróż, żeby byłą w razie czego i dała radę tak chociaż 4000km, czy darować sobie i kupić za 400 MITSUBISHI, zresztą chyba od tego samego użytkownika z allegro.

chomik 26.05.2023 16:58

Ja kupiłem taką 10 lat temu i temat psujących się pomp w afryce minął:
https://allegro.pl/oferta/uniwersaln...2-v-9925960860

Afro_BAU 26.05.2023 21:01

A ja mam mikuni i też sobie chwale

matjas 27.05.2023 10:24

Facet ma dobre opinie. To fakt.
Ja po awarii mojej w Chorwacji dam jej jeszcze jedna szanse.

bukowski 27.05.2023 14:46

Cytat:

Napisał Afro_BAU (Post 818881)
A ja mam mikuni i też sobie chwale

w mojej starej afrze mikuni poszła się kochać, ale dowiedziałem się o tym dopiero, jak wjechałem w upalne włoskie lato.
wymieniłem na faceta i zrobiłem na niej 100 kkm, poszła do ludzi sprawna. tanio, dobrze, po co kombinować.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Michaua 29.05.2023 10:55

Cytat:

Napisał chomik (Post 818863)
Ja kupiłem taką 10 lat temu i temat psujących się pomp w afryce minął:
https://allegro.pl/oferta/uniwersaln...2-v-9925960860

rozumiem, że to jest dokładnie ta z tego ogłoszenia? Co prawda ogłoszenie wygasło, ale napisze do gościa, żeby jeszcze raz wystawił.

bukowski 29.05.2023 14:43

moja to była facet 60104.
zwróć uwagę na ciśnienia, nie może być za mocna.
No i fabrycznie nie posiada króćców, trzeba osobno dokupić.

https://www.merlinmotorsport.co.uk/p...0104-fac-60104

chomik 29.05.2023 22:33

Cytat:

Napisał bukowski (Post 819065)
moja to była facet 60104.

Moja też 104.

matjas 29.05.2023 23:04

A, ze tak zapytam, czemu nie remontujesz oryginału? Nowe styki plus płytka i powinno chodzić do bólu.
Osobiście po ostatniej awarii w trasie wybrałem taką właśnie drogę.

Dzieju 30.05.2023 06:14

Styki wystarczają na średnio 80tyskm , reszta działa niemal bez ograniczeń.

Lis 30.05.2023 06:38

A czy Facet 60104 działa analogicznie jak pompa afrykańska - na impulsy zapłonu? Czy pompuje do ciśnienia jak pompy pana Yamahy?

chomik 30.05.2023 07:46

Cytat:

Napisał Lis (Post 819123)
A czy Facet 60104 działa analogicznie jak pompa afrykańska - na impulsy zapłonu? ?

To pompa elektryczna tak jak OEM.

bukowski 30.05.2023 07:49

Ani tak, ani tak. Ona po prostu pompuje aż jej zabierzesz zasilanie.
Pompy solid state należą do najbardziej niezawodnych. Nie mają styków, elektroniki, membran ani uszczelek. Jest prosty tłoczek napędzany solenoidem oraz dwa jednokierunkowe zaworki. Z tego, co pamiętam jeden z nich jest w tloczku i się otwiera po przekroczeniu ciśnienia pracy. Tłoczek wtedy wciąż terkocze, ale nie podwyższa ciśnienia.

Michaua 31.05.2023 12:32

Cytat:

Napisał matjas (Post 819108)
A, ze tak zapytam, czemu nie remontujesz oryginału? Nowe styki plus płytka i powinno chodzić do bólu.
Osobiście po ostatniej awarii w trasie wybrałem taką właśnie drogę.

Remontuję, już raz tak zrobiłem i wymieniłem styki na Tourmax'a, tyle, że to chwile trzeba podłubać i polutować, a ja chce mieć taki plug and play na zapas, bo to lubi padać akurat jak jestem gdzieś w górach w błocie jak pada deszcz i akurat na rezerwie i nie da się zrobić obejścia pompy ;).

chomik 28.05.2025 17:28

Cytat:

Napisał chomik (Post 818863)
Ja kupiłem taką 10 lat temu i temat psujących się pomp w afryce minął:
https://allegro.pl/oferta/uniwersaln...2-v-9925960860

Melduje, że FACET umarł po 15 latach.
Czy ktoś zna te pompy/dostawce?
https://allegro.pl/oferta/88-03-hond...ny-10566707475

Dzieju 29.05.2025 05:23

Jednak wolę oryginały , z tego co wiem jest od nowości i tylko raz styki.

ramires 29.05.2025 08:34

Cytat:

Napisał Dzieju (Post 880292)
Jednak wolę oryginały , z tego co wiem jest od nowości i tylko raz styki.

Katalogowa cena Honda to 1010 netto...
Wczoraj pytanie wysłałem do mojej centrali - cena mnie wyrwała z butów

chomik 29.05.2025 08:58

Cytat:

Napisał Dzieju (Post 880292)
Jednak wolę oryginały , z tego co wiem jest od nowości i tylko raz styki.

15 lat temu jadąc przez Afrykę miałem 3 oryginały, wszystkie padły, dojechałem na tigerze za 20$ kupionym w Etiopii.

Dzieju 29.05.2025 13:11

Może im coś zaszkodziło, albo mocno używane były.

dawid8210 29.05.2025 15:47

Moja robi chyba focha. Podczas powrotu z Malesowizny zamiast cykać cyklicznie co sekundę, potrafiła przez kilkanascie km napierdzielać jak kałasznikow. Walnięcie z łapy w pompę tylko potegowało zjawisko. Paliwa motórowi nie brakowało, moc była, zaworki przelewowe szczelne. I ni z gruchy, ni pietruchy uspokajała się cykając jak powinna by po czasie znów tłuc. Na wolnych obrotach pracowała jak gdyby nic. Ciekawe co jej odbiło. Starość nie radość? :rolleyes:

Bałtrok 29.05.2025 15:51

Cytat:

Napisał dawid8210 (Post 880340)
Moja robi chyba focha. Podczas powrotu z Malesowizny zamiast cykać cyklicznie co sekundę, potrafiła przez kilkanascie km napierdzielać jak kałasznikow. Walnięcie z łapy w pompę tylko potegowało zjawisko. Paliwa motórowi nie brakowało, moc była, zaworki przelewowe szczelne. I ni z gruchy, ni pietruchy uspokajała się cykając jak powinna by po czasie znów tłuc. Na wolnych obrotach pracowała jak gdyby nic. Ciekawe co jej odbiło. Starość nie radość? :rolleyes:

Do przekaźnika zaglądnij. Przeczyść styki w kostce i obserwuj a pod kanapę wsadź zapasowy.
Mi tak pompa strzeliła kiedys w drodze do białej, dojechałem i wróciłem na grawitacji. W domu podmienilem pompy i nic. Okazało sie, że to właśnie przekaźnik rzucił pracę.

Kazmir 29.05.2025 16:45

Cytat:

Napisał Bałtrok (Post 880341)
Do przekaźnika zaglądnij.

Masz na myśli fabryczny przekaźnik, który sterowany jest impulsami z cewki zapłonowej, czy innym przekaźniku np odciążającym fabryczne styki pompy paliwa i dokładanym jako dodatkowa instalacja?

ramires 29.05.2025 16:55

Cytat:

Napisał Kazmir (Post 880343)
Masz na myśli fabryczny przekaźnik, który sterowany jest impulsami z cewki zapłonowej, czy innym przekaźniku np odciążającym fabryczne styki pompy paliwa i dokładanym jako dodatkowa instalacja?

Czytając objawy mam wrażenie, że sterujący przekaźnik świruje

sebol 29.05.2025 16:58

Cytat:

Napisał chomik (Post 880268)
Melduje, że FACET umarł po 15 latach.
Czy ktoś zna te pompy/dostawce?
https://allegro.pl/oferta/88-03-hond...ny-10566707475

Ja ma tą pompę od kliku lat. Jak na razie bez zarzutów. Nie zaglądałem jeszcze w styki. Mocno podrożały, bo ja kupiłem 2 szt. za coś ok 7 stówek ( jakieś 6 lat temu).

Bałtrok 29.05.2025 17:20

Cytat:

Napisał Kazmir (Post 880343)
Masz na myśli fabryczny przekaźnik, który sterowany jest impulsami z cewki zapłonowej, czy innym przekaźniku np odciążającym fabryczne styki pompy paliwa i dokładanym jako dodatkowa instalacja?

Fabryczny pod lewym boczkiem przy samym ogonie

chomik 29.05.2025 18:00

Cytat:

Napisał sebol (Post 880346)
Ja ma tą pompę od kliku lat. Jak na razie bez zarzutów. Nie zaglądałem jeszcze w styki. Mocno podrożały, bo ja kupiłem 2 szt. za coś ok 7 stówek ( jakieś 6 lat temu).

A tam jest też problem iskrzenia styków? Czy trzeba wlutować płytkę?

dawid8210 29.05.2025 18:35

Cytat:

Napisał Bałtrok (Post 880341)
Do przekaźnika zaglądnij. Przeczyść styki w kostce i obserwuj a pod kanapę wsadź zapasowy.
Mi tak pompa strzeliła kiedys w drodze do białej, dojechałem i wróciłem na grawitacji. W domu podmienilem pompy i nic. Okazało sie, że to właśnie przekaźnik rzucił pracę.

O właśnie! Zapomniałem o nim, a zapas mam. Podmienię w razie powtórki :Thumbs_Up:

Jarczoq 29.05.2025 19:12

Temat na czasie. Miałem być, a nie ujechałem w piątek nawet do rogatek bo walnęła mi pompa ... ińska, którą chwilę wcześniej (jakieś 150km) podmieniłem zamiast starego ori. Wróciłem na obejściu. Najciekawsze było, jak ją rozebrałem - inna konstrukcja, chociaż dedykowana. Od samego początku wyjątkowo głośno stukała, choć w tempie oryginału. Dałem kumplowi elektrykowi, żeby obadał to ustrojstwo. Na razie założyłem używkę po Shadow 600.

Melon 29.05.2025 19:25

Nie znam się i dlatego zapytam czy od puszki Hondy nie podejdzie bo koleżce Niemiec właśnie taką wsadził do Crosstourera jak mu padła na autobanie ? Jaki model puszki koleżka nie wie.

Jarczoq 29.05.2025 19:34

Podejdzie (jak widać), tylko wydatek i ciśnienie muszą być podobne.

steve69 29.05.2025 20:22

Mam pompę orginalną z płytką od R2D2 jakieś 15 lat i nic się nie dzieje złego, to są dobre pompy, tylko styki szwankują. Wstawienie nowych styków nic nie da bo i tak się wypalą po czasie.

Jarczoq 29.05.2025 20:38

Mechanicznie na pewno. Jedynie zmniejszyć prąd na stykach.

ATomek 29.05.2025 20:44

Pompa z płytką R2d2 przejechała w mnie 170tys. Na stykach nie widać zużycia. Polecam.

Dzieju 30.05.2025 05:20

Cytat:

Napisał steve69 (Post 880367)
Mam pompę orginalną z płytką od R2D2 jakieś 15 lat i nic się nie dzieje złego, to są dobre pompy, tylko styki szwankują. Wstawienie nowych styków nic nie da bo i tak się wypalą po czasie.

Styki bez dodatków jak diody, płytki czy przekaźniki wytrzymują ok 80tyskm i kosztują 80zł.
A z dodatkami jak ATomek pisze są wieczne.
Niespotykanym raczej jest to żeby mechanicznie padały. No chyba że obecne E10 zacznie je rozpuszczać.

szynszyll 30.05.2025 06:08

ja znam przypadki przepalenia cewki roboczej a ostatnio rozszczelnienia, zalania stycznika sterujacego, zaplonu paliwa i... pozaru motocykla. znam jeden taki przypadek. gdzies nawet na WhatsUp mam fotki bob to kolega kolegi. RD07A. ale po latach pracy z ta pompa ( jest w bardzo wielu markach/modelach) oceniam ja bardzo dobrze i szukalbym lub kupil oryginal + zweryfikowal styki sterujace.

ps. znajde foty to wrzuce ale chyba na sieci byl przypadek tego pozaru opisywany

Dzieju 30.05.2025 06:26

Czyli przypadki mogą się zdarzyć ale się o nich nie słyszy za bardzo więc pozostają sporadycznymi przypadkami ale nie wiadomo kto ją wyprodukował.
Z Mistsubishi to nie podejrzewam by takie coś się stało.

szynszyll 30.05.2025 07:08

pewno - Mitsubishi sie nie psuja. goscie na serwisach w szachy graja :Thumbs_Up:

sizyrk 30.05.2025 07:13

W pewnym momencie padla mi orginalna pompa paliwa i wysypuje sie regulator. Wymieniam regulator na nowy , a pompa paliwa FACET. Padaja 3 FACET-y, jak sie okazuje nowy regulator podaje za duzy prad ladowania i "pali" FACET-y, zakladam orginal z nowymi stykami i dalej jezdzi.Regulatora nie zmieniam juz.

dawid8210 30.05.2025 08:31

Cytat:

Napisał szynszyll (Post 880380)
ja znam przypadki przepalenia cewki roboczej a ostatnio rozszczelnienia, zalania stycznika sterujacego, zaplonu paliwa i... pozaru motocykla. znam jeden taki przypadek. gdzies nawet na WhatsUp mam fotki bob to kolega kolegi. RD07A. ale po latach pracy z ta pompa ( jest w bardzo wielu markach/modelach) oceniam ja bardzo dobrze i szukalbym lub kupil oryginal + zweryfikowal styki sterujace.

ps. znajde foty to wrzuce ale chyba na sieci byl przypadek tego pozaru opisywany

Na olx-ie stoi jedna spalona afra. Może to ta.

szynszyll 30.05.2025 08:49

Cytat:

Napisał dawid8210 (Post 880385)
Na olx-ie stoi jedna spalona afra. Może to ta.

widzialem ta z olx. ta nie byla tak zdemolowana bo ludzie z samochodow wyskoczyli z gasnicami. szukam tego po WU i FB ale nie do konca kojarze kto mi to pokazywal. z tego co wiem to wlascicel odbudowuje motocykl. malowanie jesli dobrze pamietam tesco. to sie stalo juz w tym sezonie. gosc zrobil blad bo gdzies na postoju widzial, ze mu sie leje z pompy pod motor. powinien momentalnie wylaczyc silnik a on stal i sie zastanawial co sie dzieje. ostatecznie kowadelko zaiskrzylo i zaczelo sie palic.

$zwagier 08.06.2025 09:54

1 Załącznik(ów)
Cytat:

Napisał szynszyll (Post 880387)
widzialem ta z olx. ta nie byla tak zdemolowana bo ludzie z samochodow wyskoczyli z gasnicami. szukam tego po WU i FB ale nie do konca kojarze kto mi to pokazywal. z tego co wiem to wlascicel odbudowuje motocykl. malowanie jesli dobrze pamietam tesco. to sie stalo juz w tym sezonie. gosc zrobil blad bo gdzies na postoju widzial, ze mu sie leje z pompy pod motor. powinien momentalnie wylaczyc silnik a on stal i sie zastanawial co sie dzieje. ostatecznie kowadelko zaiskrzylo i zaczelo sie palic.

Moto mojego kolegi, z resztą jest na forum owy kolega :P Moto już ma nową instalacje i resztę rzeczy, ma się dobrze, odwiedziliśmy nawet chłopów na zlocie XRV :) po prostu pech ...

Sam wlutowałem na dniach płytkę do pompy, zgodnie z instrukcją, pacjent żyje i ma się dobrze. Jeździć, obserwować

matjas 08.06.2025 10:28

Brawo! Nic tak nie cieszy jak dobrze zrobiona robota.

sebol 10.06.2025 17:13

Cytat:

Napisał chomik (Post 880352)
A tam jest też problem iskrzenia styków? Czy trzeba wlutować płytkę?

Raczej tak. Pisałem kiedyś do R2D2. Płytki robił z powodu problemu ze stykami zamiennikami. Po prostu ich nie było. Na chwilę obecną, stwierdził, że nie ma potrzeby lutowania takich płytek, bo z dostępnością zamienników nie ma problemu. Ja wymieniałem pompę z powodu problemu z filtrem paliwa (kiedyś opisywałem na forum) pompa przestała działać (podejrzewam zatarcie).


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:35.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.