![]() |
Pompa paliwa
Cześć,
czy ktoś może kupował z allegro taką pompę: https://allegro.pl/oferta/92-honda-x...yny-7813805584 za 164pln lub miał do czynienie z taką. Chciałem kupić pompę na zapas na podróż, żeby byłą w razie czego i dała radę tak chociaż 4000km, czy darować sobie i kupić za 400 MITSUBISHI, zresztą chyba od tego samego użytkownika z allegro. |
Ja kupiłem taką 10 lat temu i temat psujących się pomp w afryce minął:
https://allegro.pl/oferta/uniwersaln...2-v-9925960860 |
A ja mam mikuni i też sobie chwale
|
Facet ma dobre opinie. To fakt.
Ja po awarii mojej w Chorwacji dam jej jeszcze jedna szanse. |
Cytat:
wymieniłem na faceta i zrobiłem na niej 100 kkm, poszła do ludzi sprawna. tanio, dobrze, po co kombinować. Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka |
Cytat:
|
moja to była facet 60104.
zwróć uwagę na ciśnienia, nie może być za mocna. No i fabrycznie nie posiada króćców, trzeba osobno dokupić. https://www.merlinmotorsport.co.uk/p...0104-fac-60104 |
Cytat:
|
A, ze tak zapytam, czemu nie remontujesz oryginału? Nowe styki plus płytka i powinno chodzić do bólu.
Osobiście po ostatniej awarii w trasie wybrałem taką właśnie drogę. |
Styki wystarczają na średnio 80tyskm , reszta działa niemal bez ograniczeń.
|
A czy Facet 60104 działa analogicznie jak pompa afrykańska - na impulsy zapłonu? Czy pompuje do ciśnienia jak pompy pana Yamahy?
|
Cytat:
|
Ani tak, ani tak. Ona po prostu pompuje aż jej zabierzesz zasilanie.
Pompy solid state należą do najbardziej niezawodnych. Nie mają styków, elektroniki, membran ani uszczelek. Jest prosty tłoczek napędzany solenoidem oraz dwa jednokierunkowe zaworki. Z tego, co pamiętam jeden z nich jest w tloczku i się otwiera po przekroczeniu ciśnienia pracy. Tłoczek wtedy wciąż terkocze, ale nie podwyższa ciśnienia. |
Cytat:
|
Cytat:
Czy ktoś zna te pompy/dostawce? https://allegro.pl/oferta/88-03-hond...ny-10566707475 |
Jednak wolę oryginały , z tego co wiem jest od nowości i tylko raz styki.
|
Cytat:
Wczoraj pytanie wysłałem do mojej centrali - cena mnie wyrwała z butów |
Cytat:
|
Może im coś zaszkodziło, albo mocno używane były.
|
Moja robi chyba focha. Podczas powrotu z Malesowizny zamiast cykać cyklicznie co sekundę, potrafiła przez kilkanascie km napierdzielać jak kałasznikow. Walnięcie z łapy w pompę tylko potegowało zjawisko. Paliwa motórowi nie brakowało, moc była, zaworki przelewowe szczelne. I ni z gruchy, ni pietruchy uspokajała się cykając jak powinna by po czasie znów tłuc. Na wolnych obrotach pracowała jak gdyby nic. Ciekawe co jej odbiło. Starość nie radość? :rolleyes:
|
Cytat:
Mi tak pompa strzeliła kiedys w drodze do białej, dojechałem i wróciłem na grawitacji. W domu podmienilem pompy i nic. Okazało sie, że to właśnie przekaźnik rzucił pracę. |
Cytat:
|
Cytat:
|
Cytat:
|
Cytat:
|
Cytat:
|
Cytat:
|
Temat na czasie. Miałem być, a nie ujechałem w piątek nawet do rogatek bo walnęła mi pompa ... ińska, którą chwilę wcześniej (jakieś 150km) podmieniłem zamiast starego ori. Wróciłem na obejściu. Najciekawsze było, jak ją rozebrałem - inna konstrukcja, chociaż dedykowana. Od samego początku wyjątkowo głośno stukała, choć w tempie oryginału. Dałem kumplowi elektrykowi, żeby obadał to ustrojstwo. Na razie założyłem używkę po Shadow 600.
|
Nie znam się i dlatego zapytam czy od puszki Hondy nie podejdzie bo koleżce Niemiec właśnie taką wsadził do Crosstourera jak mu padła na autobanie ? Jaki model puszki koleżka nie wie.
|
Podejdzie (jak widać), tylko wydatek i ciśnienie muszą być podobne.
|
Mam pompę orginalną z płytką od R2D2 jakieś 15 lat i nic się nie dzieje złego, to są dobre pompy, tylko styki szwankują. Wstawienie nowych styków nic nie da bo i tak się wypalą po czasie.
|
Mechanicznie na pewno. Jedynie zmniejszyć prąd na stykach.
|
Pompa z płytką R2d2 przejechała w mnie 170tys. Na stykach nie widać zużycia. Polecam.
|
Cytat:
A z dodatkami jak ATomek pisze są wieczne. Niespotykanym raczej jest to żeby mechanicznie padały. No chyba że obecne E10 zacznie je rozpuszczać. |
ja znam przypadki przepalenia cewki roboczej a ostatnio rozszczelnienia, zalania stycznika sterujacego, zaplonu paliwa i... pozaru motocykla. znam jeden taki przypadek. gdzies nawet na WhatsUp mam fotki bob to kolega kolegi. RD07A. ale po latach pracy z ta pompa ( jest w bardzo wielu markach/modelach) oceniam ja bardzo dobrze i szukalbym lub kupil oryginal + zweryfikowal styki sterujace.
ps. znajde foty to wrzuce ale chyba na sieci byl przypadek tego pozaru opisywany |
Czyli przypadki mogą się zdarzyć ale się o nich nie słyszy za bardzo więc pozostają sporadycznymi przypadkami ale nie wiadomo kto ją wyprodukował.
Z Mistsubishi to nie podejrzewam by takie coś się stało. |
pewno - Mitsubishi sie nie psuja. goscie na serwisach w szachy graja :Thumbs_Up:
|
W pewnym momencie padla mi orginalna pompa paliwa i wysypuje sie regulator. Wymieniam regulator na nowy , a pompa paliwa FACET. Padaja 3 FACET-y, jak sie okazuje nowy regulator podaje za duzy prad ladowania i "pali" FACET-y, zakladam orginal z nowymi stykami i dalej jezdzi.Regulatora nie zmieniam juz.
|
Cytat:
|
Cytat:
|
1 Załącznik(ów)
Cytat:
Sam wlutowałem na dniach płytkę do pompy, zgodnie z instrukcją, pacjent żyje i ma się dobrze. Jeździć, obserwować |
Brawo! Nic tak nie cieszy jak dobrze zrobiona robota.
|
Cytat:
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:35. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.