Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Motocykl Forumowicza (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=177)
-   -   1997 Honda Africa Twin XRV 750 RD07B (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=38967)

Para 23.01.2021 20:27

1997 Honda Africa Twin XRV 750 RD07B
 
Witam serdecznie,

Moja historia z Africa-Twin rozpoczęła się od momentu kiedy wynajałem RD04 na urlopie w Madagaskar.

https://i.imgur.com/XRPgOS1.jpg


Przejechałem pół wyspy obładowany kuframi po brzegi z pasażerem w upale 40+ stopni, często przez wiele, wiele kilometrów na rezerwie bez możliwości zatankowania. Motocykl sprawił się niesamowicie, bez problemu pokonywał codziennie kolejne setki kilometrów zawsze pozytywnie mnie zaskakując.

Po powrocie z urlopu myślałem już tylko o jednym... musze kupić Hondę Africa-Twin :)

Moja historia motocyklowa, to m.in Aprilia Tuono V4 1100cc, KTM 1190 Adventure R, jak również CB740k z 1972 roku... jednak po urlopie myślałem tylko o posiadaniu AT... dziś moje marzenia się spełniły bo właśnie odwiedził mnie kurier. Motocykl zakupiony z Niemiec, 43tyś km i pełna historia serwisowa. Mam nadzieje, że przede mną wiele uśmiechniętych kilometrów :) Pozdrawiam serdecznie wszystkich właścicieli Africa Twin i mam nadzieje, że dzięki tym forum bede w stanie pogłębić swoją wiedzę o tym jakże ciekawym i kultowym już motocyklu.

https://i.imgur.com/MU7715a.jpghttps://i.imgur.com/SDSwagM.jpg

Para 23.01.2021 20:29

Już teraz szukam odpowiedniego kufra na tył jak również tłumika, jeżeli macie jakieś sugestie to walcie śmiało.

magicl 23.01.2021 20:38

Super, piekna jest.

Artek 23.01.2021 20:44

Piękna sztuka. :bow:

Komin zostaw, kufer wedle potrzeb ( 2 kaski lub tylko rękawiczki) Givi e45 (stary, ale jary) lub proponuję tu zamówić: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=25702

Albo jaki turatech pasuje do tej wypolerowanej miski pod silnikiem:osy:

PokemonTC 23.01.2021 20:46

A co temu tumikowi dolega że chcesz zmieniać

ArtiZet 23.01.2021 20:54

43k. Przebiegu i wymienione tarcze przód ??
Złote koła w tym roczniku ??
Ładna :)

Para 23.01.2021 21:04

Dzieki za miłe słowa.

Cytat:

Napisał PokemonTC (Post 714937)
A co temu tumikowi dolega że chcesz zmieniać

A no racja, nic ! Ale jak odpalilem to sie zastanawialem czy chodzi bo taki cichy ;) przyzwyczaje sie.

Cytat:

Napisał ArtiZet (Post 714940)
43k. Przebiegu i wymienione tarcze przód ??
Złote koła w tym roczniku ??
Ładna :)


Koła to raczej zachcianka sprzedającego niż konieczność, wyglądają dobrze i są polakierowane profesionalnie. Wiem, że w tym roczniku powinny być srebrne. Ksiązki serwisowe i przeglądy pokazują.prawidłowy przebieg od początku do końca. Według mnie każde tarcze powinny być wymienione przy takim przebiegu wiec mam problem z głowy.

Szpilon 23.01.2021 21:08

Naprawdę piękna.
Tarcze oryginalne wymieniałem przy przebiegu ok. 100tkm ale już były grubo poniżej limitu.

skarp 23.01.2021 21:15

Gratuluję, takie zarażenia to ja rozumiem.

wierny 23.01.2021 21:16

Świetne wygląda- moim zdaniem złote obręcze lepiej do Niej pasują niż srebrne.:) Tarczę można wykończyć nawet przy mniejszym przebiegu- np. ruszając z zapiętą blokadą na tarczy. Pancerny kufer givi e45 lub maxia e50,e52 zdarzają się w niebieskim kolorze. Słyszałem, że na tłumiku Leovince najlepiej nasze Afryczki chodzą.;)

Bałtrok 23.01.2021 22:33

Sahara blue metallic. Najpiękniejsze malowanie.
Czemu RD07B to nie jest A?

Para 23.01.2021 22:39

Według VIN to jest RD07B nie do konca wiem czym sie różni od A i czy ma to jakieś znaczenie.

Bałtrok 23.01.2021 22:40

Pytam bo mam taką samą ale vin zaczyna się RD07A. Chyba, że inaczej sprawdzałeś.

Para 23.01.2021 22:49

A to ciekawe, nie wiem od kiedy były "B" i co w ogole oznaczaja, ale na początku VIN mam JH2RD07B. Z tego co sprawdzalem to te barwy były tylko w 1997 roku.

Bałtrok 23.01.2021 22:50

I moja też jest 1997.
Trzeba sie gdzieś złapać i obadać różnice :)

Para 23.01.2021 22:52

Z którego miesiąca ? Moja z lutego 1997. Jak to możliwe, że twoja jest "A", a moja "B" :) ? Gdzie moge zobaczyć zdjęcia twojej ?

Bałtrok 23.01.2021 22:59

Nie wiem z którego miesiąca.
A zdjęcie na szybko masz tu:https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...0bbdb1c6b5.jpg

ArtiZet 23.01.2021 23:07

A czy wersja 07B to nie na Szwajcarię była ??
https://www.findingrichard.com/the-p...bike/?mobile=1

Para 23.01.2021 23:17

Według tej strony https://www.megazip.net/zapchasti-dl...ica-twin-28807 wersja JH2RD07B z 1997 jest na rynek niemiecki wiec w sumie by sie zgadzalo. Skąd jest twoja Bałtrok ?

Para 23.01.2021 23:43

Cytat:

Napisał ArtiZet (Post 714961)
A czy wersja 07B to nie na Szwajcarię była ??
https://www.findingrichard.com/the-p...bike/?mobile=1

Bardzo pomocny link, dzieki ! Wyglada na to ze wersja "B" jest byla na Niemcy i miala zredukowana moc do 50KM :Thumbs_Down:

Tlumacze na szybko z linku powyzej

Cytat:

Pierwotnie niemieckie modele RD07B zostały zredukowane do 50 PS (37 KW) poprzez zmniejszenie przekroju gniazda dolotowego. Na szczęście był to jedyny zabieg, który musiał być cofnięty, aby uzyskać pełne 60 PS (w przeciwieństwie do modeli austriackich),
Cytat:

Jaka jest różnica pomiędzy Africa Twin RD07B/RD07A w porównaniu do wcześniejszych RD07?
W porównaniu do wcześniejszych modeli RD07, RD07A i RD07B są prawie identyczne, ale jest kilka różnic technicznych:

+ minimalne zmiany przedniej obudowy i przedniej szyby.

+ cyfrowy układ zapłonowy i czujnik położenia przepustnicy

- jedna cewka zapłonowa na gaźnik zamiast dwóch, co nieznacznie zmniejsza zużycie paliwa

- nieregulowane amortyzatory tylne

- brak śruby spustowej oleju na przednim widelcu, co przyspiesza wymianę oleju w widelcu

+ oba przednie światła są włączone dla świateł mijania i drogowych

+ zmodernizowane odpowietrzenie gaźnika

+ poprawiona ławka siedzenia

+ większy pojemnik na powietrze i tłumik wydechu

+/- nowy design kolorystyczny i srebrne eloksadowane felgi zamiast złotych
Jezeli chodzi o redukcje mocy do 50KM to musze o to zapytac poprzedniego wlasciciela, mozliwe ze bylo juz to odblokowane. 10 Koni to jednak duza roznica , dawno nie jezdzilem Africa Twin wiec nie wiem czy bede w stanie rozpoznac po samej jezdzie czy brakuje jej 10km

Bałtrok 23.01.2021 23:59

Moja przyjechała z Francji.

zibiano 24.01.2021 00:00

Gratulacje kolego. Niech Cie bezpiecznie wozi.
Do zobaczenia

wierny 24.01.2021 06:18

Kolega Para ma model Rd07B, który był robiony tylko na Niemcy, zdławiony na krućcach ssących do 50KM. Bałtrok ma niezdławioną Rd07A z Franacji a były jeszcze modele C na Austrię i D na Szwajcarię.:at:
Tutaj Mallory wrzucił fajne zestawienie: http://africatwin.com.pl/showpost.ph...2&postcount=19

Marcin-BB 24.01.2021 10:31

Wydech zostawić w spokoju! Jak ma być do podróżowania a nie do lansu to komin musi być cichy.
Wersje kastrowane miały inne króćce gaźnika a czasem inne wałki rozrządu- tak mają np. w Austrii- wersje 50 KM. Różnica jest niewielka podczas normalnej eksploatacji. Króćce można zmienić, ale wałków nie ma sensu ruszać. Polubić. Ciesz się jazdą i nawijaj kilometry Kolego!:)

Para 24.01.2021 12:18

Cytat:

Napisał wierny (Post 714968)
Kolega Para ma model Rd07B, który był robiony tylko na Niemcy, zdławiony na krućcach ssących do 50KM. Bałtrok ma niezdławioną Rd07A z Franacji a były jeszcze modele C na Austrię i D na Szwajcarię.:at:
Tutaj Mallory wrzucił fajne zestawienie: http://africatwin.com.pl/showpost.ph...2&postcount=19

Dzieki, przydatne info. Mozliwe, ze juz zostalo to zmienione, ale tak jak napisał "wierny" trzeba cieszyc sie jazda, i pewnie nie sprawi mi roznicy 50 czy 60koni, troche sie ociepli to sprawdze.

irekafrica 24.01.2021 13:10

Jest ładna ale kto zmienia tarcze przód przy tym niby przebiegu?

CzarnyEZG 24.01.2021 14:09

Tarcze z przodu bardzo łatwo pogiąć podczas zmiany opony.
Może tutaj jest przyczyna?

ps: Pokaż wałek :D
aż się dziwię, że jeszcze nikt o tym nie wspomniał ;)

Bałtrok 24.01.2021 15:43

Cytat:

Napisał CzarnyEZG (Post 715017)
ps: Pokaż wałek :D
aż się dziwię, że jeszcze nikt o tym nie wspomniał ;)

Faktycznie!
Cholerne wątki poboczne.
Poka wałek

Szpilon 24.01.2021 15:46

Wałek prawdę Ci powie :)

Para 24.01.2021 18:35

Hehe sprawdze i dam znac, aż sam jestem ciekawy jak to tam wyglada.

Emsi 24.01.2021 18:35

Nie ma się co tarcz czepiać, wg. mnie nic to nie znaczy, że wymienione.
Pierwszym właścicielem mojej RD07b był Niemiec, ale z tego co wiem, to jeździł tylko po mieście, więc miały prawo się zjechać i ja już musiałem wymieniać tarcze, a wałek zdawczy prawie idealny i mechanicznie reszta motura w stanie 5+.

wierny 24.01.2021 18:44

O urlopie w siodle Rd04 na Madagaskarze chętnie byśmy poczytali i zdjęcia podglądali.:)

Para 24.01.2021 20:31

Cytat:

Napisał irekafrica (Post 715014)
Jest ładna ale kto zmienia tarcze przód przy tym niby przebiegu?

Przy tym "niby" przebiegu ? Przebieg jest udokumentowany serwisami i przegladami technicznymi w ksiazkach serwisowych i dokumentach niemieckich wiec skąd ta czepliwosc :) ?

Prosty jest, raczej nikt jej nie rozbił bo bym poznał po innych rzeczach a nie po nowej tarczy ;)

TOMADYNA 24.01.2021 20:43

Cytat:

Napisał Para (Post 715076)
Przy tym "niby" przebiegu ? Przebieg jest udokumentowany serwisami i przegladami technicznymi w ksiazkach serwisowych i dokumentach niemieckich wiec skąd ta czepliwosc :) ?

Prosty jest, raczej nikt jej nie rozbił bo bym poznał po innych rzeczach a nie po nowej tarczy ;)

ZAZDROŚĆ przez nich przemawia :D ŚLICZNA jest:at:

ArtiZet 24.01.2021 21:47

Poka wałek to Ci załoga zaraz wywróży czy to nie był "wałek" ;)
P.S. daruj czepliwość bo po prostu przednie tarcze OEM czesto starczają na 2x dłuzej a w połączeniu z "malowanymi" felgami w wielu głowach rodzą sie różne scenariusze...w mojej również :)
Głupio komuś zaglądać do kieszeni... ale jak byś chciał jeszcze podać cene zakupu to by pewnie też coś więcej było wiadomo.
Rozumiem że masz wszystkie TUV- y z przeglądów z przebiegiem i faktury z serwisów z wpisanym na nich przebiegiem ??

Para 24.01.2021 22:48

No ja rozumiem, sam jestem zawsze nieufny przed zakupem bo też się w przeszłości spotkałem z jajkiem niespodzianką która kosztowała mnie dosyć sporo. (Aprilia RSV 1000R). Dlatego od tamtej pory kupuje motocykle tylko z historia serwisową i póki co dobrze na tym wychodzę. Nie twierdze, że ta Africa jest idealna, ale raczej oprócz niektórych wątpliwych "udoskonaleń" jak tarcze, kierunkowskazy, polakierowane felgi czy tylny amortyzator z regulacją, to ta Africa jest naprawde czysta i zadbana.

Do wałka dostanę.się dopiero w weekend bo niestety czas obecnie nie pozwala na zabawę w garażu. Na pewno się z wami podzielę, nawet jakby wyglądał po 143tyś przebiegu ;)

Para 26.01.2021 12:59

Ok, mialem chwilke czasu i przeszperalem przez niemieckie dokumenty. Wyglada na to, ze Africa ktora kupilem byla w posiadaniu jednego wlasciciela od nowosci 1997 do 2018 kiedy to mam ostatni serwis wbity w ksiazke serwisowa przy 40tys km z nazwiskiem posiadacza. Potem zostala sprzedana, ktos pojezdzil na niej rok i sprzedal osobie od ktorej ja ja kupilem. Wiec w sumie jestem teraz 4-tym wlascicielem.

Artek 26.01.2021 14:23

Nie sprawdziłeś przed kupnem wałka:confused:
To jak wziąć ślub, nie poznając najpierw charakteru przyszłej teściowej:haha2:

lotnik 26.01.2021 14:37

Bardzo ładna. Nie przejmuj się gadaniem, tylko jeżdzij

jochen 26.01.2021 15:34

Fajna historia i piękna Afra, ładne malowanie i nie grzebana, gratuluję!
Ja lata temu wywaliłem oryginalny tłumik i jeździłem z Motad Venom, ale jesienią wróciłem do oryginału bo mi się trafił w pięknym stanie. Na Twoim miejscu bym nie kombinował z wydechem, te Afry to już klasyki i old-timery, a w tej klasie co oryginał, to oryginał.
Dbaj o nią i niech Ci dobrze służy! :Thumbs_Up:

Para 26.01.2021 16:13

Dzieki, zmiana wydechu to na pewno nie jest priorytet, ale nie ukrywam ze korci mnie zaoszczedzenie pare kilogramow. Z tego co czytam to nawet -4kg mozna uciac a to dosyc sporo. Z dbkillerem nie bedzie tak glosna, plus zawsze mozna wrocic do oryginalnego. No zobaczymy co sie trafi na razie musze ja przerejestrowac.

Mhv 26.01.2021 20:14

ojojoj.....
Zacznij od serwisu, porządnego.



potem już górki..
kostki na te felgi założyć (malowane one czy nie), zębatka na tył min. 47z, ciśnienie w oponach obniżyć i dzidaaaa!!:D;)

jochen 27.01.2021 00:31

Hmmm....czy naprawdę sądzisz, że w jakikolwiek sposób odczujesz różnicę 4 kg w motocyklu ważącym ponad 230 kg? Ja nie odczułem żadnej. No ale każdy może szukać swojego Graala, powodzenia! :)

Mallory 27.01.2021 08:12

Cytat:

Napisał jochen (Post 715363)
Hmmm....czy naprawdę sądzisz, że w jakikolwiek sposób odczujesz różnicę 4 kg w motocyklu ważącym ponad 230 kg? Ja nie odczułem żadnej. No ale każdy może szukać swojego Graala, powodzenia! :)

W kolarstwie podobno 1 kg mniej masy roweru to jak 10 kg mniej masy zawodnika i sam rower waży poniżej 10 kg.
W AT jest to 4 kg do 230 kg więc proporcje mocno inne.
O ile zdjęcie z AT czegoś z przodu jest trochę odczuwalne np. jazda z niewielką ilością paliwa, bez gmoli, bez płuyu pod silnik, bez owiewek... to zdjęcie 4 kg z tyłu nie jest odczuwalne - wiem bo testowałem różne opcje - Jochen ma rację.

Do tego oryginał cybuch w starej AT ma najlepsze włściwości dla silnika wg. starych testów w jednej z niemickich motocykloch gazet.

Para 07.02.2021 12:02

Pierwsza wyprawa na mojej nowej AT nie byla zbyt udana. W drodze na przerejestrowanie motocykla, niestety padło ładowanie, motocykl nie chciał odpalić, potrzebna była laweta. Będzie trzeba robić.drugie podejście do przerejestrowania, ale nie ma tego złego... motocykl w warsztacie wiec przy okazji wymienimy opony...

https://i.imgur.com/1iNUHTj.jpghttps://i.imgur.com/bqgPADs.jpghttps://i.imgur.com/puvAtbr.jpg

teflon. 07.02.2021 14:44

Kup regler z CBR rocznik powyżej 2004. Nie kupuj oryginału bo cena z dupy, nie kupuj patentów dziwnych i samoróbek. Za regulator z CBR (pojemność obojętna) swieżutki z demontażu zapłacisz ok 150PLN. Pasuje w to samo miejsce. Nawet dziury na śruby pasują idealnie. I są już tam nowoczesne półprzewodniki.

Baza 07.02.2021 15:03

Piękna ta twoja królowa. Zazdraszam.

nabrU 07.02.2021 15:51

Piękne moto.
Ustaw sobie lokalizację w profilu, bo widać że nadajesz z Irlandii co czasami może ułatwić, wyjaśnić itp. (że np. reglera za 150PLN nie kupisz ;))

A co do wymiany tarcz i innych rzeczy i podejrzliwych pytań: po co? Odpowiedź jest prosta: ludzie na Zachodzie mają kasę, którą używają do właściwych celów, czyli kupują graty do moto jakie chcą i kiedy chcą. Nie wierzycie, dowód poniżej: RD07, której właściciel twierdzi, że włożył w nią ok. 5500 funtów i sprzedawał za 7500.

https://www.xrv.org.uk/threads/honda...-rd-07.168491/

myku 08.02.2021 13:37

Piekna maszyna.Taka byla moja pierwsza Afryka.Kupilem ja w 2006 z przebiegiem 10tys km za 3500Euro.Wspominam do dzisiaj.Bylem nia na Islandii,Turcji po Karelie i Nordkapp.Dbaj o nia i ciesz sie bo to chyba najfajniejsze malowanie.Moze jak znajde okazje to rzuce sie i taka wlasnie sobie sprawie.Gratuluje.

CzarnyEZG 08.02.2021 13:45

No to zaczynamy zabawę z Furiami Afrykańskimi:

http://150.254.222.97/wikiafri/index...choroby_Afryki

Tutaj masz opisane w Afripedii najczęstsze choroby Afryki.
Lektura obowiązkowa (jedna już Cię dopadła)

Przy okazji sprawdź/wymień przewody trójfazowe (wywal wtyczkę) i oceń resztę instalacji, żeby radości z jazdy nie psuła.

Będzie dobrze !! :)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:14.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.