![]() |
1997 Honda Africa Twin XRV 750 RD07B
Witam serdecznie,
Moja historia z Africa-Twin rozpoczęła się od momentu kiedy wynajałem RD04 na urlopie w Madagaskar. https://i.imgur.com/XRPgOS1.jpg Przejechałem pół wyspy obładowany kuframi po brzegi z pasażerem w upale 40+ stopni, często przez wiele, wiele kilometrów na rezerwie bez możliwości zatankowania. Motocykl sprawił się niesamowicie, bez problemu pokonywał codziennie kolejne setki kilometrów zawsze pozytywnie mnie zaskakując. Po powrocie z urlopu myślałem już tylko o jednym... musze kupić Hondę Africa-Twin :) Moja historia motocyklowa, to m.in Aprilia Tuono V4 1100cc, KTM 1190 Adventure R, jak również CB740k z 1972 roku... jednak po urlopie myślałem tylko o posiadaniu AT... dziś moje marzenia się spełniły bo właśnie odwiedził mnie kurier. Motocykl zakupiony z Niemiec, 43tyś km i pełna historia serwisowa. Mam nadzieje, że przede mną wiele uśmiechniętych kilometrów :) Pozdrawiam serdecznie wszystkich właścicieli Africa Twin i mam nadzieje, że dzięki tym forum bede w stanie pogłębić swoją wiedzę o tym jakże ciekawym i kultowym już motocyklu. https://i.imgur.com/MU7715a.jpghttps://i.imgur.com/SDSwagM.jpg |
Już teraz szukam odpowiedniego kufra na tył jak również tłumika, jeżeli macie jakieś sugestie to walcie śmiało.
|
Super, piekna jest.
|
Piękna sztuka. :bow:
Komin zostaw, kufer wedle potrzeb ( 2 kaski lub tylko rękawiczki) Givi e45 (stary, ale jary) lub proponuję tu zamówić: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=25702 Albo jaki turatech pasuje do tej wypolerowanej miski pod silnikiem:osy: |
A co temu tumikowi dolega że chcesz zmieniać
|
43k. Przebiegu i wymienione tarcze przód ??
Złote koła w tym roczniku ?? Ładna :) |
Dzieki za miłe słowa.
Cytat:
Cytat:
Koła to raczej zachcianka sprzedającego niż konieczność, wyglądają dobrze i są polakierowane profesionalnie. Wiem, że w tym roczniku powinny być srebrne. Ksiązki serwisowe i przeglądy pokazują.prawidłowy przebieg od początku do końca. Według mnie każde tarcze powinny być wymienione przy takim przebiegu wiec mam problem z głowy. |
Naprawdę piękna.
Tarcze oryginalne wymieniałem przy przebiegu ok. 100tkm ale już były grubo poniżej limitu. |
Gratuluję, takie zarażenia to ja rozumiem.
|
Świetne wygląda- moim zdaniem złote obręcze lepiej do Niej pasują niż srebrne.:) Tarczę można wykończyć nawet przy mniejszym przebiegu- np. ruszając z zapiętą blokadą na tarczy. Pancerny kufer givi e45 lub maxia e50,e52 zdarzają się w niebieskim kolorze. Słyszałem, że na tłumiku Leovince najlepiej nasze Afryczki chodzą.;)
|
Sahara blue metallic. Najpiękniejsze malowanie.
Czemu RD07B to nie jest A? |
Według VIN to jest RD07B nie do konca wiem czym sie różni od A i czy ma to jakieś znaczenie.
|
Pytam bo mam taką samą ale vin zaczyna się RD07A. Chyba, że inaczej sprawdzałeś.
|
A to ciekawe, nie wiem od kiedy były "B" i co w ogole oznaczaja, ale na początku VIN mam JH2RD07B. Z tego co sprawdzalem to te barwy były tylko w 1997 roku.
|
I moja też jest 1997.
Trzeba sie gdzieś złapać i obadać różnice :) |
Z którego miesiąca ? Moja z lutego 1997. Jak to możliwe, że twoja jest "A", a moja "B" :) ? Gdzie moge zobaczyć zdjęcia twojej ?
|
Nie wiem z którego miesiąca.
A zdjęcie na szybko masz tu:https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...0bbdb1c6b5.jpg |
A czy wersja 07B to nie na Szwajcarię była ??
https://www.findingrichard.com/the-p...bike/?mobile=1 |
Według tej strony https://www.megazip.net/zapchasti-dl...ica-twin-28807 wersja JH2RD07B z 1997 jest na rynek niemiecki wiec w sumie by sie zgadzalo. Skąd jest twoja Bałtrok ?
|
Cytat:
Tlumacze na szybko z linku powyzej Cytat:
Cytat:
|
Moja przyjechała z Francji.
|
Gratulacje kolego. Niech Cie bezpiecznie wozi.
Do zobaczenia |
Kolega Para ma model Rd07B, który był robiony tylko na Niemcy, zdławiony na krućcach ssących do 50KM. Bałtrok ma niezdławioną Rd07A z Franacji a były jeszcze modele C na Austrię i D na Szwajcarię.:at:
Tutaj Mallory wrzucił fajne zestawienie: http://africatwin.com.pl/showpost.ph...2&postcount=19 |
Wydech zostawić w spokoju! Jak ma być do podróżowania a nie do lansu to komin musi być cichy.
Wersje kastrowane miały inne króćce gaźnika a czasem inne wałki rozrządu- tak mają np. w Austrii- wersje 50 KM. Różnica jest niewielka podczas normalnej eksploatacji. Króćce można zmienić, ale wałków nie ma sensu ruszać. Polubić. Ciesz się jazdą i nawijaj kilometry Kolego!:) |
Cytat:
|
Jest ładna ale kto zmienia tarcze przód przy tym niby przebiegu?
|
Tarcze z przodu bardzo łatwo pogiąć podczas zmiany opony.
Może tutaj jest przyczyna? ps: Pokaż wałek :D aż się dziwię, że jeszcze nikt o tym nie wspomniał ;) |
Cytat:
Cholerne wątki poboczne. Poka wałek |
Wałek prawdę Ci powie :)
|
Hehe sprawdze i dam znac, aż sam jestem ciekawy jak to tam wyglada.
|
Nie ma się co tarcz czepiać, wg. mnie nic to nie znaczy, że wymienione.
Pierwszym właścicielem mojej RD07b był Niemiec, ale z tego co wiem, to jeździł tylko po mieście, więc miały prawo się zjechać i ja już musiałem wymieniać tarcze, a wałek zdawczy prawie idealny i mechanicznie reszta motura w stanie 5+. |
O urlopie w siodle Rd04 na Madagaskarze chętnie byśmy poczytali i zdjęcia podglądali.:)
|
Cytat:
Prosty jest, raczej nikt jej nie rozbił bo bym poznał po innych rzeczach a nie po nowej tarczy ;) |
Cytat:
|
Poka wałek to Ci załoga zaraz wywróży czy to nie był "wałek" ;)
P.S. daruj czepliwość bo po prostu przednie tarcze OEM czesto starczają na 2x dłuzej a w połączeniu z "malowanymi" felgami w wielu głowach rodzą sie różne scenariusze...w mojej również :) Głupio komuś zaglądać do kieszeni... ale jak byś chciał jeszcze podać cene zakupu to by pewnie też coś więcej było wiadomo. Rozumiem że masz wszystkie TUV- y z przeglądów z przebiegiem i faktury z serwisów z wpisanym na nich przebiegiem ?? |
No ja rozumiem, sam jestem zawsze nieufny przed zakupem bo też się w przeszłości spotkałem z jajkiem niespodzianką która kosztowała mnie dosyć sporo. (Aprilia RSV 1000R). Dlatego od tamtej pory kupuje motocykle tylko z historia serwisową i póki co dobrze na tym wychodzę. Nie twierdze, że ta Africa jest idealna, ale raczej oprócz niektórych wątpliwych "udoskonaleń" jak tarcze, kierunkowskazy, polakierowane felgi czy tylny amortyzator z regulacją, to ta Africa jest naprawde czysta i zadbana.
Do wałka dostanę.się dopiero w weekend bo niestety czas obecnie nie pozwala na zabawę w garażu. Na pewno się z wami podzielę, nawet jakby wyglądał po 143tyś przebiegu ;) |
Ok, mialem chwilke czasu i przeszperalem przez niemieckie dokumenty. Wyglada na to, ze Africa ktora kupilem byla w posiadaniu jednego wlasciciela od nowosci 1997 do 2018 kiedy to mam ostatni serwis wbity w ksiazke serwisowa przy 40tys km z nazwiskiem posiadacza. Potem zostala sprzedana, ktos pojezdzil na niej rok i sprzedal osobie od ktorej ja ja kupilem. Wiec w sumie jestem teraz 4-tym wlascicielem.
|
Nie sprawdziłeś przed kupnem wałka:confused:
To jak wziąć ślub, nie poznając najpierw charakteru przyszłej teściowej:haha2: |
Bardzo ładna. Nie przejmuj się gadaniem, tylko jeżdzij
|
Fajna historia i piękna Afra, ładne malowanie i nie grzebana, gratuluję!
Ja lata temu wywaliłem oryginalny tłumik i jeździłem z Motad Venom, ale jesienią wróciłem do oryginału bo mi się trafił w pięknym stanie. Na Twoim miejscu bym nie kombinował z wydechem, te Afry to już klasyki i old-timery, a w tej klasie co oryginał, to oryginał. Dbaj o nią i niech Ci dobrze służy! :Thumbs_Up: |
Dzieki, zmiana wydechu to na pewno nie jest priorytet, ale nie ukrywam ze korci mnie zaoszczedzenie pare kilogramow. Z tego co czytam to nawet -4kg mozna uciac a to dosyc sporo. Z dbkillerem nie bedzie tak glosna, plus zawsze mozna wrocic do oryginalnego. No zobaczymy co sie trafi na razie musze ja przerejestrowac.
|
ojojoj.....
Zacznij od serwisu, porządnego. potem już górki.. kostki na te felgi założyć (malowane one czy nie), zębatka na tył min. 47z, ciśnienie w oponach obniżyć i dzidaaaa!!:D;) |
Hmmm....czy naprawdę sądzisz, że w jakikolwiek sposób odczujesz różnicę 4 kg w motocyklu ważącym ponad 230 kg? Ja nie odczułem żadnej. No ale każdy może szukać swojego Graala, powodzenia! :)
|
Cytat:
W AT jest to 4 kg do 230 kg więc proporcje mocno inne. O ile zdjęcie z AT czegoś z przodu jest trochę odczuwalne np. jazda z niewielką ilością paliwa, bez gmoli, bez płuyu pod silnik, bez owiewek... to zdjęcie 4 kg z tyłu nie jest odczuwalne - wiem bo testowałem różne opcje - Jochen ma rację. Do tego oryginał cybuch w starej AT ma najlepsze włściwości dla silnika wg. starych testów w jednej z niemickich motocykloch gazet. |
Pierwsza wyprawa na mojej nowej AT nie byla zbyt udana. W drodze na przerejestrowanie motocykla, niestety padło ładowanie, motocykl nie chciał odpalić, potrzebna była laweta. Będzie trzeba robić.drugie podejście do przerejestrowania, ale nie ma tego złego... motocykl w warsztacie wiec przy okazji wymienimy opony...
https://i.imgur.com/1iNUHTj.jpghttps://i.imgur.com/bqgPADs.jpghttps://i.imgur.com/puvAtbr.jpg |
Kup regler z CBR rocznik powyżej 2004. Nie kupuj oryginału bo cena z dupy, nie kupuj patentów dziwnych i samoróbek. Za regulator z CBR (pojemność obojętna) swieżutki z demontażu zapłacisz ok 150PLN. Pasuje w to samo miejsce. Nawet dziury na śruby pasują idealnie. I są już tam nowoczesne półprzewodniki.
|
Piękna ta twoja królowa. Zazdraszam.
|
Piękne moto.
Ustaw sobie lokalizację w profilu, bo widać że nadajesz z Irlandii co czasami może ułatwić, wyjaśnić itp. (że np. reglera za 150PLN nie kupisz ;)) A co do wymiany tarcz i innych rzeczy i podejrzliwych pytań: po co? Odpowiedź jest prosta: ludzie na Zachodzie mają kasę, którą używają do właściwych celów, czyli kupują graty do moto jakie chcą i kiedy chcą. Nie wierzycie, dowód poniżej: RD07, której właściciel twierdzi, że włożył w nią ok. 5500 funtów i sprzedawał za 7500. https://www.xrv.org.uk/threads/honda...-rd-07.168491/ |
Piekna maszyna.Taka byla moja pierwsza Afryka.Kupilem ja w 2006 z przebiegiem 10tys km za 3500Euro.Wspominam do dzisiaj.Bylem nia na Islandii,Turcji po Karelie i Nordkapp.Dbaj o nia i ciesz sie bo to chyba najfajniejsze malowanie.Moze jak znajde okazje to rzuce sie i taka wlasnie sobie sprawie.Gratuluje.
|
No to zaczynamy zabawę z Furiami Afrykańskimi:
http://150.254.222.97/wikiafri/index...choroby_Afryki Tutaj masz opisane w Afripedii najczęstsze choroby Afryki. Lektura obowiązkowa (jedna już Cię dopadła) Przy okazji sprawdź/wymień przewody trójfazowe (wywal wtyczkę) i oceń resztę instalacji, żeby radości z jazdy nie psuła. Będzie dobrze !! :) |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:14. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.