Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Inne tematy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=24)
-   -   Najlepsza Afryka (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=21057)

myku 16.05.2014 13:56

Najlepsza Afryka
 
Przegladajac Forum,od jakiegos czasu :p,natknalem sie na ahy i ohy odnosnie poszczegolnych modeli.Jedni mowia ze 04 inni 07 a jeszcze inni,ze czym nowsze tym lepsze.Czy mozna jednoznacznie ustalic,ktory z produkowanych modeli byl najlepszy?Bez wzgladu na walory kolorystyczne ma sie rozumiec,:D.Bylbym bardzo wdzieczny moc jednoznacznie stwierdzic ze ten model z tego i tego roku jest najlepszy,bo.....Pomozecie?:o

Esi 16.05.2014 14:00

Nie znam sie, nie mialem ale gdzies kiedys przeczytalem ze najlepsza jest RD04 bo to takie polaczenie 3 i 7

madafakinges 16.05.2014 14:01

Prowokacja... każda sroka swój ogon chwali. Myślę, że wypowiadać w tym temacie powinny się tylko ludzie którzy mieli każdy z modeli.
Moim zdaniem najlepsza jest afryka z owiewką rally przednim zawiasem od dużego kata, i ohlinsem na tyle;)

Cytat:

Napisał Esi (Post 379604)
Nie znam sie, nie mialem ale gdzies kiedys przeczytalem ze najlepsza jest RD04 bo to takie polaczenie 3 i 7

Ta podobno czwórka idealnie łączy w sobie wady 03 i 07;)

Lepi 16.05.2014 14:04

Mogłeś po prostu napisać, że najlepsza jest Twoja :p

szparag 16.05.2014 14:40

Lc8, :)

Lucky Luke 16.05.2014 15:16

Moja jest najlepsza , bo jest moja ;)

mareksz007 16.05.2014 15:17

RD 03 po warunkiem, że obok w garażu stoi XR 600 ja tak mam.

CzarnyEZG 16.05.2014 15:24

Cytat:

Napisał madafakinges (Post 379605)
Ta podobno czwórka idealnie łączy w sobie wady 03 i 07;)

dobre - muszę zapamiętać :D

Z drugiej strony, w czwórce usunęli wady z trójki i jeszcze nie cięli kosztów tak jak w siódemce...

Możemy też pogadać, które święta ważniejsze,
czy lepiej pić wino, czy wódkę lub piwo,
itd :)

Lucky Luke 16.05.2014 15:26

Myku się upił albo czegoś nawdychał i taki temat założył.
Jawna prowokacja :)

madafakinges 16.05.2014 15:29

Zaraz Dzieju się zdziwi jak dowie się z Twojego posta że trójka ma wady;)

myku 16.05.2014 15:49

Panowie,:D temat powazny a wy jak zwykle zarty sobie stroicie.Chodzi mi o orginalne modele.Zadne zawiasy z Katow,plastikowe scianki przed twarza i inne udziwnienia.Pytam naprawde powaznie,bo wszedzie cos ktos pisze,ale nigdzie nie jest to zebrane.Co Maja lepsze i co gorsze poszczegolne modele wzgledem siebie.Powiedzmy ,ze nie chodzi tu o cene.Chodzi tylko jak mozna opisac poszczegolny model z jego wadami i zaletami i dlaczego jest lepszy,czy gorszy od pozostalych
ps.Faktycznie nawdychalem sie jakiegos swinstwa i potem jeszcze sie napilem :D,ale chcialbym wiedziec

ocoloko 16.05.2014 15:54

Myku, od kolorów nie da się uciec, dlatego myślę, że najlepsza jest afryka kolegi Bicia "93 deutsche techno colors". Skoro się nawdychałeś, to sobie włącz, a zrozumiesz;)

CzarnyEZG 16.05.2014 16:09

Hyhy - trójka bez wad, czwórka, bez wad, siódemka bez wad.

Postawione pytanie jest bez sensu

To tak jakby wybierać pomiędzy Monicą Bellucci, Salmą Hayek a Lucy Liu.

Ja tam poproszę wszystkie.

myku 16.05.2014 16:52

Dobra,zaczne z drugiej strony,bo z tej nie mam szans :D.Jakby ktos dal wam trzy nowe egzemplarze,zapomnijmy o 03,celowo.Zostaje 04,07 i 07A i powiedzmy nie musielibyscie za nie placic.I na rynku nie byloby zadnych Lc8 ,1190R Gs xr,wr, i innych o niebo lepszych motocykli,to co byscie wybrali i dlaczego.Czy jest na tym Forum Jakis Mechanik,kierowca off-road,podroznik,czy pasjonat marki,ktotry mi odpowie :umowa::D.

CzarnyEZG 16.05.2014 16:56

A jakbyś został z Kazią Szczuką na bezludnej wyspie, to czy by Ci się podobała?

Eksperyment nie do wykonania ze względu na brak możliwości stworzenia założonych warunków :)

wolly 16.05.2014 17:07

myku każda sójka swój ogonek chwali 04 jest be bo jest stara , dużo pali bo 6-7 Pb , jest sztywna , chyba wyższa , do zdjęcia siedzenia trzeba kręcić kluczem no i miała złote felgi i nie ma tripa , zazwyczaj luźny wałek zdawczy(wyrobiony) ale ma jedną zajebistą przewagę nad 07 i całą resztą jeździ bez pompy i daje radę zasięg do czerwonej kontrolki i jeszcze trochę tak coś pod 300km

myku 16.05.2014 17:12

Oooo i zaczynamy wchodzic na wlasciwa droge.Czyli 04 pali wiecej i bez narzedzi nie podchodz?Jest wyzsza i sztywniejsza od nastepnych modeli.:Thumbs_Up:Wiem ze jakies modele nie Maja regulowanego przedniego zawiasu.Ale sa chyba 04 juz z tripem?

Mat7 16.05.2014 17:19

Cytat:

Napisał wolly (Post 379648)
myku każda sójka swój ogonek chwali 04 jest be bo jest stara , dużo pali bo 6-7 Pb , jest sztywna , chyba wyższa , do zdjęcia siedzenia trzeba kręcić kluczem no i miała złote felgi i nie ma tripa , zazwyczaj luźny wałek zdawczy(wyrobiony) ale ma jedną zajebistą przewagę nad 07 i całą resztą jeździ bez pompy i daje radę zasięg do czerwonej kontrolki i jeszcze trochę tak coś pod 300km

Średnio pali mi 5,0-5,5 l/100 km.
90-100 km/h w trasie powtarzalne 4,7 l.
7 litrów to mi spaliła załadowana trzema kuframi i pasażerem grzejąc przez Austrię i Słowenię 140 km/h autostradami.

W porównaniu do 07 to tak - obsługa jest trochę bardziej uciążliwa.
O jeździe bez pompy się nie wypowiem.
Co do reszty - jak się dba, tak się ma.

bicio 16.05.2014 17:34

Umiejscowienie filtra powietrza na + dla 07 i 07a.
Regulowany zawias czyli zaworki w przednich lagach i regulacja dobicia nie występowały już w 07a.
Były RD04 z tripem od 1992 r.
RD04 to najcięższa z afryk.
Nie zauważyłem jakiś rażących oszczędności jakościowych w RD07 względem RD04.
RD04 ma parę kucy mniej i nieco inny przebieg momentu obrotowego.
Wygląd i kolory rzecz gustu, moim zdaniem czwórka wygląda topornie.

PS: oczywiście deutsche techno color rządzi i szczerze jakby mi kiedyś przyszło malować afri to właśnie na taki kolor :D

bass 16.05.2014 17:38

chętnie się wypowiem, jak posiadacz 4 modeli afryk :D i 5 egzemplarzy :D
rd03 - bardzo miło wspominam, moja pierwsza afri, 650 ale wcale nie mułowata ( jak na afryke) spalanie średnio 5L
rd04 - w porównaniu do 03 to jakaś taka toporna, niby afryka ale mi się jazda na niej nie podobała, sztywna jakaś taka, spalanie średnio 6,5 L
rd07A - pierwsze wrażenie - najlepsza ze wszystkich, drugie wrażenie - dupa boli :D zmieniłem kanape, pozostało tylko to pierwsze :D - spalanie średnie 5,5L po dłuższym postoju długo kręciła :P
RD07 - bo się zakochałem w złotych felgach i kocich oczach :D po dłuższym postoju paliła od strzała, dupa bolała - zmieniłem kanape :D spalanie 5,5L
RD07A - ponownie... odkochałem się w kocich oczach, złote felgi się zaczęły utleniać czy coś... no i zawsze chciałem mieć taką czarną z ostatniego roku produkcji :D i mam, boli dupa, nie zmieniłem jeszcze kanapy :P spalanie 5,5L...

w żadnej z moich księżniczek nie miałem dziwnych awarii więc tu się nie wypowiem :D

wolly 16.05.2014 17:43

wiesz nie ten wątek ale moja pali 3,5l Pb na 50km:haha2:

Myku tylko po co w zdejmować siedzenie w 04 no chyba żeby popatrzeć na moduł nie załapałeś najlepsza jest 03 bo nią prawie jedziesz jak XR potem 04 no i następne czym młodsze tym lepsze materiały stosowali a resztę sobie dośpiewaj DO turystyki ADV czym prostsze tym lepsze to jest moje zdanie i go nie zmienię a tak między nami najlepszy jest dla mnie RD01 czyli taki GS r100 (pd) ( DO AUTOSTRAD SĄ INNE SPRZĘTY I INNE GUMY) a te motory jeżdżą nawet w deszczu i nie trzeba nić polerować upiększać po prostu MAJESTATYCZNIE jeżdżą i dojeżdżają do celu ZAWSZE o własnych siłach niestety wymagają KULTURY TECHNICZNEJ

siwy 16.05.2014 18:22

Cytat:

Napisał mareksz007 (Post 379623)
RD 03 po warunkiem, że obok w garażu stoi XR 600 ja tak mam.

popieram, ewentualnie pocięta 04 z owiewką rejli :)

EmilD 16.05.2014 22:08

Moja RD04 ma tripa '92 i spokojnie spali poniżej 6L ( trasa ). Na minus to umiejscowienie filtra powietrza i ciężej dostać do niej różne akcesoria .

calgon 16.05.2014 22:33

Zebrało się na sentymenty! no nawdychał się rozpuszczalnika! Po co Tobie Afryka?
Miałeś już AT i Katy miałeś i Beemwe!
Kup mi lepiej ten zestaw naprawczy do gaźnika cb 400 f.

Ps. Stara miłość nie rdzewieje?

myku 16.05.2014 22:44

Ja ci kupie,Calgonie...,a raczej masz racje.Spoko,kupie ci co tam chcesz,ale chce miec tez jasnosc czym jezdzimy i co jest dobre,a co lepsze.Chcialbym kupic Afre,ale najpierw chce wiedziec co za ile i dlaczego ;)

calgon 16.05.2014 22:48

Myku myślę że nie ma znaczenia jaką -ważny jest stan a znając Twe kolekcjonerskie podejscie kup taka aby wszystko miała w oryginale a Niemiec niech płacze jak bedzie sprzedawał!

myku 16.05.2014 22:54

No wlasnie mam takie w kazdej wersji.Wszysca placza i zaklinaja sie,ze sa jedynami na swiecie.Ale chicialem sie dowiedziec co jest wazne,a co wazniejsze.Oczywiscie Afre ta nowa zakupujemy takze :D.Zawsze milo wspominam moja 07A niebieska :rolleyes:

puszek 16.05.2014 23:01

Myku, ja żartowałem z tym ,że będzie zniżka na zakup nowej Afryki dla posiadaczy starych modeli. Dementuję, to nie jest prawda. Nic nie zaoszczędzisz :-)))

Dzieju 17.05.2014 07:39

Cytat:

Napisał myku (Post 379644)
Jakby ktos dal wam trzy nowe egzemplarze,zapomnijmy o 03,celowo.Zostaje 04,07 i 07A i powiedzmy nie musielibyscie za nie placić.

Niech pomyślę ................... naprawdę nówki i to za darmo? ...... hmmmm jadnak 03 :)
A jak już by zabrakło tej najlepszej i pozostały by te inne ;) to może być i ta ostatnia czyli 07a bo wtedy to już "prawie wszystko jedno".
W razie takiej nówki 03 to dawaj znać zapisuję się pierwszy.

myku 17.05.2014 07:42

Ja tez zartowalem,ze bede kupowac :D.Ale patrzac na takie porownania i ocene urzytkownikow,mozna sie duzo dowiedziec.Czyli nie ma jakiegos jednego rocznika,ktory pobilby pozostale.Gdzies czytalem,ale nie pamietam,gdzie to bylo,w jakiejs niemieckiej gazecie,ze jeden ich obywatel nakrecil na Afryce 450 tys.km.

Dzieju 17.05.2014 07:50

Cytat:

Napisał madafakinges (Post 379630)
Zaraz Dzieju się zdziwi jak dowie się z Twojego posta że trójka ma wady;)

No właśnie.
Chociaż może ma jedną , że jest ich coraz mniej i nowych nie robią.
Ale po zastanowieniu ta "wada" jest korzyścią , one są klasyką gatunku w linni genetycznej od wersji Dakarowych.
Czy potrzeba lepszych rekomendacji?

Cytat:

Napisał myku (Post 379727)
Gdzies czytalem,ale nie pamietam,gdzie to bylo,w jakiejs niemieckiej gazecie,ze jeden ich obywatel nakrecil na Afryce 450 tys.km.

Największy przebieg z jakim się spotkałem podany był w niemieckim ogłoszeniu - 360tyskm.

Tomas_XRV 17.05.2014 07:56

Cytat:

Napisał myku (Post 379727)
......Gdzies czytalem,ale nie pamietam,gdzie to bylo,w jakiejs niemieckiej gazecie,ze jeden ich obywatel nakrecil na Afryce 450 tys.km.

Czytałem ten artykuł. To była czwórka z 92r kurier nią latał i miała 540tyś km nakręcone

myku 17.05.2014 07:59

Widzisz Dzieju jak malo wiesz :D.Wiec nie mow nam tutaj ze 03 jest najfajniejsza i najlepsza :haha2:.Wlasnie straciles wiarygodnosc :umowa:

Tomas_XRV 17.05.2014 08:44

Fenomenem był nie przebieg ale brak jakiegoś większego remontu.

puszek 17.05.2014 09:09

Realnie...Filtr powietrza nad zbiornikiem faworyzuje niektóre modele. :D
Dwie lampy to druga zaleta. Mniejszy apetyt na paliwo 07A to dodatkowy plus.

Lucky Luke 17.05.2014 13:15

Mi moja rd04 średnio pali 5,7-5,8L, na trasie 300km z czego około 1/3 trasy to jazda po Warszawie. Rzadko przekraczam 140km/h. Jadę solo z jednym kufrem.
Sprawdzone wielokrotnie.

puszek 17.05.2014 14:07

Pali Twoja 3 litry więcej na zbiornik niż 07A

pantufl 17.05.2014 15:18

Najlepszy model Afryki to ten zadbany przez poprzednich właścicieli, niezależnie od numeru. Reszta to drobne szczegóły. Powodzenia w zakupie Myku.

myku 17.05.2014 16:01

Przeciez ja nic nie kupuje :D.Predzej sprzedam niz kupie :o

marecki999 17.05.2014 18:01

a może "przejsciowka"- RD07->RD07A - '96

myku 17.05.2014 18:39

A co to takiego?Jakie malowanie ma ta "przejsciowka" i czym sie rozni?

Misza 17.05.2014 19:57

Najlepsza afryka to ta najbardziej rozjebana, taka której nie da się bardziej rozjebać.

"Afryka jest jak kotlet schabowy, im bardziej bita tym lepiej smakuje" i to jest najprawdziwsza z prawd. Można jeździć 03, 04 07 albo 07A. Można wydać 7,8,12, 20 tys zł ale największą frajdę i tak zawsze daje ta której nie szkoda poobcierać, nie szkoda przewrócić na bok, nie szkoda beny na odkręcanie manety zawsze tak, żeby az ogranicznik stuknął. Wjeżdżanie na krawężniki w ten sposón by wskoczyła na gumę, albo jeszcze lepiej postawić na gumę przed krawężnikiem i na tenże wjechać tylnym kołem.

Najlepszość afryki nie jest spowodowana tym gdzie ma umiejscowiony filtr powietrza, czy ma regulowany zawias albo że jest najpierwsza z pierwszych. Jakie afryki są najdłużej podziwianie albo ludzie najdłużej nad nimi stoją albo z jakimi robia sobie zdjęcia? Takie po przejściach.


W temacie: wg mnie najlepsza z racjonalnego punktu widzenia jest 07. wlot do filtra prawie tam gdzie powienien być, nie było oszczędności na materiałach, lżejsza i mniej toporna od 04, bardziej toporna od 07A :)

Tomas_XRV 17.05.2014 20:40

Zajechana z wyglądu ale technicznie tip top to jest to :-)

rupert 17.05.2014 21:18

AT, im bardziej wydumana, tym najlepsza ;)

Wysłane z mojego GT-I9070

Dzieju 18.05.2014 09:01

Cytat:

Napisał koles_02 (Post 379731)
Czytałem ten artykuł. To była czwórka z 92r kurier nią latał i miała 540tyś km nakręcone

Tak , ale to było w milach ;)
Ciekawe jakie są faktycznie rekordowe przeloty ale takie uczciwie potwierdzone bo dopowiedzieć 100 czy 200 tyskm to nie problem.

Cytat:

Napisał myku (Post 379733)
Widzisz Dzieju jak malo wiesz :D.Wiec nie mow nam tutaj ze 03 jest najfajniejsza i najlepsza :haha2:.Wlasnie straciles wiarygodnosc :umowa:

Eeeetam , 03 i tak będzie najlepsza :)
04 może ciut mocniejsza ale wga to likwiduje
07 ma wyżej filtr powietrza
07a j/w i oszczędna w spalaniu , ale też i oszczędnosci na niej poczynione większe

Wszystkie są dobre i mają największą zaletę....... są AFRYKAMI i o to w tym wszystkim chodzi :Thumbs_Up:

Ale jako że dosiadałem na krócej czy kawałek dalej wszystkich modeli to jednak tytuł "fajności sprzetu" przydzielam 03 i to nie dlatego że ją mam ale dlatego że jej się on według mnie należy.
Gdybym jeździł np 07a to i tak zdania o 03 bym nie zmienił.
Ci którzy 03 nie spróbowali nie wiedzą o co w niej chodzi.

RAVkopytko 18.05.2014 21:00

Cytat:

Napisał Dzieju (Post 379852)
Ci którzy 03 nie spróbowali nie wiedzą o co w niej chodzi.

Stawiam Ci flaszke przy najbliższej okazji :beer2:

marekmoto1 24.09.2014 12:23

Miałem 04. Teraz mam 07. Szczerze mówiąc wolę 07. Lepsze prowadzenie, spalanie. Widać oszczędności, ale nie są dla mnie aż tak dokuczliwe.

zimny 24.09.2014 13:11

Transalp! Taka Africa Light ale BEZ pompy paliwa :)

iwan 24.09.2014 13:55

Naczytałem się kiedyś, że najlepsza jest RD04 i taką kupiłem. Ponoć bardziej dziarska w terenie, ale to pewnie kwestia umiejętności kierownika. To swoisty paradoks, bo przecież to najcięższa z Afryk. Wydaje mi się jakaś taka większa niż 07/07a, oczywiście bardziej kanciasta. Wizualnie, rzecz gustu, ale chyba nieco brzydsza :) Nie prowadziłem 07, więc nie mam porównania (chyba, że jazdą określić 5 minut wokół komina) i szczerze mówiąc jestem ciekawy faktycznych, rzeczowych, namacalnych różnic. Może ktoś bardziej dogłębnie je opisze? Niezawodność i jakość wykonania - nie szedłbym w tą stronę, wszystko to samo. Jak dbasz tak masz, wszystko się kiedyś spsuje :) O RD03 się nie wypowiem, ponoć inny świat :)

marekmoto1 24.09.2014 16:06

04 jest zdecydowanie większa. Mam 167 więc czułem to najbardziej. Jak kupowałem 07a i zrobiłem kilka kilometrów, moje pierwsze słowa brzmiały: kurcze, ale ona mała:) (miałem na myśli w porównaniu do 04). Właściciel spojrzał na mnie jak na wariata:) Na 07a czuję się świetnie. Czuć te kilka koników (stan silnika w dwóch motocyklach był perfekt), prowadzenie 07a zdecydowanie lepsze, no i spalanie, 07a często pali mi poniżej 5 litrów.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:04.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.