Najlepsza Afryka
Przegladajac Forum,od jakiegos czasu :p,natknalem sie na ahy i ohy odnosnie poszczegolnych modeli.Jedni mowia ze 04 inni 07 a jeszcze inni,ze czym nowsze tym lepsze.Czy mozna jednoznacznie ustalic,ktory z produkowanych modeli byl najlepszy?Bez wzgladu na walory kolorystyczne ma sie rozumiec,:D.Bylbym bardzo wdzieczny moc jednoznacznie stwierdzic ze ten model z tego i tego roku jest najlepszy,bo.....Pomozecie?:o
|
Nie znam sie, nie mialem ale gdzies kiedys przeczytalem ze najlepsza jest RD04 bo to takie polaczenie 3 i 7
|
Prowokacja... każda sroka swój ogon chwali. Myślę, że wypowiadać w tym temacie powinny się tylko ludzie którzy mieli każdy z modeli.
Moim zdaniem najlepsza jest afryka z owiewką rally przednim zawiasem od dużego kata, i ohlinsem na tyle;) Cytat:
|
Mogłeś po prostu napisać, że najlepsza jest Twoja :p
|
Lc8, :)
|
Moja jest najlepsza , bo jest moja ;)
|
RD 03 po warunkiem, że obok w garażu stoi XR 600 ja tak mam.
|
Cytat:
Z drugiej strony, w czwórce usunęli wady z trójki i jeszcze nie cięli kosztów tak jak w siódemce... Możemy też pogadać, które święta ważniejsze, czy lepiej pić wino, czy wódkę lub piwo, itd :) |
Myku się upił albo czegoś nawdychał i taki temat założył.
Jawna prowokacja :) |
Zaraz Dzieju się zdziwi jak dowie się z Twojego posta że trójka ma wady;)
|
Panowie,:D temat powazny a wy jak zwykle zarty sobie stroicie.Chodzi mi o orginalne modele.Zadne zawiasy z Katow,plastikowe scianki przed twarza i inne udziwnienia.Pytam naprawde powaznie,bo wszedzie cos ktos pisze,ale nigdzie nie jest to zebrane.Co Maja lepsze i co gorsze poszczegolne modele wzgledem siebie.Powiedzmy ,ze nie chodzi tu o cene.Chodzi tylko jak mozna opisac poszczegolny model z jego wadami i zaletami i dlaczego jest lepszy,czy gorszy od pozostalych
ps.Faktycznie nawdychalem sie jakiegos swinstwa i potem jeszcze sie napilem :D,ale chcialbym wiedziec |
Myku, od kolorów nie da się uciec, dlatego myślę, że najlepsza jest afryka kolegi Bicia "93 deutsche techno colors". Skoro się nawdychałeś, to sobie włącz, a zrozumiesz;)
|
Hyhy - trójka bez wad, czwórka, bez wad, siódemka bez wad.
Postawione pytanie jest bez sensu To tak jakby wybierać pomiędzy Monicą Bellucci, Salmą Hayek a Lucy Liu. Ja tam poproszę wszystkie. |
Dobra,zaczne z drugiej strony,bo z tej nie mam szans :D.Jakby ktos dal wam trzy nowe egzemplarze,zapomnijmy o 03,celowo.Zostaje 04,07 i 07A i powiedzmy nie musielibyscie za nie placic.I na rynku nie byloby zadnych Lc8 ,1190R Gs xr,wr, i innych o niebo lepszych motocykli,to co byscie wybrali i dlaczego.Czy jest na tym Forum Jakis Mechanik,kierowca off-road,podroznik,czy pasjonat marki,ktotry mi odpowie :umowa::D.
|
A jakbyś został z Kazią Szczuką na bezludnej wyspie, to czy by Ci się podobała?
Eksperyment nie do wykonania ze względu na brak możliwości stworzenia założonych warunków :) |
myku każda sójka swój ogonek chwali 04 jest be bo jest stara , dużo pali bo 6-7 Pb , jest sztywna , chyba wyższa , do zdjęcia siedzenia trzeba kręcić kluczem no i miała złote felgi i nie ma tripa , zazwyczaj luźny wałek zdawczy(wyrobiony) ale ma jedną zajebistą przewagę nad 07 i całą resztą jeździ bez pompy i daje radę zasięg do czerwonej kontrolki i jeszcze trochę tak coś pod 300km
|
Oooo i zaczynamy wchodzic na wlasciwa droge.Czyli 04 pali wiecej i bez narzedzi nie podchodz?Jest wyzsza i sztywniejsza od nastepnych modeli.:Thumbs_Up:Wiem ze jakies modele nie Maja regulowanego przedniego zawiasu.Ale sa chyba 04 juz z tripem?
|
Cytat:
90-100 km/h w trasie powtarzalne 4,7 l. 7 litrów to mi spaliła załadowana trzema kuframi i pasażerem grzejąc przez Austrię i Słowenię 140 km/h autostradami. W porównaniu do 07 to tak - obsługa jest trochę bardziej uciążliwa. O jeździe bez pompy się nie wypowiem. Co do reszty - jak się dba, tak się ma. |
Umiejscowienie filtra powietrza na + dla 07 i 07a.
Regulowany zawias czyli zaworki w przednich lagach i regulacja dobicia nie występowały już w 07a. Były RD04 z tripem od 1992 r. RD04 to najcięższa z afryk. Nie zauważyłem jakiś rażących oszczędności jakościowych w RD07 względem RD04. RD04 ma parę kucy mniej i nieco inny przebieg momentu obrotowego. Wygląd i kolory rzecz gustu, moim zdaniem czwórka wygląda topornie. PS: oczywiście deutsche techno color rządzi i szczerze jakby mi kiedyś przyszło malować afri to właśnie na taki kolor :D |
chętnie się wypowiem, jak posiadacz 4 modeli afryk :D i 5 egzemplarzy :D
rd03 - bardzo miło wspominam, moja pierwsza afri, 650 ale wcale nie mułowata ( jak na afryke) spalanie średnio 5L rd04 - w porównaniu do 03 to jakaś taka toporna, niby afryka ale mi się jazda na niej nie podobała, sztywna jakaś taka, spalanie średnio 6,5 L rd07A - pierwsze wrażenie - najlepsza ze wszystkich, drugie wrażenie - dupa boli :D zmieniłem kanape, pozostało tylko to pierwsze :D - spalanie średnie 5,5L po dłuższym postoju długo kręciła :P RD07 - bo się zakochałem w złotych felgach i kocich oczach :D po dłuższym postoju paliła od strzała, dupa bolała - zmieniłem kanape :D spalanie 5,5L RD07A - ponownie... odkochałem się w kocich oczach, złote felgi się zaczęły utleniać czy coś... no i zawsze chciałem mieć taką czarną z ostatniego roku produkcji :D i mam, boli dupa, nie zmieniłem jeszcze kanapy :P spalanie 5,5L... w żadnej z moich księżniczek nie miałem dziwnych awarii więc tu się nie wypowiem :D |
wiesz nie ten wątek ale moja pali 3,5l Pb na 50km:haha2:
Myku tylko po co w zdejmować siedzenie w 04 no chyba żeby popatrzeć na moduł nie załapałeś najlepsza jest 03 bo nią prawie jedziesz jak XR potem 04 no i następne czym młodsze tym lepsze materiały stosowali a resztę sobie dośpiewaj DO turystyki ADV czym prostsze tym lepsze to jest moje zdanie i go nie zmienię a tak między nami najlepszy jest dla mnie RD01 czyli taki GS r100 (pd) ( DO AUTOSTRAD SĄ INNE SPRZĘTY I INNE GUMY) a te motory jeżdżą nawet w deszczu i nie trzeba nić polerować upiększać po prostu MAJESTATYCZNIE jeżdżą i dojeżdżają do celu ZAWSZE o własnych siłach niestety wymagają KULTURY TECHNICZNEJ |
Cytat:
|
Moja RD04 ma tripa '92 i spokojnie spali poniżej 6L ( trasa ). Na minus to umiejscowienie filtra powietrza i ciężej dostać do niej różne akcesoria .
|
Zebrało się na sentymenty! no nawdychał się rozpuszczalnika! Po co Tobie Afryka?
Miałeś już AT i Katy miałeś i Beemwe! Kup mi lepiej ten zestaw naprawczy do gaźnika cb 400 f. Ps. Stara miłość nie rdzewieje? |
Ja ci kupie,Calgonie...,a raczej masz racje.Spoko,kupie ci co tam chcesz,ale chce miec tez jasnosc czym jezdzimy i co jest dobre,a co lepsze.Chcialbym kupic Afre,ale najpierw chce wiedziec co za ile i dlaczego ;)
|
Myku myślę że nie ma znaczenia jaką -ważny jest stan a znając Twe kolekcjonerskie podejscie kup taka aby wszystko miała w oryginale a Niemiec niech płacze jak bedzie sprzedawał!
|
No wlasnie mam takie w kazdej wersji.Wszysca placza i zaklinaja sie,ze sa jedynami na swiecie.Ale chicialem sie dowiedziec co jest wazne,a co wazniejsze.Oczywiscie Afre ta nowa zakupujemy takze :D.Zawsze milo wspominam moja 07A niebieska :rolleyes:
|
Myku, ja żartowałem z tym ,że będzie zniżka na zakup nowej Afryki dla posiadaczy starych modeli. Dementuję, to nie jest prawda. Nic nie zaoszczędzisz :-)))
|
Cytat:
A jak już by zabrakło tej najlepszej i pozostały by te inne ;) to może być i ta ostatnia czyli 07a bo wtedy to już "prawie wszystko jedno". W razie takiej nówki 03 to dawaj znać zapisuję się pierwszy. |
Ja tez zartowalem,ze bede kupowac :D.Ale patrzac na takie porownania i ocene urzytkownikow,mozna sie duzo dowiedziec.Czyli nie ma jakiegos jednego rocznika,ktory pobilby pozostale.Gdzies czytalem,ale nie pamietam,gdzie to bylo,w jakiejs niemieckiej gazecie,ze jeden ich obywatel nakrecil na Afryce 450 tys.km.
|
Cytat:
Chociaż może ma jedną , że jest ich coraz mniej i nowych nie robią. Ale po zastanowieniu ta "wada" jest korzyścią , one są klasyką gatunku w linni genetycznej od wersji Dakarowych. Czy potrzeba lepszych rekomendacji? Cytat:
|
Cytat:
|
Widzisz Dzieju jak malo wiesz :D.Wiec nie mow nam tutaj ze 03 jest najfajniejsza i najlepsza :haha2:.Wlasnie straciles wiarygodnosc :umowa:
|
Fenomenem był nie przebieg ale brak jakiegoś większego remontu.
|
Realnie...Filtr powietrza nad zbiornikiem faworyzuje niektóre modele. :D
Dwie lampy to druga zaleta. Mniejszy apetyt na paliwo 07A to dodatkowy plus. |
Mi moja rd04 średnio pali 5,7-5,8L, na trasie 300km z czego około 1/3 trasy to jazda po Warszawie. Rzadko przekraczam 140km/h. Jadę solo z jednym kufrem.
Sprawdzone wielokrotnie. |
Pali Twoja 3 litry więcej na zbiornik niż 07A
|
Najlepszy model Afryki to ten zadbany przez poprzednich właścicieli, niezależnie od numeru. Reszta to drobne szczegóły. Powodzenia w zakupie Myku.
|
Przeciez ja nic nie kupuje :D.Predzej sprzedam niz kupie :o
|
a może "przejsciowka"- RD07->RD07A - '96
|
A co to takiego?Jakie malowanie ma ta "przejsciowka" i czym sie rozni?
|
Najlepsza afryka to ta najbardziej rozjebana, taka której nie da się bardziej rozjebać.
"Afryka jest jak kotlet schabowy, im bardziej bita tym lepiej smakuje" i to jest najprawdziwsza z prawd. Można jeździć 03, 04 07 albo 07A. Można wydać 7,8,12, 20 tys zł ale największą frajdę i tak zawsze daje ta której nie szkoda poobcierać, nie szkoda przewrócić na bok, nie szkoda beny na odkręcanie manety zawsze tak, żeby az ogranicznik stuknął. Wjeżdżanie na krawężniki w ten sposón by wskoczyła na gumę, albo jeszcze lepiej postawić na gumę przed krawężnikiem i na tenże wjechać tylnym kołem. Najlepszość afryki nie jest spowodowana tym gdzie ma umiejscowiony filtr powietrza, czy ma regulowany zawias albo że jest najpierwsza z pierwszych. Jakie afryki są najdłużej podziwianie albo ludzie najdłużej nad nimi stoją albo z jakimi robia sobie zdjęcia? Takie po przejściach. W temacie: wg mnie najlepsza z racjonalnego punktu widzenia jest 07. wlot do filtra prawie tam gdzie powienien być, nie było oszczędności na materiałach, lżejsza i mniej toporna od 04, bardziej toporna od 07A :) |
Zajechana z wyglądu ale technicznie tip top to jest to :-)
|
AT, im bardziej wydumana, tym najlepsza ;)
Wysłane z mojego GT-I9070 |
Cytat:
Ciekawe jakie są faktycznie rekordowe przeloty ale takie uczciwie potwierdzone bo dopowiedzieć 100 czy 200 tyskm to nie problem. Cytat:
04 może ciut mocniejsza ale wga to likwiduje 07 ma wyżej filtr powietrza 07a j/w i oszczędna w spalaniu , ale też i oszczędnosci na niej poczynione większe Wszystkie są dobre i mają największą zaletę....... są AFRYKAMI i o to w tym wszystkim chodzi :Thumbs_Up: Ale jako że dosiadałem na krócej czy kawałek dalej wszystkich modeli to jednak tytuł "fajności sprzetu" przydzielam 03 i to nie dlatego że ją mam ale dlatego że jej się on według mnie należy. Gdybym jeździł np 07a to i tak zdania o 03 bym nie zmienił. Ci którzy 03 nie spróbowali nie wiedzą o co w niej chodzi. |
Cytat:
|
Miałem 04. Teraz mam 07. Szczerze mówiąc wolę 07. Lepsze prowadzenie, spalanie. Widać oszczędności, ale nie są dla mnie aż tak dokuczliwe.
|
Transalp! Taka Africa Light ale BEZ pompy paliwa :)
|
Naczytałem się kiedyś, że najlepsza jest RD04 i taką kupiłem. Ponoć bardziej dziarska w terenie, ale to pewnie kwestia umiejętności kierownika. To swoisty paradoks, bo przecież to najcięższa z Afryk. Wydaje mi się jakaś taka większa niż 07/07a, oczywiście bardziej kanciasta. Wizualnie, rzecz gustu, ale chyba nieco brzydsza :) Nie prowadziłem 07, więc nie mam porównania (chyba, że jazdą określić 5 minut wokół komina) i szczerze mówiąc jestem ciekawy faktycznych, rzeczowych, namacalnych różnic. Może ktoś bardziej dogłębnie je opisze? Niezawodność i jakość wykonania - nie szedłbym w tą stronę, wszystko to samo. Jak dbasz tak masz, wszystko się kiedyś spsuje :) O RD03 się nie wypowiem, ponoć inny świat :)
|
04 jest zdecydowanie większa. Mam 167 więc czułem to najbardziej. Jak kupowałem 07a i zrobiłem kilka kilometrów, moje pierwsze słowa brzmiały: kurcze, ale ona mała:) (miałem na myśli w porównaniu do 04). Właściciel spojrzał na mnie jak na wariata:) Na 07a czuję się świetnie. Czuć te kilka koników (stan silnika w dwóch motocyklach był perfekt), prowadzenie 07a zdecydowanie lepsze, no i spalanie, 07a często pali mi poniżej 5 litrów.
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:04. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.