P³yn±³ kto¶? Tak siê zastanawiam gdzie jechaæ i kombinujê to i owo. Interesuje mnie koszt za motocykl i za osobê. Gdyby kto¶ wiedzia³, chêtnie poczytam.
P³yn±³em w drug± stronê. Ze Splitu do Ancony.
Nie pamiêtam kosztów. Wyp³ywali¶my z motongami oko³o pó³nocy na miejscu byli¶my o 8 rano.
S± jeszcze rejsy do Bari zdaje siê
Polookaj np. tu: http://www.aferry.pl/trasy-promowe.htm Nie wiem czy to jest prawdziwa cena z okienka w porcie, ale jaki¶ pogl±d daje. Mo¿na potem popatrzyæ u konkretnego przewo¼nika. ;)
Tu widaæ jak p³ywaj± promy z ITA do CRO http://www.aferry.pl/prom-do-chorwacja.htm, cena ok. 100ojro (tylko pok³ad).
zobacz tu: http://www.jadrolinija.hr/
albo tu http://www.aferry.pl/jadrolinija-prom.htm
za motonga zap³acisz oko³o 100euro na trasie ancona (w³ochy)-split lub zadar... (chorwacja). Jadrolinija - du¿y pewny przewo¼nik.
Hmm chyba jednak prom odpuszczê, taniej wyjdzie l±dem :)
Hmm chyba jednak prom odpuszczê, taniej wyjdzie l±dem :)
Jeste¶ tego pewien? Z Dubrovnika do Bari londem jest jakie¶ 1.550km :at:
consigliero
15.07.2011, 08:33
Jak¿e inaczej wygl±da Dubrownik przed sezonem nie wy³±czaj±c samej przeprawy promowej. Zgo³a odmiennie wygl±da³o to w sierpniu przed kilkoma laty. Postanowili¶my odwiedziæ Dubrownik bo ju¿ nam by³o wstyd ¿e od czterech lat je¼dzimy na Hvar a nigdy nie zawitali¶my do tej per³y , bo niew±tpliwie jest to per³a , ale czy koniecznie w sierpniu i z dzieæmi to ka¿dy musi oceniæ sam. Poniewa¿ byli¶my ze znajom± która korzysta³a z naszego transportu niejako zosta³a przymuszona na wycieczkê z nami z powrotem do domu przez Neapol , Monte Casino i inne . Dotarli¶my o poranku i z trudem za³atwili¶my miejsce w hotelu choæ oferty z apartmanami zaczyna³y siê na d³ugo przed w³a¶ciwym dojazdem do miasta. Trzeba przypomnieæ ¿e du¿a czê¶æ budynków hotelowych le¿a³a w gruzach a nieliczne pozosta³e by³y mocno ob³o¿one. Nasz mia³ w³asn± pla¿ê i by³ niedaleko starego grada, co mia³o byæ zalet± . Zamiarem by³o pozostanie na 2 noce i pó¼niej spokojna przeprawa do pobliskiego Bari.W pierwsz± noc otrzymali¶my w pi±tkê (3 doros³e+ 2 dzieci) pokój trzyosobowy, sz³o wytrzymaæ , na drug± noc wiedzieli¶my ¿e bêdziemy siê przeprowadzaæ do pokoju dwuosobowego(oczywi¶cie mieli¶my karimatki). W tym pierwszym nie by³o problemu aby zaaran¿owaæ przestrzeñ do spawnia , za to w tym drugim by³o du¿o niepotrzebnych rzeczy jak stolik czy krzes³o. Te wszystkie rzeczy trzeba by³o postawiæ pionowo jedno na drugim aby zmie¶ci³y siê karimatki.
Dubrownik to oczywi¶cie stari grad, szybciutko wypadamy na miasto i zaczynamy obowi±zkowy obchód murów , z których szybko uciekamy ze wzglêdu na pra¿±ce s³oñce w ch³odne uliczki. Ch³odne nie oznacza w tym wypadku komfortu , jest duszno i trzeba przeciskaæ siê w t³umie turystów. Nasza kole¿anka zauwa¿a plakat reklamuj±cy koncert Miszy Maiskiego i u¶wiadamia nas na jak± to atrakcjê trafili¶my , nie bardzo wyobra¿am sobie ten koncert w tej temperaturze , ale z informacji wynika ¿e bêdzie o 23.00 i na dzieciñcu jednego z pa³acyków. Kupujemy bilety w tym dla dzieci, resztê dnia spêdzamy na pa³êtaniu siê po uliczkach odganiaj±c siê od naganiaczy próbuj±cych wci±gn±æ nas do licznych knajp po³o¿onych w poblizu g³ównej ulicy . Krótko przed 23.00 przychodzimy pod wej¶cie i ju¿ wiem ¿e ³atwo nie bêdzie , powietrze mimo pó¼nej pory jest ugotowane a przed wej¶ciem k³êbi± siê t³umy , które podobnie jak my zwietrzy³y niew±tpliw± okazjê zobaczenia na ¿ywo s³ynnego wirtuoza. W ¶rodku z trudem mo¿na staæ nie mówi±c o siedzeniu , zdobywamy 2 krzese³ka i na zmianê próbujemy przetrwaæ ten koncert. Pozytywnym rezultatem koncertu by³o zakupienie p³yty któr± mo¿na by³o spokojnien wys³uchaæ w przyjemnie ch³odnym pomieszczeniu. Je¿eli kto¶ my¶la³, ¿e koncert to by³o najbardzie atrakcyjne wydarzenie tej wycieczki to jest w du¿ym b³êdzie. Wszystko przebi³a przeprawa promowa do Italii, je¿eli we¼miemy warunki jak na koncercie , dodamy do tego s³owiañsk± niefrasobliwo¶æ , po³udniowe temperamenty oraz za ma³± ilo¶æ miejsc dla wszystkich chc±cych wyjechaæ z Chorwacji , to otrzymamy mieszankê wybuchow± przy której w³osi to synonim punktualnych , dok³adnych i rzetelnych pracowników.
Teraz to piku¶ o 24.00 g³ówna ulica jest pusta, a wjazd na prom odbywa siê z marszu i prom p³ynie praktycznie pusty, temperatura tak minimum 20 stopni a w s³oñcu pewnie wiêcej, mam nadziejê ¿e po drugiej stronie temperatury wieczorem oscyluj± powy¿ej 15 stopni. Zobaczymy.
Po 4 godzinach rejsu zaczynam siê martwiæ czy aby motocykl siê nie przewróci, w tym zakresie nic siê zmieni³o od lat. Motocykl jest zastabilizowany jest sznurkiem a statek dosyæ konkretnie pracuje na fali . Statek to stary znajomy sprzed lat M/S Dubrovnik , p³ynêli¶my nim z Rijeki do Starego Gradu , z Ancony do Splitu i mam nadziejê ¿e za³oga ma wiêcej do¶wiadczenia ni¿ za³oga promu p³ywaj±cego na linii Split- Stary Grad, na którym to za³oga stwierdzi³a ¿e nie bêdzie mocowaæ motocykla wystarczy go postawiæ na centralce. Tylko przypadek sprawi³ ¿e w momencie przybijania do portu byli¶my blisko motocykla , to znaczy Beata by³a a ja przygl±da³em siê manewrom kapitana którego poczynania mo¿na by³o obserwowaæ przez szparê w górnej furcie. Ju¿ na pierwszy rzut oka widaæ by³o ¿e kieruj±cy próbuje trafiæ w nabrze¿e po obserwacji budynku przesuwaj±cego siê w lewo i prawo no i by³em prawie pewien ¿e prêdko¶æ jest ciut za du¿a jak na podchodzenie do nabrze¿a. By³em prawie pewien ale wydawa³o mi siê to niemo¿liwe (choæ swego czasu g³o¶na by³a sprawa zaparkowania jednego z nowszych promów Marco Polo , na ma³ej wysepce) i gdy nast±pi³o uderzenie w brzeg , motocykl dostojnie zeskoczy³ z centralki i gdyby nie Beata która podstawi³a biodro blokuj±c chwilowo opadanie , moje przytrzymanie kierownicy z drugiej strony niewiele wnosi³o, pomoc nadesz³a od przygodnego pasa¿era który pomóg³ go ustabilizowaæ . Piszê trochê z nudów bo do Bari jeszcze 3 godziny , policzy³em wszystkich pasa¿erówi jest nas 2 facetów i matka z 2 dzieci. Podobno jest nowy rozk³ad i teraz Jadrolinija p³ywa 4 razy w tygodniu na tej trasie . Dodatkowy rejs jest we wtorek o 22.00 z Dubrownika powrót do Dubrownika w ¶rodê o 22.00, reszta bez zmian czyli wyp³yniêcie z Dubrownika o 13.00 w czwartek, piatek i sobotê , wyp³yniêcie z Bari o 22.00 w czwartek , pi±tek i sobotê.
Dosyæ dygresji pora na kilka szczegó³ów i wra¿eñ z jazdy. Start z Krakowa dosyæ pó¼no bo oko³o 16 uda³o siê zakoñczyæ pracê i ruszyæ w drogê . Do granicy z wêgrami nic szczególnego , tylko to ¿e jazda odbywa³a siê po zmroku, skorzysta³em z obwodnicy Budapesztu z zamiarem znalezienia noclegu za stolic± . Znalaz³em o 23 w rejonie miejscowo¶ci Paks jazda w temperaturze 5 stopni z m¿awk±. O poranku by³o 6 i skoczy³o do 10 stopni po 9.21 zrobi³o siê cieplo no i by³o s³oneczko. Do Sarajewa nic ekscytuj±cego a odcinek do Dubrownika ju¿ trochê bardziej ze wzglêdu na przekraczenie kilku pasm górskich , szczególnie widokowy jest park narodowy Sutjeska. Na 40 km przed Dubrownikiem dopad³a mnie ulewa która na pobliskich szczytach by³a burz± z piorunami temperatura spad³a do 6 . Po zmroku l±dujê w Dubrowniku przy temperaturze 14 stopni i ruszam co¶ zje¶æ na mie¶cie. Nastêpny dzieñ to oczekiwanie na prom i ju¿ po drugiej stronie przelot na miejsce zlotu autostrad± , szkoda ¿e po ciemku bo po pierwszych 60 km prostej zaczê³a siê jazda po zakrêtach co nie by³y takie zabawne no i temperatura spad³a do 6 . Zlot zaczyna siê wycieczk± wzd³u¿ wybrze¿a i pierwsze kilometry pokazuj± ¿e du¿o nie poje¿d¿ê , grupa jest du¿a i nie do ogarniêcia ze wzglêdu na charakter miejsca , w±ska droga , ¶wietna dla ma³ej grupy jest koszmarem dla grupy , przejazdy przez liczne zat³oczone miasteczka to drugie , ale jest ciep³o czasami zaczyna byæ wrêcz duszno. W nastêpny dzieñ tworzymy ma³± grupkê i robimy w³asny plan na wycieczkê ale najlepsze jest na zakoñczenie dnia czyli wyjazd na górê wzosz±c± siê nad hotelem Monte Faito, podjazd wykonujemy zmiasteczka czyli Castellamare di Stabia z którego wiedzie w±ska dró¿ka o charakterze lekko off, zjazd jest jeszcze lepszy bo daje okazjê pe³nego wykorzystania za³o¿onych opon , tak a propo ich zamykania. W niedzielê powrót wybieram opcjê Monte Casino i interiorem w kierunku Wenecji , planowa³em ¿e dotrê tam w miarê wcze¶nie. Po przejechaniu parku narodowego d'Abruzzo oraz Gran Sasso(tutaj motocykl przekroczy³ 100000 km przebiegu) nie starczy³o mi czasu aby kontynuowaæ dalej w kierunku Ancony , odbi³em w kierunku Ancony i dotar³em do niej autostrad± , maj±c nadziejê ¿e mo¿e jaki¶ prom p³ynie na drug± stronê , z nadziei nici to kontynuowa³em w kierunku Wenecji ju¿ jad±c bezp³atn± drog± via Adriatica szukaj±c noclegu , znalaz³em w Riminii . W poniedzia³ek ruszam w kierunku domu jad±c dalej drogami bep³atnymi , na których co prawda s± ograniczenia , ale nikt na nie nie zwraca uwagi , co daje mi piekny czas dotarcia do S³owenii. Tutaj mam ju¿ fajnie jadê w kierunku prze³êczy Vrsiæ , ale ju¿ na horyzoncie zbieraj± siê chmury. W Austrii lokalnymi drogami mam zamiar dojechaæ do Znojmo ale po krótkiej chwili dopada mnie deszcz i jadê ju¿ z przerwami w deszczu oraz niskiej temperaurze, do Znojma nie dotar³em tylko nocujê w Purgstall przed Dunajem. Teraz GPS pisze ¿e bêdê o 13.15 w Bielsku aby zostawiæ motocykl w serwisie, ale jeszcze prysznic ¶niadanie i pakownie to pewnie wyjdzie 15 , zobaczymy. Ogólnie wyjazd by³ udany , ale to jeszcze ciut za wczesna pora na jazdê , a je¿eli chodzi o Amaltifanê to raczej ju¿ nigdy tam siê nie wybiorê, bo za du¿o ludzi i zbyt ciasno jak dla mnie. Wycieczka do³o¿y pewnie oko³o 3500 km , uszczelniacz przy przek³adni siê poci , ale robi to ju¿ od ponad 10 tys km i zwi±zane to jest te¿ z temperatur± ogóln± powietrza , jak ciep³o to siê poci.
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010584.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010585.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010592.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010603.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010606.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010611.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010613.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010619.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010631.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010634.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010637.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010661.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010663.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010664.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010665.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010666.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010667.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010669.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010673.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010681.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010690.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010693.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010698.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010700.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010706.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010710.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010712.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010713.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010714.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010716.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010718.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010720.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010721.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010729.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010730.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010731.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010733.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Spring%20riding/P1010735.jpg
P³ynêli¶my te¿ kiedy¶ z Ancony do Splitu, cena za po³±czenie nigdy nie jest niska , ale policz sobie uczciwie wszystkie koszty zwi±zane z podró¿± drog± l±dow±
PozdrawiaM
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.