Zaloguj się

View Full Version : Jezdzi tylko na ssaniu :(


samul
21.06.2011, 10:20
Poradzcie cos ludziska, bo motor mi zachorzal :(

Po dokladnym przegladzie, wymianie, plynow i filtrow, regulacji gaznikow (w idealnym stanie) moja AT model RD07a Szwajcarka (czyli, jak twierdzi Podos, popsute RD07 :b) zrobilem jazde probna, odpalala i jezdzila jak marzenie.
Kiedy ze dwa tygodnie pozniej chcialem odjechac nia z warsztatu, okazalo sie, ze nie pali, a raczej pali, ale kiepsko i tylko na ssaniu na maksa i jeszcze strzela z rury (ogniem!) i kicha w airbox. Po zdjeciu ssania gasnie nawet rozgrzana.
Powrot do warsztatu. Po obejrzeniu "wszystkiego", nic nie znaleziono. Diagnoza: eeee... to "na pewno" swiece. Przy votum separatum Huberta: eee, bzdura, jakie swiece?!
Poniewaz jednak lepszego pomyslu nie mialem, a swiece nie kosztuja majatku, wymienilem. Nastapila poprawa? Nie strzela z wydechu! Ale dalej dziala(dlawiac sie) tylko na ssaniu i kicha w airbox! WTF? :mur:

Powtarzam, po przegladze jezdzila bez problemow. Postala i przestala.

P.S. Jakos nie mam uczucia do serwisu Hondy, wiec zostawiam to sobie jako ostatnia deske ratunku.

siwy
21.06.2011, 10:21
coś z powietrzem, albo lewe łapie po drodze z airboxu albo brak - zapchany dolot, filtr

samul
21.06.2011, 10:24
Lewe powietrze mowisz? Czyli rozlozyc i zlozyc dokladnie jeszcze raz? Sprobuje.

Ale co sie moglo spier... "samo"?

siwy
21.06.2011, 10:33
sprawdź rurki między airboxem i gaźnikami, airbox, filtr powietrza. Sprzwdź czy wszystko poskręcane i na swoim miejscu, czy nie ma uszkodzeń, pęknięć itp.

Łysy
21.06.2011, 10:36
Lewe powietrze mowisz? Czyli rozlozyc i zlozyc dokladnie jeszcze raz? Sprobuje.

Ale co sie moglo spier... "samo"?
A może paliwo niezbyt jakościowo dobre? Znam przypadki, że gdy postoi ze dwa-trzy tygodnie, to wydzielają się różne "dodatki" (np. rozpuszczalniki, żywice) i skutecznie blokują dysze i elementy gaźnika. Podłącz z obcego źródła świeże i sprawdzone paliwo zamiast ze zbiornika. Tak miałem kiedyś w innym silniku, pomogło ... Plus czyszczenie całego układu później :mad:

samul
21.06.2011, 10:40
A może paliwo niezbyt jakościowo dobre? Znam przypadki, że gdy postoi ze dwa-trzy tygodnie, to wydzielają się różne "dodatki" (np. rozpuszczalniki, żywice) i skutecznie blokują dysze i elementy gaźnika. Podłącz z obcego źródła świeże i sprawdzone paliwo zamiast ze zbiornika. Tak miałem kiedyś w innym silniku, pomogło ... Plus czyszczenie całego układu później :mad:

To akurat pierwsze sprawdzilismy, jeszcze w warsztacie. Niestety, to nie to.
Ale dzieki :)

samul
21.06.2011, 10:43
sprawdź rurki między airboxem i gaźnikami, airbox, filtr powietrza. Sprzwdź czy wszystko poskręcane i na swoim miejscu, czy nie ma uszkodzeń, pęknięć itp.

Dzieki, zaraz sie wezme do rozbiorki.

puntek
21.06.2011, 11:05
wg mnie za dużo powietrza dostaje - przyczyna moze być błacha - np króćce źle założone :(

motormaniak
21.06.2011, 12:04
to co zawsze - pompa paliwa. Za mało paliwa. Dodatkowy objaw - mocniej się grzeje?

rambo
21.06.2011, 12:09
Zapchane dysze od wolnych..? :Sarcastic:

newrom
21.06.2011, 12:40
Jak po rozbiórce to stawiam 1pln na lewe powietrze. Pewnie się króciec podwinął, uszkodził.

samul
21.06.2011, 16:38
Sadzac po tym, ze po popsikaniu po bokach gaznikow samostartem dostaje obrotow, wychodzi, ze "lewe powietrze". Prawda?

No to zdejmujemy gazniki po raz kolejny :mur:

wieczny
21.06.2011, 16:59
Prawda.

samul
21.06.2011, 23:18
Bardzo dziekuje za rady :)

Problem udalo mi sie usunac. Moto jezdzi i odpala jak powinno. Przyczyna byl przekrecony krociec tylnego cylindra. Przekrecony wokol wlasnej osi o jakies 5-6mm "na zewnatrz". Obrocilem go jak nalezy i problem znikl.
A tak nawiasem mowiac, ten patent z czterema gumowymi rurami, to jest proszenie sie o klopoty. W sumie 8 powierzchni styku, gdzie cos moze sie rozszczelnic :(

maniak, pompy nie bralem pod uwage, bo mam Faceta ;)

motormaniak
22.06.2011, 08:59
bo mam Faceta
niech Wam się dobrze żyje...:)

zimny
12.09.2011, 12:20
U mnie pojawił się wczoraj ten sam problem. Na obroty wkręca się ok, bardzo nierówno pracuje na jałowych, strzeba w rurę, airbox, gaśnie bez ssania. Zaczynam poszukiwania zgodnie z powyższymi wskazówkami.

U mnie może być jeszcze paliwo - niby tam gdzie zawsze, ale cały problem objawił się około 30km po tankowaniu do pełna. I w sumie tak po prostu w czasie jazdy zaczęła fochy strzelać...

Pozdrawiam
zimny