PDA

View Full Version : Metaliczny d¼wiêk


Gawieñ
18.06.2011, 10:54
Regionalnych nie wszyscy czytaj± wiêc zrobiê jeszcze jedno podej¶cie tutaj :

Silnik za czasów poprzedniego wla¶ciciela byl robiony w Motoriscie ( lo¿ysko walka zdawczego ) czyli byl rozbierany , poza tym nic nie bylo ¼le , zostal poskladany i niby powinno byæ dobrze. Niestety w krótkim czasie pojawily siê d¼wieki , metaliczne , przy dodawaniu gazu , mocno niepokoj±ce , góra silnika jest okej to na pewno , w serwisie (innym) stwierdzili wiele blêdów po poskladaniu pieca przez Motoriste , poza d¼wiêkami silnik chodzi piêknie , odpala , jedzie , i tak ju¿ z 1000km bez zmian ... Jest luz miêdzy koszem sprzêglowym a t± zêbatk± zaraz kolo kosza , wydawalo siê ¿e ostatecznie mo¿e to byæ to , ale luz w sumie jest podobny jak w innej Ari co akurat byla rozbabrana a tam d¼wieków nie ma .

Co moglo byæ ¼le zlo¿one ¿e to tak pracuje ? Mogê spróbowaæ nagraæ ten d¼wiêk jak komu¶ by to pomoglo.

Jak kto¶ ma jaki¶ pomysl to prosze o pomoc:bow:


PS, Na zimnym silniku te¿ slychaæ ale troche mniej

Olek
18.06.2011, 13:14
G³upie pytanie, ale jeste¶ w 100% pewien ¿e to silnik? Ja ostatnio zdemontowa³em os³onê silnika i siê tak przejecha³em i powiem Ci, ¿e nigdy w ¿yciu takiej ciszy nie s³ysza³em ;P
Nie haczy Ci o co¶ wydech, jaka¶ nó¿ka, cokolwiek?

PS. Aa i jeszcze jedno, odkrêæ sobie pokrywê od alternatora i sprawd¼ odrzutnik oleju, tak lu¼no sobie pomy¶la³em, mia³em kiedy¶ podmielony..

wieczny
18.06.2011, 13:34
Na kolektorze wydechowym przy ³±czeniu z t³umikiem jest taki metalowy pier¶cieñ. Fabrycznie siedzi on pewnie na wcisk ale z czasem mo¿e siê poluzowaæ. Ile¿ ja siê naszuka³em tego d¼wiêku... A¿ siê odechciewa³o je¼dziæ. Dzwoni³o jak gar¶æ monet w skrzyni korbowej.

Gawieñ
18.06.2011, 17:29
Oslona niestety ju¿ dawno wykluczona :( Napierdziela konkretnie , sprawdzê ten wydech chocia¿ pewnie to co¶ ze ¶rodka :{

szparag
18.06.2011, 19:17
Sprawd¼ ustawienie rozrz±du mo¿e pizgneli siê o 180 stopni na wa³kach tzn na jednym, jak masz motocykl u mechanika to bêdzie wiedzia³ o co chodzi.

Gawieñ
18.06.2011, 20:10
Rozrz±d wymieniony , bo z tego co stwierdzili byl lu¼no... szczególnie na tylnym cylku , i to te¿ udalo im siê w motoriscie stwierdziæ ¿e z tylnego cylindra wydobywal siê inny d¼wiek ni¿ z przedniego. Ale d¼wieki zostaly razem ze mn±:mur:

Wydaje mi siê ¿e napierdziela bardzo konkretnie , ale z drugiej strony gdyby to bylo co¶ nie wiadomo jak powa¿nego to raczej by ju¿ nie je¼dzila , ja wiem ¿e Afryka to pancerny sprzêt ale bez przesady :P

szparag
18.06.2011, 20:38
Je¶li by³ wymieniany to tym bardziej sprawd¼ ustawienie. Je¶li to nie pomo¿e to stetoskop do ³apy i obs³uchaæ co to jest, ka¿dy mechanik powinien to znale¼æ. A tak to jest troszkê jak z telefonem do lekarza : Panie doktorze kaszlê, co mi jest ?. Albo masz grypê, albo gru¼lice, albo AIDS.

Ja stawiam na korbê, dó³, albo góra, raczej góra. ale to tak naprawdê wró¿enie z fusów.

Gawieñ
18.06.2011, 21:25
w motoriscie wlasnie sluchali i siê nie wsluchali . Je¿eli korba to jaka mo¿e byæ przyczyna ? Mo¿e to byæ przez to ¿e bylo ¼le poskladane ? O koszty nie pytam bo pewnie mia¿d¿±ce :dizzy:

To znaczy ¿e rozrz±d musialby byæ dwa razy ¼le ustawiony , i czy je¿eli on ma te plastikowe oslony to czy moglby tak napierdzielaæ , i tylko przy dodawaniu gazu ... Silnik byl zlo¿ony po zrobieniu lozyska na starym bo podobno mial byæ dobry , teraz po tych nie calych 3000km , wyszlo na to ¿e lu¼ny wiêc zostal wymieniony na nowe.

Jaro-Ino
18.06.2011, 21:29
Nagraj filmik i wrzuæ tutaj, a nu¿ kto¶ trafi i obejdzie siê bez rozbiórki ;)

Gawieñ
19.06.2011, 17:56
Wydech wykluczylem , jutro nagram filmik mo¿e bêdzie slychaæ , chocia¿ bez dalszego rozbierania pewnie i tak siê nie obejdzie. ¯aluje tylko ¿e wsadzilem w ten rozrz±d oleje synchro itp kasy , bo jak silnik bêdzie ¶mieæ to mi na nic ta robota , moglem dolozyæ do nowego silnika nawet fajny na jebaju jest ... :Thumbs_Down: Jeszcze mi siê ta wymarzona Afryka odbije czkawk± :mad:

Pozdro i dzieki za próby pomocy :Thumbs_Up:

Daroo
19.06.2011, 18:50
Kolego ja mam taki metaliczny dzwiêk jak Ty, wszystko opisalem w temacie 'wtopa z africa' Bêde rozbieral silnik w lipcu do po¿±dnych ogledzin bo teraz nie mam czasu. Ma³o to mam tak± sama Afre jak ty malowanie rocznik itp. moze to jakies fatum??

Kisiel
19.06.2011, 20:51
Heja,

Czy ten metaliczny stuk nasila siê b±d¼ ro¶nie z obrotami?

Gawieñ
19.06.2011, 21:27
Daroo wiem , ¶ledzilem Twój temat , nawet przebieg podobny , z tym ¿e u mnie nic nie dymi itp...

D¼wiêk pojawia siê przy dodawaniu gazu , nie zale¿nie od obrotów , jak dam mocno w palnik to jakby go nie bylo , jak jade na stalych obrotach jest cisza , ale jak dodaje siê gazu to siê zaczyna orkiestra . W sumie to wszystko jedno czy na luzie czy na jedynce i innych biegach , czy przy 3 tys czy 5 tys , za ka¿dym razem jak dodaje siê gazu po prostu mocno nawala jak by dwu sów byl.

Daro je¿eli motorista u ktrórej byl robiony silnik siê do tego nie poczuje to ja na pewno tego nie rusze bo motocykl potrzebny mi jest do dojazdu do pracy dorywczej .

U mnie na pewno jest du¿y luz miêdzy koszem sprzêgla a t± zêbatk± która jest zaraz kolo kosza , ale wydaje siê ¿e to jednak nie bêdzie to .

Pozdrawiam

Alpak
19.06.2011, 22:19
Sprawdz dokladnie szczelnosc wydechu. U mnie tez tak dzwonilo metalicznie, po wymianie uszczelwek pomiedzy cylindrem a wydechem przestalo ;)

Pozdro.

Daddy
20.06.2011, 11:35
U mnie dzwoni³a os³ona kolektora i to tylko przy oko³o 3000 obr,

Jaro-Ino
20.06.2011, 15:54
Mi kiedy¶ zapl±ta³a siê ¶rubka w okolicach obudowy silnika i ju¿ chcia³em silnik rozkrêcaæ, ale na szczê¶cie, ¿eby to zrobiæ trzeba zdj±æ os³one :D Sprawd¼ ten wydech jak koledzy sugeruj±. Mo¿e wystarczy nakrêtki doci±gn±æ i bêdzie ok :)

Gawieñ
20.06.2011, 17:14
zdj±lem wydech ale nic co dzwonilo nie znalazlem , ale jeszcze raz zdejme i sprawdze , tylko ze to strasznie cie¿ko wszystko sie zdejmuje :P

szparag
20.06.2011, 23:19
Nie kombinuj, podjed¼ do kumatego mechanika co kuma afrê .

Lidke
21.06.2011, 09:12
Gawien, ogl±da³em chyba ten motocykl z koleg± których cia³ go kupiæ. Czy by³ z trzema kuframi i bagsterem, a na baku przetarcia od nakolanników? Je¶li tak to wydaje mi siê, ¿e wiem o który d¼wiêk chodzi. W przedniej czê¶ci ramy s± takie dwie blaszki przyspawane prostopadle do ramy do których przykrêca siê os³onê silnika. Jak ogl±da³em motocykl jedno z nich by³o urwane i wpadaj±c w wibracje wydawa³o przenikliwy metaliczny d¼wiêk :). Mam nadziejê, ¿e to jest to. Przyspawa pan i bêdzie pan zadowolony :)

Gawieñ
21.06.2011, 19:07
tak to pewnie ta , ale to nie jest oslona na 100 % niestety. Do tego przy 160 km/h ma kolo 7000 obrotów i jakby nie chce wiêcej nie wiem czy to dobrze... W piatek jade do Motoristy znowu

motorola
27.06.2011, 12:20
oooj. chyba cos wyolbrzymiasz, b ladna sztuka jest.

Ogladalem ta afre, ona miala chyba jakies inne zebatki powsadzane, moze dlatego takie vmax.

Faktycznie bylo brzeczenie spowodowane jakas blaszka...ktora nalezaloby naprawic.

szparag
27.06.2011, 22:35
tak to pewnie ta , ale to nie jest oslona na 100 % niestety. Do tego przy 160 km/h ma kolo 7000 obrotów i jakby nie chce wiêcej nie wiem czy to dobrze... W piatek jade do Motoristy znowu

O kurcze, moja babcia nigdy chyba tyle nie jecha³a, muszê to sprawdziæ, ale najpierw zmieniê j± na Varadero :)

Gawieñ
28.06.2011, 17:37
D¼wiêk na pewno jest z silnika , tak te¿ my¶lalem ¿e to ta blaszka wlasciciel byl te¿ tego pewien :)

A to ¿e to b. ladna sztuka jest to ja wiem :) tylko nie wszystko bangla , mo¿e to byæ te sprzêglo , rozrz±d do tej pory jest dla mnie zagadk± , nie mogê znale¼æ norm serwisowych bo stare lancuszki mam to bym sprawdzil czy na prawdê trzeba bylo je wymieniaæ...
No nic na razie olalem te d¼wiêki , trochê zaczêlo ciekn±æ z tej d¼wigienki gdzie jest linka do sprzêgla przy silniku , ale Afryka je¼dzi nie poddaje siê i najwidoczniej chce ¿yæ :)

Mecia
28.06.2011, 20:27
Je¿eli chodzi o ³añcuszki to pod pokryw± zaworów na koncówkach napinaczy s± kontrolki zu¿ycia. Takie prostok±tne kosteczki wystaja co mo¿na je wdusiæ i odbij± bo s± na sprê¿ynce. Je¿eli wystaj± powy¿ej 6mm (Poprawcie mnie jak sie myle) to ³ancuszki do wymiany.

Gawieñ
28.06.2011, 21:26
No wla¶nie i podobno ju¿ by³y do wymiany ,ja mechanikiem nie jestem , wierze serwisowi w którym to robi³em , ale jest za du¿o sprzeczno¶ci wiêc szukam sposobu na to ¿eby sprawdziæ ³añcuszki jak s± zdjête.

Pozdro

Misza
28.06.2011, 21:30
Serwisówki nie podaj± limitu wymiaru ogniw ³añcuchów rozrz±du, przejrza³em obie haynesa i niemieck±...

Gawieñ
28.06.2011, 21:50
Czyli pooo ptokach ;)

Ale wiecie co ? Przestaje siê powoli przejmowaæ tymi d¼wiêkami , zrobi³em prawie 2 tys km od zakupu i nic siê nie pogorszy³o , na tyle pewny jej siê zrobi³em ¿e i na mazury j± zabra³em , i pojecha³a wróci³a i nawet mnie, kufry i moj± po³ówkê ³adniejsz± zabra³a :)

Afryka to super sprzêt i w dupie mam wibracje , d¼wieki i wszystko czego mo¿e by nie by³o jakbym kupi³ nowszy sprzêt ;) zreszt± co ja siê bêdê rozpisywa³ , jak motorista siê teraz do tego nie przyzna to w zimê ewentualnie pomy¶le nad tym ¿eby zrobiæ co¶ w tym kierunku ¿eby to naprawiæ, a póki co to jestem pewny ¿e ona bêdzie je¼dziæ i je¼dziæ :at: i ³atwo mnie rozpoznaæ na drodze :D

Olek
29.06.2011, 12:20
;DDD gut!
Sprawdzaj olej ;P

Gawieñ
07.07.2011, 18:01
Czy ewentualne luzy na wale korbowym da rade sprawdziæ przy zdjêtym lewym deklu czy tylko jak prawy od kosza sprzêg³owego zdjêty ? Czy mo¿e w ogóle od wierzchu siê nie da?





I jednak robi siê kicha , zaczyna napierdzielaæ ju¿ na jalowych obrotach :mad::mur: nagram filmik i jak bedzie na nim co kolwiek slychac to wstawie...

Jaro-Ino
07.07.2011, 19:02
To chyba panewka siê wykrusza i powoli odmawia wspó³pracy....

Gawieñ
07.07.2011, 21:43
Te¿ mi siê ta panewka przewija przez my¶l , ale wydaje mi siê ¿e by szybciej padla , Afri ze 3 tys km zrobila od tych d¼wiêków.


Nie najlepszy mikrofon mam w aparacie , ale jak siê ws³uchaæ to wszystko s³ychaæ :

http://www.youtube.com/watch?v=hgZKNyEnmlU

Pozdrówka

Vooytas
07.07.2011, 22:11
no faktycznie klepie..... obstawiam panewke ewentualnie sworzeñ.

trza rozbebeszyæ. gdybanie przez net nic nie da.

Gawieñ
08.07.2011, 00:01
czyli zajechaæ wymieniæ i olaæ , bo naprawianie nie bêdzie mia³o sensu .

Oby do zimy doje¼dzi³a

Jaro-Ino
08.07.2011, 15:13
Nie doje¼dzi. I oby Tobie nie przyblokowa³a czasem motocykla podczas jazdy w ³uku, bo bêdzie nieciekawie.

siwy
08.07.2011, 15:38
To chyba panewka siê wykrusza i powoli odmawia wspó³pracy....

jak ju¿ czarny scenariusz to szybciej bêdzie ha³asowa³ sworzeñ ni¿ panewka

Gawieñ
08.07.2011, 17:12
pewnie ¿adne odkrycie ale napierdzielanie na wolnych obrotach znika po przechyleniu na praw± stronê .

Sworzeñ to te¿ pewnie komplikacje do zrobienia ? Moglo to pa¶æ bo silnik jest ¼le poskladany ?

Misza
08.07.2011, 20:47
jakby jaki¶ syf wlecia³ do kanaliku olejowego panewki to mog³a pa¶æ... rozbebesz w koñcu ten silnik :)

Gawieñ
08.07.2011, 20:57
Chêtnie bym go rozbebeszy³ ale to mój jedyny mo¿liwy transport do pracy a na rozbebeszenie nie tylko potrzeba kasy ale najgorzej ¿e czasu , ja nie mogê sobie pozwoliæ na chocia¿by jeden dzien wolnego a co dopiero tydzien czy dwa zanim znajde silnik na wymiane...
Ale czy padniêta panewka wytrzymala by ju¿ chyba z 5 tys km ?

Misza
08.07.2011, 21:34
No³ ³ej :) a je¶li tak to oficjalnie bêdzie to potwierdzenie totalnego panowania Hondy w¶ród producentów silników.

wieczny
10.07.2011, 01:46
Trzeba przyznaæ, ¿e zdjêcie korby, która podczas jazdy ujrza³a ¶wiat³o dzienne, bêdzie mocnym kandydatem na wyczyn roku.

RAVkopytko
10.07.2011, 02:07
Trzeba przyznaæ, ¿e zdjêcie korby, która podczas jazdy ujrza³a ¶wiat³o dzienne, bêdzie mocnym kandydatem na wyczyn roku.:lol8:

Dzieju
10.07.2011, 08:09
No³ ³ej :) a je¶li tak to oficjalnie bêdzie to potwierdzenie totalnego panowania Hondy w¶ród producentów silników.
To zale¿y od stopnia zu¿ycia/stukania , w szczególnych przypadkach jest prawdopodobne ¿e wytrzyma i nie tylko silnik Hondy.

Daroo
10.07.2011, 08:45
No kolego mialem idetyczny dzwiek u siebie jak ty!!! Okaza³o sie ze jest luz na tylnym sworzniu i na wale:(

Gawieñ
14.07.2011, 22:36
Pad³ silnik na dobre , muszê szukaæ innego. :mur::mad::mad::mad::vis:


Pozdrawiam

dery
14.07.2011, 23:36
napisz wiecej! co to bylo?

Gawieñ
14.07.2011, 23:39
Wychodzi na to ¿e panewka gruchnê³o dzisiaj, nawala ju¿ równo , ga¶ne na wolnych , mu³ kompletny , ogólnie padaka :/ Pomijaj±c to ¿e nie mam kasy na silnik to nawet nie ma teraz ¿adnych silników do Afryk , chyba ¿e od francuzów ale troche siê od nich boje..

Jaro-Ino
15.07.2011, 00:00
Mówi³em :( Panowie mechanicy, jest szansa na powodzenie remontu g³ównego w takim stanie? Mo¿e to by³oby lepsze od szukania u¿ywki. Bo aktualnie przecie¿ sprzêt i tak nie je¼dzi... Powodzenia w stawianiu sprzêtu na ko³a.

wieczny
15.07.2011, 09:39
Trzeba rozebraæ, pomierzyæ, podj±æ diecezjê. Ale to musi byæ dobry, namacalny mechanik. A nie lajkonik.

Lepi
15.07.2011, 12:43
Namacalny powiadasz? A my¶la³em, ¿e Ciê znam ;)

Ronin
15.07.2011, 13:09
Namacalny powiadasz? A my¶la³em, ¿e Ciê znam ;)

ale jak widaæ nie z tej strony ;)

:hehehe:

Gawieñ
15.07.2011, 21:10
hehe najchêtniej wymacalbym Szparaga , ale trochê daleko jak na razie :)



Zajecha³em dzisiaj silnik do koñca , ko³o zablokowa³o siê tak jak mówili¶cie .

My¶le ¿e i tak w tym piecu góra powinna byæ okej , czyli g³owice , zawory itp , to mogê z czystym sumieniem przeznaczyæ na sprzeda¿.
W niedziele postaram siê wyj±æ silnik , i szukam nastêpnego , niestety nie ma ¿adnych jak potrzeba :mur: bedzie jezdzic:Thumbs_Up::at:

wieczny
15.07.2011, 21:47
Jak podejmiesz decyzjê o sprzedaniu g³owic poproszê propozycjê handlow± na priv :).

Artuditu
15.07.2011, 21:57
Mam zdrowy silnik na sprzeda¿. Reszta afryki gratis. Tanio:)

Gawieñ
15.07.2011, 22:13
Wiem wiem , ale jak bym kupi³ od Ciebie to bym do koñca ¿ycia sobie nie wybaczy³ ¿e tak± krzywdê Ci zrobi³em :) Poza tym brakowa³oby mi 5 tys:)

Bêdê pewnie wszystko sprzedawa³ co dobre , niestety nie staæ mnie na to ¿eby zostawiæ sobie go na dawce lub do remontu.

Du¿o zachodu jest z wyjêciem silnika ? Trzeba na co¶ szczególnie zwróciæ uwagê , poza tym ¿eby nie spad³ na noge?:)

Mecia
16.07.2011, 12:50
Kumpel ostatnio mia³ silnik na stole od At i tez co¶ puka³o na dole silnika i nie sz³o oceniæ gdzie , rozbebeszy³ i nic nie znalaz³. Po kolejnych ogledzinach wyd³uba³ kawa³ek sprêzyny zmielonej. Okaza³a siê, ¿e pêk³a sprêzyna w koszu sprzêg³olwym i wali³o niemi³osiernie. Nie t³umaczy to spadku mocy u Ciebie niestety , wiec nie obstawiam kosza, chyba, ze jaki¶ zbieg okoliczno¶ci. Za nim rozbierzesz silnik zdemontuj najpierw kosz i go obejrzyj. Jednak kosz wyeksploatowany mo¿e nabroiæ, wiêc gadanie typu "to norma, ino je¿dzic " chyba nie jest do koñca celne ;).

Gawieñ
16.07.2011, 13:04
Kosz by regeneroway , silnik ju¿ nie tyle co wali , co ju¿ nie odpali nigdy , wczoraj zablokowalo podczas jazdy i ju¿ nie chce ruszyæ :) A i dymila juz wczoraj na czarno i ¶wiecila siê kontrolka od ci¶nienia oleju jak mial mniejsze obroty , kolo 2,5 tys , bo ni¿ej to ju¿ gasl. To na bank panewka.

Misza
16.07.2011, 20:42
A mówi³em rozbieraæ to mo¿e by siê da³o jeszcze odratowaæ :)

KORNIK
16.07.2011, 20:56
Rozebra³em kiedy¶ SLR 650 który t³uk³ siê podobnie i okaza³o siê ¿e nie by³o jednej ¶cianki t³oka(posypa³a siê od zu¿ycia), tak ¿e nie skre¶laj silnika przed rozebraniem.

Gawieñ
16.07.2011, 22:11
No zobaczymy :) Ju¿ prawie silnik wyjêty , jutro pewnie rozbiorê i zobacze co tam siê podzia³o w miare moich mo¿liwo¶ci:P
Mi to jednak brzmi na panewkê , zaczê³a ¶wieciæ siê kontrolka od oleju , gas³a poni¿ej 2 tys obrotów i napierdala³a zupe³nie jak mój civic jak posz³a w nim panewka :)

Wydaje mi siê ¿e nie chcia³bym tego robiæ , za du¿o to wszystko kosztuje , szukam silnika , jak by kto¶ mia³ co¶ godnego polecenia , to prosze dajcie znaæ , na ebaju nic nie ma jak na razie :/ licze siê z kosztami samego silnika ko³o 2-2400 z³ .

Pozdro!

bukowski
16.07.2011, 22:48
Szukaj te¿ silnikow od transalpa. Je¶li górê masz dobr±, to O ILE DOBRZE WIEM, da siê go wnizaæ do papriki. Silnikow TA jest wiecej, jak kupisz z osprzetem to mozesz zostac na wtrysku, jesli nie, to gazniory z papriki i powinno banglac. Tylne mocowanie u metaloplastyka dorobic trzeba tez.

Gawieñ
24.07.2011, 21:36
W koñcu kupi³em zestaw jaki¶ chocia¿ ¶rednich narzêdzi i rozbebeszy³em górê. Prze¿y³em lekki szok w sumie :mur: przy zdejmowaniu tylnego cylindra t³ok razem z kawa³kiem dr±¿ka wyszed³ razem z cylindrem :dizzy: cylinder od do³u popêkany (ta ¶æianka cylindra wychodz±ca w dó³ ) t³ok te¿ popêkany . Z przednim cylindrem trochê lepiej bo t³ok zosta³ na wale korbowym , ale cylinder i t³ok te¿ mocno pokruszone . Jakim cudem? To mo¿e byæ wina panewek? W sumie to wydaje mi siê teraz ¿e panewki to s± okej ale nie wiem jak je sprawdziæ, rze¼nia by³a w tym silniku...

diverek
24.07.2011, 22:12
Ja pitole jaka masakra. Czy¿by przyczyn± stuków by³ od³amany kawa³ek t³oka, który w koñcu zablokowa³ go w cylindrze. Efektem czego by³o urwanie korbowodu? Tak tylko gdybam...

Gawieñ
24.07.2011, 22:14
To by³oby pewnie i mo¿liwe ale zniszczone s± obydwa cylindry i obydwa t³oki to dziwne wszystko jest jakie¶

KORNIK
24.07.2011, 22:23
Wysz³o na moje, stawia³em na t³oki. Teraz to trzeba by wyliczyæ czy to naprawiaæ( nowe tuleje, nowe t³oki i korby, nie wiadomo jak tam wa³ - móg³ nie¼le oberwaæ) a jak ju¿ to znajd¼ naprawdê dobrego mechanika bo trzeba przepatrzyæ wszystko ³±cznie ze skrzyni± - od³amki s± pewnie wszêdzie.

Artuditu
24.07.2011, 22:27
Fake. Afryki siê nie psuj±;)

KORNIK
24.07.2011, 22:32
Siê nie psuj± - ludzie im pomagaj±.

Kazmir
24.07.2011, 22:37
To by³oby pewnie i mo¿liwe ale zniszczone s± obydwa cylindry i obydwa t³oki to dziwne wszystko jest jakie¶

Dobrze, ¿e wstawi³e¶ fotki!!! Uzmys³owi to niektórym, ¿e jednak nie wolno lekcewa¿yæ stuków. Olaæ i dzida czasami to s³yszê na forum.Temat wraca, ale potem s± konsekwencje finansowe :(

Sprawa chyba prosta? Padniêta panewka na korbie. Powiêkszaj±cy siê luz urwa³ stopê korby, a potem kawa³ki materia³u rozwali³y przedni cylinder.

Gawieñ
24.07.2011, 22:41
Nie no nie ma co lekcewa¿yæ , ja bym pewnie to rozebra³ wcze¶niej gdybym mia³ chocia¿ cieñ mo¿liwo¶ci :)
Kornik , dobrze mówisz , nie wiem czy to mog³o mieæ jaki¶ wp³yw ale jak dla mnie to co¶ spartolone by³o przy sk³adaniu silnika po zmianie ³o¿yska wa³ka zdawczego...

A robiæ to raczej nie ma czego , musia³bym nawet cylindry kupiæ ... Najgorsze ¿e jeszcze nie ca³y miesi±c temu by³y ze trzy silniki do kupienia.

Pozdro , Afri bêdzie jeszcze jezdziæ na pewno , nie wiadomo jeszcze tylko kiedy , bo póki co zastój z silnikami.

dery
24.07.2011, 22:50
tylko czekac az zaloza watek 'dlaczego [nie] lubie AT' :mur:

Gawieñ
24.07.2011, 22:56
ja tam swoj± Afrykê lubie :) Nie wiem tylko jak zdj±æ ko³o zamachowe , to bym móg³ rozpo³owiæ go i zobaczyæ co tam z panewkami

SzymonBBI
24.07.2011, 23:04
Mi walne³a skrzynia, wy³ama³o z±b na zêbatce pierwszego biegu, który potem zajeba³ w t³ok i go powa¿nie uszkodzi³. Nie op³aca³o mi siê naprawiaæ tego silnika ale takiego spustoszenia w sercu Królowej nie widzia³em nigdzie nigdy. Masakra! :/
Powodzenia w szukaniu nowego, zdrowego serducha.

rambo
24.07.2011, 23:15
Mi stuka³ kiedy¶ sworzeñ tylnego t³oka, ale to by³o dawno. Jako¶ po powrocie ze zlotu w Borku to siê zacze³o. Po przejsciu z 10Wxx na 15Wxx i dolaniu mikstury 50/50 hipol/trawol od przesz³o roku jest cisza.
A tak serio ju¿ zupe³nie jesli co¶ napierdala to wczesniej czy pó¿niej musi jebn±æ

Ronin
24.07.2011, 23:17
Fake. Afryki siê nie psuj±;)

To samo pomy¶la³em patrz±c na zdjêcia :)
Photoshop!

KORNIK
25.07.2011, 12:03
¯eby zdj±æ ko³o zamachowe musisz mieæ do tego ¶ci±gacz- czyli po¿ycz, kup lub dorób.

Gawieñ
26.07.2011, 00:20
Jeszcze tak kawa³ek dla przestrogi kilka zdjêæ.
Jak mogê oceniæ czy to panewka czy nie ? mam to na wierzchu ale nie mam pojêcia na co zwracaæ uwagê.

Pozdro!:)

wieczny
26.07.2011, 00:51
No to co...? Chyba mamy ten wyczyn roku.

;)

Ciekawe przebarwienia stopy urwanego korbowodu. Gawien - planujesz rozebraæ ca³y silnik? Rozpo³owiæ dziada?

Gawieñ
26.07.2011, 01:09
Jest ju¿ rozpo³owiony ale nie do koñca bo nie zdj±³em ko³a zamachowego , nie mam jeszcze ¶ci±gacza , ale w sumie to jest rozpo³owiony .

Damy zdjêcie tego t³oka do kalendarza ?;) Albo którekolwiek :D

wieczny
26.07.2011, 01:14
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=2058&highlight=magnesowe

Powodzenia, rób zdjêcia!

szparag
26.07.2011, 11:51
O kur...... My¶la³em, ¿e takie rzeczy to tylko w GSXR :).
A tak powa¿nie, to na 99% panewka, Tak jak pisa³ Rambo.

motorola
26.07.2011, 12:03
niezle, ogladalem to moto, w zyciu bym nie doslyszal wtedy jakiegos pukania.

Gawieñ
02.08.2011, 21:37
Nie mogê odkrêciæ tego kola zamachowego...
Co my¶licie o kupowaniu we Francji ?
http://www.leboncoin.fr/equipement_moto/220594749.htm?ca=7_s
Na ebaju ci±gle cisza z silnikami :(

oldi
05.08.2011, 15:09
Z silnikiem do AT bêdzie ciê¿ko ma³o tego u nas,wyj¶ciem awaryjnym jest silnik od TRANSALPA 650 s³abszy co prawda ale mmniej paliwo¿erny i bardziej dostêpny w polsce.

Gawieñ
16.09.2011, 18:57
Wed³ug Szparaga prawdopodobnie by³ przestawiony rozrz±d , wezmê wa³ na zakoñczenie to ocenimy ostatecznie . Tak czy siak b³±d po stronie motoristy my¶lê ¿e na 100% . D¼wiêków nie da siê pomyliæ z niczym innym :P
Teraz d¼wiêki ucich³y je¿d¿ê od nowa , zadowolony jestem i w ogóle:P
Wniosek taki ¿e mo¿e jak kto¶ jednak chce z silnika co kolwiek pó¼niej odzyskaæ to nie mo¿na lekcewa¿yæ takich rzeczy,

Pozdro!

JuIo
16.09.2011, 20:03
Znaczy siê co?kupi³e¶ piecyk nowy czy tamten reanimowa³e¶? Ps: ¶ci±gacz magneta to szpilka ko³a tylnego ursus C 330, w ka¿dym rolniczym powszechnie dostêpna!

Gawieñ
16.09.2011, 20:32
tak tak , dziêki odrobinie szczê¶cia i du¿ej pomocy Szparaga uda³o siê kupiæ i zamontowaæ nowy zajebisty silnik:)

pozdrawiam

Evvil
18.09.2011, 10:08
No to gratulujê. Widaæ nie ma sytuacji bez wyj¶cia :). Jak trafi³e¶ silnik? Drogo posz³o?