View Full Version : Prolink a kości obniżające moto
Czyt ktoś to sprawdzał może, czy zmienia sie w skok zawieszenia po zamontowaniu innych kości..? Jeśli się zmienia ta w którą stronę..?
no się mi wydaje, że im dłuższe kości tym skok zawiechy maleje... chyba
motormaniak
13.06.2011, 09:24
Kości nie decydują o skoku. Za skok odp. jest kiwaczka - ten trójkąt- to on tworzy dźwignię. Kości ustawiają "pozycję wyjściową" do pracy zawieszenia
http://image.sportrider.com/f/8574974/2004-honda-cb1000-upl.gif
Z tąd moje pytanie, bo mi się wydaje że im krótsza kość, tym skok rośnie i zanim miękkość amora wtórnie...
motormaniak
19.06.2011, 21:32
Z tego układu wynika że liczy się ten trójkąt- na zdjęciu rd04 i rd07.21711
Ta niższa kość oznacza że przy tym samym amorze rd04 będzie miała większy skok.. (teoria własna-niesprawdzona)
zdjęcie i być może więcej info na forum adv : http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=39170&page=891&pp=10
Patrząc na gifa nie pasuje mi górne mocowanie amora. W afri jest one nieruchome względem ramy.
Dalej patrząc na gifa widzę, że skracając kości tylko bardziej podwyższysz afrę i skok się nie zwiększa.
Hej, inzynierowie :) Moglby ktorys to narysowac dla AT w CADie? Albo w takiej darmowej wersji? http://www.freebyte.com/cad/dynamic.htm#dynamicsimulationsoftware
Wydrukować na kartonie. Wyciąć, powbijać szpilki i pobawić się. Na coś porządnego nie mam czasu.;)
Zmieniając długość kości(płaskowników) zmieniamy wstępne ustawienie (kąt) dźwigni(kiwaczki), więc jak najbardziej wpływa to zakres i charakterystykę pracy.
Wyszło mi, pasując kolejny amor WP do swojej siódemki że wydłużając kości skracamy skok amora. Dzięki temu praca prolinka utwardza się
Wyszło mi, pasując kolejny amor WP do swojej siódemki że wydłużając kości skracamy skok amora. Dzięki temu praca prolinka utwardza się
czyli Ci nie nakłamałem ;)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.